Календарне планування "Зарубіжна література" за програмою 2022 року, 7 клас

Про матеріал
Теми уроків за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори О. Ніколенко та ін., наказ МОНУ від 12.07. 2021 № 795). Погоджені з навчальною програмою «Зарубіжна література. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (наказ МОНУ від 03 серпня 2022 року № 698). 2 уроки на тиждень. Для створення тематичних планів уроків на платформі «Моя школа».
Перегляд файлу

Зарубіжна література, 7  клас

 

 

Тема

Дата уроку

1

Розділ 1. Вступ (2 год.) Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу.  Переклад і переспів. (ТЛ) Поглиблення понять про оригінал і переклад. Переспів. (ЛК) Роль художніх перекладів у розвитку культурного діалогу, дружніх взаємин між народами. (УС) Основні відомості про розвиток української   перекладацької традиції.  Майстри художнього перекладу.  (ЕК) Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу і художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність. 

 

2

Розділ 2. Жанр балади у європейських літературах (10 годин).  Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. «Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда.

 

3

«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.

 

4

Ф. Шиллер. «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність. 

 

5

Урок розвитку  мовлення 1 (писемний). Твір за баладою Ф. Шиллера «Рукавичка»

 

6

А. Міцкевич. «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. (УС) А. Міцкевич і Україна. Музеї А. Міцкевича і пам’ятники письменникові  в Польщі (Познань), Україні (Львів), Білорусі (Новогрудка). Українські образи й мотиви в баладі А. Міцкевича «Світязь».

 

7

А. Міцкевич. «Світязь». Символічні образи, елементи фольклору у творі.

 

8

Р. Стівенсон. «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода - рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка  твору.

 

9

Р. Стівенсон. «Балада про вересовий трунок». Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка  твору.

 

10

Контрольна робота 1. «Вступ» та «Балади» (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами)

 

11

Урок позакласного читання 1. Ж. Верн. «Двадцять тисяч льє під водою»

 

12

Розділ 3.  Історичне минуле в літературі (10 год.) В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». (ТЛ) Поглиблення понять про роман (історичний роман). Види і  функції пейзажу у творі. Початкові поняття про художній час, художній простір. (УС) Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману.  

 

13

В. Скотт. «Айвенго». Динаміка сюжету і гумор. Робота над змістом роману

 

14

В. Скотт. «Айвенго». Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу в романі В. Скотта «Айвенго»

 

15

В. Скотт. «Айвенго». Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі.

 

16

В. Скотт. «Айвенго». Ідея віротерпимості в романі В. Скотта «Айвенго». Леді Ровена та Ребекка – дві різні долі. (ЕК) Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). Зіставлення літературних творів із їх утіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.). 

 

17

Історичний колорит роману В. Скотта «Айвенго» і засоби його створення.

 

18

Урок позакласного читання 2. О. Дюма. «Три мушкетери»

 

19

Друга світова війна у європейській поезії (К.І. Галчинський. «Пісня про солдатів  Вестерплятте».

 

20

А. Марґул-Шпербер. «Про назву концтабору Бухенвальд» або І. Вайсґлас. «Круки». (ЛК) Культура проти війни (твори живопису, музики, кіно, в яких викривається фашизм). Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. 

 

21

Д. Бойн. «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни

крізь долі дітей і дорослих.

 

22

Д. Бойн. «Хлопчик у смугастій піжамі». Теми нацизму та Голокосту в повісті. Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль),їхня дружба і взаємодопомога.

 

23

Д. Бойн. «Хлопчик у смугастій піжамі». Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі. Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму.

 

24

Контрольна робота 2. «Історичне минуле в літературі» (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами)

 

25

Розділ 4. Духовне випробування людини (6 год.). Дж. Олдрідж. «Останній дюйм».  Проблема взаємин між батьками й дітьми. (ЛК) Втілення творів Дж. Олдріджа, Р. Кіплінга в мистецтві (кіно, ілюстрації  тощо). (УС) Дж. Олдрідж і Україна. Українські переклади творів митців.

 

26

Дж. Олдрідж. «Останній дюйм».   Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення. Віра у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань.

 

27

Дж. Олдрідж. «Останній дюйм». Здатність людей до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.   

 

28

Урок розвитку мовлення 2 (усний). Підготовка до твору-роздуму

 

29

Контрольна робота 3. Твір-роздум на літературну тему

 

30

Р. Кіплінг. «Якщо…». Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші. Сюжет і композиція вірша.

 

31

Р. Кіплінг. «Якщо…». Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам). Вивчити  напам’ять вірш  Р. Кіплінга «Якщо…» (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів (фрагментів) творів митців.

 

32

Р. Кіплінг. «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу й Заходу в творі.  Антитези у творі. Ідеї миру і  дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, полковничий син). (ТЛ)  Поглиблення понять про баладу (літературну), оповідання, вірш.

 

33

Розділ 5. Дружба і кохання (9 год.) Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання Р. Бернс. «Моя любов»

 

34

Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…» Поетизація високого почуття, розкриття його сутності. Напам’ять: 1 вірш на тему дружби і кохання (за вибором учня)

 

35

Урок виразного читання 2 віршів про дружбу і кохання

 

36

У. Старк. «Диваки і зануди». Доля дівчинки Симони, її проблеми в родині та у школі.

 

37

У. Старк. «Диваки і зануди». Стосунки Симони з однолітками.

 

38

У. Старк. «Диваки і зануди». Складний шлях героїні до усвідомлення власної сутності.

 

39

У. Старк. «Диваки і зануди». Роль дідуся в сюжеті твору.

 

40

У. Старк. «Диваки і зануди». Тема перших почуттів підлітків.

 

41

Контрольна робота 4. «Дружба й кохання» (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами)

 

42

Урок позакласного читання 3. У. Старк. « Мій друг Персі, Бофало Біл і я»

 

43

Розділ 6. Літературний детектив (5 год.) Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. ».  Е. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті Е. По «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді». (УС) Українські письменники – майстри детективного жанру.

 

44

Створення емоційної напруги, таємничої атмосфери в повісті Е. По «Золотий жук». Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. 

 

45

А. К.  Дойл – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. (ЛК) Відомі екранізації творів Е.А. По і А.К. Дойла. Музеї Е. По  в США (Балтимор, Річмонд),  Шерлока Холмса  у Великобританії (Лондон), Росії (Москва).  Пам’ятники письменникам та їхнім героям. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів. Порівняння літературних детективів з екранізаціями.

 

46

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».

 

47

Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей.

 

48

Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.  (ТЛ) Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору.

 

49

Урок розвитку мовлення 3 (усний). Створення власної детективної історії

 

50

Урок розвитку мовлення 4  (писемний). Написання власної детективної історії

 

51

Розділ 7. Світова новела (6 год.) Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». (ТЛ) Поглиблення понять про оповідача і розповідача, точку зору. Новела та її різновиди. (ЛК) Музей О. Генрі в США (Остін). (УС) Українські письменники – майстри новели.

 

52

Біблійні мотиви в новелі О. Генрі «Дари волхвів», художні деталі. (ЛК) Біблія («Поклоніння волхвів»). Музей О. Генрі в США (Остін).

 

53

Новела О. Генрі «Останній листок». Робота над змістом. Особливості художньої мови новели, розповідач.

 

54

О. Генрі «Останній листок». Образи дівчат, їх динаміка.   Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).

 

55

Контрольна робота 5. Твір-роздум на літературну тему

 

56

Урок позакласного читання 4. Г. Дж. Уеллс – видатний  англійський фантаст. Г. Уеллс. «Невидимець»

 

57

Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їх сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько).

 

58

Особливості дитячого світу в оповіданні  Г. Дж. Уеллса «Чарівна крамниця».   Роль елементів фантастики. 

 

59

Майстер японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка». (ЛК) Древні храми-музеї  Японії.

 

60

Р. Акутагава. «Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).

 

61

Розділ 8. Сучасна література. Я і світ (6 год.) Роздуми про майбутнє людини і людства в оповіданні А. Азімова «Фах». (ТЛ) Поглиблення понять про оповідача, розповідача роман, повість, фентезі. Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва.  

 

62

Проблема духовної реалізації людини в оповіданні А. Азімова «Фах». Образ Джорджа Плейтена.

 

63

Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей в оповіданні А. Азімова «Фах».

 

64

К. Функе. «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі.

 

65

Образ Меґі – дівчинки, котра  любить читати. Її пригоди й духовне випробування.  (ЛК) Коло читання підлітків у  різних країнах.  (УС) Бібліотеки України. Сучасні літературні видання для дітей і підлітків.

 

66

Поєднання уявного і реального світів у творі К. Функе. «Чорнильне серце». (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх  перекладів (окремих фрагментів). Порівняння образів підлітків у творах. 

 

67

Контрольна робота 6.  Сучасна література (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами)

 

68

Розділ 9. Підсумки (2 год.) Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.

 

69

Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.

 

70

Підсумковий урок

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Момот Ірина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Корніченко Тетяна
    Дякую автору .Успіхів та удачі!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3.  Ludmila
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 серпня 2022
Переглядів
7186
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку