Календарне – тематичне планування уроків з української мови для 4 класу

Про матеріал

Календарне – тематичне планування уроків з «Української мови» для 4 класу

(Українська мова та читання: підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. — Київ: Видавничий дім «Освіта», 2021. ) за типовою освітньою програмою НУШ-1, розробленою під керівництвом Савченко О.Я. 2023 - 2024 навчальний рік, 3,5 години на тиждень.

Перегляд файлу

Календарне – тематичне планування уроків з «Української мови» для 4 класу

(Українська мова та читання: підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. — Київ: Видавничий дім «Освіта», 2021. ) за типовою освітньою програмою НУШ-1,

розробленою під керівництвом Савченко О.Я. 2023 - 2024 навчальний рік

(3,5 години на тиждень)

Календарне планування складено згідно:

Державного стандарту початкової освіти (2018),

Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Савченко О. Я.

3 - 4 клас, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року

№ 743 - 22.

Зведена таблиця розподілу навчального часу

Семестр

Загальна кількість

годин

Кількість

годин на

тиждень

І семестр

56

3,5

ІІ семестр

69

3,5

Усього

125

3,5

 

Види діагностувальних робіт

4 клас

І с.

ІІ с.

Українська мова

Діалог (усно/письмово) (2-4 кл.)

1

 

Письмовий переказ (3-4 кл.)

1

 

Усний твір (2-4 кл.)

1

 

Письмовий твір (4 кл.)

 

1

Списування (1-4 кл.)

1

1

Диктант (2-4 кл.)

1

2

Робота з мовними одиницями (2-4 кл.)

1

2

ДПА

 

1

Усього

6

7

Розвиток зв’язного мовлення

8

9

№ уроку

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

І семестр (56 годин)

Тема 1. Текст

  1.                     

 

Основні ознаки тексту. Розпізнаю текст за його основними ознаками. (Частина 1, с. 4 – 5).

 

  1.                     

 

Засоби зв'язності тексту. Визначаю слова, які допомагають пов'язати речення в тексті. (Частина 1, с. 6 – 7).

 

  1.                     

 

Заголовок тексту. Добираю заголовки до теми і головної думки тексту. (Частина 1, с. 8 – 9).

 

  1.                     

 

Типи текстів. Розпізнаю типи текстів. (Частина 1, с. 10 – 11).

 

  1.                     

 

Будова тексту. План. Визначаю структурні частини тексту. (Частина 1, с. 12 – 13).

 

  1.                     

 

Навчаюся складати план тексту, створюю тексти за планом. (Частина 1, с. 13 – 15).

 

  1.                     

 

Діагностувальна робота № 1. Письмовий переказ. Розвиток зв’язного мовлення № 1. Докладний переказ тексту «Як краса врятувала берізку».

 

  1.                     

 

Тексти різних стилів. Медіатекст. Розрізняю тексти різних стилів. (Частина 1, с. 16 – 18).

 

  1.                     

 

Досліджую медіатексти. (Частина 1, с. 19 – 20).

 

  1.                

 

Навчаюся творити медіатексти. (Частина 1, с. 21).

 

  1.                

 

Узагальнюю знання про текст. (Частина 1, с. 22).

 

  1.                

 

Діагностувальна робота № 2. Списування.

 

Тема 2. Речення

  1.                

 

Види речень за метою висловлювання та інтонацією. Розпізнаю та будую речення різні за метою висловлювання та інтонацією. (Частина 1, с. 23 – 24).

 

  1.                

 

Розвиток зв’язного мовлення № 2. Текст розповідь на основі спостережень за природою «Золота осінь».

 

  1.                

 

Звертання. Розпізнаю, виокремлюю, правильно вживаю звертання. (Частина 1, с. 25 – 26).

 

  1.                

 

Головні і другорядні члени речення. Розпізнаю головні і другорядні члени речення. (Частина 1, с. 27 – 28).

 

  1.                

 

Установлюю звязок між членами речення. (Частина 1, с. 28 – 29).

 

  1.                

 

Складаю і поширюю речення. (Частина 1, с. 30).

 

  1.                

 

Однорідні члени речення. Навчаюся визначати однорідні члени речення. (Частина 1, с. 31 – 32).

 

  1.                

 

Навчаюся поєднувати однорідні члени речення за допомогою інтонації, сполучників. (Частина 1, с. 33 – 34).

 

  1.                

 

Розвиток зв’язного мовлення № 3. Складання коротких письмових повідомлень.

 

  1.                

 

Будую речення із залежними словами при однорідних членах. (Частина 1, с. 35 – 36).

 

  1.                

 

Узагальнюю знання про речення. (Частина 1, с. 37).

 

  1.                

 

Діагностувальна робота № 3. Діалог.

 

Тема 3. Слово. Значення слова

  1.                

 

Багатозначні слова. Пряме і переносне значення слів. Розпізнаю багатозначні слова, використовую їх у мовленні. (Частина 1, с. 38 – 39).

 

  1.                

 

Синоніми. Розпізнаю синоніми, навчаюся вживати їх у мовленні. (Частина 1, с. 40 – 41).

 

  1.                

 

Антоніми. Розпізнаю антоніми, навчаюся їх вживати у мовленні. (Частина 1, с. 42 – 43).

 

  1.                

 

Діагностувальна робота №4. Усний твір. Розвиток звязного мовлення № 4. Складання звязних висловлювань.

 

  1.                

 

Фразеологізми. Розпізнаю фразеологізми, навчаюся доречно вживати їх у мовленні. (Частина 1, с. 44 – 45).

 

  1.                

 

Застарілі слова. Нові слова. Розпізнаю застарілі слова. (Частина 1, с. 46 – 47).

 

  1.                

 

Розпізнаю нові слова. (Частина 1, с. 48 – 49).

 

  1.                

 

Походження слів. Досліджую походження слів. (Частина 1, с. 50 – 51).

 

  1.                

 

Узагальнюю знання про слово. (Частина 1, с. 52).

 

  1.                

 

Діагностувальна робота №5. Диктант.

 

  1.                

 

Розвиток звязного мовлення № 5. Текст - розповідь «Калина символ України».

 

Тема 4. Будова слова

  1.                

 

Частина слова. Творення слів за допомогою префіксів і суфіксів. Орфограми у префіксах. Визначаю закінчення слова і частини слова. (Частина 1, с. 53 – 54).

 

  1.                

 

Навчаюся утворювати нові слова і форми слів за допомогою префіксів. (Частина 1, с. 54 – 56).

 

  1.                

 

Навчаюся утворювати нові слова і форми слів за допомогою суфіксів. (Частина 1, с. 56 – 57).

 

  1.                

 

Розпізнаю і правильно пишу слова із префіксами пре, при. (Частина 1, с. 58 – 59).

 

  1.                

 

Правильно пишу апостроф після префіксів. (Частина 1, с. 59 – 61).

 

  1.                

 

Розпізнаю і правильно пишу слова зі співзвучними префіксами і прийменниками. (Частина 1, с. 61 – 62).

 

  1.                

 

Розвиток зв’язного мовлення № 6. Текст опис за світлиною. Науковий опис голуба.

 

  1.                

 

Застосування алфавіту. Розташовую слова за алфавітом, користуюся словником. (Частина 1, с. 63 – 64).

 

  1.                

 

Наголошування загальновживаних слів. Правильно наголошую загальновживані слова. (Частина 1, с. 65 – 66).

 

  1.                

 

Правильно вимовляю і записую слова з ненаголошеними е, и. (Частина 1, с. 67 – 68).

 

  1.                

 

Вимова і написання слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу. Правильно вимовляю і пишу слова із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу. (Частина 1, с. 69 – 70).

 

  1.                

 

Правопис слів із сумнівними приголосними. Навчаюся писати слова із сумнівними приголосними. (Частина 1, с. 71 – 72).

 

  1.                

 

Подовженні мякі приголосні звуки. Правильно вимовляю і записую слова з подовженими мякими приголосними звуками. (Частина 1, с. 73 – 74).

 

  1.                

 

Розвиток зв’язного мовлення № 7. Складання текстів письмових привітань.

 

  1.                

 

Узагальнюю слова про будову слова. (Частина 1, с. 75).

 

  1.                

 

Діагностувальна робота № 6. Робота з мовними одиницями «Будова слова».

 

  1.                

 

Повторюю все про текст.

 

  1.                

 

Повторюю все про речення.

 

  1.                

 

Повторюю все про слово і значення слова.

 

  1.                

 

Повторюю все про будову слова.

 

  1.                

 

Розвиток зв’язного мовлення№ 8. Текст міркування «Чому важливо бути доброю людиною».

 

ІІ семестр (69 годин)

Тема 5. Частини мови. Іменник.

  1.                

 

Навчаюся розпізнавати іменники з абстрактним значенням. (Частина 1, с. 76 – 77).

 

  1.                

 

Рід і число іменників. Навчаюся визначати рід і число іменників. (Частина 1, с. 78 – 79).

 

  1.                

 

Відмінки іменників. Відмінювання іменників. Навчаюся визначати відмінок іменника в реченні та початкову форму іменника. (Частина 1, с. 80 – 82).

 

  1.                

 

Навчаюся змінювати іменники за числами і відмінками. (Частина 1, с. 83 – 84).

 

  1.                

 

Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників приголосних [г],  [к], [х] перед закінченням – і на [з], [ц], [с]. (Частина 1, с. 84 – 87).

 

  1.                

 

Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників голосний [і] на [о], [е]. (Частина 1, с. 87 – 90).

 

  1.                

 

Розвиток зв’язного мовлення № 9. Складання текстів письмових запрошень.

 

  1.                

 

Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. (Частина 1, с. 90 – 92).

 

  1.                

 

Навчаюся писати закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. (Частина 1, с. 92 – 94).

 

  1.                

 

Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. (Частина 1, с. 95 – 97).

 

  1.                

 

Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду на – р в орудному відмінку однини. (Частина 1, с. 98 – 100).

 

  1.                

 

Навчаюся використовувати в мовлені паралельні форми іменників чоловічого роду – назви істот у давальному й місцевому відмінках однини. (Частина 1, с. 100 – 103).

 

  1.                

 

Навчаюся писати закінчення іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини. (Частина 1, с. 104 – 106).

 

  1.                

 

Розвиток зв’язного мовлення № 10. Складання зв’язних висловлювань за поданим зачином або кінцівкою.

 

  1.                

 

Навчаюся правильно вживати літературні форми іменників у місцевому відмінку множини із прийменником по. (Частина 1, с. 107 – 109).

 

  1.                

 

Узагальнюю знання про іменник. (Частина 1, с. 109).

 

  1.                

 

Діагностувальна робота № 7. Списування.

 

Тема 6. Прикметник як частина мови.

  1.                

 

Навчаюся визначати прикметники в тексті. (Частина 1, с. 110 – 111).

 

  1.                

 

Навчаюся змінювати прикметники за родами і числами. (Частина 1, с. 112 – 113).

 

  1.                

 

Навчаюся правильно записувати прикметники із твердим приголосним основи в різних відмінкових формах. (Частина 1, с. 114 – 116).

 

  1.                

 

Розвиток зв’язного мовлення № 11. Докладний переказ тексту «Якого кольору слова».

 

  1.                

 

Навчаюся правильно записувати прикметники з мяким приголосним основи у різних відмінкових формах. (Частина 1, с.116 – 118).

 

  1.                

 

Навчаюся визначати рід, число, відмінок прикметника за іменником, з яким він зв’язаний. (Частина 1, с. 118 – 119).

 

  1.                

 

Діагностувальна робота №8. Диктант.

 

  1.                

 

Утворення ступенів порівняння прикметників. Навчаюся утворювати форми прикметників. (Частина 1, с. 120 – 121).

 

  1.                

 

Навчаюся правильно вимовляти і записувати прикметники на –ський, - зький, -цький. (Частина 1, с. 122 – 123).

 

  1.                

 

Навчаюся використовувати прикметники в прямому і переносному значеннях, синоніми, антоніми. Узагальнюю знання про прикметник. (Частина 1, с. 124 – 125).

 

  1.                

 

Діагностувальна робота № 9 . Письмовий твір. Розвиток зв’язного мовлення № 12. Науковий опис річки Дніпро.

 

Тема 7. Числівник як частина мови.

  1.                

 

Навчаюся розпізнавати у мовлені числівники, які відповідають на питання скільки? котрий? (Частина 1, с. 126 – 127).

 

  1.                

 

Навчаюся правильно вимовляти і писати форми родового відмінка числівників 50, 60, 70, 80, 90, 100. (Частина 1, с. 128 – 129).

 

  1.                

 

Навчаюся вживати правильні форми числівників на позначення часу протягом доби. (Частина 1, с. 129 – 130).

 

  1.                

 

Навчаюся вживати числівники у власному мовлені. Узагальнюю знання про числівник. (Частина 1, с. 131).

 

Тема 8. Займенник як частина мови.

  1.                

 

Навчаюся розпізнавати займенники і пояснювати їхню роль. (Частина 1, с. 132 – 133).

 

  1.                

 

Навчаюся визначати особові займенники, ставити до них питання. (Частина 1, с. 134 – 135).

 

  1.                

 

Розвиток зв’язного мовлення № 13. Вибірковий переказ тексу.

 

  1.                

 

Навчаюся відмінювати особові займенники. (Частина 1, с. 135 – 136).

 

  1.                

 

Навчаюся відмінювати особові займенники. (Частина 1, с. 137 – 138).

 

  1.                

 

Навчаюся правильно вживати займенники з прийменниками. (Частина 1, с. 138 – 139).

 

  1.                

 

Навчаюся використовувати займенники у власному мовлені. Узагальнюю знання про займенник. (Частина 1, с. 139).

 

  1.                

 

Діагностувальна робота № 10. Робота з мовними одиницями «Числівник», «Зай­менник».

 

Тема 9. Дієслово як частина мови.

  1.                

 

Навчаюся визначати дієслова в реченнях і текстах. (Частина 1, с. 140 – 141).

 

  1.                

 

Розвиток зв’язного мовлення № 14. Редагування тексту.

 

  1.                

 

Навчаюся розпізнавати неозначену форму дієслова. (Частина 1, с. 142 – 143).

 

  1.           

 

Навчаюся вживати дієслова у відповідних часових формах. (Частина 1, с. 144 – 145).

 

  1.           

 

Навчаюся правильно записувати особові закінчення дієслів у теперішньому часі. (Частина 1, с. 145 – 147).

 

  1.           

 

Навчаюся правильно записувати особові закінчення дієслів у майбутньому часі. (Частина 1, с. 147 – 148).

 

  1.           

 

Навчаюся писати закінчення дієслів 1-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу. (Частина 1, с. 148 – 149).

 

  1.           

 

Навчаюся писати закінчення дієслів 2-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу. (Частина 1, с. 150 – 151).

 

  1.           

 

Розвиток зв’язного мовлення № 15. Текст – розповідь «Подорож у місто своєї мрії».

 

  1.           

 

Навчаюся писати закінчення дієслів 3-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу. (Частина 1, с. 152 – 153).

 

  1.           

 

Навчаюся ставити дієслова минулого часу у відповідну родову форму. (Частина 1, с. 154 – 155).

 

  1.           

 

Навчаюся правильно вимовляти і записувати дієслова на –ся. (Частина 1, с. 156 – 157).

 

  1.           

 

Навчаюся вживати дієслова у власному мовлені. (Частина 1, с. 158).

 

  1.           

 

Узагальнюю знання про дієслово. (Частина 1, с. 159).

 

  1.           

 

Діагностувальна робота № 11. Робота з мовними одиницями «Дієслово».

 

  1.           

 

Розвиток зв’язного мовлення № 16. Розповідь з обгрунтуванням власної думки «Мій улюблений телевізійний проект».

 

Тема 10. Прислівник як частина мови.

  1.           

 

Навчаюся розпізнавати прислівники. (Частина 1, с. 160 – 161).

 

  1.           

 

Навчаюся добирати до прислівників синоніми і антоніми. (Частина 1, с. 162 – 163).

 

  1.           

 

Навчаюся правильно писати найуживаніші прислівники. (Частина 1, с. 164 – 165).

 

  1.           

 

Навчаюся доречно вживати прислівники у власному мовлені. (Частина 1, с. 165 – 166).

 

  1.           

 

Узагальнюю знання про дієслово (Частина 1, с. 167.

 

  1.           

 

Діагностувальна робота №12. Диктант.

 

  1.           

 

Розвиток зв’язного мовлення № 17. Текст міркування «Чому мені подобається власне імя».

 

  1.           

 

Узагальнюю знання про частини мови. (Частина 1, с. 167 – 168).

 

  1.           

 

Повторюю все про іменник.

 

  1.           

 

Повторюю все про прикметник.

 

  1.           

 

Повторюю все про числівник, займенник.

 

  1.           

 

Повторюю все про дієслово.

 

  1.           

 

Підсумковий урок за рік.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Варченко Ніна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Крохмальна Олена Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мальована Олена Михайлівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
20 липня 2023
Переглядів
10102
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку