Календарне – тематичне планування уроків з «Української мови» для 4 класу
(Українська мова та читання: підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. — Київ: Видавничий дім «Освіта», 2021. ) за типовою освітньою програмою НУШ-1, розробленою під керівництвом Савченко О.Я. 2023 - 2024 навчальний рік, 3,5 години на тиждень.
Календарне – тематичне планування уроків з «Української мови» для 4 класу
(Українська мова та читання: підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. — Київ: Видавничий дім «Освіта», 2021. ) за типовою освітньою програмою НУШ-1,
розробленою під керівництвом Савченко О.Я. 2023 - 2024 навчальний рік
(3,5 години на тиждень)
Календарне планування складено згідно:
✅ Державного стандарту початкової освіти (2018),
✅ Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Савченко О. Я.
3 - 4 клас, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року
№ 743 - 22.
Зведена таблиця розподілу навчального часу
Семестр |
Загальна кількість годин |
Кількість годин на тиждень |
І семестр |
56 |
3,5 |
ІІ семестр |
69 |
3,5 |
Усього |
125 |
3,5 |
Види діагностувальних робіт |
4 клас |
|
І с. |
ІІ с. |
|
Українська мова |
||
Діалог (усно/письмово) (2-4 кл.) |
1 |
|
Письмовий переказ (3-4 кл.) |
1 |
|
Усний твір (2-4 кл.) |
1 |
|
Письмовий твір (4 кл.) |
|
1 |
Списування (1-4 кл.) |
1 |
1 |
Диктант (2-4 кл.) |
1 |
2 |
Робота з мовними одиницями (2-4 кл.) |
1 |
2 |
ДПА |
|
1 |
Усього |
6 |
7 |
Розвиток зв’язного мовлення |
8 |
9 |
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
І семестр (56 годин) |
|||
Тема 1. Текст |
|||
|
|
Основні ознаки тексту. Розпізнаю текст за його основними ознаками. (Частина 1, с. 4 – 5). |
|
|
|
Засоби зв'язності тексту. Визначаю слова, які допомагають пов'язати речення в тексті. (Частина 1, с. 6 – 7). |
|
|
|
Заголовок тексту. Добираю заголовки до теми і головної думки тексту. (Частина 1, с. 8 – 9). |
|
|
|
Типи текстів. Розпізнаю типи текстів. (Частина 1, с. 10 – 11). |
|
|
|
Будова тексту. План. Визначаю структурні частини тексту. (Частина 1, с. 12 – 13). |
|
|
|
Навчаюся складати план тексту, створюю тексти за планом. (Частина 1, с. 13 – 15). |
|
|
|
Діагностувальна робота № 1. Письмовий переказ. Розвиток зв’язного мовлення № 1. Докладний переказ тексту «Як краса врятувала берізку». |
|
|
|
Тексти різних стилів. Медіатекст. Розрізняю тексти різних стилів. (Частина 1, с. 16 – 18). |
|
|
|
Досліджую медіатексти. (Частина 1, с. 19 – 20). |
|
|
|
Навчаюся творити медіатексти. (Частина 1, с. 21). |
|
|
|
Узагальнюю знання про текст. (Частина 1, с. 22). |
|
|
|
Діагностувальна робота № 2. Списування. |
|
Тема 2. Речення |
|||
|
|
Види речень за метою висловлювання та інтонацією. Розпізнаю та будую речення різні за метою висловлювання та інтонацією. (Частина 1, с. 23 – 24). |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення № 2. Текст розповідь на основі спостережень за природою «Золота осінь». |
|
|
|
Звертання. Розпізнаю, виокремлюю, правильно вживаю звертання. (Частина 1, с. 25 – 26). |
|
|
|
Головні і другорядні члени речення. Розпізнаю головні і другорядні члени речення. (Частина 1, с. 27 – 28). |
|
|
|
Установлюю звязок між членами речення. (Частина 1, с. 28 – 29). |
|
|
|
Складаю і поширюю речення. (Частина 1, с. 30). |
|
|
|
Однорідні члени речення. Навчаюся визначати однорідні члени речення. (Частина 1, с. 31 – 32). |
|
|
|
Навчаюся поєднувати однорідні члени речення за допомогою інтонації, сполучників. (Частина 1, с. 33 – 34). |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення № 3. Складання коротких письмових повідомлень. |
|
|
|
Будую речення із залежними словами при однорідних членах. (Частина 1, с. 35 – 36). |
|
|
|
Узагальнюю знання про речення. (Частина 1, с. 37). |
|
|
|
Діагностувальна робота № 3. Діалог. |
|
Тема 3. Слово. Значення слова |
|||
|
|
Багатозначні слова. Пряме і переносне значення слів. Розпізнаю багатозначні слова, використовую їх у мовленні. (Частина 1, с. 38 – 39). |
|
|
|
Синоніми. Розпізнаю синоніми, навчаюся вживати їх у мовленні. (Частина 1, с. 40 – 41). |
|
|
|
Антоніми. Розпізнаю антоніми, навчаюся їх вживати у мовленні. (Частина 1, с. 42 – 43). |
|
|
|
Діагностувальна робота №4. Усний твір. Розвиток звязного мовлення № 4. Складання звязних висловлювань. |
|
|
|
Фразеологізми. Розпізнаю фразеологізми, навчаюся доречно вживати їх у мовленні. (Частина 1, с. 44 – 45). |
|
|
|
Застарілі слова. Нові слова. Розпізнаю застарілі слова. (Частина 1, с. 46 – 47). |
|
|
|
Розпізнаю нові слова. (Частина 1, с. 48 – 49). |
|
|
|
Походження слів. Досліджую походження слів. (Частина 1, с. 50 – 51). |
|
|
|
Узагальнюю знання про слово. (Частина 1, с. 52). |
|
|
|
Діагностувальна робота №5. Диктант. |
|
|
|
Розвиток звязного мовлення № 5. Текст - розповідь «Калина символ України». |
|
Тема 4. Будова слова |
|||
|
|
Частина слова. Творення слів за допомогою префіксів і суфіксів. Орфограми у префіксах. Визначаю закінчення слова і частини слова. (Частина 1, с. 53 – 54). |
|
|
|
Навчаюся утворювати нові слова і форми слів за допомогою префіксів. (Частина 1, с. 54 – 56). |
|
|
|
Навчаюся утворювати нові слова і форми слів за допомогою суфіксів. (Частина 1, с. 56 – 57). |
|
|
|
Розпізнаю і правильно пишу слова із префіксами пре, при. (Частина 1, с. 58 – 59). |
|
|
|
Правильно пишу апостроф після префіксів. (Частина 1, с. 59 – 61). |
|
|
|
Розпізнаю і правильно пишу слова зі співзвучними префіксами і прийменниками. (Частина 1, с. 61 – 62). |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення № 6. Текст опис за світлиною. Науковий опис голуба. |
|
|
|
Застосування алфавіту. Розташовую слова за алфавітом, користуюся словником. (Частина 1, с. 63 – 64). |
|
|
|
Наголошування загальновживаних слів. Правильно наголошую загальновживані слова. (Частина 1, с. 65 – 66). |
|
|
|
Правильно вимовляю і записую слова з ненаголошеними е, и. (Частина 1, с. 67 – 68). |
|
|
|
Вимова і написання слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу. Правильно вимовляю і пишу слова із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу. (Частина 1, с. 69 – 70). |
|
|
|
Правопис слів із сумнівними приголосними. Навчаюся писати слова із сумнівними приголосними. (Частина 1, с. 71 – 72). |
|
|
|
Подовженні мякі приголосні звуки. Правильно вимовляю і записую слова з подовженими мякими приголосними звуками. (Частина 1, с. 73 – 74). |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення № 7. Складання текстів письмових привітань. |
|
|
|
Узагальнюю слова про будову слова. (Частина 1, с. 75). |
|
|
|
Діагностувальна робота № 6. Робота з мовними одиницями «Будова слова». |
|
|
|
Повторюю все про текст. |
|
|
|
Повторюю все про речення. |
|
|
|
Повторюю все про слово і значення слова. |
|
|
|
Повторюю все про будову слова. |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення№ 8. Текст міркування «Чому важливо бути доброю людиною». |
|
ІІ семестр (69 годин) |
|||
Тема 5. Частини мови. Іменник. |
|||
|
|
Навчаюся розпізнавати іменники з абстрактним значенням. (Частина 1, с. 76 – 77). |
|
|
|
Рід і число іменників. Навчаюся визначати рід і число іменників. (Частина 1, с. 78 – 79). |
|
|
|
Відмінки іменників. Відмінювання іменників. Навчаюся визначати відмінок іменника в реченні та початкову форму іменника. (Частина 1, с. 80 – 82). |
|
|
|
Навчаюся змінювати іменники за числами і відмінками. (Частина 1, с. 83 – 84). |
|
|
|
Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників приголосних [г], [к], [х] перед закінченням – і на [з], [ц], [с]. (Частина 1, с. 84 – 87). |
|
|
|
Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників голосний [і] на [о], [е]. (Частина 1, с. 87 – 90). |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення № 9. Складання текстів письмових запрошень. |
|
|
|
Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. (Частина 1, с. 90 – 92). |
|
|
|
Навчаюся писати закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. (Частина 1, с. 92 – 94). |
|
|
|
Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. (Частина 1, с. 95 – 97). |
|
|
|
Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду на – р в орудному відмінку однини. (Частина 1, с. 98 – 100). |
|
|
|
Навчаюся використовувати в мовлені паралельні форми іменників чоловічого роду – назви істот у давальному й місцевому відмінках однини. (Частина 1, с. 100 – 103). |
|
|
|
Навчаюся писати закінчення іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини. (Частина 1, с. 104 – 106). |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення № 10. Складання зв’язних висловлювань за поданим зачином або кінцівкою. |
|
|
|
Навчаюся правильно вживати літературні форми іменників у місцевому відмінку множини із прийменником по. (Частина 1, с. 107 – 109). |
|
|
|
Узагальнюю знання про іменник. (Частина 1, с. 109). |
|
|
|
Діагностувальна робота № 7. Списування. |
|
Тема 6. Прикметник як частина мови. |
|||
|
|
Навчаюся визначати прикметники в тексті. (Частина 1, с. 110 – 111). |
|
|
|
Навчаюся змінювати прикметники за родами і числами. (Частина 1, с. 112 – 113). |
|
|
|
Навчаюся правильно записувати прикметники із твердим приголосним основи в різних відмінкових формах. (Частина 1, с. 114 – 116). |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення № 11. Докладний переказ тексту «Якого кольору слова». |
|
|
|
Навчаюся правильно записувати прикметники з мяким приголосним основи у різних відмінкових формах. (Частина 1, с.116 – 118). |
|
|
|
Навчаюся визначати рід, число, відмінок прикметника за іменником, з яким він зв’язаний. (Частина 1, с. 118 – 119). |
|
|
|
Діагностувальна робота №8. Диктант. |
|
|
|
Утворення ступенів порівняння прикметників. Навчаюся утворювати форми прикметників. (Частина 1, с. 120 – 121). |
|
|
|
Навчаюся правильно вимовляти і записувати прикметники на –ський, - зький, -цький. (Частина 1, с. 122 – 123). |
|
|
|
Навчаюся використовувати прикметники в прямому і переносному значеннях, синоніми, антоніми. Узагальнюю знання про прикметник. (Частина 1, с. 124 – 125). |
|
|
|
Діагностувальна робота № 9 . Письмовий твір. Розвиток зв’язного мовлення № 12. Науковий опис річки Дніпро. |
|
Тема 7. Числівник як частина мови. |
|||
|
|
Навчаюся розпізнавати у мовлені числівники, які відповідають на питання скільки? котрий? (Частина 1, с. 126 – 127). |
|
|
|
Навчаюся правильно вимовляти і писати форми родового відмінка числівників 50, 60, 70, 80, 90, 100. (Частина 1, с. 128 – 129). |
|
|
|
Навчаюся вживати правильні форми числівників на позначення часу протягом доби. (Частина 1, с. 129 – 130). |
|
|
|
Навчаюся вживати числівники у власному мовлені. Узагальнюю знання про числівник. (Частина 1, с. 131). |
|
Тема 8. Займенник як частина мови. |
|||
|
|
Навчаюся розпізнавати займенники і пояснювати їхню роль. (Частина 1, с. 132 – 133). |
|
|
|
Навчаюся визначати особові займенники, ставити до них питання. (Частина 1, с. 134 – 135). |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення № 13. Вибірковий переказ тексу. |
|
|
|
Навчаюся відмінювати особові займенники. (Частина 1, с. 135 – 136). |
|
|
|
Навчаюся відмінювати особові займенники. (Частина 1, с. 137 – 138). |
|
|
|
Навчаюся правильно вживати займенники з прийменниками. (Частина 1, с. 138 – 139). |
|
|
|
Навчаюся використовувати займенники у власному мовлені. Узагальнюю знання про займенник. (Частина 1, с. 139). |
|
|
|
Діагностувальна робота № 10. Робота з мовними одиницями «Числівник», «Займенник». |
|
Тема 9. Дієслово як частина мови. |
|||
|
|
Навчаюся визначати дієслова в реченнях і текстах. (Частина 1, с. 140 – 141). |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення № 14. Редагування тексту. |
|
|
|
Навчаюся розпізнавати неозначену форму дієслова. (Частина 1, с. 142 – 143). |
|
|
|
Навчаюся вживати дієслова у відповідних часових формах. (Частина 1, с. 144 – 145). |
|
|
|
Навчаюся правильно записувати особові закінчення дієслів у теперішньому часі. (Частина 1, с. 145 – 147). |
|
|
|
Навчаюся правильно записувати особові закінчення дієслів у майбутньому часі. (Частина 1, с. 147 – 148). |
|
|
|
Навчаюся писати закінчення дієслів 1-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу. (Частина 1, с. 148 – 149). |
|
|
|
Навчаюся писати закінчення дієслів 2-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу. (Частина 1, с. 150 – 151). |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення № 15. Текст – розповідь «Подорож у місто своєї мрії». |
|
|
|
Навчаюся писати закінчення дієслів 3-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу. (Частина 1, с. 152 – 153). |
|
|
|
Навчаюся ставити дієслова минулого часу у відповідну родову форму. (Частина 1, с. 154 – 155). |
|
|
|
Навчаюся правильно вимовляти і записувати дієслова на –ся. (Частина 1, с. 156 – 157). |
|
|
|
Навчаюся вживати дієслова у власному мовлені. (Частина 1, с. 158). |
|
|
|
Узагальнюю знання про дієслово. (Частина 1, с. 159). |
|
|
|
Діагностувальна робота № 11. Робота з мовними одиницями «Дієслово». |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення № 16. Розповідь з обгрунтуванням власної думки «Мій улюблений телевізійний проект». |
|
Тема 10. Прислівник як частина мови. |
|||
|
|
Навчаюся розпізнавати прислівники. (Частина 1, с. 160 – 161). |
|
|
|
Навчаюся добирати до прислівників синоніми і антоніми. (Частина 1, с. 162 – 163). |
|
|
|
Навчаюся правильно писати найуживаніші прислівники. (Частина 1, с. 164 – 165). |
|
|
|
Навчаюся доречно вживати прислівники у власному мовлені. (Частина 1, с. 165 – 166). |
|
|
|
Узагальнюю знання про дієслово (Частина 1, с. 167. |
|
|
|
Діагностувальна робота №12. Диктант. |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення № 17. Текст міркування «Чому мені подобається власне імя». |
|
|
|
Узагальнюю знання про частини мови. (Частина 1, с. 167 – 168). |
|
|
|
Повторюю все про іменник. |
|
|
|
Повторюю все про прикметник. |
|
|
|
Повторюю все про числівник, займенник. |
|
|
|
Повторюю все про дієслово. |
|
|
|
Підсумковий урок за рік. |
|