Календарне-тематичне планування уроків за навчальною програмою «Мистецтво: образотворче мистецтво» 6 клас (інтегрований курс) (за модельною програмою О. М. Івасюк, О. А. Комаровськ

Про матеріал
Календарне-тематичне планування уроків за навчальною програмою «Мистецтво: образотворче мистецтво» 6 клас (інтегрований курс) (за модельною програмою О. М. Івасюк, О. А. Комаровська, Г. О. Кізілова, Н. А. Лємешева, О. В. Лобова, Л. Й. Назар, І. Ю. Чужинова, О. А. Шулько ) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) (За підручником: Кізілова Г. О., Гринишина Л. М. Мистецтво: підручник для 6класу загальноосвітніх навчальних закладів — Тернопіль: Видавництво Астон», 2023 .— 1с.:іл.) Частина І ( І семестр) Життя крізь призму мистецтва - 35 годин
Перегляд файлу

Календарне-тематичне планування уроків за навчальною програмою «Мистецтво: образотворче мистецтво» 6 клас (інтегрований курс)

(за модельною програмою О. М. Івасюк, О. А. Комаровська, Г. О. Кізілова,

Н. А. Лємешева, О. В. Лобова, Л. Й. Назар, І. Ю. Чужинова, О. А. Шулько )

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

 

(За підручником: Кізілова Г. О., Гринишина Л. М. Мистецтво: підручник для 6класу загальноосвітніх навчальних закладів — Тернопіль: Видавництво Астон», 2023 .— 1с.:іл.)
 

Частина І ( І семестр)

Життя крізь призму мистецтва - 35 годин

 

№з/п

Очікувальні результати навчання

Зміст програми інтегрованого курсу

Ключові компе тен тності

Види навчальної діяльності

Кільк. годин

Дата

Тема 1.  УНІКАЛЬНІСТЬ ХУДОЖНЬОГО ТАЛАНТУ

4

 

1

Виконує зображення, зокрема замальовки з натури і за уявою, розробляє ескізи для сценічних виступів тощо;

Хто і як творить візуальні художні образи.

Творці мистецтва.

Відображення в творах образотворчого мистецтва прагнень митців до краси, ідеалу і мудрості. Індивідуальність і неповторність стилю художника.

1,3,4,5,7,8,10

Пошук засобів відтворення ідеалів краси і гармонії у мистецьких творах; обговорення причин прагнення митців пошуку краси, ідеалу, мудрості та особливості відображення цих пошуків у творах різних видів мистецтва;

дослідження шляхів формування індивідуального стилю для митця;

1

 

2

Застосовує різні прийоми, художні техніки, матеріали, формати, засоби дизайну тощо;

Розмаїття мови мистецтва.

Відтворення митцями світу, почуттів, переживань у художніх творах.

1,3,4,5,7,8,10

Виконання вправ на вдосконалення прийомів володіння художніми техніками;

1

 

3

Пропонує власні ідеї, реалізує їх самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб, при цьому беручи до уваги національні традиції, сучасні тенденції, використовуючи знання й уміння з інших освітніх галузей;

Прагнення краси та ідеалу.

Збереження, реставрація творів образотворчого мистецтва. Художник-реставратор.

1,3,4,5,7,8,10

Створення тематичних композицій на площині і в об’ємі в різних художніх техніках; та жанрах;

екскурсії в музеї, галереї, виставкові зали, вивчення варіантів і форм збереження мистецьких творів у них; знайомство з роботою художника - реставратора;

1

 

4

Презентує результати власної творчості публічно, пояснює свій задум, за потреби може докладно його описати; визнає можливість різного втілення творчого задуму, відстоює свою позицію у творчості; долучається до мистецьких заходів; виконує різні ролі в спільному творчому процесі, дослухається до творчих ідей інших осіб; визнає різні позиції та оцінки учасників;

В гостях у Мельпомени.

Різновиди сучасного театрального мистецтва. Моновистава.

1,3,4,5,7,8,10

Перегляд фільмів, записів телепередач тощо про видатних діячів української культури; обмін враженнями від перегляду моновистав;

ярмарок ідей, розробка власної тематики та форматів мистецьких конкурсів, виставок дитячої творчості та шкільних мистецьких акцій; порівняння власної думки з думками інших;

1

 

Тема 2.  МОЇ ПОГЛЯДИ НА МИСТЕЦТВО

4

 

5

Виконує зображення, зокрема замальовки з натури і за уявою, розробляє ескізи для сценічних виступів тощо; застосовує різні прийоми, художні техніки, матеріали, формати, засоби дизайну тощо;

Значення образотворчого мистецтва для кожного з нас.

Я і мистецтво.

Вплив образотворчого мистецтва на почуття.

1,3,4,5,7,8,10

Застосування опанованих технік і прийомів для передачі емоційного стану зображуваних персонажів, створення добірки цифрових зразків художніх творів різних видів мистецтва;

1

 

6

Створює зображення під час експерименту з кольорами, лініями, формами тощо (графічні, живописні, пластичні, анімаційні тощо); спостерігає за навколишнім середовищем, фіксує (фото, відео, замальовки тощо) і презентує власні спостереження; характеризує власну творчість за колективно визначеними критеріями; оцінює власні успіхи і досягнення, зауважує помилки та частково

самостійно виправляє їх; встановлює за допомогою вчителя чи інших осіб способи вдосконалення вмінь; презентує результати власної творчості публічно, пояснює свій задум, за потреби може докладно його описати;

Настрій і почуття в

мистецтві.

Створення власного образу світу через мистецтво.

1,3,4,5,7,8,10

 

 

 

оцінювання власних художніх результатів; участь у круглих столах та дискусіях про взаємозв’язок мистецтва та емоційної сфери людини; моделювання мистецьких діалогів; командне виконання та презентація творчих завдань із оцінюванням і самооцінюванням;

1

 

7

Долучається до мистецьких заходів; виконує різні ролі в спільному творчому процесі, дослухається до творчих ідей інших осіб; визнає різні позиції та оцінки учасників; висловлює свою думку під час обговорення творів мистецтва; складає план своїх дій у створенні колективного художнього продукту;

Увага на сцену!

Візуальне оформлення сценічних дійств.

1,3,4,5,7,8,10

Участь у мистецьких заходах різноманітних форматів, взаємодопомога в груповій роботі; аналіз власного емоційного стану в процесі творчості та сприймання мистецьких творів;

1

 

8

Пояснює свої вподобання, порівнює власні вподобання з уподобаннями інших осіб із свого оточення;

Підсумковий.

Пригадаймо найцікавіше.

1,3,4,5,7,8,10

 

 

Висловлення усних аргументованих точок зору; обговорення найцікавішого в цьому розділі.

1

 

ТЕМА 3. ДОБРО І ЗЛО В МИСТЕЦТВІ

4

 

9

Характеризує особливості технік виконання творів;

пояснює цінності, закладені в художньому творі та коментує своє ставлення до них;

Образи добра і зла в образотворчому мистецтві.

Уявлення про красу чи потворність художніх образів.

1,3,4,5,7,8,10

Виконання індивідуальних та колективних зображень, що виражають уявлення про добро і зло в мистецтві; участь у колективних і групових творчих проєктах; аргументоване оцінювання власних досягнень щодо образотворчої діяльності;

1

 

10

У запропонованому вчителем завданні робить спроби виконання нових незвичних прийомів роботи; пропонує власні ідеї, реалізує їх самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб, зокрема з урахуванням національних традицій, сучасних тенденцій, використанням знань і умінь з інших освітніх галузей;

Краса і потворність в українському мистецтві.

Засоби висловлення задуму та відтворення характеру образу в творах різних видів та жанрів образотворчого мистецтва.

1,3,4,5,7,8,10

Пошук критеріїв краси та потворності у творах мистецтва;

виконання індивідуальних та колективних зображень, що виражають уявлення про добро і зло в мистецтві;

участь у колективних і групових творчих проєктах;

пошук способів удосконалення ефективності своєї діяльності у складі команди;

1

 

11

Ділиться спостереженнями в навколишньому середовищі і соціумі, підтверджує думку аргументами; пояснює вплив творів на зміну власного емоційного стану;

визначає улюблені види мистецької діяльності, пояснює, від чого отримує задоволення у своїй творчості; виражає свої почуття та емоції різними художніми засобами, застосовує ці засоби окремо чи в поєднанні;

Краса духовного світу.

Іконописний жанр.

1,3,4,5,7,8,10

Сприймання художніх творів портретного та іконописного жанрів;

знайомство з роллю образотворчого мистецтві та втіленням релігійних образів у творах вітчизняних та зарубіжних художників.

1

 

12

Шукає і добирає з допомогою вчителя чи інших осіб аудіо-, відео-, ілюстративні і текстові матеріали з різних джерел, планує свою діяльність для реалізації поставленого завдання.

Сакральне мистецтво.

Тісно пов’язане з вірою в Бога.

1,3,4,5,7,8,10

Сприймання творів сакрального мистецтва;

висловлювання міркувань про роль сакрального мистецтва у розвитку культури;

1

 

ТЕМА 4. СУЧАСНІСТЬ МИСТЕЦЬКИХ  ТРАДИЦІЙ

4

 

13

Розрізняє види і наводить приклади українського декоративноприкладного мистецтва;

виявляє обізнаність у календарнообрядових дійствах як прообразі видів мистецтва;

Народні художні традиції в українському декоративноприкладному мистецтві.

Види декоративно-прикладного мистецтва.

1,3,4,5,7,8,10

Аналіз культури рідного краю, етнічних традицій різних регіонів України; аналіз творчості та художніх традицій майстрів декоративноприкладного мистецтва України та світу;

1

 

14

Орієнтується в особливостях народного мистецтва рідного краю; пояснює цінності, закладені в художньому творі та коментує своє ставлення до них;

Народні витоки в сучасному мистецтві.

Декоративність як засіб вираження змісту та художньої образності.

Декоративно-прикладна творчість як складова сучасного мистецтва.

1,3,4,5,7,8,10

Сприймання зразків різних видів декоративно-прикладного мистецтва. знайомство із зразками декоративної орнаментації; висловлення суджень про роль творчої спадщини народних умільців та професійних художників, обґрунтування ціннісного значення декоративно-прикладного мистецтва у житті людини;

1

 

15

Виконує зображення, зокрема замальовки з натури і за уявою, розробляє ескізи для сценічних виступів тощо; застосовує різні прийоми, художні техніки, матеріали, формати, засоби дизайну тощо; виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму;

створює ескізи виробів/твори з етнічними мотивами із застосуванням знайомих художніх технік;

пропонує власні ідеї, реалізує їх самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб, зокрема з урахуванням національних традицій, сучасних тенденцій, використанням знань і умінь з інших освітніх галузей;

обирає із знайомих твори мистецтва, які найкраще відображають власні емоції ;

Традиції надихають.

Етнічні мотиви у галузі дизайну, реклами, комп’ютерного, фото - і графічного мистецтва.

Декоративно-прикладне мистецтво рідного краю.

1,3,4,5,7,8,10

Виконання стилізованих зображень декоративно-прикладного мистецтва як елементів етнічної стилістики в рекламі та дизайні та орнаментальних композицій для оздоблення предметів побуту;

дискусії щодо використання народних традицій у сучасному мистецтві; презентація сучасних тенденцій в народній творчості;

добір атрибутики та аксесуарів для образів обрядових дійств; тематичні екскурсії у бібліотеки, виставкові зали.

1

 

16

Пояснює свої вподобання, порівнює власні вподобання з уподобаннями інших осіб із свого оточення;

Підсумковий. Пригадаймо найцікавіше.

1,3,4,5,7,8,10

 

 

Висловлення усних аргументованих точок зору; обговорення найцікавішого в цьому розділі.

1

 

Частина ІІ ( ІІ семестр)

ТЕМА 5.  ВНУТРІШНІЙ СВІТ І ЗОВНІШНІСТЬ ЛЮДИНИ У МИСТЕЦТВІ

3

 

17

Виокремлює жанрові ознаки творів різних видів мистецтва;

виконує зображення, зокрема замальовки з натури і за уявою, розробляє ескізи для сценічних виступів тощо; застосовує різні прийоми, художні техніки, матеріали, формати, засоби дизайну тощо;

Портрет в образотворчому мистецтві.

Портрет як жанр образотворчого мистецтва. Види портретів (автопортрет, парний, груповий, камерний, парадний).

Пропорції голови та тіла людини.

1,3,4,5,7,8,10

Сприймання творів у жанрі портрету. аналіз жанрових ознак портрету в образотворчому мистецтві; аналіз пропорцій форм людини та її узагальненої анатомічної будови;

1

 

18

Пояснює цінності, закладені в художньому творі та коментує своє ставлення до них;

характеризує власну творчість за колективно визначеними критеріями; визначає сильні і слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях;

Історичний портрет.

Особливості створення історичного портрета.

1,3,4,5,7,8,10

Дослідження прийомів і способів творення художнього образу у багатофігурних композиціях (на прикладах творів митців історичного, побутового жанрів);

1

 

19

Розуміє значення партнерства в спільній мистецькій творчості; висловлює свою думку в обговореннях творів мистецтва; пропонує способи розв’язання завдань в разі виникнення труднощів; обирає зі знайомих творів мистецтва ті, які найкраще відображають власні емоції; пояснює вплив творів на зміну власного емоційного стану;

Соціальний портрет.

Ознаки соціального портрета.

1,3,4,5,7,8,10

Створення портретних зображень з дотриманням пропорцій голови і тіла людини; виконання різних видів портретів;

обговорення впливу творів портретного жанру на власний емоційний стан;

1

 

ТЕМА 6.  РЕАЛЬНЕ І ВИГАДАНЕ В МИСТЕЦЬКИХ ТВОРАХ

4

 

20

Наводить приклади зв’язків між видами мистецтва, синтезу мистецтв; пояснює зв’язки між мистецтвом і життям;

Літературні образи в образотворчому мистецтві.

Сюжети творів образотворчого мистецтва міфологічного жанру живопису.

1,3,4,5,7,8,10

Перегляд зразків друкованої та оригінальної графіки; вивчення видів композиції (закрита, відкрита, статична, динамічна);

 

1

 

21

Використовує цифрові технології для втілення задуму, зокрема створює фото різних жанрів (фотопортрет, фотопейзаж), компонує прості відеоролики;

Фантастичні, міфологічні образи в графіці (оригінальній і друкованій).

1,3,4,5,7,8,10

Перегляд фільмів; аналіз характерних ознак фільмів; порівняння сюжету фільму із текстом книги; створення образів літературних героїв з використанням цифрових пристроїв;

1

 

22

Використовує художню літературу для створення власних творів мистецтва;

Види композицій (закрита, відкрита, статична, динамічна).

1,3,4,5,7,8,10

Пошук спільного і відмінного між музикою, образотворчим мистецтвом та літературою у відображенні навколишнього світу, прикладів поєднання музичних і літературних творів;

1

 

23

Бере участь у проєктній діяльності; оцінює власні успіхи і досягнення, зауважує помилки та частково самостійно виправляє їх; аналізує інформацію від інших осіб з метою самовдосконалення, реагує на неї;

визнає можливість різного втілення творчого задуму, відстоює свою позицію у творчості;

використовує власний досвід і різні види інформації під час колективної творчості; складає план своїх дій у створенні колективного художнього продукту;

шукає і добирає з допомогою вчителя чи інших осіб аудіо-, відео-, ілюстративні і текстові матеріали з різних джерел, планує свою діяльність для реалізації поставленого завдання;

Мистецтво створення книги: будова книги.

1,3,4,5,7,8,10

Виконання графічних та живописних ілюстрацій до художніх творів; моделювання етапів процесу підготовки колективної книги-казки;

добір матеріалів для створення власних саморобних книг;

обговорення значення авторського права в мистецтві.

1

 

ТЕМА 7.  ІСТОРИЧНІ СЮЖЕТИ В МИСТЕЦТВІ

4

 

24

Створює зображення під час експерименту з кольорами, лініями, формами тощо (графічні, живописні, пластичні, анімаційні тощо);

Історичні та соціальні сюжети в образотворчому мистецтві.

Сюжети картин історичного жанру.

1,3,4,5,7,8,10

Виконання ескізів та замальовок на історичні та соціальні сюжети з передаванням плановості;

1

 

25

Використовує художню літературу для створення власних творів мистецтва;

Особливості творчості художників батального жанру.

1,3,4,5,7,8,10

Спостереження та відтворення історичних явищ у творчій діяльності.

1

 

26

Бере участь у проєктній діяльності; презентує результати власної творчості публічно, пояснює свій задум, за потреби може докладно його описати;

Побутовий жанр.

1,3,4,5,7,8,10

Створення індивідуальних проєктів з творчості художників свого регіону, які працювали в жанрі сюжетнотематичної картини;

1

 

27

Долучається до мистецьких заходів; виконує різні ролі в спільному творчому процесі, дослухається до творчих ідей інших осіб; визнає різні позиції та оцінки учасників;

Підсумковий. Пригадаймо найцікаві- ше.

Висвітлення художниками особистого та суспільного життя в графіці, живописі та скульптурі побутового та історичного жанру.

1,3,4,5,7,8,10

Представлення результатів групової та колективної творчої діяльності;

1

 

ТЕМА 8.  МИСТЕЦТВО НА ВУЛИЦЯХ МІСТА

4

 

28

Цілісно охоплює увагою твір під час сприймання, керує увагою;

пояснює цінності, закладені в художньому творі та коментує своє  ставлення до них;

Архітектура вчора-сьогодні-завтра.

Архітектура як вид мистецтва.  Види  архітектури.

1,3,4,5,7,8,10

Сприймання архітектурних шедеврів України та світу;

дослідження архітектури як виду мистецтва; визначення особливостей художньої мови архітектури.

Збереження архітектурних шедеврів для наступних поколінь;

1

 

29

Порівнює художні образи з явищами навколишнього середовища;

Архітектурні візитівки міст світу.

1,3,4,5,7,8,10

Виконання зображень архітектурних споруд у графіці та живописі із застосуванням законів лінійної та повітряної перспективи;

1

 

30

Спостерігає за навколишнім  середовищем, фіксує (фото, відео, замальовки тощо) і презентує власні спостереження;

визнає можливість різного втілення творчого задуму, відстоює свою позицію у творчості; пропонує способи розв’язання завдань в разі виникнення труднощів ; ділиться спостереженнями в навколишньому середовищі і соціумі, підтверджує думку аргументами; вирізняє художні засоби, які вплинули на враження від сприйнятого твору;

Вуличне мистецтво (стріт-арт) та його зразки: графіті, трафарети, постери, мурали, скульптурні інсталяції.

1,3,4,5,7,8,10

Виконання ескізів у техніці графітіарт.

Створення архітектурного образу в різних техніках (аплікація, паперопластика, ліплення тощо);

1

 

31

За потреби обирає види художньо - творчої діяльності для задоволення; виражає свої почуття та емоції різними художніми засобами, застосовує ці засоби окремо чи в поєднанні;

шукає і добирає з допомогою вчителя чи інших осіб аудіо-, відео-, ілюстративні і текстові матеріали з різних джерел, планує свою діяльність для реалізації поставленого завдання.

Графіті. Мозаїка. Барельєф.

1,3,4,5,7,8,10

 

Перегляд презентації відеороликів про митців, які працюють на вулицях міст, пояснення творчого задуму.

Дискусії щодо мистецьких  уподобань, добирання видів художньо-творчої діяльності для задоволення та покращення свого настрою;

1

 

ТЕМА 9.  МИСТЕЦТВО ЗМІНЮЄ ЛЮДИНУ І ЖИТТЯ

4

 

32

Пояснює засоби виразовості художнього образу у творах різних видів мистецтва;

наводить приклади зв’язків між видами мистецтва, синтезу мистецтв; пояснює зв’язки між мистецтвом і життям;

Вплив образотворчого мистецтва  на людину.

Синтез дизайну та образотворчого мистецтва.

1,3,4,5,7,8,10

Сприймання зразків дизайну як новітнього виду мистецтва, дослідження його ролі у сучасному  світі;

1

 

33

Виконує зображення, зокрема замальовки з натури і за уявою, розробляє ескізи для сценічних виступів тощо; застосовує різні прийоми, художні техніки, матеріали, формати, засоби дизайну тощо;

Використання новітніх технічних розробок в образотворчому мистецтві.

1,3,4,5,7,8,10

Аналіз взаємозв’язку творів мистецтва та явищ довкілля;

аналіз взаємозв’язку дизайну та реклами;

створення елементарних зразків реклами;

розробка зразків різних видів дизайну;

1

 

34

Презентує результати власної творчості публічно, пояснює свій задум, за потреби може докладно його описати;

розуміє значення партнерства в спільній мистецькій творчості; висловлює свою думку в обговореннях творів мистецтва;

Мистецтво інсталяції. Ландшафтний дизайн.

1,3,4,5,7,8,10

Створення інсталяцій в групових та колективних проєктах, макетів куточків парків, ескізів промислових виробів, технічних засобів майбутнього, оздоблення інтер’єрів школи та помешкань;

вивчення можливостей новітніх технічних розробок в образотворчому мистецтві; використання національних мотивів у дизайнерських творах;

характеристика ролі ландшафтного  дизайну у створенні архітектурного обличчя міста; вербальна характеристика емоційного сприйняття інсталяцій, реклами та творів дизайну;

1

 

35

Пояснює свої вподобання, порівнює власні уподобання з уподобаннями інших осіб із свого оточення;

Підсумковий. Пригадаймо найцікавіше.

1,3,4,5,7,8,10

 

 

Обмін враженнями та висловлення критичних суджень щодо мистецьких тенденцій сучасності.

1

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Борщ Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
2 жовтня 2023
Переглядів
1985
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку