Наступним етапом створення натюрморту є визначення загального колірного тону, передавання тонових і кольорових відношень усіх елементів натюрморту, виявлення форм об’ємних предметів, враховуючи при цьому колір навколишніх предметів та їх просторове розміщення. Сергій Малиш. Натюрморт із золотою монетою
Від задуму автора залежить кількість предметів у натюрморті та вибір формату зображення — горизонтального, вертикального або квадратного.• Поясніть, чому художники обрали такі формати натюрмортів. Локальний колір — незмінний колір зображуваних предметів, без відтінків. Шин Йонг Сік. Натюрморт зі сливами. Кріс Кеннінг. Зелене й золоте
З чого почати малювати натюрморт аквареллю? Як правильно це зробити? 1. Для виявлення об’єму кожного з предметів у натюрморті підбираємо два відтінки кольору: світловий і тіньовий.2. Покриваємо локальним кольором освітлену частину предмета, залишаючи місце полиску, а потім — затемнену частину (якщо на освітленій частині предмета теплий колір, то в затемненій — холодний і навпаки).
3. Обидва відтінки освітленої і затемненої частин з’єднуємо й отримуємо плавний перехід від світла до тіні. Зверніть увагу, що перше покриття кольором виконуємо не на повну силу, щоб легше було корегувати у подальшому.4. Зверніть увагу на особливості акварелі як матеріалу! Вона стає світлішою після висихання. Тому малюючи аквареллю, колір підбираємо яскравіший, ніж у натури.