Календарно-тематичне планування уроків інтегрованого курсу
«Мистецтво», 5 клас. (Музичне мистецтво)
ІІ семестр
№ |
Тема уроку |
Ключові знання та навички |
Орієнтовний матеріал для сприймання |
Орієнтовний матеріал для співу (за вибором) |
Дата |
||||||||||
|
Клас |
||||||||||||||
5-А |
5-Б |
5-В |
5-Г |
||||||||||||
Частина перша: Синтез і взаємодія мистецтв. |
|||||||||||||||
17. |
Коли всі мистецтва разом. Музична і поетична інтонації.
|
Інтонація (музична і поетична). Програмна музика. Сюїта. |
Й.Штраус. Вальс «Казки Віденського лісу»; М.Римський – Корсаков симфонічна сюїта «Шехеразада» (теми Шехеразади і Шахріара, «Синдбад – мореплавець», «Багдадське свято»). |
М.Магомаєв «Шехеразада» |
|
|
|
|
|||||||
18. |
Цирк – мистецтво, сповнене радості. Музика в цирковій виставі. |
Естрадно – духовий оркестр, біг-бенд. бенд, трюк,цирк |
І.Дунаєвський «Марш» із к/ф «Цирк»; І.Кальман Арія Містера Ікс з оперети «Принцеса цирку». СОМ: Ю.Горбачов «Клоун на коні», М.Шагал «Великий цирк». |
Австрійська нар. пісня «Цирк приїхав». |
|
|
|
|
|||||||
19. |
У царстві Мельпомени. Музика і драматичний театр.
|
Види театру. Персонажі італйської комедії дель арте. Р.Шуман атрибут, бельетаж, партер, театр. |
Р.Шуман «П’єро і Арлекін», «Пантолоне і Коломбіна» з циклу «Карнавал». СОМ: П.Сезанн «Пьеро і Арлекін», Лж.Феретті «Арлекін і Коломбіна».
|
Пісні на вибір учителя і учнів. |
|
|
|
|
|||||||
20. |
На сцені лялькового театру. |
Популярні герої лялькових театрів світу Вертеп, інтермедія, театр ляльок. |
І.Стравинський сюїта з балету «Петрушка». І картина. СОМ: споруди лялькових театрів.
|
придумати музично – фантастичну історію за картиною В.Аба – Новака «Лялькова вистава».
|
|
|
|
|
|||||||
21. |
У музичному театрі. На оперній сцені.
|
Синтез мистецтв в опері. Арія, лібрето, опера,увертюра. С.Гулак – Артемовський. |
С.Гулак – Артемовський Опера «Запорожець за Дунаєм» (фрагменти). |
Пісні на вибір учителя і учнів. |
|
|
|
|
|||||||
22. |
Барви хореографії та сценографії. Там де панує рух. |
Пластична інтонація. Менует. Вальс. Балет. Адажіо, балет, кордебалет, па-де-де,хореографія |
СММ: В.Моцарт «Менует» з маленької нічної серенади»; П.Чайковський Балет «Лебедине озеро» (фрагменти). |
Вальс на вибір учителя.
|
|
|
|
|
|||||||
23. |
Наймолодша муза. Музика в кіно.
|
Мистецтво кінематографу. Квест, мультиплікація. |
Г.Гладков «Сінема» з к/ф «Людина з бульвару Капуцинів». СКМ: «Звуки музики» (фрагменти). |
Р.Роджерс «До, ре, мі» к/ф «Звуки музики». Створення короткометражного фільму. |
|
|
|
|
|||||||
24. |
Наймолодша муза. Образи анімації.
|
Мистецтво мультиплікації. Український козацький серіал. Музика в мультфільмах. Квест, мультиплікація. |
Фрагменти м/ф «Про козаків» «Острів скарбів».
|
Р.Роджерс «До, ре, мі» к/ф «Звуки музики». Створення короткометражного фільму. |
|
|
|
|
|||||||
25. |
Ансамбль: у єдності – гармонія. Музичні та хореографічні ансамблі. |
Вокальні, інструментальні, вокально-інструментальні ансамблі. Хореографічні ансамблі, ансамблі пісні і танцю. Віртуоз,естрадний танець. |
О.Шевченко «Старенький трамвай» (ансамбль «Пікардійська терція»); А.Пьяцолла «Лібертанго» (у виконанні різними ансамблями); С.Сабадаш «Марічка» (ансамбль пісні і танцю). |
Р.Паулс «Золоте весілля». Р.Паулс «Золоте весілля». |
|
|
|
|
|||||||
26. |
Ансамбль: у єдності – гармонія. Музика свят і розваг. |
«Легка» музика. Музичні шоу. Г.Ф.Гендель. Шоу |
Г.Гендель «Музика на воді» - сюїта № 2 Ре-мажор; О.Ресігі «Фонтани Риму. СОМ:Фонтани «Тритон», «Треві».
|
Пісні на вибір учителя і учнів. |
|
|
|
|
|||||||
27. |
Ансамбль: у єдності – гармонія. Карнавал.
|
Венецианський, Бразильський та інші карнавали. Синтез мистецтв на карнавалі. Музика на карнавалі. Карнавал, самба. |
Н. Паганіні «Венеціанський карнавал», Ж.Б. Арбан «Карнавал у Венеції»; С.Абреу «Бразильський карнавал», пісня «Бразильський карнавал» (дитячий ансамбль) «Дельфін» |
Пісні на вибір учителя і учнів. |
|
|
|
|
|||||||
28. |
Час новітній створює красу. Телебачення – це погляд у світ. |
Телебачення: синтез мистецтва і технічних досягнень. Особливості художньої мови телебачення. Естрадна музика. Естрадно – симфонічний оркестр. Відео кліп, естрада, телебачення.
|
«Жайворонок» (оркестр П.Моріа). |
Б. Степаненко «Веселка» |
|
|
|
|
|||||||
29. |
Час новітній створює красу. Електронна музика. |
Електронні музичні інструменти. Синтезатор. Електронна музика. |
М.Мусоргський «Гном», «Баба Яга», «Старий замок» з циклу «Картинки з виставки» (у виконанні Ісао Томіта). |
В.Шаповаленко «Про що мріє мишенятко». |
|
|
|
|
|||||||
30. |
Мистецький дивосвіт. Східний музичний театр.
|
Амплуа, костюми, маски, грим акторів східного театру. Амплуа.
|
І.Стравінський «Китайський марш», «Арія Солов’я з опери «Соловей». «Амплуа» |
Ю.Шевченко «Зелене слоненя». Гра – пантоміма
|
|
|
|
|
|||||||
31. |
Урок-концерт. |
|
|
|
|
||||||||||
32. |
Презентації мистецьких проектів (індивідуальних, групових, колективних). |
|
|
|
|
||||||||||
33.-35. |
Узагальнення (перевір себе). |
|
|
|
|
||||||||||