Календарно - тематичне планування уроків зарубіжної літератури 7 клас НУШ 2024 -2025 н.р.(70 годин / 2 години на тиждень)

Про матеріал

Календарно - тематичне планування уроків зарубіжної літератури

7 клас НУШ 2024 -2025 н.р. (70 годин / 2 години на тиждень)

Складено відповідно до програми: Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (у редакції 2023 року) (автори Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В., Мацевко-Бекерська Л. В., Юлдашева Л. П., Рудніцька Н. П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С. О., Вітко М. І., Джангобекова Т. А.)

Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

уроків зарубіжної літератури

 

7 клас

 

(70 годин / 2 години на тиждень)

 

Складено відповідно до програми: Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–9 класи»

для закладів загальної середньої освіти (у редакції 2023 року) (автори Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В., Мацевко-Бекерська Л. В., Юлдашева Л. П., Рудніцька Н. П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С. О., Вітко М. І.,

Джангобекова Т. А.)

 

Тематичне діагностування –  6 год.:  І семестр  – 3

ІІ семестр – 3

Розвиток мовлення –   4 год. :     І семестр –  2 (у+п)

    ІІ семестр – 2 (у+п)

Позакласне читання –   4 год.:  І семестр –  2

    ІІ семестр – 2

Виразне декламування –  1 год.  ІІ семестр

 

Підручник: https://pidruchnyk.com.ua/2862-zarubizhna-literatura-nikolenko-7-klas-2024.html

 

 

 

з/п

 

Дата

 

Зміст навчального матеріалу

 

 

Примітки

Вступ

Роль художнього перекладу в сучасну добу

1.

 

 

 

2.

 

Оригінал і переклад. Види перекладів.  

ТЛ Поглиблення понять: оригінал і переклад.

ЛК Значення художнього перекладу для розвитку культури, дружніх взаємин між країнами та народами

Видатні українські перекладачі.

УС Основні відомості про розвиток української перекладацької школи.

 

 

 

 

ГЕРОЇ ТА ГЕРОЇНІ БАЛАД

(1 фольклорна і 1 літературна балади за вибором учителя)

3.

 

Балада як жанр усної народної творчості. Характерні ознаки балади.

ТЛ Фольклорна балада та її ознаки.

 

4.

 

Англійська балада «Як Робін Гуд став розбійником». «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном»

 

5.

 

Ідеї свободи й служіння народові в баладах про Робіна Гуда.

 

6.

 

Образ народного захисника Робіна Гуда.

ТЛ Поглиблення понять: сюжет, персонаж літературного твору.

 

АБО

4.

 

«Король Лір і його дочки». Сюжет випробування в баладі

 

5.

 

 Моральна проблематика твору

 

 

6.

 

Король Лір як вічний образ.

ТЛ Поглиблення понять: сюжет, персонаж літературного твору.

 

7

 

Літературна балада та її ознаки. Подібність і відмінність від народної балади.

ТЛ Балада (фольклорна і літературна). (УС) Українські перекладачі зарубіжних

балад. Українські народні й літературні

балади.

ЛК Зображення героїв балад у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.).

 

 

8

 

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади.

 

9

 

Образ справжнього лицаря, оспівування мужності, відваги, людської гідності.

ТЛ Поглиблення понять: сюжет, персонаж літературного твору.

 

АБО

8.

 

Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894).

«Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство).

 

 

9.

 

Утвердження духовної сили пиктів,

їхнього героїзму в захисті національних

цінностей. Символіка твору.

ТЛ Поглиблення понять: сюжет, персонаж літературного твору.

 

АБО

8.

 

Адам Міцкевич (1798–1855).

«Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі

 

9.

 

Символічні образи та фольклорні елементи

у творі Адама Міцкевича.

ТЛ Поглиблення понять: сюжет, персонаж літературного твору.

ЛК Національні герої та символи в баладах

 

 

10.

 

Діагностувальна робота №1.

 

11.

 

Розвиток мовлення №1 (усний)відгук про твір мистецтва(ілюстрацію художника або кінофільм/мультфільм за мотивами балади).

 

ЛИЦАРСТВО В ЛІТЕРАТУРІ

12

 

Вальтер Скотт (1771–1832).

«Айвенго» (відповідно до програми 2–3 розділи за вибором учителя). В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».

ТЛ Поглиблення понять: роман (історичний роман), пейзаж, сюжет, персонаж.

УС Переклади творів українською мовою. Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману.

 

 

 

13.

 

Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.

ЛК Лицарська культура Європи доби Середньовіччя.

 

 

14.

 

Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю.

ТЛ Поглиблення поняття порівняння

 

 

15.

 

Динаміка сюжету.

 

16

 

Головні образи історичного роману «Айвенго».

 

 

17

 

Історичний колорит роману «Айвенго» та засоби його створення.

ТЛ Образ автора

 

18

 

РМ №2 створення та презентація власного  тексту (письмовий твір) на актуальну тематику на підставі художнього тексту

 

 

19.

 

Позакласне читання №1.

Олдрідж Дж. «Останній дюйм»

 

20.

 

Діагностувальна робота №2

 

ПАМ’ЯТАЄМО ПРО МИНУЛЕ

21

 

Друга світова війна у європейській поезії:

К. І. Галчинський (1905–1953) («Пісня про солдатів з Вестерплятте», «Лист із полону»), А. Марґул-Шпербер (1898-1967) («Про назву концтабору Бухенвальд»)

(1 твір за вибором учителя).

Відображення антигуманної сутності війни у віршах.

ТЛ Поглиблення поняття вірш

 

 

 

22.

 

Ідеї збереження життя та людських цінностей попри трагічні обставини.

 

23.

 

Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. ТЛ Поглиблення понять: повість, сюжет.

 

24.

 

Теми нацизму та Голокосту в повісті.

ЛК Долі діячів культури у період Другої світової війни. Сучасна культура проти війни.

 

25

 

Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога.

 

26.

 

 

 

Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі.

 

27.

 

Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму.

УС Тема Другої світової війни в українській літературі.

 

28.

 

Діагностувальна робота № 3.

 

29.

 

Позакласне читання №2.

Шмітт Е.Е. «Діти Ноя»

 

 

30.

 

Підсумковий урок

 

СИЛА ДРУЖБИ І КОХАННЯ

31.

 

О. Генрі (1862 –1910).

О. Генрі – майстер новели.

ТЛ Новела, розповідач, композиція художнього твору, символ.

 

32.

 

Новела «Останній листок» – гімн людині, що здатна на самопожертву заради ближнього. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів».

 

 

33.

 

Біблійні мотиви у творі. Роль художньої деталі.

 

34.

 

Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі)

ТЛ Поглиблення понять: художня деталь, герой/героїня.

 

35.

 

Специфіка розкриття образу Бермана Особливості художньої мови новели; розповідач.

 

36.

 

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання (2 твори за вибором учителя):

П’єр Ронсар (1524-1585) «До того, як любов у світ прийшла...»,

Р. Бернс (1759–1796) («Моя любов...»),

 Й.В. Ґете ( 1749-1832) («До моїх пісень...»), 

Г. Гейне (1797–1856) («Коли настав чудовий май...»),

Адам Міцкевич (1798-1855) («Непевність») та ін.

Поетизація високого почуття кохання. Засоби художньої виразності в поезіях.

УС Українські переклади творів зарубіжних письменників.

 

 

 

37.

 

Розкриття у віршах впливу кохання на людину.

ЛК Культура людських почуттів і міжособистісного спілкування.

 

38.

 

 

Діагностувальна робота № 4

 

 

39.

 

ПЧ №3

С’юелл А. «Чорний красень»

 

 

 

 

 

 

РОЗСЛІДУЄМО ДЕТЕКТИВНІ ІСТОРІЇ

 

40.

 

Детективна література.

Її характерні особливості. Різновиди детективів.

ТЛ Детектив, оповідач.

УС Українські письменники – майстри детективного жанру.

 

 

 

41.

 

Едгар Аллан По (1809–1849).«Золотий жук».

Захопливий сюжет твору «Золотий жук».

ЛК Музеї Е. По в США (Балтимор, Річмонд)

 

 

 

42.

 

Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних поглядів, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.).

 

 

43.

 

Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.

 

 

 

44.

 

Артур Конан Дойл (1859–1930).

Оповідання про Шерлока Холмса («Пістрява стрічка»).

ЛК Музей Шерлока Холмса у Великій Британії (Лондон).

Пам’ятники письменникам та їхнім героям.

 

 

 

45.

 

Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.

ТЛ Поглиблення понять: сюжет, композиція (детективного твору).

 

 

 

46.

 

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».

 

 

 

47.

 

Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей.

 

 

 

48.

 

Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.

 

 

 

 

ОСОБИСТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

 

49.

 

Антуан де Сент-Екзюпері (1900 – 1944). «Маленький принц».

ТЛ Алегорія. Поглиблення понять: казка (казка-притча), символ.

УС Переклади українською мовою.

 

 

 

50.

 

Маленький принц у ставленні до своєї планети,

троянди, лиса та ін. Алегоричні образи та ситуації.

 

 

 

51.

 

Філософський зміст твору. Риси людей у казкових персонажах твору.

 

 

 

52.

 

Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц».

ЛК Ідея моральної відповідальності крізь призму християнства.

 

 

 

53.

 

Розвиток мовлення №3.  (писемний)

Обстоювання власної позиції щодо порушеної

проблеми, пояснення афоризму.

 

 

 

54.

 

Рюноске Акутаґава (1892–1927).«Павутинка». Утілення ідеї моральної відповідальності в новелі «Павутинка».

ТЛ Поглиблення понять: новела (новела-притча), символ.

ЛК  Ідея моральної відповідальності крізь призму буддизму

УС Переклади українською мовою.

 

 

 

55.

 

Художні образи новели (Будда, Кандата).

 

 

56.

 

Філософський зміст твору. Підтекст Символічні образи природи в новелі «Павутинка».

 

 

57.

 

 

 

Діагностувальна робота №5           .    
 

 

 

58.

 

Позакласне читання № 4.

Лондон Дж. «Біле Ікло»

 

 

СУТНІСТЬ ЛЮДИНИ

 

59.

 

Айзек Азімов (1920 –1992).

«Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.

ТЛ Художність. Поглиблення понять: повість, фантастика.

 

 

60.

 

Образ Джорджа Плейтена.

 

 

61.

 

Проблема духовної реалізації людини.

 

 

62.

 

Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.

ЛК Вплив цифрових технологій на сучасну культуру.

Роль наукової фантастики у поступі цивілізації.

 

 

 

63.

 

Розвиток мовлення №4 (усний) Обговорення важливих проблем прочитаних

творів, зокрема із використанням цифрових засобів онлайн-взаємодії (коментарі, чат, символи або ін.).

 

 

64.

 

Корнелія Функе.  «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книжки в романі.

ТЛ Художність. Поглиблення понять: роман, фантастика.

 

 

65.

 

Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовні випробування.

 

66.

 

Поєднання уявного і реального світів. Зіткнення сил добра і зла у творі.

 

АБО

64.

 

Ніл Річард Мак-Кіннон Ґейман (нар. 1960). «Кораліна». Проблеми родинних стосунків, пошуку свого єства, самооцінки.

 

 

 

65.

 

Казкові пригоди дівчинки Кораліни у фантастичному світі з іншими «татом» і «мамою».

 

66.

 

Випробування та відкриття Кораліни.

 

 

АБО

64.

 

Клаус Гаґеруп. «Золота вежа». Життя родини Федерів до і після трагічного випадку з дітьми.

 

 

65.

 

Світ Маріанни, її стосунки з братом Генриком, глибоке переживання нею нездоланних наслідків нерозважливого вчинку.

 

 

66.

 

Золота Вежа як символ. Пам’ять про дорогих серцю людей – шлях до душевного зцілення. Теми життєвих випробувань, подолання страху й депресії, порозуміння й взаємодопомоги у творі.

 

 

67.

 

Діагностувальна робота №6.

 

 

68.

 

 

Підсумковий урок. Актуальні теми і проблеми у творах класичної і сучасної літератури, прочитаних протягом навчального року.

 

69.

 

 

Підсумковий урок.

Літературні жанри та міжжанрові утворення. Сучасні ресурси творів зарубіжної літератури для молоді.

 

 

 

70.

 

 

 

 

 

 

Підсумковий урок.

Образи улюблених героїв та героїнь

художніх текстів/медіа текстів. Авторські ідеї, втілені в літературних персонажах.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гусакова Тетяна Володимирівна
    Шановна авторко, Надія Миколаївна, дякую за розробку, обов'язково буду користуватись
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 серпня
Переглядів
789
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку