Календарно-тематичне планування «Основи здоров’я 9 клас»
(1 година на тиждень, 35 годин на рік)
№ |
Тема |
Дата |
Примітка |
||
І семестр Розділ 1. Безпека і здоров’я людини |
|||||
1. |
Захист життя і здоров’я у воєнний час. Захист життя під час обстрілів, бомбардувань. Шляхи і правила евакуації. Вибір надійного укриття. Як діяти під завалами. |
|
9-А 9-Б |
||
2. |
Види техногенних аварій, які виникли в наслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та радіаційної небезпеки. Контакти з озброєними людьми на окупованих територіях. |
|
9-А 9-Б |
||
3. |
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів. Види й ознаки вибухонебезпечних предметів. Ідентифікація загроз: міни(протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси( що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої, міни – пастки та набої. |
|
9-А 9-Б |
||
4. |
Ознаки небезпечних територій. Позначення/маркування небезпечної території(« Небезпечно міни») Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів, якщо опинилися на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередній близькості від нього. Взаємодія з рятувальними службами.
|
|
9-А 9-Б |
||
5. |
Невідкладна домедична допомога. Визначення стану потерпілого . Перша допомога у надзвичайних ситуаціях. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. Серцево- легенева реанімація. |
|
9-А 9-Б |
||
6. |
Алгоритм рятування людей під час пожежі, з-під завалів. Невідкладна медична допомога при опіках, отруєнні чадним газом. |
|
9-А 9-Б |
||
7. |
Психологічна самодопомога. Дозрівання мозку та емоції. Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях. Травматичний стрес та ПТСР. Керування емоціями. Техніки самодопомоги. Дихальна гімнастика. Нервово- м’язова релаксація. Медитація. Автотренінг. Робота з страхами і тривожними думками.
|
|
9-А 9-Б |
||
8. |
Узагальнення з теми «Захист життя і здоров’я у воєнний час.» |
|
9-А 9-Б |
||
9 |
Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоров’я . Взаємозв’язок фізичної, психічної соціальної і духовної складових здоров’я. Чинники , що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини. |
|
9-А 9-Б |
||
10 |
Сучасний комплекс проблем безпеки. Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки.
|
|
9-А 9-Б |
||
11 |
Глобальні загрози, породженні діяльністю людини та їх вплив на здоров’я. Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя. |
|
9-А 9-Б |
||
12 |
Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України.
|
|
9-А 9-Б |
||
13 |
Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку. |
|
9-А 9-Б |
||
Розділ 2. Фізична складова здоров’я |
|||||
14 |
Збереження і зміцнення фізичної складової здоров’я. Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я. |
|
9-А 9-Б |
||
15 |
Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичне, психологічне і соціальне благополуччя людини.
|
|
9-А 9-Б |
||
16 |
Узагальнення з розділу « Безпека і здоров’я людини» |
|
9-А 9-Б |
||
17 |
Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури.
|
|
9-А 9-Б |
||
18 |
Біологічні ритми і здоров'я. Значення сну у юнацькому віці. |
|
9-А 9-Б |
||
19 |
Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. |
|
9-А 9-Б |
||
20 |
Моніторинг здоров’я . Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я |
|
9-А 9-Б |
||
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я |
|||||
21 |
Самореалізація особистості. Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. Самопізнання і формування особистості. |
|
9-А 9-Б |
||
22 |
Формування самооцінки. Поняття життєвого самовизначення. Критерії для вибору майбутньої професії. |
|
9-А 9-Б |
||
23 |
Профорієнтація. Міні-проект: «Дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації» |
|
9-А 9-Б |
||
24 |
Узагальнення з розділу «Фізична складова здоров’я» |
|
9-А 9-Б |
||
|
|||||
25 |
Емоційне благополуччя. Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. Саморегуляція. Методи самоконтролю. |
|
9-А 9-Б |
||
26 |
Уміння вчитися. Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Підготовка до ДПА. |
|
9-А 9-Б |
||
27 |
Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу. |
|
9-А 9-Б |
||
28 |
Самовиховання характеру. Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. |
|
9-А 9-Б |
||
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я Тема 1. Соціальний благополуччя |
|||||
29 |
Соціальна компетентність. Стосунки і рівні спілкування. Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками. |
|
9-А 9-Б |
||
30 |
Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя. |
|
9-А 9-Б |
||
31 |
Репродуктивне здоров’я молоді. Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків. Запобігання захворювань, що передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції. |
|
9-А 9-Б |
||
32 |
Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад. |
|
9-А 9-Б |
||
33 |
ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства. Тестування на ВІЛ- інфекцію, гепатити В, С. Протидія дискримінації ВІЛ- позитивних людей. |
|
9-А 9-Б |
||
34 |
Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ. Соціально- психологічні та медичні послуги держави для молоді. |
|
9-А 9-Б |
||
35 |
Узагальнення з розділу «Соціальна складова здоров’я» |
|
9-А 9-Б |
||