ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
9 клас
(17 годин, 0,5 години на тиждень)
№ з\п |
Дата |
Примітки |
К-ть годин |
Зміст навчального матеріалу |
|
|
|
|
І семестр |
|
|
|
8 |
І. Людина і здоров'я |
|
|
|
|
Здоровий спосіб життя Індивідуальний розвиток підлітків |
1
|
|
|
1 |
Вікові особливості індивідуального розвитку підлітків. |
2 |
|
|
1 |
Чинники ризику індивідуального розвитку. |
3 |
|
|
1 |
Особливості стану шкіри в підлітковому віці. Типи шкіри. |
4 |
|
|
1 |
Особливості догляду за шкірою. Попередження захворювань шкіри дівчат і хлопців. |
5 |
|
|
1 |
Косметичні проблеми підлітків. Косметичні засоби і здоров’я. Косметичні засоби для дівчат. Косметичні засоби для хлопців. |
|
|
|
|
Здоров’язбережувальна поведінка у підлітковому віці |
6 |
|
|
1 |
Поняття «гендер». Гендерні відмінності чоловіка та жінки. Особливості гендерних стосунків в сучасному молодіжному суспільстві. |
7 |
|
|
1 |
Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. Способи протидії негативному соціальному впливу. |
8 |
|
|
1 |
Тематичний залік № 1 Тести |
|
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
5 |
Розділ ІІ. Основи безпеки життєдіяльності |
|
|
|
|
Надзвичайні ситуації природного походження |
9 |
|
|
1 |
Надзвичайні ситуації (землетрус, зсув, обвал, силь-ний вітер, смерчі, пилові бурі, град, злива). Причини їх виникнення. Попередні типові ознаки. |
№ з\п |
Дата |
Примітки |
К-ть годин |
Зміст навчального матеріалу |
10 |
|
|
1 |
Надзвичайні ситуації (сильне налипання мокрого снігу, ожеледь, хуртовина, мороз, ранній льодостав, відрив прибережного льоду, затори, селі, підвищення рівня ґрунтових вод, снігові лавини). Причини їх виникнення. Попередні типові ознаки. |
11 |
|
|
1 |
Пожежі (торф'яні (підземні), лісові (низові, верхові), степових та хлібних масивів), характерні для вашої місцевості. Причини їх виникнення. Попередні типові ознаки. |
|
|
|
|
Правила поведінки в небезпечних ситуаціях (НС) |
12 |
|
|
1 |
Сигнали попередження населення про НС. Організація рятувальних робіт. |
13 |
|
|
1 |
Правила надання домедичної допомоги потерпілим |
|
|
|
4 |
Розділ ІІІ. Довкілля. Громадянська безпека |
|
|
|
|
Держава на захисті безпеки громадянина |
14
|
|
|
1 |
Право людини на життя, свободу, недоторканість. Напад, шантаж. Поведінка при загрозі нападу, шантажу. Типові приклади уникнення небезпечних ситуацій. Захист потерпілого з боку держави. |
15 |
|
|
1 |
Засоби самозахисту. Кримінальний кодекс України. |
16 |
|
|
1 |
Тематичний залік № 2 Тести |
|
|
|
|
Особливості самозахисту |
17
|
|
|
1 |
Самозахист. Межа самозахисту. Умовні та безумовні рефлекси. |
Орієнтовні навчальні досягнення учнів на кінець року:
- характеризує основні вікові особливості індивідуального розвитку підлітків;
- називає ознаки статевого дозрівання, стежить за власним самопочуттям, спостерігає за показниками свого здоров’я;
- пояснює особливості догляду за шкірою;
- має уявлення про косметичні проблеми підлітків, косметичні засоби догляду за шкірою;
- має уявлення про гендерні відмінності чоловіка та жінки;
- називає ознаки небезпечних компаній;
- уміє за необхідності здійснювати протидію негативному соціальному впливу;
- знає власні обов’язки щодо збереження та зміцнення здоров’я;
- знає правила поведінки в небезпечних ситуаціях;
- моделює за опорною схемою практичні (ігрові) ситуації здоровʼязбережувального змісту;
- застосовує набуті корисні звички, правила попередження та розв’язання конфліктів, безпечної поведінки в різних життєвих ситуаціях та видах діяльності.
* Орієнтовні показники стану сформованості життєвої компетентності учнів на кінець року:
- має уявлення про основні вікові особливості індивідуального розвитку підлітків;
- здатен назвати ознаки статевого дозрівання;
- здатен відтворювати елементарні дії по догляду за шкірою;
- здатен частково вирішувати завдання безпечної для здоров’я взаємодії з дорослими та однолітками під час небезпечних ситуацій;
- здатен дотримуватися інструкцій дорослого стосовно протидії негативному соціальному впливу;
- здатен до комунікативної взаємодії з дорослими з питань власної життєдіяльності (звернутися по допомогу, повідомити про проблеми здоров’я, про власні потреби зрозумілими для інших та доступними для себе способами).