КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧН ПЛАН
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА. Нова програма
9 КЛАС
[1] Скорочення:
ВНМ – вивчення нового матеріалу;
ПЧ – позакласне читання;
ОЗ – облік знань (контрольна робота);
ПУ – повторення й узагальнення;
РМ – розвиток мовлення;
ВЧ – виразне читання.
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧН ПЛАН
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
9 КЛАС
№ з/п |
К-сть годин |
Дата |
Тема уроку |
Тип уроку |
|
І семестр |
|||||
1 |
1 |
|
Вступ Роль і місце літератури в житті нації. Творча індивідуальність митця |
ВНМ[i] |
|
2 |
1 |
|
Усна народна творчість Культ романтизованих почуттів у родинно-побутових піснях “Місяць на небі, зіроньки сяють”, “Цвіте терен, цвіте терен” |
ВНМ |
|
3 |
1 |
|
Традиційна символіка в родинно-побутових піснях “Сонце низенько”, “Ой під вишнею, під черешнею”. Види родинно-побутових пісень ТЛ: народна пісня |
ВНМ |
|
4 |
1 |
|
Українська народна балада “Ой летіла стріла”, її сюжетні й стильові особливості |
ВНМ |
|
5 |
1 |
|
Образи народної балади “Ой на горі вогонь горить”. Класифікація балад. Особливості декламування народних балад (виразне читання балад напам’ять) ТЛ: балада |
ВНМ |
|
6 |
1 |
|
КР № 1. “Усна народна творчість (родинно-побутові пісні, українські народні балади)” (тест) |
ОЗ |
|
7 |
1 |
|
Давня література Українська середньовічна література ХІ-ХV ст. Найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє, Ізборник Святослава) |
ВНМ |
|
8 |
1 |
|
Перекладна література. Біблія як святе письмо й художній текст (Вавилонська вежа, Легенда про Мойсея) |
ВНМ |
|
9 |
1 |
|
Християнська мораль у Притчі про блудного сина ТЛ: притча |
ВНМ |
|
10 |
1 |
|
Пам’ятки оригінальної літератури княжої Русі-України Літописи як історико-художні твори. Зміст “Повісті минулих літ” (загальний огляд) |
ВНМ |
|
11 |
1 |
|
Моральні цінності “Поученія Володимира Мономаха”. Особливості Києво-Печерського патерика (загальний огляд) ТЛ: літописи |
ВНМ |
|
12 |
1 |
|
“Слово про похід Ігорів” – перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору, переклади й переспіви, питання авторства ТЛ: ліро-епіка |
ВНМ |
|
13 |
1 |
|
Особливості композиції “Слова про похід Ігорів”. Образи руських князів та Ярославни. Ідея патріотизму |
ВНМ |
|
14 |
1 |
|
Українська література доби Ренесансу й бароко Розвиток книгодрукування. Іван Вишенський, Іван Величковський, Семен Климовський – видатні діячі української культури (оглядово) ТЛ: Ренесанс, бароко |
ВНМ |
|
15 |
1 |
|
Загальні відомості про козацькі літописи Самовидця, Г. Граб’янки, С. Величка та “Історію русів”. Вертеп як вид лялькового театрального дійства (оглядово) |
ВНМ |
|
16 |
1 |
|
Життя і творчість Григорія Сковороди, його християнські морально-етичні ідеали |
ВНМ |
|
17 |
1 |
|
Ідея “сродної” праці в байці “Бджола та Шершень”. Повчальний характер і художні особливості збірки “Байки Харківські” |
ВНМ |
|
18 |
1 |
|
Викриття суспільних вад у пісні “Всякому місту – звичай і права”. Свобода як найвища цінність у вірші “De libertate” |
ВНМ |
|
19 |
1 |
|
Ритмомелодика творів Г. Сковороди (виразне читання напам’ять пісні “Всякому місту – звичай і права”) |
ВЧ |
|
20 |
1 |
|
Контрольний твір на одну з тем (давня література): “Образ руської землі в «Слові про похід Ігорів»”; “Чи актуальні християнські цінності в сучасному світі інформаційних технологій?” (на прикладах з Біблії); “Доведіть, що світ «ловив» Сковороду, та не «спіймав»” та ін. |
РМ, ОЗ |
|
21 |
1 |
|
Нова українська література Літературний процес наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. Основні художні напрями (класицизм, романтизм, початкові форми реалізму тощо) Творчість Івана Котляревського – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. І. Котляревський як драматург і театральний діяч |
ВНМ |
|
22 |
1 |
|
Історія появи “Енеїди”. Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства в поемі. Жанрові особливості ТЛ: алюзія, бурлеск, пародія, травестія |
ВНМ |
|
23 |
1 |
|
Герої поеми “Енеїда”. Бурлескний гумор, народна українська мова |
ВНМ |
|
24 |
1 |
|
Соціально-побутова драма “Наталка Полтавка” – перший твір нової української драматургії. Композиція, сюжет. Сценічне життя твору. |
ВНМ |
|
25 |
1 |
|
Колоритні образи драми “Наталка Полтавка”. Образ Наталки як уособлення найкращих рис української жінки |
ВНМ |
|
26 |
1 |
|
Григорій Квітка-Основ’яненко – батько української прози. Життя і творчість письменника |
ВНМ |
|
27 |
1 |
|
“Маруся” – перша українськомовна повість нової української літератури, взірець сентименталізму. Гуманізм та християнські ідеали, етнографічне тло твору ТЛ: сентименталізм |
ВНМ |
|
28 |
1 |
|
Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень у повісті “Маруся”. Втілення морального й естетичного ідеалів в образі Марусі |
ВНМ |
|
29 |
1 |
|
Література українського романтизму Ідейно-художні особливості романтизму. Поети-романтики (загальний огляд) Вічна тема кохання в баладі Петра Гулака-Артемовського “Рибалка”. Засоби романтичного зображення ТЛ: романтизм |
ВНМ |
|
30 |
1 |
|
Образи вірша Євгена Гребінки “Човен”. Пісенна лірика поета ТЛ: романс |
ВНМ |
|
31 |
1 |
|
КР № 2. “Нова українська література (творчість І. Котляревського, Г. Квітки-Основ’яненка, поетів-романтиків)” (тест) |
ОЗ |
|
32 |
1 |
|
Література рідного краю |
ВНМ |
|
|
|||||
35 |
1 |
|
Урок позакласного читання (тема – на розсуд учителя) |
ПЧ |
|
36 |
1 |
|
Життя і творчість Миколи Гоголя |
ВНМ |
|
37 |
1 |
|
Сюжет повісті М. Гоголя “Тарас Бульба”. Внутрішній епічний розмах твору |
ВНМ |
|
38 |
1 |
|
Піднесено-героїчний образ головного героя повісті “Тарас Бульба”. Колізія морального й національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби |
ВНМ |
|
39 |
1 |
|
Контрольний твір на одну з тем: “Втілення козацьких чеснот в образі Тараса Бульби”; “Характеристика братів Остапа й Андрія”; “Обов’язок перед рідним краєм чи пристрасне кохання?” |
РМ, ОЗ |
|
40 |
1 |
|
Урок позакласного читання (тема – на розсуд учителя) |
ПЧ |
|
41 |
1 |
|
Життя і творчість Тараса Шевченка – геніального поета, мислителя, пророка національного відродження в Україні |
ВНМ |
|
42 |
1 |
|
Рання творчість Т. Шевченка. Твори баладного та елегійного жанрів “Причинна”, “Думи мої...” |
ВНМ |
|
43 |
1 |
|
“Іван Підкова”, “Тарасова ніч”, “Гайдамаки” – твори історичної тематики (оглядово). Вісь неперервності історичного часу в посланні “До Основ’яненка” ТЛ: послання |
ВНМ |
|
44 |
1 |
|
Національна проблематика періоду “Трьох літ”. Поема (“комедія”) “Сон” і тогочасна суспільно-політична дійсність. Композиційний прийом “сну” у творі |
ВНМ |
|
45 |
1 |
|
Протистояння імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої особистості в поемі Т. Шевченка “Сон”. Сатиричний характер поеми ТЛ: гротеск, контраст, умовність |
ВНМ |
|
46 |
1 |
|
Ритмомелодика поеми Т. Шевченка “Сон” (“У всякого своя доля..”) (виразне читання напам’ять уривка з поеми “Сон”) |
ВЧ |
|
47 |
1 |
|
Пристрасний відгук на загарбницьку імперську політику в поемі Т. Шевченка “Кавказ”. Тема національно-визвольної боротьби |
ВНМ |
|
48 |
1 |
|
Неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн – узагальнена ідея поеми “Кавказ” |
ВНМ |
|
49 |
1 |
|
Викриття конформізму значної частини української еліти в посланні Т. Шевченка “І мертвим, і живим, і ненарожденним...” Тема “землячків” у посланні |
ВНМ |
|
50 |
1 |
|
Настроєві інтонації (суперечка, пересторога, погроза, заклик) послання “І мертвим, і живим, і ненарожденним...” (виразне читання напам’ять уривка) |
ВЧ |
|
51 |
1 |
|
Вічна тема матері й сина у творах Т. Шевченка “Катерина”, “Наймичка”, “У нашім раї на землі...” |
ВНМ |
|
52 |
1 |
|
Різні типи втілення теми жіночої долі: романтичний (“Катерина”), реалістично-побутовий (“Наймичка”) |
ВНМ |
|
53 |
1 |
|
Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі в поезії “У нашім раї на землі...” Наскрізний ліризм творів Т. Шевченка про жіночу долю |
ВНМ |
|
54 |
1 |
|
Лірика Т. Шевченка періоду арешту, заслання і після повернення з нього. Мотиви поезії “Доля” (1958) ТЛ: ліричний герой, лірична медитація |
ВНМ |
|
55 |
1 |
|
Риси автобіографізму в образі ліричного героя поезії “Росли укупочці, зросли...” Ностальгія за ідилією родинного життя |
ВНМ |
|
56 |
1 |
|
Інтонаційні особливості поезій Т. Шевченка (виразне читання напам’ять вірша “Доля”) |
ВЧ |
|
57 |
1 |
|
Біблія в житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета в переспіві “Ісаія. Глава 35” ТЛ: псалом |
ВНМ |
|
58 |
1 |
|
Світова велич Т. Шевченка. Вплив поета на літератури інших народів |
ВНМ |
|
59 |
1 |
|
КР № 3. Творчість Т. Шевченка (тест) |
ОЗ |
|
60 |
1 |
|
Урок позакласного читання (тема – на розсуд учителя) |
ПЧ |
|
61 |
1 |
|
Життя і творчість Пантелеймона Куліша – відомого письменника, першого українського професійного літературного критика, перекладача |
ВНМ |
|
62 |
1 |
|
“Чорна рада” П. Куліша – перший українськомовний історичний роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа твору й авторська уява в ньому ТЛ: роман, роман-хроніка, історичний роман |
ВНМ |
|
63 |
1 |
|
Динамічний інтригуючий сюжет роману “Чорна рада”. Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв |
ВНМ |
|
64 |
1 |
|
Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов’язку в романі “Чорна рада” |
ВНМ |
|
65 |
1 |
|
Життя і творча діяльність Марка Вовчка. Тема народного життя в повісті “Інститутка” |
ВНМ |
|
66 |
1 |
|
Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини в повісті “Інститутка”. Образи персонажів – людей із народу та панночки ТЛ: реалізм |
ВНМ |
|
67 |
1 |
|
КР № 4. Творчість П. Куліша й Марка Вовчка (тест) |
ОЗ |
|
68 |
1 |
|
Література рідного краю |
ВНМ |
|
69 |
1 |
|
Урок позакласного читання (тема – на розсуд учителя) |
ПЧ |
|
70 |
1 |
|
Бесіда про вивчені протягом року твори, що викликали найбільшу зацікавленість |
ПУ, РМ |
|
[i] Скорочення:
ВНМ – вивчення нового матеріалу;
ПЧ – позакласне читання;
ОЗ – облік знань (контрольна робота);
ПУ – повторення й узагальнення;
РМ – розвиток мовлення;
ВЧ – виразне читання.