УКРАЇНСЬКА МОВА
7 КЛАС
(Відповідно до навчальної програми: Українська мова. 5 -9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською
мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013
(зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
88 год на рік (2,5 год на тиждень)
І семестр – 32 год (2 год)
ІІ семестр – 56 год (3 год)
(можна взяти в І семестрі – 48 год (3 год) і в ІІ семестрі – 38 год (2 год), але програма не вичитається, бо всього годин виходить 86, а не 88, крім того в програмі на вичитку тем вказали 63, проте сумарна кількість годин по темах чомусь 67.
Отже, уже 4 години в календарному ущільнено)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми
|
3 |
3 |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
твір |
–
|
1 |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
Говоріння:
І семестр |
ІІ семестр |
діалог – 1 |
читання вголос – 1 |
усний переказ – 1 |
усний твір – 1 |
№ п/п |
Тема уроку |
К-сть год |
Дата |
Примітка |
Вступ |
||||
1 |
Вступ. Літературна норма української мови |
1 |
|
|
2 |
Урок мовленнєвого розвитку №1. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту |
1 |
|
|
3 |
Урок мовленнєвого розвитку №2. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль |
1 |
|
|
4 |
Урок мовленнєвого розвитку №3. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом) |
1 |
|
|
Повторення та узагальнення вивченого |
||||
5 |
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях |
1 |
|
|
6 |
Урок мовленнєвого розвитку №4. Написання есе («Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами |
1 |
|
|
7 |
Вивчені частини мови, їх правопис |
1 |
|
|
8 |
Урок мовленнєвого розвитку №5. Докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі |
1 |
|
|
9 |
Урок мовленнєвого розвитку №6. Аналіз письмового переказу |
1 |
|
|
10 |
Контрольна робота №1. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого |
1 |
|
КР №1 |
Дієслово |
||||
11 |
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
1 |
|
|
12 |
Форми дієслова |
1 |
|
|
13 |
Неозначена форма дієслова (інфінітив) та особові форми |
1 |
|
|
14 |
Доконаний і недоконаний види дієслова |
1 |
|
|
15 |
Часи дієслів. Теперішній час |
1 |
|
|
16 |
Урок мовленнєвого розвитку №7. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій |
1 |
|
Контрольн. переказ |
17 |
Урок мовленнєвого розвитку №8. Аналіз письмового переказу |
1 |
|
|
18 |
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі |
1 |
|
|
19 |
Майбутній час дієслів |
1 |
|
|
20 |
Контрольна робота №2. Дієслово |
1 |
|
КР №2 |
21 |
Дієслова І і ІІ дієвідмін |
1 |
|
|
22 |
Букви е, и в особових закінченнях дієслів І-ІІ дієвідмін |
1 |
|
|
23 |
Дієвідмінювання дієслів теперішнього і майбутнього часу |
1 |
|
|
24 |
Контрольний текстовий диктант |
1 |
|
Диктант |
25 |
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий) |
1 |
|
|
26 |
Творення дієслів умовного й наказового способів. Знак м’якшення у дієсловах наказового способу |
1 |
|
|
27 |
Безособові дієслова |
1 |
|
|
28 |
Способи творення дієслів |
1 |
|
|
29 |
Не з дієсловами |
1 |
|
|
30 |
Правопис –ться, -шся в кінці дієслів |
1 |
|
|
31 |
Контрольна робота №3. Дієслово |
1 |
|
КР №3
|
Дієприкметник |
||||
32 |
Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
1 |
|
Усний переказ Діалог |
33 |
Урок мовленнєвого розвитку №9. Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників |
1 |
|
|
34 |
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами |
1 |
|
|
35 |
Урок мовленнєвого розвитку №10. Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники |
1 |
|
|
36 |
Активні і пасивні дієприкметники. Творення й відмінювання активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу |
1 |
|
|
37 |
Урок мовленнєвого розвитку №11. Особливості будови опису зовнішності людини |
1 |
|
|
38 |
Урок мовленнєвого розвитку №12. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом) |
1 |
|
|
39 |
Правопис відмінкових закінчень дієприкметників |
1 |
|
|
40 |
Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни |
1 |
|
|
41 |
Урок мовленнєвого розвитку №13. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом) |
1 |
|
|
42 |
Урок мовленнєвого розвитку №14. Аналіз письмового твору |
1 |
|
|
43 |
Безособові дієслівні форми на -но, -то |
1 |
|
|
44 |
Урок мовленнєвого розвитку №15. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то |
1 |
|
|
45 |
Правопис суфіксів дієприкметників |
1 |
|
|
46 |
-Н- у дієприкметниках та –нн- у прикметниках дієприкметникового походження |
1 |
|
|
47 |
Не з дієприкметниками |
1 |
|
|
48 |
Контрольна робота №4. Дієприкметник |
1 |
|
КР №4 |
Дієприслівник |
||||
49 |
Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
1 |
|
|
50-51 |
Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові |
2 |
|
|
52 |
Урок мовленнєвого розвитку №16. Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом) |
1 |
|
|
53 |
Вид і час дієприслівників. Дієприслівники недоконаного й доконаного виду, творення їх |
1 |
|
|
54 |
Урок мовленнєвого розвитку №17. Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі ( «Душу я у вишивку вкладаю», «Як я створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі», «Збирання моделей човнів – улюблене заняття чоловіків нашої родини», «Як наш клас готує контент для заповнення блога») |
1 |
|
Контрольн. твір |
55 |
Урок мовленнєвого розвитку №18. Аналіз письмового твору |
1 |
|
|
56 |
Не з дієприслівниками |
1 |
|
|
57 |
Контрольна робота №5. Дієприслівник |
1 |
|
КР №5 |
|
Прислівник |
|
|
|
58 |
Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
1 |
|
|
59 |
Розряди прислівників |
1 |
|
|
60 |
Ступені порівняння прислівників |
1 |
|
|
61 |
Урок мовленнєвого розвитку №19. Складання анотації на книжку з використанням прислівників |
1 |
|
|
62 |
Творення й правопис прислівників |
1 |
|
|
63 |
Букви -н- та -нн- у прислівниках |
1 |
|
|
64 |
Не і ні з прислівниками |
1 |
|
|
65 |
Урок мовленнєвого розвитку №20. Контрольний переказ |
1 |
|
Контрольн. переказ |
66 |
Урок мовленнєвого розвитку №21. Аналіз письмового переказу |
1 |
|
|
67 |
И та і в кінці прислівників |
1 |
|
|
68 |
Правопис прислівників на -о, -е, утворених від прикметників і дієприкметників |
1 |
|
|
69 |
Урок мовленнєвого розвитку №22. Портретний нарис у публіцистичному стилі |
1 |
|
|
70 |
Написання прислівників окремо, разом, через дефіс |
1 |
|
|
71 |
Написання прислівникових словосполучень типу: раз у раз, з дня на день |
1 |
|
|
72 |
Контрольна робота №6. Прислівник |
1 |
|
КР №6 |
|
Прийменник |
|
|
|
73 |
Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні |
1 |
|
|
74 |
Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника. Види прийменників за будовою. Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс |
1 |
|
|
75 |
Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення |
1 |
|
|
|
Сполучник |
|
|
|
76 |
Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням |
1 |
|
|
77 |
Використання сполучників у простому й складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності. Сполучники й сполучні слова |
1 |
|
|
78 |
Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників і однозвучних слів. Синонімічні й антонімічні сполучники |
1 |
|
|
79 |
Контрольний текстовий диктант |
1 |
|
Диктант |
|
Частка |
|
|
|
80 |
Частка як службова частина мови |
1 |
|
|
81 |
Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків |
1 |
|
|
82 |
Правопис часток не і ні з різними частинами мови |
1 |
|
|
83 |
Написання часток -бо, -но, -то, -от, - таки |
1 |
|
|
|
Вигук |
|
|
|
84 |
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням |
1 |
|
|
85 |
Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках |
1 |
|
|
86 |
Контрольна робота №7. Прийменник. Сполучник. Частка. Вигук |
1 |
|
КР №7 |
|
Узагальнення й систематизація |
|
|
|
87-88 |
Узагальнення і систематизація вивченого про частини мови, їх правопис і використання в мовленні |
2 |
|
Читання вголос Усний твір |