Календарно-тематичне планування

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків української мови для 5 класу (за Модельною програмою Голуб Н., Горошкіної О.) на І семестр 2023р.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ УЧНІВ 5 КЛАСУ (Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Голуб Н.Б., Горошкіна О.М).

з/п

Формування умінь і навичок

Тема уроку

(1 – мовна/мовленнєва; 2 – соціокультурна)

Дата

Примітка

  1.  

 

Ціннісне ставлення до мови

Українська мова в житті українців.

Українська мова як найвища цінність для українського народу

 

 

  1. 2

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснення лексичного значення слова

Поглиблене повторення вивченого в 1-4 класах.

Лексикологія

Лексичне значення слова.

Багатий і розмаїтий світ українського слова

 

 

333

Використання тлумачного словника

Тлумачний словник.

Книжка – ключ до успіху

 

 

  1. 44

Розрізнення однозначних і багатозначних слів

Однозначні й багатозначні слова.

Уява – крок до здійснення мрії

 

 

  1.  

Розпізнавання синонімів, антонімів, омонімів та добирання їх самостійно

Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми.

Розмаїтий дитинства світ

 

 

  1.  

Використання словників синонімів, антонімів, омонімів, паронімів

Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів

Здоров’я і здоровий спосіб життя – важливі людські цінності

 

 

  1.  

 

Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів

 

 

  1.  

 

Омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів

 

 

  1.  

Виділення та розрізнення слів-паронімів

Пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів

З увагою до слова

 

 

  1.  

Аудіювання

Контрольне аудіювання. Тренувальні вправи (групи слів за значенням)

 

 

  1.  

Розпізнавання власне українських та запозичених слів

Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова.

Світ моїх захоплень

 

 

  1.  

Написання іншомовних слів з апострофом

Написання апострофа в словах іншомовного походження.

Іноземні мови – віконце у світ

 

 

  1.  

Правопис знака м’якшення в словах іншомовного походження

Написання знака м’якшення в словах іншомовного походження.

Через слово пізнаю світ

 

 

  1.  

Правопис іншомовних слів

Тренувальні вправи

 

 

  1.  

Розрізнення понять «подвоєння» та «подовження»

Подвоєння та подовження приголосних у словах іншомовного походження.

Роби свій вибір

 

 

  1.  

Застосування «правила дев’ятки» на практиці

Букви и та ї(ї) в словах іншомовного походження.

Екологічні проблеми довкола нас

 

 

  1.  

Користування словником іншомовних слів

Словник іншомовних слів.

Плани на осінь

 

 

  1.  

Розрізнення слів, що належать до активної чи пасивної лексики

Активна й пасивна лексика української мови.

Слова, що пам’ятають минуле

 

 

  1.  

 

Розрізнення архаїзмів та історизмів. Тренувальні вправи

 

 

  1.  

Складання словничка неологізмів

Неологізми. Письменницькі новотвори. Інновації в житті людини й суспільства

 

 

  1.  

Повторення стилів мовлення та їх особливостей

Групи за вживанням. Загальновживані слова.

Емпатія як здатність бачити й розуміти внутрішній світ іншої людини

 

 

  1.  

Виокремлення стилістично забарвлених слів, їх класифікація

Слова обмеженого вживання. Діалектні, професійні слова й терміни.

Слово кличе в мандри Україною

 

 

  1.  

Редагування тексту

Лексична помилка.

Мовні обов’язки громадянина України

 

 

  1.  

Говоріння

Суржик. Діалог на визначену тему (говоріння)

Екологія мови

 

 

  1.  

Складання тестових завдань до теми

Повторення вивченого з лексикології

 

 

  1.  

Удосконалення вмінь написання есе

Написання есе

 

 

  1.  

Виконання завдань різних рівнів складності

Контрольна робота за темою «Лексикологія»

 

 

  1.  

Робота над помилками, самооцінювання

Аналіз контрольної роботи

 

 

  1.  

 

ФРАЗЕОЛОГІЯ

 

 

  1.  

Пояснення значень фразеологізмів, введення їх у речення

Фразеологізми.

Життя як найвища людська цінність

 

 

  1.  

Розрізнення видів фразеологічних одиниць (робота в групах)

Різновиди фразеологічних одиниць (прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми).

Моральні цінності людини

 

 

  1.  

Робота з уривками текстів, пояснення походження фразеологічних зворотів.

Контроль читання

Джерела українських фразеологізмів. Мудрість вікова

Контроль читання

 

 

  1.  

Побудова висловлення з використанням фразеологізмів, добір фразеологізмів- синонімів, антонімів

Фразеологізми в мовленні людини

Мій емоційний світ

 

 

  1.  

Мініпроєкти-дослідження казок

Фразеологізми в літературних творах. Рослинний дивосвіт

 

 

  1.  

Письмо

Контрольний письмовий переказ художнього тексту (уривка з літ. твору)

 

 

  1.  

Синтаксичний розбір речень із фразеологічними зворотами.

Користування фразеологічним словником (робота в парах)

Фразеологізми як члени речення. Фразеологічний словник.

Обереги родинного щастя

 

 

  1.  

Застосування умінь

Контрольна робота за темою «Фразеологія»

 

 

  1.  

Редагування тексту

Аналіз контрольної роботи

 

 

  1.  

 

ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ

 

 

  1.  

Розрізнення голосних і приголосних звуків (особливості вимови та поєднання)

Поглиблене повторення вивченого з фонетики в 1-4 класах.

Голосні й приголосні звуки.

Не відкладаймо важливе на потім

 

 

  1.  

Вимова та написання слів з ненаголошеними голосними

Наголос в українській мові. Особливості вимови й написання ненаголошених голосних.

Кожен із нас унікальний

 

 

  1.  

Класифікація приголосних за дзвінкістю/глухістю, їх вимова

Сонорні, дзвінкі й глухі приголосні звуки. Помічаймо красу і милуймося нею

 

 

  1.  

Класифікація приголосних за твердістю/ м’якістю, їх вимова

Приголосні тверді й м’які. Вимова приголосних у корені слова

 

 

  1.  

 

Уподібнення приголосних.

 

 

  1.  

Розрізнення звуків і букв, що позначають м’якість приголосних  на письмі

Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.

 

 

  1.  

Розрізнення подвоєння та подовження, застосування у вимові та на письмі

Подвоєння та подовження приголосних. Фонетичний розбір слова

 

 

  1.  

Уживання знака м’якшення на письмі

Правила вживання знака м’якшення.

Робота над власними помилками

 

 

  1.  

Знання алфавіту, застосування на практиці

Особливості української графіки (відповідність звуків і графічних знаків). Алфавіт

 

 

  1.  

Уживання слів з літерою ґ

Звук [ґ] і буква ґе) .

Світло душі людської

 

 

  1.  

Чітке розрізнення звукового значення відповідних букв

Звукове значення букв я, ю , є, ї та щ

 

 

 

  1.  

Застосування знань і умінь на практиці

Співвідношення звуків і букв. Тренувальні вправи

 

 

  1.  

Написання слів з апострофом

Правила вживання апострофа.

Джерела позитивних емоцій

 

 

  1.  

Застосування знань і умінь на практиці

Вживання апострофа. Тренувальні вправи

 

 

  1.  

Поділ слів для перенесення з рядка в рядок

Склад. Правила перенесення з рядка в рядок.

Найвищі цінності України

 

 

  1.  

Редагування тексту

Милозвучність української мови. Правила милозвучності (чергування у – в, і – й, з – із – зі) .

Правила природоохоронної поведінки

 

 

  1.  

Використання словників на практиці

Словник наголосів. Орфоепічний словник. Засоби самовдосконалення

 

 

  1.  

Написання слів, у яких відбувається спрощення приголосних

Спрощення в групах приголосних. Покращуймо довкілля – це важливо / З турботою про довкілля

 

 

  1.  

Застосування знань і умінь на практиці

Тренувальні вправи

 

 

  1.  

Письмо

Контрольний диктант

 

 

  1.  

Виправлення та розрізнення помилок (робота з текстом, аудіювання)

Види помилок: графічна, орфоепічна, орфографічна.

Учися програвати з гідністю й користю

 

 

  1.  

Самоаналіз.

Практичне застосування словника (добирання слів, пояснення орфограм)

Аналіз диктанту.

Орфографічний словник.

Впевненість у собі – ключ до успіху

 

 

  1.  

Узагальнення знань

Повторення вивченого з фонетики. Підготовка до контрольної роботи

 

 

  1.  

Застосування знань і умінь

Контрольна робота за темою «Фонетика»

 

 

  1.  

Самооцінювання

Аналіз контрольної роботи

 

 

  1.  

Узагальнення знань і вмінь

Повторення й узагальнення вивченого за семестр

 

 

  1.  

Рефлексія

Урок –підсумок. Рефлексія

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Яводчак Оксана
Додано
3 вересня 2023
Переглядів
3498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку