УКРАЇНСЬКА МОВА
5 клас, НУШ (мод.пр. Голуб, Горошкіна, підр. Літвінова)
2023-2024 н.р.
п/п |
Дата |
Зміст програмового матеріалу
|
К-сть. год |
|
I СЕМЕСТР |
||||
Вступ. Українська мова в житті українців |
||||
1 |
|
Мова в житті людей |
1 |
|
2 |
|
Мова як засіб спілкування. Значення мови. Ціннісне ставлення до мови. |
1 |
|
3 |
|
Українська мова в житті українців. |
1 |
|
Лексикологія |
||||
4 |
|
Повторення вивченого в 1-4 класах. Лексичне значення слова. Тлумачний словник. |
1 |
|
5 |
|
Однозначні й багатозначні слова. |
1 |
|
6 |
|
УМР. Повторення вивченого в 1-4 класах. Інформація. Види інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео) тощо. |
1 |
|
7 |
|
Групи слів за значенням. Омоніми. Словник омонімів. |
1 |
|
8 |
|
Групи слів за значенням. Пароніми. Словник паронімів. |
1 |
|
9 |
|
Групи слів за значенням. Синоніми. Словник синонімів |
1 |
|
10 |
|
УМР. Джерела інформації. |
1 |
|
11 |
|
Групи слів за значенням. Антоніми. Словник антонімів. |
1 |
|
12 |
|
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Словник іншомовних слів |
1 |
|
13 |
|
Написання слів іншомовного походження: написання И та І в загальних назвах |
1 |
|
14 |
|
Написання слів іншомовного походження: написання И та І у власних назвах |
1 |
|
15 |
|
Написання слів іншомовного походження: інші літери на позначення голосних |
1 |
|
16 |
|
УМР. Добір і пошук інформації. |
1 |
|
17 |
|
Діагностувальна робота. Диктант |
1 |
|
18 |
|
Написання слів іншомовного походження: подвоєння букв на позначення приголосних |
1 |
|
19 |
|
Написання слів іншомовного походження: написання м’якого знака й апострофа |
1 |
|
20 |
|
Написання слів іншомовного походження: правопис слів з іншомовними частинами разом і з дефісом |
1 |
|
21 |
|
Активна й пасивна лексика української мови. Застарілі слова (архаїзми й історизми). Неологізми. Письменницькі новотвори. |
1 |
|
22 |
|
УМР. Текст. Повторення вивченого в 1-4 класах. |
1 |
|
Колонка «Читання вголос» |
||||
23 |
|
Групи за вживанням: загальновживані й обмеженого вживання (діалектизми, професійні слова й терміни, сленгові слова). |
1 |
|
24 |
|
Просторічні слова. Суржик. Лексична помилка |
1 |
|
25 |
|
Повторення вивченого з лексикології. Лексичний розбір слова. |
1 |
|
26 |
|
Діагностувальна робота № 1 з теми «Лексикологія» (тест) |
1 |
|
Фразеологія |
||||
27 |
|
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. |
1 |
|
28 |
|
Різновиди фразеологічних одиниць (прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми). Джерела українських фразеологізмів. |
1 |
|
29 |
|
Фразеологізми в мовленні людини. Фразеологізми в літературних творах. Фразеологічний словник. |
1 |
|
30 |
|
УМР. Текст. Тема, підтема (мікротема). |
1 |
|
31 |
|
Узагальнення вивченого з теми «Фразеологія» |
1 |
|
32 |
|
Діагностувальна робота № 2 з теми «Фразеологія» |
1 |
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. |
||||
33 |
|
Повторення вивченого в 1-4 класах. Фонетика. Звуки мовлення. Транскрипція |
1 |
|
34 |
|
Голосні й приголосні звуки. |
1 |
|
35 |
|
Голосні наголошені й ненаголошені. Особливості вимови ненаголошених голосних. |
1 |
|
36 |
|
УМР. Текст. Ключові слова. |
1 |
|
37 |
|
Правопис ненаголошених [е] та [и] в корені слова |
1 |
|
38 |
|
Приголосні дзвінкі й глухі. |
1 |
|
39 |
|
Приголосні тверді й м’які. Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. |
1 |
|
40 |
|
Позначення звуків на письмі. Алфавіт |
1 |
|
41 |
|
Особливості української графіки (відповідність звуків і графічних знаків, звук [ґ] і буква ґе). |
1 |
|
42 |
|
УМР. Текст. Основна думка. |
1 |
|
43 |
|
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ. Звуки [дж], [дз] |
1 |
|
44 |
|
Вимова приголосних у корені слова |
1 |
|
45 |
|
Діагностувальна робота № 3 з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Офографія» (тест 1) |
1 |
|
46 |
|
УМР. Текст. Зміст прочитаного. |
1 |
|
47 |
|
Уподібнення приголосних: за дзвінкістю, за глухістю. |
1 |
|
48 |
|
Уподібнення приголосних: м’якістю, за іншими ознаками. |
1 |
|
49 |
|
Уподібнення приголосних: у дієсловах на –ться. |
1 |
|
50 |
|
УМР. Первинні і вторинні тексти. |
1 |
|
51 |
|
Правила вживання м’якого знака. |
1 |
|
52 |
|
Діагностування. Аудіювання тексту |
1 |
|
53 |
|
Правила вживання апострофа. |
1 |
|
54 |
|
УМР. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів |
1 |
|
Колонка «Діалог» |
||||
55 |
|
Наголос в українській мові. |
1 |
|
56 |
|
Склад. Правила перенесення слів з рядка в рядок. |
1 |
|
57 |
|
Діагностувальна робота. Переказ (підготовка) |
1 |
|
58 |
|
Діагностувальна робота. Переказ (написання) |
1 |
|
59 |
|
Милозвучність української мови. Правила милозвучності: уживання прийменників у, в і початкових у-, в- |
1 |
|
60 |
|
УМР. Текст. Опис. Розповідь. Роздум. |
1 |
|
61 |
|
Правила милозвучності: чергування і-й у сполучниках і коренях |
1 |
|
62 |
|
Правила милозвучності: чергування з-із-зі |
1 |
|
63 |
|
Узагальнення вивченого з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Офографія» |
1 |
|
64 |
|
Діагностувальна робота № 4 з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Офографія» (тест 2) |
1 |
|
65 |
|
УМР. Тест. Розповідь. Побудова розповіді. |
1 |
|
66 |
|
Підсумковий урок |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР |
|
|
67 |
|
Спрощення в групах приголосних. |
1 |
|
68 |
|
УМР. Текст. Види розповіді. Розповідь про себе. |
1 |
|
69 |
|
Види помилок: графічна, орфоепічна, орфографічна. |
1 |
|
70 |
|
Словники. Орфоепічний словник. Словник наголосів. Орфографічний словник. |
1 |
|
Відомості з синтаксису й пунктуації |
||||
71 |
|
Повторення вивченого в 1-4 класах. Словосполучення. |
1 |
|
72 |
|
УМР. Текст. Читання. Види читання. |
1 |
|
Колонка «Усний переказ» |
||||
73 |
|
Відмінність словосполучення від слова й речення. |
1 |
|
74 |
|
Головне й залежне слово словосполученні. |
1 |
|
75 |
|
Синтаксичний розбір словосполучення. |
1 |
|
76 |
|
УМР. Текст. Мета читання (отримання інформації, виконання завдань, набуття естетичного досвіду тощо) |
1 |
|
Колонка «Читання мовчки» |
|
|||
77 |
|
Речення, його граматична основа ( підмет і присудок ). |
1 |
|
78 |
|
УМР. Жанри мовлення. Комплімент, лестощі, похвала. |
1 |
|
79 |
|
Речення, його граматична основа ( підмет, присудок , тренувальні вправи) |
1 |
|
80 |
|
УМР. Жанри мовлення. Прохання, умовляння, благання, клянчення, пропозиція. |
1 |
|
81 |
|
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). |
1 |
|
82 |
|
Речення з одним головним членом (тренувальні вправи) |
1 |
|
83 |
|
Види речень за метою висловлювання (розповідні, питальні, спонукальні) |
1 |
|
84 |
|
УМР. Жанри мовлення. Запрошення. |
1 |
|
85 |
|
Види речень за емоційним забарвленням (окличні й неокличні). |
1 |
|
86 |
|
Пунктуаційна помилка. |
1 |
|
87 |
|
Узагальнення вивченого з теми «Відомості з синтаксису й пунктуації» |
1 |
|
88 |
|
УМР. Жанри мовлення. Згода, відмова. |
1 |
|
89 |
|
Діагностувальна робота № 5 з теми «Словосполучення, речення. Види речень» |
1 |
|
90 |
|
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина (загальне ознайомлення) |
1 |
|
91 |
|
Другорядні члени речення: додаток |
1 |
|
92 |
|
УМР. Жанри мовлення. Вибачення. Подяка |
1 |
|
93 |
|
Другорядні члени речення: означення. |
1 |
|
94 |
|
УМР. Жанри мовлення. Привітання. Смс-повідомлення. |
1 |
|
95 |
|
Другорядні члени речення: обставина. |
1 |
|
96 |
|
УМР. Спілкування. Повторення вивченого в 1-4 класах. Цілі й завдання. |
1 |
|
97 |
|
Діагностувальна робота. Переказ (підготовка) |
1 |
|
98 |
|
Діагностувальна робота. Переказ (написання) |
1 |
|
99 |
|
Речення з однорідними членами ( без сполучників ). |
1 |
|
100 |
|
УМР. Спілкування. Види спілкування. Живе й віртуальне спілкування. |
1 |
|
101 |
|
Речення з однорідними членами (зі сполучниками а, але, і ). |
1 |
|
102 |
|
Кома між однорідними членами. |
1 |
|
103 |
|
Синтаксичний розбір простого речення. |
1 |
|
104 |
|
УМР. Спілкування. Безпека віртуального спілкування. |
1 |
|
105 |
|
Узагальнення вивченого з теми «Відомості з синтаксису й пунктуації.» |
1 |
|
106 |
|
УМР. Спілкування. Ситуація спілкування. |
1 |
|
107 |
|
Діагностувальна робота № 6 з теми «Другорядні члени речення. Однорідні члени речення» |
1 |
|
108 |
|
УМР. Спілкування. Ознаки й переваги гармонійного спілкування |
1 |
|
109 |
|
Складне речення. Поняття про складне речення. Інтонування складних речень. |
1 |
|
110 |
|
УМР. Спілкування. Запитання і відповіді. |
1 |
|
111 |
|
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим зв’язком. |
1 |
|
112 |
|
УМР. Спілкування. Слухання, види. |
1 |
|
113 |
|
Кома між частинами складного речення, з’єднаними сполучниковим зв’язком. |
1 |
|
114 |
|
УМР. Спілкування. Суперечка і сварка. |
1 |
|
115 |
|
Діагностувальна робота. Диктант |
1 |
|
116 |
|
Синтаксичний розбір складного речення. |
1 |
|
117 |
|
Діагностувальна робота № 7 з теми «Складне речення» |
1 |
|
118 |
|
УМР. Спілкування. Маніпуляції у спілкуванні. |
1 |
|
119 |
|
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. |
1 |
|
120 |
|
УМР. Спілкування. Учасники спілкування |
1 |
|
121 |
|
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою (тренувальні вправи) |
1 |
|
122 |
|
УМР. Спілкування. Наміри співрозмовників. |
1 |
|
123 |
|
Діалог. Тире при діалозі. |
1 |
|
124 |
|
УМР. Спілкування. Правила гарного співрозмовника. |
1 |
|
125 |
|
Діагностування. Аудіювання тексту |
1 |
|
126 |
|
УМР. Спілкування. Етикетні норми спілкування. |
1 |
|
127 |
|
Діалог. Тире при діалозі (тренувальні вправи) |
1 |
|
128 |
|
УМР. Спілкування. Вимова й інтонація. |
1 |
|
129 |
|
Узагальнення вивченого з теми «Відомості з синтаксису й пункції» |
1 |
|
130 |
|
Діагностувальна робота № 8 з теми «Пряма мова. Діалог» |
1 |
|
131 |
|
УМР. Спілкування. Засоби спілкування (мовні й позамовні) |
1 |
|
132 |
|
УМР. Спілкування. Переконливість та аргументованість. |
1 |
|
Повторення вивченого протягом року |
||||
133 |
|
Повторення вивченого з теми «Лексикологія», «Фразеологія».
|
1 |
|
134 |
|
УМР. Складання розповіді «Мудрі батькові поради», «Улюблені пісні моєї мами» |
1 |
|
135 |
|
Повторення вивченого з теми «Фонетика. Орфоепія» |
1 |
|
136 |
|
УМР. Складання висловлення за ілюстрацією |
1 |
|
137 |
|
Повторення вивченого з теми «Графіка. Орфографія»
|
1 |
|
138 |
|
Повторення вивченого з теми «Відомості з синтаксису і пунктуації» |
1 |
|
139 |
|
Повторення вивченого з тем «Інформація», «Текст», «Жанри мовлення», «Спілкування» |
1 |
|
140 |
|
Підсумковий урок. |
1 |
|