Календарно-тематичне планування для 10 класу з української літератури (профільний рівень)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування для 10 класу з української літератури (профільний рівень)
Перегляд файлу

Українська література

10 клас

(Профільний  рівень)

 

Зміст уроку

Дата

ВСТУП

1.

Читацький практикум.

Література як одна з форм естетичного освоєння дійсності. Взаємодія літератури та інших видів мистецтва.

 

2.

Особливості періодизації української літератури (головні риси). Стильові особливості літературних періодів.

 

3.

Літературні напрями  і стилі давньої і нової української літератури XI – першої половини XIX ст.: світоглядні й естетичні засади, провідні жанри.

 

РЕАЛІЗМ

4.

Реалізм як літературно-мистецький напрям у європейській та українській літературі. Етапи становлення. Головні риси реалізму як методу.

ТЛ: реалізм як напрям і метод (погиблено).

 

УКРАНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ІІ пол. ХІХ ст.

 

5.

Реалізм в українській літературі 70–90–х років ХІХ ст. (І. Нечуй-Левицький, Панас Мирний, Б. Грінченко, І. Франко): відображення життя у формах самого життя.

 

 

6.

Іван НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ

Життя митця і його творчість як новий імпульс української літератури

 

7.

«Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка.

ТЛ: соціально-побутова повість, реалізм як напрям і метод (поглиблено).

 

8.

Колоритні людські характери в повісті

 

9.

Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі.

 

10.

Ствердження цінностей національної етики засобами комічного. «Сміх крізь сльози» як ідейна домінанта твору.

ТЛ: засоби змалювання комічного (поглиблено).

 

11.

Позакласне читання №1. Іван Нечуй-Левицький «Князь Єремія Вишневецький».

 

12.

Читацький практикум.

Прозовий епічний твір великої форми. «Ключі» до прочитання. Лист другу про прочитане.

 

13.

Панас МИРНИЙ (П.Рудченко)

Огляд життя і творчості.

 

14.

«Хіба ревуть воли, як ясла повні»  перший соціально-психологічний роман в українській літературі.

ТЛ: соціально-психологічний роман. Художній тип. Особливості типізації героїв

 

15.

Особливості композиції роману: хронологічна послідовність й історичні відступи.

 

16.

Психологічне дослідження формування характеру, духовний злам Чіпки під впливом соціальних обставин.

 

17.

Зв’язне мовлення №1.  Складання анкети головного героя роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (усно).

 

18.

Роздум над проблемою життєвого вибору персонажів (Чіпка, Грицько, Мотря).

 

19.

Ідейне спрямування твору, алегоричність його назви.

 

20.

Контрольна робота №1. Тестування.

 

ДРАМАТУРГІЯ І ТЕАТР ХІХ ст.

21.

Новаторський характер української драматургії другої половини XIX ст.

Соціально-побутові та історичні драми й комедії М. Кропивницького, М. Старицького, І. Карпенка-Карого, Панаса Мирного та ін.

ТЛ: Драма як рід літератури.

 

22.

Родина Тобілевичів і український театр.

 

23.

Роль професійного театру у розвитку національної культури.

ТЛ: театр як вид сценічного мистецтва та установа, яка здійснює сценічні вистави.

 

24.

Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ (І. Тобілевич)

Життєвий і творчий шлях І. Карпенка-Карого. Багатогранність діяльності.

Жанрова різноманітність творів.

 

25.

Комедія «Хазяїн». Головний конфлікт комедії – суперечності суспільства, у якому одиниці стають мільйонерами, а більшість – жебраками.

ТЛ: трагікомедія як жанровий різновид драми

 

26.

Пузир як втілення некерованого прагнення накопичення матеріальних статків. Мамона («багатство, земні блага») як тема, ідея і головний персонаж комедії.

 

 

Соціальний конфлікт між мільйонером та його працівниками, наймитами.

Проблема соціально відповідального підприємництва.

 

27.

Позакласне читання №2. І.Карпенко-Карий «Сава Чалий»

 

28.

Борис ГРІНЧЕНКО

Письменник, педагог, лексикограф, літературознавець, етнограф, історик, публіцист, громадсько-культурний діяч.

ТЛ: малі епічні жанри – оповідання (поглиблено).

 

29.

«Без хліба» - морально-етична проблема на межі голоду рідних і порушення заповіді «не укради» в образі селянина Петра.

 

30.

«Сам собі пан» - маніфест людської гідності. Засоби типізації образу селянина Данила. Реалістичність зображення.

 

31.

«Моє щастя» - життєве і мистецьке кредо автора.

«Весняні сонети» - ідея єдності природи і душевного стану людини

ТЛ: цикл сонетів

 

32.

Читацький практикум.

Ліричний (ліро-епічний) твір. «Ключі» до прочитання. Рецензія як одна з форм читацьких рефлексій.

 

33.

Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (поезія).

 

34.

Контрольна робота №2. Твір.

 

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

кінця ХІХ - початку ХХ ст.

35.

Характеристика змін у суспільно-політичному і культурному житті.

Основні тенденції розвитку української літератури.

 

36.

Імпресіонізм, експресіонізм, символізм, неоромантизм як різні напрямки модернізму.

 

МОДЕРНІЗМ

37.

Важливі етапи життєвого й творчого шляху І.Франка Вплив І. Франка на культурне і політичне життя в Україні.. Багатогранність громадської і творчої діяльності

 

38.

Ліричний герой громадянської лірики І. Франка – борець проти соціального і національного гноблення «Каменярі».

 

39.

Патріотизм, національна ідея в поезії «Україна» зі збірки «З вершин і низин».

 «Декадент» – поетичне кредо І.Франка.  Присвята     В. Щурату. Вираження життєствердної позиції ліричного героя-митця.

 

40.

Поетичний роздум «Легенда про вічне життя».

 

41.

Збірка «Зів′яле листя»  «лірична драма».

Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, утвердження невмирущості людських почуттів, піднесення чистого й безкорисного кохання («Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...»).

 

42.

Зв’язне мовлення № 2 . Есе «Поетичний образ коханої у збірці «Зів′яле листя» І.Франка» (письм.)

 

 

Поема «Мойсей» – філософське осмислення історичного шляху українського народу. Віра в його щасливе майбутнє. Проблематика твору.

 

43.

Пролог до поеми — заповіт Франка українському народові.

Елементи автобіографізму та авторефлексії у творі.

 

44.

Оповідання «Сойчине крило». Синтез епосу, лірики і драми. Випробування героїв першим коханням.

 

45.

Пристрасть і бажання виправити помилку життєвого вибору спокійного усталеного життя та холодного «естетства».

Зв`язок психологічної колізії новели з проблемою гри та природності.

 

46.

«Украдене щастя» - соціально-психологічна драма.  Найвизначніший сценічний твір Франка.

ТЛ: соціально-психологічна драма

 

 

Сюжет драми, головні герої, конфлікт у творі, проблематика. Глибина почуттів і драма героїв. Соціальна витоки особистої драми.

 

47.

Контрольна робота №3. Тестування.

 

48.

Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (проза). В.Коваленко

 

 

II семестр

Пор. №

Зміст уроку

Дата

ІМПРЕСІОНІЗМ В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ

49

Основні риси імпресіонізму, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві.

 

50

Михайло Коцюбинський. Загальний огляд життя і творчості. Формування художнього світогляду М. Коцюбинського – від реалізму до модернізму

 

51

«Intermezzo» - яскравий приклад синкретизму творчої палітри М. Коцюбинського. Жанрова особливість твору: новела з ознаками «поезії в прозі».

 

52

Зіставлення двох світів: людського, дисгармонійного, смертоносного, і гармонійного, досконалого, життєствердного світу природи. Зображення природи як засобу відтворення психологічного стану героя.

 

53

Позакласне читання №3. Михайло Коцюбинський «На камені».

 

54

Зв’язне мовлення №3. Асоціативний етюд (усно).

 

55

Поетика імпресіонізму у повісті «Тіні забутих предків»: «Весь світ був як казка повна чудес, таємнича, цікава й страшна» (М. Коцюбинський).

 

56

Система образів твору. Образи-символи як засоби індивідуалізації героїв. Кохання Івана та Марічки, їхнє світовідчуття і світоуявлення.

 

57

Ідея незнищенності духовного начала в житті. Фольклорне тло твору. Образи. Художньо-стильові особливості повісті.

 

58

Читацький практикум.

Імпресіоністичний твір. «Ключі» до прочитання. Есе як форма рефлексії про прочитане. 

 

ЕКСПРЕСІОНІЗМ В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ

59

Експресіонізм — літературно-мистецький напрям, його основні риси, особливості прояву в літературі.

 

60

Василь Стефаник. Головні етапи життя і творчості. Особливості художнього світогляду письменника.

 

61

Новела «Камінний хрест» – український екзистенційний вибір між життям і смертю як в особистому, так і в національному вимірах.

 

62

Образ Івана Дідуха. Довершеність художньої форми. Багатство мови, мистецтво деталі. Символи в новелі.

 

63

Контрольна робота №4. Тестування.

 

Неоромантизм

64

Стильові особливості неоромантизму (сюжет, мова творів).

 

65

Читацький практикум.

Неоромантичний твір. «Ключі» до прочитання. Літературний блог як форма рефлексії над прочитаним.

 

66

Ольга Кобилянська. Огляд життя і творчості. Особливості світобачення і світосприйняття письменниці. Проблематика, ідеї, жанрова палітра творчості.

 

67

Новела «Valse melancolique» - тема мистецтва та його впливу на людину, доля талановитого митця в міщанському суспільстві.

 

68

Три жіночі образи як три тенденції модерної емансипації. Естетизм як життєва програма Софії та Ганнусі. Особливості еволюції життєвого кредо Марти.

 

69

«Людина» - перший твір в українській літературі з розкриття ідей емансипації.

 

70

Тема долі освіченої дівчини, яка не може змиритися з бездуховністю міщанського середовища.

 

71

Зв’язне мовлення №4. Написання листа героїні твору (письмово).

 

72

Леся Українка. Життєвий і творчий шлях поетеси. Основні мотиви поетичної творчості, її неоромантичний струмінь. Вітаїстична сила, щирість почуттів ліричного героя Лесі Українки

 

73

Утвердження  незламності духу і віри людини в життєвих  випробуваннях, змаганні з долею у віршах «Мріє, не зрадь!», «Contra spem spero».

 

74

Утвердження поетичного слова як могутнього засобу у визвольній боротьбі («Слово, чому ти не твердая криця…»).

 

75

Новаторство Лесі Українки  в драматургії, її інтерпретації образів світової літератури.

 

76

Драма-феєрія «Лісова пісня».

Оригінальність жанру. Фольклорно-міфологічна і філософська  основа твору. Авторська рецепція українських міфів.

 

77

Єдність трьох світів – композиційна особливість «Лісової пісні».

 

78

Романтично-міфологічний образ Мавки.

Роздвоєність душі Лукаша.

 

79

Бездуховність  і байдужість до краси  в образах Килини та матері Лукаша.

 

80

«Касандра» - новаторство в жанрі драматичної поеми. Авторська інтерпретація образу Кассандри, античної віщуники.

 

81

Етичні, психологічні переживання особистості у час вибору – наскрізна ідея драми. Елементи автобіографізму у творі.

 

82

Позакласне читання №4. Леся Українка «Бояриня».

 

83

Читацький практикум

Переклад художніх творів. Запозичення світових сюжетів. Відгук про твір, перекладений українською

(І. Франка, Л. Українки та інших)

 

84

Контрольна робота №5. Твір

 

Символізм

85

Особливості символізму як одного з художніх напрямів модернізму, основні його риси, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві.

 

86

В. Винниченко – громадський і політичний діяч.

Загальна характеристика творчості: проблематика, жанрове розмаїття, стильові особливості.

 

87

Новела «Момент» (Із оповідань тюремної Шехерезади). Філософський зміст, проблематика.

 

88

Символічні образи. Ідея цінності почуття кохання; усвідомлення скороминущості щастя.

 

89

Поетична спадщина П.Тичини – одна з вершин української поезії ХХ століття. Трагізм життєвого і творчого шляху митця у тоталітарній системі Жанрово-стилістичне багатство, ідейно-художнє новаторство митця

 

90

Збірка «Сонячні кларнети» -подія європейського масштабу. Художнє осягнення ліричним героєм гармонії світу і дисонансів революційної дійсності в збірці «Сонячні кларнети».

 

91

Єдність природи, почуттів людини й музики у поезіях «Арфами, арфами…», «Ви знаєте, як липа шелестить...», «Пастелі».

 

92

Глибина почуттів ліричного героя у поезії «О панно Інно…» та художні  засоби вираження.

 

93

«Пам’яті тридцяти» - збірний образ ліричного героя. Історична основа поезії. Образно-символічне вираження ідеї твору.

 

94

Симфонія «Сковорода». Історія написання твору. Сковординівська барокова традиція в українській літературі. Жанрове новаторство.

 

95

 Афористичність, алегоризм і символізм поеми. Ідея вічного пошуку гармонії буття в поемі. Прийом монологу як спосіб саморефлексії автора.

 

96

Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (поезія).

 

97

Богдан Лепкий. Огляд життя і творчості митця. Трилогія про Івана Мазепу у 3-х томах і 5-ти книгах: «Мотря», «Не вбивай. Батурин», «Полтава», «З-під Полтави до Бендер. Крутіж».

 

98

 «Мотря». Іван Мазепа – як «золота доба» Гетьманщини. Історичні факти і художній вимисел у трилогії.

 

99

Образ Мотрі Кочубей як вияв дилеми між коханням і владою.

 

100

Ісмаїл Гаспринський. Життєвий і творчий шлях визначного кримськотатарського педагога, громадського діяча, редактора, публіциста, письменника (оглядово).

 

101

Історичне оповідання «Арслан киз» («Дівчина-левиця») як прояв культурної емансипації кримськотатарського народу.

 

102

Гульджемал дочув Іззета-ага із Учтурфана – головна героїня твору, мусульманський аналог французької народної героїні Жанни д’Арк.

 

103.

Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (проза). В.Коваленко

 

104.

Контрольна робота №6. Тестування.

 

105.

 

Узагальнення і систематизація вивченого за рік.

Семестрове та річне оцінювання.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Силенок Інна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
19 вересня 2021
Переглядів
9449
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку