Календарно-тематичне планування, українська література 10 клас (профільний рівень).

Про матеріал
Календарно-тематичне планування. Українська література 10 клас (профільний рівень). Нові вимоги. Очікувані результати. Наскрізні лінії. 2021-2022 н.р.
Перегляд файлу

Українська література 10 клас

10 клас

Українська література

( профільний рівень )

( 140 год., 4 год. на тиждень )

Складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів за суспільно-гуманітарним напрямом (профіль – філологічний).  Українська література: 10 – 11 класи; 2017 рік. Г.О. Усатенко,А.М. Фасоля,

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/ukr.lit.-10-11.-profilnij-riven.docx

Підручник «Українська література (профільний рівень)» підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти Слоньовська О.В., Мафтин Н. В., Вівчарик Н. М.

https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/10-klas/2-ukranska-lteratura-10-klas/ukranska-lteratura-proflniy-rven-pdruchnik-dlya-10-klasu-zakladv-zagalno-seredno-osvti-slonovska-ov-maftin-n-v-vvcharik-n-m/

Обов’язкова кількість видів контролю

 

І семестр

ІІ семестр

Контрольні роботи у формі:

  • Контрольного класного твору
  • Виконання тестів, відповідей на запитання тощо

3

1

2

3

1

2

Уроки розвитку мовлення (РМ)

2 (у+п)

2 (у+п)

Уроки позакласного читання (ПЧ)

2

2

Перевірка зошитів

4

5

 

І СЕМЕСТР

 

Пор. №

 

Дата

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Наскрізні лінії

Примітка

 

 

ВСТУП

 

 

 

1.

 

Читацький практикум.

Література як одна з форм естетичного освоєння дійсності. Взаємодія літератури та інших видів мистецтва.

 Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про форми естетичного освоєння дійсності; розкриває основи взаємодії літератури та інших видів мистецтв; пояснює образну природу словесного мистецтва; розкриває сутність процесу читання, називає його види; характеризує особливості взаємодії автора і читача; наводить приклади діалогічного прочитання художнього тексту; розкриває зміст понять «читання», «діалогічне читання».

 

 

2.

 

Читання та його види. Особливості читання в епоху цифрових технологій.

 

 

3.

 

Особливості періодизації української літератури (головні риси). Стильові особливості літературних періодів.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

Знає поняття стилю і стильових особливостей певного періоду; уміє розкривати цілісність культурно-історичної епохи; знає і уміє пояснити принципи періодизації літератури та зв’язок із стильовими рисами.

 

 

4.

 

Літературні напрями  і стилі давньої і нової української літератури XI – першої половини XIX ст.: світоглядні й естетичні засади, провідні жанри.

 

 

 

 

 РЕАЛІЗМ

 

 

 

5.

 

Реалізм як літературно-мистецький напрям у європейській та українській літературі. Етапи становлення. Головні риси реалізму як методу.

ТЛ: реалізм як напрям і метод (погиблено).

Предметні компетентності

Учень / учениця:  

знає особливості динаміки літературних напрямків і стилів; розкриває особливості зміни світогляду й стилю автора від романтизму до реалізму; пояснює зв’язок літератури як мистецтва слова з провідними тенденціями історико-культурної доби II пол. XIX ст.; розкриває історичну зумовленість ролі української літератури як вагомого чинника формування національної ідентичності і суспільно-політичної боротьби; називає імена представників літературних напрямів і назви художніх творів, їх основні стильові ознаки; обґрунтовує тезу про мистецтво слова як носія тих рис, які характеризують націю, розкривають ментальність народу, його духовність; уміє обґрунтувати чинники становлення реалізму як методу й напряму в літературі й мистецтві.

 

 

6.

 

Суспільно-історичний контекст становлення й розвитку реалізму другої пол. ХІХ ст.

 

 

 

 

 

        УКРАНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ІІ пол. ХІХ ст.

 

 

 

7.

 

Реалізм в українській літературі 70–90–х років ХІХ ст. (І. Нечуй-Левицький, Панас Мирний, Б. Грінченко, І. Франко): відображення життя у формах самого життя.

 

 

 

8.

 

Жанрова й тематична різноманітність.  Оновлення художніх засобів. Поняття про художній тип.

ТЛ:типізація; художній тип.

 

 

9.

 

Іван НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ

Життя митця і його творчість як новий імпульс української літератури

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розповідає про важливі факти з життя письменника; знає фабулу і сюжет твору, який вивчається, риси творчого стилю митця; визначає жанр твору,  проблематику, характер конфлікту; вказує особливості жанрового різновиду епічного твору -  «соціально-побутова повість-хроніка»; коментує роль художніх засобів у змалюванні комічного у художньому творі; аналізує особливості та час написання твору у контексті суспільних і мистецьких процесів.

НЛ-2,3.

Усвідомлення залежності і впливу власної поведінки на здоров’я і безпеку свою й оточення.

Вплив оточуючого серодовища на фізичне і психологічне здоров’я.

 

10.

 

«Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка.

ТЛ: соціально-побутова повість, реалізм як напрям і метод (поглиблено).

 

11.

 

Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей.

 

12.

 

Колоритні людські характери в повісті

 

13.

 

Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі.

 

14.

 

Ствердження цінностей національної етики засобами комічного. «Сміх крізь сльози» як ідейна домінанта твору.

ТЛ: засоби змалювання комічного (поглиблено).

 

15.

 

Позакласне читання №1. Іван Нечуй-Левицький «Князь Єремія Вишневецький».

 

16.

 

Читацький практикум.

Прозовий епічний твір великої форми. «Ключі» до прочитання. Лист другу про прочитане.

 

 

 

17.

 

 Панас МИРНИЙ (П.Рудченко)

Огляд життя і творчості.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основні відомості про життя і творчість прозаїка, про особливості й умови написання роману; називає риси «соціально-психологічного роману»; розкриває ідейно-художній зміст і проблематику твору, особливості його композиції, реалістичного методу; характеризує новизну й масштабність образу Чіпки та інших персонажів; розуміє й може пояснити принципи типізації в літературі і у вказано творі, зокрема; уміє розкрити поняття художній тип; аналізує особливості художнього вираження психології персонажів.

НЛ-2.

Усвідомлення відповідальності за скоєні вчинки. Розуміння того, що кожен вчинок має наслідки.

НЛ-3.

Ведення здорового способу життя.

Вплив шкідливих звичок на здоров’я.

 

 

18.

 

«Хіба ревуть воли, як ясла повні»  перший соціально-психологічний роман в українській літературі.

ТЛ: соціально-психологічний роман. Художній тип. Особливості типізації героїв

 

19.

 

Особливості композиції роману: хронологічна послідовність й історичні відступи.

 

20.

 

Вихід героя за рамки «родинного кола».

 

21.

 

Психологічне дослідження формування характеру, духовний злам Чіпки під впливом соціальних обставин.

 

22.

 

Зв’язне мовлення №1.  Складання анкети головного героя роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (усно).

 

23.

 

Роздум над проблемою життєвого вибору персонажів (Чіпка, Грицько, Мотря).

 

24.

 

Особливості стилю письменника: епічність, ритмічність прози, реалістичність зображення психології персонажів, майстерність пейзажів.

 

25.

 

Ідейне спрямування твору, алегоричність його назви.

 

26.

 

Контрольна робота №1. Тестування.

 

 

 

 

 

ДРАМАТУРГІЯ І ТЕАТР ХІХ ст.

 

 

 

27.

 

Новаторський характер української драматургії другої половини XIX ст.

Соціально-побутові та історичні драми й комедії М. Кропивницького, М. Старицького, І. Карпенка-Карого, Панаса Мирного та ін.

ТЛ: Драма як рід літератури.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

Знає етапи розвитку драми та драматургії в українській культурі; характеризує  особливості розвитку драматургії і театру в другій половині ХІХ ст., називає імена провідних драматургів, акторів, назви творів, написаних для професійного українського театру; розповідає про історію створення  театру корифеїв, його авторський і акторський склад; пояснює роль професійного театру у розвитку національної культури.

 

 

28.

 

Родина Тобілевичів і український театр.

 

 

29.

 

Роль професійного театру у розвитку національної культури.

ТЛ: театр як вид сценічного мистецтва та установа, яка здійснює сценічні вистави.

 

 

30.

 

Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ (І. Тобілевич)

Життєвий і творчий шлях І. Карпенка-Карого. Багатогранність діяльності.

Жанрова різноманітність творів.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основні відомості про життєвий і творчий шлях драматурга; висвітлює причини просвітницьких ідейних пріоритетів світогляду драматурга; розповідає про історію виникнення театру корифеїв; розкриває і коментує зміст п’єс «Мартин Боруля» і «Хазяїн»; називає ознаки жанру драматичного твору; характеризує головного героя, пояснює причини його особистої драми; визначає головний конфлікт п’єс; розкриває драматургічне новаторство письменника, значення творчості І.Тобілевича для розвитку української драматургії.

 

 

31.

 

Комедія «Хазяїн». Головний конфлікт комедії – суперечності суспільства, у якому одиниці стають мільйонерами, а більшість – жебраками.

ТЛ: трагікомедія як жанровий різновид драми

НЛ-4,3,2.

Усвідомлення межі між жадібністю і заощадженням.

Усвідомлення цінності власного здоров’я і життя.

Розуміння відповідальності за скоєні вчинки.

 

32.

 

Пузир як втілення некерованого прагнення накопичення матеріальних статків. Мамона («багатство, земні блага») як тема, ідея і головний персонаж комедії.

 

33.

 

Соціальний конфлікт між мільйонером та його працівниками, наймитами.

Проблема соціально відповідального підприємництва.

 

34.

 

«Мартин Боруля» (оглядово). Проблематика зміни соціальної ролі і статусу, яка не пов’язана з походженням людини

НЛ-2.

Усвідомлення  себе членом спільноти;

 

35.

 

Позакласне читання №2. І.Карпенко-Карий «Сава Чалий»

 

 

36.

 

Борис ГРІНЧЕНКО

Письменник, педагог, лексикограф, літературознавець, етнограф, історик, публіцист, громадсько-культурний діяч.

ТЛ: малі епічні жанри – оповідання (поглиблено).

Предметні компетентності

Учень / учениця:

Знає основні факти життєвого, громадського та творчого етапів життя митця; може пояснити роль Б. Грінченка у становленні національної української культури, розширенню сфери функціонування української мови; аргументовано пояснює принципи реалістичного письма на прикладі оповідань, які вивчаються; вказує художні засоби вираження психології героя та соціальних проблему творах малих епічних жанрів.

НЛ – 2,4.

Усвідомлення важливості активної громадянської позиції; готовність брати на себе відповідальність;

Усвідомлювати ціну і роль грошей.

 

37.

 

«Без хліба» - морально-етична проблема на межі голоду рідних і порушення заповіді «не укради» в образі селянина Петра.

 

38.

 

«Сам собі пан» - маніфест людської гідності. Засоби типізації образу селянина Данила. Реалістичність зображення.

 

39.

 

«Моє щастя» - життєве і мистецьке кредо автора.

«Весняні сонети» - ідея єдності природи і душевного стану людини

ТЛ: цикл сонетів

НЛ-1.

Усвідомлення єдності природи і людини. Збереження чистого довкілля.

 

40.

 

Читацький практикум.

Ліричний (ліро-епічний) твір. «Ключі» до прочитання. Рецензія як одна з форм читацьких рефлексій.

 

 

 

41.

 

Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (поезія).

 

 

 

42.

 

Контрольна робота №2. Твір.

 

 

 

 

 

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

кінця ХІХ - початку ХХ ст.

 

 

 

43.

 

Характеристика змін у суспільно-політичному і культурному житті.

Основні тенденції розвитку української літератури.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

називає фактори, що вплинули на розвиток історико-літературного процесу початку XX століття, найвизначніші мистецькі постаті, твори, жанри, стильові особливості; визначає взаємодію різних напрямів і течій, родів і жанрів; називає чинники, які зумовлюють появу модернізму як стильового, мистецького і літературного напрямку; називає і може прокоментувати ідеї часу, які проявилися у творах модернізму; може назвати та коротко схарактеризувати різні напрямки модернізму та їхні риси у різних видах мистецтва; характеризує героїв художніх творів цього періоду.

 

 

44.

 

Герой української літератури 10-х років ХХ століття: традиційне і новаторське.

 

 

45.

 

Модернізм як розрив із традицією класичної літератури - пошук нових виражальних засобів: жанри, символічні образи, тип оповіді.

ТЛ: Модернізм як напрям мистецтва. 

 

 

46.

 

Імпресіонізм, експресіонізм, символізм, неоромантизм як різні напрямки модернізму.

 

 

 

 

 МОДЕРНІЗМ

 

 

 

47.

 

Важливі етапи життєвого й творчого шляху І.Франка Вплив І. Франка на культурне і політичне життя в Україні.. Багатогранність громадської і творчої діяльності

Предметні компетентності

Учень / учениця:

називає важливі моменти творчої біографії митця, які вплинули на його творчість; знає назви поетичних збірок; характеризує творчий шлях митця з позиції саморозвитку людини; окреслює основні сфери багатогранної діяльності І. Франка; висловлює власне ставлення до І. Франка як непересічної особистості, яка завдяки незламній силі духу, наполегливості, працездатності, патріотизму прославила свою батьківщину; розкриває на прикладі життєдіяльності І. Франка силу і значущість високого духу.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає назви поетичних збірок І. Франка, зміст поезій, визначених для текстуального вивчення; називає проблематику творів;

характеризує ліричного героя громадянської лірики І. Франка; розкриває значення громадянської лірики в контексті формування патріотичних цінностей людини, виховання її активної життєвої позиції; висловлює власну думку про актуальність ідей І. Франка сьогодні, пояснює символічний зміст образів.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає ідейно-художній зміст поеми «Мойсей»; пояснює причини звернення автора до біблійного сюжету, авторську настанову на пробудження національної свідомості та історичної пам'яті народу;

характеризує алегоричний образ Мойсея як уособлення визначної особистості, провідника нації.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

пояснює причини душевної трагедії ліричного героя, встановлює асоціативні зв’язки між поезіями і фактами біографії митця; розкриває основні мотиви поезій збірки; визначає особливості використання народної символіки;

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

обґрунтовує чому І. Франка називають основоположником українського перекладознавства; пояснює роль І. Франка в національному відродженні України.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає зміст та художні особливості новели «Сойчине крило».

аналізує твір в єдності змісту і форми з урахуванням принципу діалогічності;

називає і коментує художні засоби вираження почуттів.

 

Предметні компетентності

Учень / учениця: знає історію написання драми; вказує жанр драматичного твору; визначає проблематику та ідею твору;

уміє аналізувати художні образи драматичного твору та засоби художнього вираження почуттів.

 

 

48.

 

Тематична і жанрова різноманітність поезії І. Франка. Шлях І. Франка до модернізму. «Поетична суперечка» з М. Вороним. (Послання М. Вороного «Іванові Франкові»).

НЛ-2.

Відчуття себе членом спільноти;

усвідомлення важливості активної громадянської позиції

 

49.

 

Ліричний герой громадянської лірики І. Франка – борець проти соціального і національного гноблення «Каменярі».

 

50.

 

 Патріотизм, національна ідея в поезії «Україна» зі збірки «З вершин і низин».

 «Декадент» – поетичне кредо І.Франка.  Присвята     В. Щурату. Вираження життєствердної позиції ліричного героя-митця.

 

51.

 

Поетичний роздум «Легенда про вічне життя».

 

 

52.

 

Збірка «Зів′яле листя»  «лірична драма».

Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, утвердження невмирущості людських почуттів, піднесення чистого й безкорисного кохання («Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...»).

НЛ-3.

Усвідомлення важливості здорових відносин між людьми. Вплив почуттів на людину.

 

53.

 

Зв’язне мовлення № 2 . Есе «Поетичний образ коханої у збірці «Зів′яле листя» І.Франка» (письм.)

 

54.

 

Поема «Мойсей» – філософське осмислення історичного шляху українського народу. Віра в його щасливе майбутнє. Проблематика твору.

НЛ-2.

Усвідомлення приналежності до нації. Відповідальність за свої дії.

 

55.

 

Пролог до поеми — заповіт Франка українському народові.

Елементи автобіографізму та авторефлексії у творі.

 

56.

 

Оповідання «Сойчине крило». Синтез епосу, лірики і драми. Випробування героїв першим коханням.

 

 

57.

 

Пристрасть і бажання виправити помилку життєвого вибору спокійного усталеного життя та холодного «естетства».

Зв`язок психологічної колізії новели з проблемою гри та природності.

 

 

58.

 

«Украдене щастя» - соціально-психологічна драма.  Найвизначніший сценічний твір Франка.

ТЛ: соціально-психологічна драма

НЛ-2.

Усвідомлення відповідальності за свої вчинки.

 

59.

 

Сюжет драми, головні герої, конфлікт у творі, проблематика. Глибина почуттів і драма героїв. Соціальна витоки особистої драми.

 

60.

 

Читацький практикум.

Соціально-психологічна драма. «Ключі» до прочитання. Рецензія на театральну постановку драматичного твору.

 

 

 

61.

 

Франко – перекладач. Творчість І. Франка в загальноєвропейському і світовому контекстах.

 

 

 

62.

 

Контрольна робота №3. Тестування.

 

 

 

63.

 

Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (проза).

 

 

 

64.

 

Повторення вивченого. Семестрове оцінювання.

 

 

 

 

ІІ семестр

Пор. №

Дата

Зміст уроку

Очікувані результати

Наскрізні лінії

Примітки

 

 

 ІМПРЕСІОНІЗМ В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ

 

 

 

 

65.

 

Основні риси імпресіонізму, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основні риси імпресіонізму, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві; характеризує тенденції розвитку української літератури; називає риси імпресіонізму у творчості М. Коцюбинського, М. Черемшини, В. Винниченка.

 

 

66.

 

Імпресіонізм в українській літературі. Імпресіонізм творчості М. Коцюбинського, М. Черемшини,

В. Винниченка.

 

 

67.

 

Михайло Коцюбинський. Загальний огляд життя і творчості. Формування художнього світогляду

М. Коцюбинського – від реалізму до модернізму.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає факти з життя і творчості письменника; зміст творів; визначення понять: психологічна новела, імпресіонізм, особливості новели як жанру; розкриває еволюцію М. Коцюбинського від стилю розповідного, реалістичного до метафоричного, імпресіоністичного; визначає проблематику новел, особливості композиції; розкриває зміст символічних образів, роль образотворчих засобів; творчо використовує самостійно отримані знання; аналізує літературний твір, використовуючи відомості з історії та теорії літератури; аналізує епізод вивченого твору, пояснює його зв’язок із загальною проблематикою.

 

 

68.

 

«Intermezzo» - яскравий приклад синкретизму творчої палітри М. Коцюбинського. Жанрова особливість твору: новела з ознаками «поезії в прозі».

НЛ-1.

Сприймання природи як цілісної системи.

 

 

69.

 

Зіставлення двох світів: людського, дисгармонійного, смертоносного, і гармонійного, досконалого, життєствердного світу природи. Зображення природи як засобу відтворення психологічного стану героя.

 

 

70.

 

Фізичне та душевне одужання героя, його наснага до активної праці та боротьби.

Глибокий ліризм новели, інтонаційне багатство її мови, символізм.

 

 

71.

 

Позакласне читання №3. Михайло Коцюбинський «На камені».

 

 

 

72.

 

Зв’язне мовлення №3. Асоціативний етюд (усно).

 

 

 

73.

 

Поетика імпресіонізму у повісті «Тіні забутих предків»: «Весь світ був як казка повна чудес, таємнича, цікава й страшна» (М. Коцюбинський).

НЛ-1.

Усвідомлення взаємозв’язку людини і природи.

 

74.

 

Краса рідної землі, гармонія людини і природи. Поєднання фантастичного та реального у творі.

 

75.

 

Система образів твору. Образи-символи як засоби індивідуалізації героїв. Кохання Івана та Марічки, їхнє світовідчуття і світоуявлення.

 

76.

 

Ідея незнищенності духовного начала в житті. Фольклорне тло твору. Образи. Художньо-стильові особливості повісті.

 

77.

 

Читацький практикум.

Імпресіоністичний твір. «Ключі» до прочитання. Есе як форма рефлексії про прочитане. 

 

 

 

 

ЕКСПРЕСІОНІЗМ В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ

 

 

 

 

78.

 

Експресіонізм — літературно-мистецький напрям, його основні риси, особливості прояву в літературі.

 

 

 

79.

 

Експресіонізм у творчості В. Стефаника,

О. Турянського.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основні риси експресіонізму, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві;

визначає риси експресіонізму у творчості B. Стефаника.

 

 

80.

 

Василь Стефаник. Головні етапи життя і творчості. Особливості художнього світогляду письменника.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основні відомості про життєвий і творчий шлях письменника; аналізує зміст новел «Камінний хрест» і «Новина»; характеризує образи головних героїв; називає і пояснює образи-символи; виявляє актуальність змісту, естетичну цінність творів; визначає ключові концепти людського життя, значення творчості В. Стефаника для розвитку суспільства, розв’язання моральних проблем особистості.

 

 

81.

 

Новела «Камінний хрест» – український екзистенційний вибір між життям і смертю як в особистому, так і в національному вимірах.

НЛ-2.

Формування відчуття себе членом спільноти.

 

82.

 

Образ Івана Дідуха. Довершеність художньої форми. Багатство мови, мистецтво деталі. Символи в новелі.

 

 

83.

 

«Новина» - новела, яка вражає силою емоційного напруження та драматизму. Специфіка типізації образу Гриця Летючого.

НЛ-2.

Готовність відповідати за свої вчинки.

 

84.

 

Контрольна робота №4. Тестування.

 

 

 

 

 

Неоромантизм

 

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основні риси неоромантизму, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві; уміє розпізнавати риси імпресіонізму у творчості B. Стефаника, О. Кобилянської, В. Винниченка.

 

 

85.

 

Стильові особливості неоромантизму (сюжет, мова творів).

 

 

86.

 

Читацький практикум.

Неоромантичний твір. «Ключі» до прочитання. Літературний блог як форма рефлексії над прочитаним.

 

 

 

87.

 

Ольга Кобилянська. Огляд життя і творчості. Особливості світобачення і світосприйняття письменниці. Проблематика, ідеї, жанрова палітра творчості.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає факти з життя письменниці, фактори, що обумовили її зацікавлення феміністичними проблемами, надихнули на створення образів емансипованих героїнь; назви творів, їх проблематику; пояснює ознаки стилю письменниці; коментує зміст новел «Valse melancolique», «Людина», визначає основні проблеми, порушені у новелах, аналізує образи головних героїв.

 

 

88.

 

Новела «Valse melancolique» - тема мистецтва та його впливу на людину, доля талановитого митця в міщанському суспільстві.

НЛ-3.

Усвідомлення власного здоров’я як цінності не лише особистої, а й суспільної

 

89.

 

Три жіночі образи як три тенденції модерної емансипації. Естетизм як життєва програма Софії та Ганнусі. Особливості еволюції життєвого кредо Марти.

НЛ-4.

Усвідомлення важливості правильного вибору професії.

 

90.

 

Особливості композиції та образно-символічної системи новели. Елементи автобіографізму у творі.

 

91.

 

«Людина» - перший твір в українській літературі з розкриття ідей емансипації.

 

 

92.

 

Тема долі освіченої дівчини, яка не може змиритися з бездуховністю міщанського середовища.

 

 

93.

 

Особливості характотворення у повісті.

 

 

94.

 

Зв’язне мовлення №4. Написання листа героїні твору (письмово).

 

 

95.

 

Творча манера й стиль автора.

О.Кобилянська й українська та західноєвропейська література. Ідеї ніцшеанства у творчості письменниці.

 

 

96.

 

Леся Українка. Життєвий і творчий шлях поетеси. Основні мотиви поетичної творчості, її неоромантичний струмінь. Вітаїстична сила, щирість почуттів ліричного героя Лесі Українки

Предметні компетентності

Учень / учениця:

називає основні факти з життя письменниці, характеризує її духовний світ; знає зміст, проблематику, художні особливості поезій, драми-феєрія «Лісова пісня»; використовує літературознавчі поняття «драма-феєрія», «неоромантизм»; розкриває особливості творчої манери; аналізує зміст поезій, драми-феєрія «Лісова пісня; наводить приклади художніх засобів образотворення; порівнює образи дійових осіб, виявляє риси неоромантизму у творах; визначає місце і роль творчості Лесі Українки у вітчизняній і західноєвропейській літературі.

 

 

97.

 

Утвердження  незламності духу і віри людини в життєвих  випробуваннях, змаганні з долею у віршах «Мріє, не зрадь!», «Contra spem spero».

НЛ-3.

Усвідомлення залежності і впливу власної поведінки на здоров’я і безпеку свою й оточення

 

98.

 

Алегоричні образи поезій. Романтичний пафос. Афористичність мови.

 

 

99.

 

Утвердження поетичного слова як могутнього засобу у визвольній боротьбі («Слово, чому ти не твердая криця…»).

НЛ-2.

Усвідомлення власного місця в суспільстві. усвідомлення важливості активної громадянської позиції

 

100.

 

Новаторство Лесі Українки  в драматургії, її інтерпретації образів світової літератури.

 

 

101.

 

Драма-феєрія «Лісова пісня».

Оригінальність жанру. Фольклорно-міфологічна і філософська  основа твору. Авторська рецепція українських міфів.

НЛ-1.

Сприймання природи як цілісної системи.

Готовність долучитися до захисту навколишнього середовища

 

102.

 

Єдність трьох світів – композиційна особливість «Лісової пісні».

 

103.

 

Романтично-міфологічний образ Мавки.

Роздвоєність душі Лукаша.

 

104.

 

Бездуховність  і байдужість до краси  в образах Килини та матері Лукаша.

 

105.

 

«Касандра» - новаторство в жанрі драматичної поеми. Авторська інтерпретація образу Кассандри, античної віщуники.

НЛ-3.

Усвідомлення залежності і впливу власної поведінки на здоров’я і безпеку свою й оточення

 

106.

 

Етичні, психологічні переживання особистості у час вибору – наскрізна ідея драми. Елементи автобіографізму у творі.

 

107.

 

Художні засоби для розкриття внутрішніх переживань і сумнівів головної героїні.

 

108.

 

Позакласне читання №4. Леся Українка «Бояриня».

 

 

109.

 

Читацький практикум

Переклад художніх творів. Запозичення світових сюжетів. Відгук про твір, перекладений українською

(І. Франка, Л. Українки та інших)

 

 

 

110.

111.

 

Контрольна робота №5. Твір

 

 

 

 

 

 Символізм

 

 

 

112.

 

Особливості символізму як одного з художніх напрямів модернізму, основні його риси, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає особливості символізму як одного з художніх напрямів модернізму, основні його риси, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві; розпізнає риси символізму у творчості В. Стефаника, О. Кобилянської, М. Вороного, Олександра Олеся.

 

 

113.

 

Угрупування «Молода муза», «Українська хата» (М. Вороний, Олександр Олесь, П. Тичина та ін.)

Піднесення конкретного образу до рівня символу. Ідея самоцінності мистецтва. Витонченість поетичної форми.

 

 

114.

 

В. Винниченко – громадський і політичний діяч.

Загальна характеристика творчості: проблематика, жанрове розмаїття, стильові особливості.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає факти з життєвої і творчої біографії В. Винниченка, назви творів; зміст новели «Момент»; характеризує художній світ письменника,

розкриває проблематику, філософську основу новели;

аналізує образи, характеризує стильові особливості твору;

 

 

115.

 

Новела «Момент» (Із оповідань тюремної Шехерезади). Філософський зміст, проблематика.

НЛ-2.

Готовність брати на себе відповідальність

 

116.

 

Імпресіоністична манера письма автора. Особливості композиції.

 

117.

 

Символічні образи. Ідея цінності почуття кохання; усвідомлення скороминущості щастя.

 

118.

 

Творчість В. Винниченка в загальноєвропейському контексті. В. Винниченко – художник.

 

 

119.

 

Поетична спадщина П.Тичини – одна з вершин української поезії ХХ століття. Трагізм життєвого і творчого шляху митця у тоталітарній системі Жанрово-стилістичне багатство, ідейно-художнє новаторство митця

Предметні компетності

Учень / учениця:

знає основні відомості про життєвий шлях П. Тичини, особисті та історичні обставини, що вплинули на творчість митця; називає ранні збірки П. Тичини; аналізує поезії, визначає основні мотиви, ознаки індивідуального стилю.

 

 

120.

 

П. Тичина – найбільший модерніст 20-х років ХХ століття. Особлива поетика Тичинівського вірша: мелодика слова і музики.

 

 

121.

 

Збірка «Сонячні кларнети» -подія європейського масштабу. Художнє осягнення ліричним героєм гармонії світу і дисонансів революційної дійсності в збірці «Сонячні кларнети».

НЛ-1.

Усвідомлення взаємозв’язку людини і природи

 

122.

123.

 

Єдність природи, почуттів людини й музики у поезіях «Арфами, арфами…», «Ви знаєте, як липа шелестить...», «Пастелі».

 

 

124.

 

Глибина почуттів ліричного героя у поезії «О панно Інно…» та художні  засоби вираження.

 

 

125.

 

«Пам’яті тридцяти» - збірний образ ліричного героя. Історична основа поезії. Образно-символічне вираження ідеї твору.

НЛ-2.

Усвідомлення важливості активної громадянської позиції

 

126.

 

Симфонія «Сковорода». Історія написання втору. Сковординівська барокова традиція в українській літературі. Жанрове новаторство.

 

 

127.

 

 Афористичність, алегоризм і символізм поеми. Ідея вічного пошуку гармонії буття в поемі. Прийом монологу як спосіб саморефлексії автора.

 

 

128.

 

Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (поезія).

 

 

 

129.

 

Богдан Лепкий. Огляд життя і творчості митця.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

Знає про історичну трилогію Б. Лепкого з часів Івана Мазепи; може пояснити причину звертання автора до історичних подій XVII-XVIII ст. і особи І. Мазени; уміє аналізувати й інтерпретувати авторську оцінку І. Мазепи як державного діяча, відданого ідеї побудови сильної суверенної держави – України; визначає та аналізує поетику повісті та фольклорні образи.

 

 

130.

 

Трилогія про Івана Мазепу у 3-х томах і 5-ти книгах: «Мотря», «Не вбивай. Батурин», «Полтава», «З-під Полтави до Бендер. Крутіж».

 

 

131.

 

 «Мотря». Іван Мазепа – як «золота доба» Гетьманщини. Історичні факти і художній вимисел у трилогії.

НЛ-2.

Готовність брати на себе відповідальність.

 

132.

 

Образ степу в романі й в українській літературній традиції та фольклорі.

 

133.

 

Образ Мотрі Кочубей як вияв дилеми між коханням і владою.

 

134.

 

Ісмаїл Гаспринський. Життєвий і творчий шлях визначного кримськотатарського педагога, громадського діяча, редактора, публіциста, письменника (оглядово).

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає історичний та суспільний контекст співжиття українського та кримськотатарського народів; наводить приклади з художніх творів, де герої проявляють активну громадянську позицію, висловлювати ставлення до порушених проблем; висвітлює; розповідає; розкриває і коментує; характеризує; визначає головний конфлікт оповідання; розкриває новаторство і значення творчості І.Гаспринського для культурного і суспільного життя кримськотатарського народу;

 

 

135.

 

Історичне оповідання «Арслан киз» («Дівчина-левиця») як прояв культурної емансипації кримськотатарського народу.

НЛ-2.

Усвідомлення важливості активної громадянської позиції

 

136.

 

Гульджемал дочув Іззета-ага із Учтурфана – головна героїня твору, мусульманський аналог французької народної героїні Жанни д’Арк.

 

137.

 

Проблема взаємодії традицій і викликів нового часу й емансипації у творі.

 

 

138.

 

Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (проза).

 

 

 

139.

 

Контрольна робота №6. Тестування.

 

 

 

140.

 

Узагальнення і систематизація вивченого за рік.

Семестрове та річне оцінювання.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Сафонова Оксана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Троценко Олена Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Горяинова Ирина
    Дякую Вам. Бажаю миру в душі і над головою.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 вересня 2021
Переглядів
10239
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку