Українська література 10 клас
10 клас
Українська література
( профільний рівень )
( 140 год., 4 год. на тиждень )
Складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів за суспільно-гуманітарним напрямом (профіль – філологічний). Українська література: 10 – 11 класи; 2017 рік. Г.О. Усатенко,А.М. Фасоля,
Підручник «Українська література (профільний рівень)» підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти Слоньовська О.В., Мафтин Н. В., Вівчарик Н. М.
Обов’язкова кількість видів контролю
|
І семестр |
ІІ семестр |
Контрольні роботи у формі:
|
3 1 2 |
3 1 2 |
Уроки розвитку мовлення (РМ) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
І СЕМЕСТР
Пор. №
|
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Наскрізні лінії |
Примітка |
|
|
ВСТУП |
|
|
|
1. |
|
Читацький практикум. Література як одна з форм естетичного освоєння дійсності. Взаємодія літератури та інших видів мистецтва. |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає про форми естетичного освоєння дійсності; розкриває основи взаємодії літератури та інших видів мистецтв; пояснює образну природу словесного мистецтва; розкриває сутність процесу читання, називає його види; характеризує особливості взаємодії автора і читача; наводить приклади діалогічного прочитання художнього тексту; розкриває зміст понять «читання», «діалогічне читання». |
|
|
2. |
|
Читання та його види. Особливості читання в епоху цифрових технологій. |
|
|
|
3. |
|
Особливості періодизації української літератури (головні риси). Стильові особливості літературних періодів. |
Предметні компетентності Учень / учениця: Знає поняття стилю і стильових особливостей певного періоду; уміє розкривати цілісність культурно-історичної епохи; знає і уміє пояснити принципи періодизації літератури та зв’язок із стильовими рисами. |
|
|
4. |
|
Літературні напрями і стилі давньої і нової української літератури XI – першої половини XIX ст.: світоглядні й естетичні засади, провідні жанри. |
|
|
|
|
|
РЕАЛІЗМ |
|
|
|
5. |
|
Реалізм як літературно-мистецький напрям у європейській та українській літературі. Етапи становлення. Головні риси реалізму як методу. ТЛ: реалізм як напрям і метод (погиблено). |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає особливості динаміки літературних напрямків і стилів; розкриває особливості зміни світогляду й стилю автора від романтизму до реалізму; пояснює зв’язок літератури як мистецтва слова з провідними тенденціями історико-культурної доби II пол. XIX ст.; розкриває історичну зумовленість ролі української літератури як вагомого чинника формування національної ідентичності і суспільно-політичної боротьби; називає імена представників літературних напрямів і назви художніх творів, їх основні стильові ознаки; обґрунтовує тезу про мистецтво слова як носія тих рис, які характеризують націю, розкривають ментальність народу, його духовність; уміє обґрунтувати чинники становлення реалізму як методу й напряму в літературі й мистецтві. |
|
|
6. |
|
Суспільно-історичний контекст становлення й розвитку реалізму другої пол. ХІХ ст.
|
|
|
|
|
|
УКРАНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ІІ пол. ХІХ ст.
|
|
|
|
7. |
|
Реалізм в українській літературі 70–90–х років ХІХ ст. (І. Нечуй-Левицький, Панас Мирний, Б. Грінченко, І. Франко): відображення життя у формах самого життя.
|
|
|
|
8. |
|
Жанрова й тематична різноманітність. Оновлення художніх засобів. Поняття про художній тип. ТЛ:типізація; художній тип. |
|
|
|
9. |
|
Іван НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ Життя митця і його творчість як новий імпульс української літератури |
Предметні компетентності Учень / учениця: розповідає про важливі факти з життя письменника; знає фабулу і сюжет твору, який вивчається, риси творчого стилю митця; визначає жанр твору, проблематику, характер конфлікту; вказує особливості жанрового різновиду епічного твору - «соціально-побутова повість-хроніка»; коментує роль художніх засобів у змалюванні комічного у художньому творі; аналізує особливості та час написання твору у контексті суспільних і мистецьких процесів. |
НЛ-2,3. Усвідомлення залежності і впливу власної поведінки на здоров’я і безпеку свою й оточення. Вплив оточуючого серодовища на фізичне і психологічне здоров’я. |
|
10. |
|
«Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка. ТЛ: соціально-побутова повість, реалізм як напрям і метод (поглиблено). |
|
||
11. |
|
Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей. |
|
||
12. |
|
Колоритні людські характери в повісті |
|
||
13. |
|
Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. |
|
||
14. |
|
Ствердження цінностей національної етики засобами комічного. «Сміх крізь сльози» як ідейна домінанта твору. ТЛ: засоби змалювання комічного (поглиблено). |
|
||
15. |
|
Позакласне читання №1. Іван Нечуй-Левицький «Князь Єремія Вишневецький». |
|
||
16. |
|
Читацький практикум. Прозовий епічний твір великої форми. «Ключі» до прочитання. Лист другу про прочитане. |
|
|
|
17. |
|
Панас МИРНИЙ (П.Рудченко) Огляд життя і творчості. |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає основні відомості про життя і творчість прозаїка, про особливості й умови написання роману; називає риси «соціально-психологічного роману»; розкриває ідейно-художній зміст і проблематику твору, особливості його композиції, реалістичного методу; характеризує новизну й масштабність образу Чіпки та інших персонажів; розуміє й може пояснити принципи типізації в літературі і у вказано творі, зокрема; уміє розкрити поняття художній тип; аналізує особливості художнього вираження психології персонажів. |
НЛ-2. Усвідомлення відповідальності за скоєні вчинки. Розуміння того, що кожен вчинок має наслідки. НЛ-3. Ведення здорового способу життя. Вплив шкідливих звичок на здоров’я.
|
|
18. |
|
«Хіба ревуть воли, як ясла повні» – перший соціально-психологічний роман в українській літературі. ТЛ: соціально-психологічний роман. Художній тип. Особливості типізації героїв |
|
||
19. |
|
Особливості композиції роману: хронологічна послідовність й історичні відступи. |
|
||
20. |
|
Вихід героя за рамки «родинного кола». |
|
||
21. |
|
Психологічне дослідження формування характеру, духовний злам Чіпки під впливом соціальних обставин. |
|
||
22. |
|
Зв’язне мовлення №1. Складання анкети головного героя роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (усно). |
|
||
23. |
|
Роздум над проблемою життєвого вибору персонажів (Чіпка, Грицько, Мотря). |
|
||
24. |
|
Особливості стилю письменника: епічність, ритмічність прози, реалістичність зображення психології персонажів, майстерність пейзажів. |
|
||
25. |
|
Ідейне спрямування твору, алегоричність його назви. |
|
||
26. |
|
Контрольна робота №1. Тестування. |
|
|
|
|
|
ДРАМАТУРГІЯ І ТЕАТР ХІХ ст. |
|
|
|
27. |
|
Новаторський характер української драматургії другої половини XIX ст. Соціально-побутові та історичні драми й комедії М. Кропивницького, М. Старицького, І. Карпенка-Карого, Панаса Мирного та ін. ТЛ: Драма як рід літератури. |
Предметні компетентності Учень / учениця: Знає етапи розвитку драми та драматургії в українській культурі; характеризує особливості розвитку драматургії і театру в другій половині ХІХ ст., називає імена провідних драматургів, акторів, назви творів, написаних для професійного українського театру; розповідає про історію створення театру корифеїв, його авторський і акторський склад; пояснює роль професійного театру у розвитку національної культури. |
|
|
28. |
|
Родина Тобілевичів і український театр. |
|
|
|
29. |
|
Роль професійного театру у розвитку національної культури. ТЛ: театр як вид сценічного мистецтва та установа, яка здійснює сценічні вистави. |
|
|
|
30. |
|
Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ (І. Тобілевич) Життєвий і творчий шлях І. Карпенка-Карого. Багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає основні відомості про життєвий і творчий шлях драматурга; висвітлює причини просвітницьких ідейних пріоритетів світогляду драматурга; розповідає про історію виникнення театру корифеїв; розкриває і коментує зміст п’єс «Мартин Боруля» і «Хазяїн»; називає ознаки жанру драматичного твору; характеризує головного героя, пояснює причини його особистої драми; визначає головний конфлікт п’єс; розкриває драматургічне новаторство письменника, значення творчості І.Тобілевича для розвитку української драматургії. |
|
|
31. |
|
Комедія «Хазяїн». Головний конфлікт комедії – суперечності суспільства, у якому одиниці стають мільйонерами, а більшість – жебраками. ТЛ: трагікомедія як жанровий різновид драми |
НЛ-4,3,2. Усвідомлення межі між жадібністю і заощадженням. Усвідомлення цінності власного здоров’я і життя. Розуміння відповідальності за скоєні вчинки. |
|
|
32. |
|
Пузир як втілення некерованого прагнення накопичення матеріальних статків. Мамона («багатство, земні блага») як тема, ідея і головний персонаж комедії. |
|
||
33. |
|
Соціальний конфлікт між мільйонером та його працівниками, наймитами. Проблема соціально відповідального підприємництва. |
|
||
34. |
|
«Мартин Боруля» (оглядово). Проблематика зміни соціальної ролі і статусу, яка не пов’язана з походженням людини |
НЛ-2. Усвідомлення себе членом спільноти; |
|
|
35. |
|
Позакласне читання №2. І.Карпенко-Карий «Сава Чалий» |
|
|
|
36. |
|
Борис ГРІНЧЕНКО Письменник, педагог, лексикограф, літературознавець, етнограф, історик, публіцист, громадсько-культурний діяч. ТЛ: малі епічні жанри – оповідання (поглиблено). |
Предметні компетентності Учень / учениця: Знає основні факти життєвого, громадського та творчого етапів життя митця; може пояснити роль Б. Грінченка у становленні національної української культури, розширенню сфери функціонування української мови; аргументовано пояснює принципи реалістичного письма на прикладі оповідань, які вивчаються; вказує художні засоби вираження психології героя та соціальних проблему творах малих епічних жанрів. |
НЛ – 2,4. Усвідомлення важливості активної громадянської позиції; готовність брати на себе відповідальність; Усвідомлювати ціну і роль грошей. |
|
37. |
|
«Без хліба» - морально-етична проблема на межі голоду рідних і порушення заповіді «не укради» в образі селянина Петра. |
|
||
38. |
|
«Сам собі пан» - маніфест людської гідності. Засоби типізації образу селянина Данила. Реалістичність зображення. |
|
||
39. |
|
«Моє щастя» - життєве і мистецьке кредо автора. «Весняні сонети» - ідея єдності природи і душевного стану людини ТЛ: цикл сонетів |
НЛ-1. Усвідомлення єдності природи і людини. Збереження чистого довкілля. |
|
|
40. |
|
Читацький практикум. Ліричний (ліро-епічний) твір. «Ключі» до прочитання. Рецензія як одна з форм читацьких рефлексій. |
|
|
|
41. |
|
Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (поезія). |
|
|
|
42. |
|
Контрольна робота №2. Твір. |
|
|
|
|
|
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА кінця ХІХ - початку ХХ ст. |
|
|
|
43. |
|
Характеристика змін у суспільно-політичному і культурному житті. Основні тенденції розвитку української літератури. |
Предметні компетентності Учень / учениця: називає фактори, що вплинули на розвиток історико-літературного процесу початку XX століття, найвизначніші мистецькі постаті, твори, жанри, стильові особливості; визначає взаємодію різних напрямів і течій, родів і жанрів; називає чинники, які зумовлюють появу модернізму як стильового, мистецького і літературного напрямку; називає і може прокоментувати ідеї часу, які проявилися у творах модернізму; може назвати та коротко схарактеризувати різні напрямки модернізму та їхні риси у різних видах мистецтва; характеризує героїв художніх творів цього періоду. |
|
|
44. |
|
Герой української літератури 10-х років ХХ століття: традиційне і новаторське. |
|
|
|
45. |
|
Модернізм як розрив із традицією класичної літератури - пошук нових виражальних засобів: жанри, символічні образи, тип оповіді. ТЛ: Модернізм як напрям мистецтва. |
|
|
|
46. |
|
Імпресіонізм, експресіонізм, символізм, неоромантизм як різні напрямки модернізму. |
|
|
|
|
|
МОДЕРНІЗМ |
|
|
|
47. |
|
Важливі етапи життєвого й творчого шляху І.Франка Вплив І. Франка на культурне і політичне життя в Україні.. Багатогранність громадської і творчої діяльності |
Предметні компетентності Учень / учениця: називає важливі моменти творчої біографії митця, які вплинули на його творчість; знає назви поетичних збірок; характеризує творчий шлях митця з позиції саморозвитку людини; окреслює основні сфери багатогранної діяльності І. Франка; висловлює власне ставлення до І. Франка як непересічної особистості, яка завдяки незламній силі духу, наполегливості, працездатності, патріотизму прославила свою батьківщину; розкриває на прикладі життєдіяльності І. Франка силу і значущість високого духу. Предметні компетентності Учень / учениця: знає назви поетичних збірок І. Франка, зміст поезій, визначених для текстуального вивчення; називає проблематику творів; характеризує ліричного героя громадянської лірики І. Франка; розкриває значення громадянської лірики в контексті формування патріотичних цінностей людини, виховання її активної життєвої позиції; висловлює власну думку про актуальність ідей І. Франка сьогодні, пояснює символічний зміст образів.
Предметні компетентності Учень / учениця: знає ідейно-художній зміст поеми «Мойсей»; пояснює причини звернення автора до біблійного сюжету, авторську настанову на пробудження національної свідомості та історичної пам'яті народу; характеризує алегоричний образ Мойсея як уособлення визначної особистості, провідника нації.
Предметні компетентності Учень / учениця: пояснює причини душевної трагедії ліричного героя, встановлює асоціативні зв’язки між поезіями і фактами біографії митця; розкриває основні мотиви поезій збірки; визначає особливості використання народної символіки;
Предметні компетентності Учень / учениця: обґрунтовує чому І. Франка називають основоположником українського перекладознавства; пояснює роль І. Франка в національному відродженні України.
Предметні компетентності Учень / учениця: знає зміст та художні особливості новели «Сойчине крило». аналізує твір в єдності змісту і форми з урахуванням принципу діалогічності; називає і коментує художні засоби вираження почуттів.
Предметні компетентності Учень / учениця: знає історію написання драми; вказує жанр драматичного твору; визначає проблематику та ідею твору; уміє аналізувати художні образи драматичного твору та засоби художнього вираження почуттів. |
|
|
48. |
|
Тематична і жанрова різноманітність поезії І. Франка. Шлях І. Франка до модернізму. «Поетична суперечка» з М. Вороним. (Послання М. Вороного «Іванові Франкові»). |
НЛ-2. Відчуття себе членом спільноти; усвідомлення важливості активної громадянської позиції |
|
|
49. |
|
Ліричний герой громадянської лірики І. Франка – борець проти соціального і національного гноблення «Каменярі». |
|
||
50. |
|
Патріотизм, національна ідея в поезії «Україна» зі збірки «З вершин і низин». «Декадент» – поетичне кредо І.Франка. Присвята В. Щурату. Вираження життєствердної позиції ліричного героя-митця. |
|
||
51. |
|
Поетичний роздум «Легенда про вічне життя». |
|
|
|
52. |
|
Збірка «Зів′яле листя» – «лірична драма». Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, утвердження невмирущості людських почуттів, піднесення чистого й безкорисного кохання («Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...»). |
НЛ-3. Усвідомлення важливості здорових відносин між людьми. Вплив почуттів на людину. |
|
|
53. |
|
Зв’язне мовлення № 2 . Есе «Поетичний образ коханої у збірці «Зів′яле листя» І.Франка» (письм.) |
|
||
54. |
|
Поема «Мойсей» – філософське осмислення історичного шляху українського народу. Віра в його щасливе майбутнє. Проблематика твору. |
НЛ-2. Усвідомлення приналежності до нації. Відповідальність за свої дії. |
|
|
55. |
|
Пролог до поеми — заповіт Франка українському народові. Елементи автобіографізму та авторефлексії у творі. |
|
||
56. |
|
Оповідання «Сойчине крило». Синтез епосу, лірики і драми. Випробування героїв першим коханням. |
|
|
|
57. |
|
Пристрасть і бажання виправити помилку життєвого вибору спокійного усталеного життя та холодного «естетства». Зв`язок психологічної колізії новели з проблемою гри та природності. |
|
|
|
58. |
|
«Украдене щастя» - соціально-психологічна драма. Найвизначніший сценічний твір Франка. ТЛ: соціально-психологічна драма |
НЛ-2. Усвідомлення відповідальності за свої вчинки. |
|
|
59. |
|
Сюжет драми, головні герої, конфлікт у творі, проблематика. Глибина почуттів і драма героїв. Соціальна витоки особистої драми. |
|
||
60. |
|
Читацький практикум. Соціально-психологічна драма. «Ключі» до прочитання. Рецензія на театральну постановку драматичного твору. |
|
|
|
61. |
|
Франко – перекладач. Творчість І. Франка в загальноєвропейському і світовому контекстах. |
|
|
|
62. |
|
Контрольна робота №3. Тестування. |
|
|
|
63. |
|
Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (проза). |
|
|
|
64. |
|
Повторення вивченого. Семестрове оцінювання. |
|
|
|
ІІ семестр
Пор. № |
Дата |
Зміст уроку |
Очікувані результати |
Наскрізні лінії |
Примітки |
|
|
ІМПРЕСІОНІЗМ В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ
|
|
|
|
65. |
|
Основні риси імпресіонізму, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві. |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає основні риси імпресіонізму, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві; характеризує тенденції розвитку української літератури; називає риси імпресіонізму у творчості М. Коцюбинського, М. Черемшини, В. Винниченка. |
|
|
66. |
|
Імпресіонізм в українській літературі. Імпресіонізм творчості М. Коцюбинського, М. Черемшини, В. Винниченка. |
|
|
|
67. |
|
Михайло Коцюбинський. Загальний огляд життя і творчості. Формування художнього світогляду М. Коцюбинського – від реалізму до модернізму. |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає факти з життя і творчості письменника; зміст творів; визначення понять: психологічна новела, імпресіонізм, особливості новели як жанру; розкриває еволюцію М. Коцюбинського від стилю розповідного, реалістичного до метафоричного, імпресіоністичного; визначає проблематику новел, особливості композиції; розкриває зміст символічних образів, роль образотворчих засобів; творчо використовує самостійно отримані знання; аналізує літературний твір, використовуючи відомості з історії та теорії літератури; аналізує епізод вивченого твору, пояснює його зв’язок із загальною проблематикою. |
|
|
68. |
|
«Intermezzo» - яскравий приклад синкретизму творчої палітри М. Коцюбинського. Жанрова особливість твору: новела з ознаками «поезії в прозі». |
НЛ-1. Сприймання природи як цілісної системи.
|
|
|
69. |
|
Зіставлення двох світів: людського, дисгармонійного, смертоносного, і гармонійного, досконалого, життєствердного світу природи. Зображення природи як засобу відтворення психологічного стану героя. |
|
|
|
70. |
|
Фізичне та душевне одужання героя, його наснага до активної праці та боротьби. Глибокий ліризм новели, інтонаційне багатство її мови, символізм. |
|
|
|
71. |
|
Позакласне читання №3. Михайло Коцюбинський «На камені». |
|
|
|
72. |
|
Зв’язне мовлення №3. Асоціативний етюд (усно). |
|
|
|
73. |
|
Поетика імпресіонізму у повісті «Тіні забутих предків»: «Весь світ був як казка повна чудес, таємнича, цікава й страшна» (М. Коцюбинський). |
НЛ-1. Усвідомлення взаємозв’язку людини і природи. |
|
|
74. |
|
Краса рідної землі, гармонія людини і природи. Поєднання фантастичного та реального у творі. |
|
||
75. |
|
Система образів твору. Образи-символи як засоби індивідуалізації героїв. Кохання Івана та Марічки, їхнє світовідчуття і світоуявлення. |
|
||
76. |
|
Ідея незнищенності духовного начала в житті. Фольклорне тло твору. Образи. Художньо-стильові особливості повісті. |
|
||
77. |
|
Читацький практикум. Імпресіоністичний твір. «Ключі» до прочитання. Есе як форма рефлексії про прочитане. |
|
|
|
|
|
ЕКСПРЕСІОНІЗМ В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ
|
|
|
|
78. |
|
Експресіонізм — літературно-мистецький напрям, його основні риси, особливості прояву в літературі. |
|
|
|
79. |
|
Експресіонізм у творчості В. Стефаника, О. Турянського. |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає основні риси експресіонізму, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві; визначає риси експресіонізму у творчості B. Стефаника. |
|
|
80. |
|
Василь Стефаник. Головні етапи життя і творчості. Особливості художнього світогляду письменника. |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає основні відомості про життєвий і творчий шлях письменника; аналізує зміст новел «Камінний хрест» і «Новина»; характеризує образи головних героїв; називає і пояснює образи-символи; виявляє актуальність змісту, естетичну цінність творів; визначає ключові концепти людського життя, значення творчості В. Стефаника для розвитку суспільства, розв’язання моральних проблем особистості. |
|
|
81. |
|
Новела «Камінний хрест» – український екзистенційний вибір між життям і смертю як в особистому, так і в національному вимірах. |
НЛ-2. Формування відчуття себе членом спільноти. |
|
|
82. |
|
Образ Івана Дідуха. Довершеність художньої форми. Багатство мови, мистецтво деталі. Символи в новелі. |
|
|
|
83. |
|
«Новина» - новела, яка вражає силою емоційного напруження та драматизму. Специфіка типізації образу Гриця Летючого. |
НЛ-2. Готовність відповідати за свої вчинки. |
|
|
84. |
|
Контрольна робота №4. Тестування. |
|
|
|
|
|
Неоромантизм
|
Предметні компетентності Учень / учениця: знає основні риси неоромантизму, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві; уміє розпізнавати риси імпресіонізму у творчості B. Стефаника, О. Кобилянської, В. Винниченка. |
|
|
85. |
|
Стильові особливості неоромантизму (сюжет, мова творів). |
|
|
|
86. |
|
Читацький практикум. Неоромантичний твір. «Ключі» до прочитання. Літературний блог як форма рефлексії над прочитаним. |
|
|
|
87. |
|
Ольга Кобилянська. Огляд життя і творчості. Особливості світобачення і світосприйняття письменниці. Проблематика, ідеї, жанрова палітра творчості. |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає факти з життя письменниці, фактори, що обумовили її зацікавлення феміністичними проблемами, надихнули на створення образів емансипованих героїнь; назви творів, їх проблематику; пояснює ознаки стилю письменниці; коментує зміст новел «Valse melancolique», «Людина», визначає основні проблеми, порушені у новелах, аналізує образи головних героїв. |
|
|
88. |
|
Новела «Valse melancolique» - тема мистецтва та його впливу на людину, доля талановитого митця в міщанському суспільстві. |
НЛ-3. Усвідомлення власного здоров’я як цінності не лише особистої, а й суспільної |
|
|
89. |
|
Три жіночі образи як три тенденції модерної емансипації. Естетизм як життєва програма Софії та Ганнусі. Особливості еволюції життєвого кредо Марти. |
НЛ-4. Усвідомлення важливості правильного вибору професії. |
|
|
90. |
|
Особливості композиції та образно-символічної системи новели. Елементи автобіографізму у творі. |
|
||
91. |
|
«Людина» - перший твір в українській літературі з розкриття ідей емансипації. |
|
|
|
92. |
|
Тема долі освіченої дівчини, яка не може змиритися з бездуховністю міщанського середовища. |
|
|
|
93. |
|
Особливості характотворення у повісті. |
|
|
|
94. |
|
Зв’язне мовлення №4. Написання листа героїні твору (письмово). |
|
|
|
95. |
|
Творча манера й стиль автора. О.Кобилянська й українська та західноєвропейська література. Ідеї ніцшеанства у творчості письменниці. |
|
|
|
96. |
|
Леся Українка. Життєвий і творчий шлях поетеси. Основні мотиви поетичної творчості, її неоромантичний струмінь. Вітаїстична сила, щирість почуттів ліричного героя Лесі Українки |
Предметні компетентності Учень / учениця: називає основні факти з життя письменниці, характеризує її духовний світ; знає зміст, проблематику, художні особливості поезій, драми-феєрія «Лісова пісня»; використовує літературознавчі поняття «драма-феєрія», «неоромантизм»; розкриває особливості творчої манери; аналізує зміст поезій, драми-феєрія «Лісова пісня; наводить приклади художніх засобів образотворення; порівнює образи дійових осіб, виявляє риси неоромантизму у творах; визначає місце і роль творчості Лесі Українки у вітчизняній і західноєвропейській літературі. |
|
|
97. |
|
Утвердження незламності духу і віри людини в життєвих випробуваннях, змаганні з долею у віршах «Мріє, не зрадь!», «Contra spem spero». |
НЛ-3. Усвідомлення залежності і впливу власної поведінки на здоров’я і безпеку свою й оточення |
|
|
98. |
|
Алегоричні образи поезій. Романтичний пафос. Афористичність мови. |
|
|
|
99. |
|
Утвердження поетичного слова як могутнього засобу у визвольній боротьбі («Слово, чому ти не твердая криця…»). |
НЛ-2. Усвідомлення власного місця в суспільстві. усвідомлення важливості активної громадянської позиції |
|
|
100. |
|
Новаторство Лесі Українки в драматургії, її інтерпретації образів світової літератури. |
|
|
|
101. |
|
Драма-феєрія «Лісова пісня». Оригінальність жанру. Фольклорно-міфологічна і філософська основа твору. Авторська рецепція українських міфів. |
НЛ-1. Сприймання природи як цілісної системи. Готовність долучитися до захисту навколишнього середовища |
|
|
102. |
|
Єдність трьох світів – композиційна особливість «Лісової пісні». |
|
||
103. |
|
Романтично-міфологічний образ Мавки. Роздвоєність душі Лукаша. |
|
||
104. |
|
Бездуховність і байдужість до краси в образах Килини та матері Лукаша. |
|
||
105. |
|
«Касандра» - новаторство в жанрі драматичної поеми. Авторська інтерпретація образу Кассандри, античної віщуники. |
НЛ-3. Усвідомлення залежності і впливу власної поведінки на здоров’я і безпеку свою й оточення |
|
|
106. |
|
Етичні, психологічні переживання особистості у час вибору – наскрізна ідея драми. Елементи автобіографізму у творі. |
|
||
107. |
|
Художні засоби для розкриття внутрішніх переживань і сумнівів головної героїні. |
|
||
108. |
|
Позакласне читання №4. Леся Українка «Бояриня». |
|
|
|
109. |
|
Читацький практикум Переклад художніх творів. Запозичення світових сюжетів. Відгук про твір, перекладений українською (І. Франка, Л. Українки та інших) |
|
|
|
110. 111. |
|
Контрольна робота №5. Твір |
|
|
|
|
|
Символізм |
|
|
|
112. |
|
Особливості символізму як одного з художніх напрямів модернізму, основні його риси, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві. |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає особливості символізму як одного з художніх напрямів модернізму, основні його риси, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві; розпізнає риси символізму у творчості В. Стефаника, О. Кобилянської, М. Вороного, Олександра Олеся. |
|
|
113. |
|
Угрупування «Молода муза», «Українська хата» (М. Вороний, Олександр Олесь, П. Тичина та ін.) Піднесення конкретного образу до рівня символу. Ідея самоцінності мистецтва. Витонченість поетичної форми. |
|
|
|
114. |
|
В. Винниченко – громадський і політичний діяч. Загальна характеристика творчості: проблематика, жанрове розмаїття, стильові особливості. |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає факти з життєвої і творчої біографії В. Винниченка, назви творів; зміст новели «Момент»; характеризує художній світ письменника, розкриває проблематику, філософську основу новели; аналізує образи, характеризує стильові особливості твору; |
|
|
115. |
|
Новела «Момент» (Із оповідань тюремної Шехерезади). Філософський зміст, проблематика. |
НЛ-2. Готовність брати на себе відповідальність |
|
|
116. |
|
Імпресіоністична манера письма автора. Особливості композиції. |
|
||
117. |
|
Символічні образи. Ідея цінності почуття кохання; усвідомлення скороминущості щастя. |
|
||
118. |
|
Творчість В. Винниченка в загальноєвропейському контексті. В. Винниченко – художник. |
|
|
|
119. |
|
Поетична спадщина П.Тичини – одна з вершин української поезії ХХ століття. Трагізм життєвого і творчого шляху митця у тоталітарній системі Жанрово-стилістичне багатство, ідейно-художнє новаторство митця |
Предметні компетності Учень / учениця: знає основні відомості про життєвий шлях П. Тичини, особисті та історичні обставини, що вплинули на творчість митця; називає ранні збірки П. Тичини; аналізує поезії, визначає основні мотиви, ознаки індивідуального стилю. |
|
|
120. |
|
П. Тичина – найбільший модерніст 20-х років ХХ століття. Особлива поетика Тичинівського вірша: мелодика слова і музики. |
|
|
|
121. |
|
Збірка «Сонячні кларнети» -подія європейського масштабу. Художнє осягнення ліричним героєм гармонії світу і дисонансів революційної дійсності в збірці «Сонячні кларнети». |
НЛ-1. Усвідомлення взаємозв’язку людини і природи |
|
|
122. 123. |
|
Єдність природи, почуттів людини й музики у поезіях «Арфами, арфами…», «Ви знаєте, як липа шелестить...», «Пастелі». |
|
|
|
124. |
|
Глибина почуттів ліричного героя у поезії «О панно Інно…» та художні засоби вираження. |
|
|
|
125. |
|
«Пам’яті тридцяти» - збірний образ ліричного героя. Історична основа поезії. Образно-символічне вираження ідеї твору. |
НЛ-2. Усвідомлення важливості активної громадянської позиції |
|
|
126. |
|
Симфонія «Сковорода». Історія написання втору. Сковординівська барокова традиція в українській літературі. Жанрове новаторство. |
|
|
|
127. |
|
Афористичність, алегоризм і символізм поеми. Ідея вічного пошуку гармонії буття в поемі. Прийом монологу як спосіб саморефлексії автора. |
|
|
|
128. |
|
Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (поезія). |
|
|
|
129. |
|
Богдан Лепкий. Огляд життя і творчості митця. |
Предметні компетентності Учень / учениця: Знає про історичну трилогію Б. Лепкого з часів Івана Мазепи; може пояснити причину звертання автора до історичних подій XVII-XVIII ст. і особи І. Мазени; уміє аналізувати й інтерпретувати авторську оцінку І. Мазепи як державного діяча, відданого ідеї побудови сильної суверенної держави – України; визначає та аналізує поетику повісті та фольклорні образи. |
|
|
130. |
|
Трилогія про Івана Мазепу у 3-х томах і 5-ти книгах: «Мотря», «Не вбивай. Батурин», «Полтава», «З-під Полтави до Бендер. Крутіж». |
|
|
|
131. |
|
«Мотря». Іван Мазепа – як «золота доба» Гетьманщини. Історичні факти і художній вимисел у трилогії. |
НЛ-2. Готовність брати на себе відповідальність. |
|
|
132. |
|
Образ степу в романі й в українській літературній традиції та фольклорі. |
|
||
133. |
|
Образ Мотрі Кочубей як вияв дилеми між коханням і владою. |
|
||
134. |
|
Ісмаїл Гаспринський. Життєвий і творчий шлях визначного кримськотатарського педагога, громадського діяча, редактора, публіциста, письменника (оглядово). |
Предметні компетентності Учень / учениця: знає історичний та суспільний контекст співжиття українського та кримськотатарського народів; наводить приклади з художніх творів, де герої проявляють активну громадянську позицію, висловлювати ставлення до порушених проблем; висвітлює; розповідає; розкриває і коментує; характеризує; визначає головний конфлікт оповідання; розкриває новаторство і значення творчості І.Гаспринського для культурного і суспільного життя кримськотатарського народу; |
|
|
135. |
|
Історичне оповідання «Арслан киз» («Дівчина-левиця») як прояв культурної емансипації кримськотатарського народу. |
НЛ-2. Усвідомлення важливості активної громадянської позиції |
|
|
136. |
|
Гульджемал дочув Іззета-ага із Учтурфана – головна героїня твору, мусульманський аналог французької народної героїні Жанни д’Арк. |
|
||
137. |
|
Проблема взаємодії традицій і викликів нового часу й емансипації у творі. |
|
|
|
138. |
|
Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (проза). |
|
|
|
139. |
|
Контрольна робота №6. Тестування. |
|
|
|
140. |
|
Узагальнення і систематизація вивченого за рік. Семестрове та річне оцінювання. |
|
|
|