Поезії славної доньки нашого народу. Леся Українка

Про матеріал
Познайомити старшокласників із поетичним доробком Лесі Українки; закріпити вивчене про мотиви лірики поетеси; виховувати в учнів громадянську свідомість, любов до поезії; розвивати критичне мислення учнів; через художнє слово поетеси розкрити її духовне багатство та велич.
Перегляд файлу

УРОК№2

ТЕМА: поезії славної доньки нашого народу

МЕТА:познайомити старшокласників із поетичним

доробком Лесі Українки; закріпити вивчене про

мотиви лірики поетеси; виховувати в учнів

громадянську свідомість, любов до поезії; розвивати

критичне мислення учнів; через художнє слово

поетеси розкрити її духовне багатство та велич.

 

ОБЛАДНАННЯ:портрет письменності,виставка творів,презентації,ілюстрації до творів письменниці,мультимедійний матеріал.

ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань.

ХІД  УРОКУ

ЕПІГРАФ:«Людина, яка б вона сильна не була,не може жити самою боротьбою… Трагедія особистого життя часто вплітається в терновий вінок життя народного».

                                                        М .Коцюбинський

 

І. АКТУАЛІАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

  1. Розкажіть про дитячі роки та середовище ,в якому формувався характер майбутньої поетеси.

Метод «Мікрофон». Як оточення Лесі Українки вплинуло на її особистість?Місце Лесі Українки в літературному процесі кінця 19 початку 20 століття?

 Як ви особисто розумієте слова О.Гончара про літературні світи і творчі горизонти набутків Лесі Українки?

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

І.Я.Франко перший оцінив Лесин талант, назвав авторку збірки «На крилах пісень» «трохи чи не одиноким мужчиною на всю соборну Україну» і визнав прямою наступницею Т. Шевченка. «Від часу Шевченкового «поховайте та вставайте, кайдани порвіте» Україна не чула такого сильного, гарячого та поетичного слова , як з уст цієї слабкої  хорої  дівчини».

У радянські часи Лесю Українку вважали виключно «співачкою досвітніх вогнів», полум'яною революціонеркою. Але насправді, вона була насамперед патріоткою, а спектр Лесиних пісень виявлявся значно ширшим, ніж його трактували. На сьогоднішньому уроці ми

маємо в цьому переконатися. Ми спробуємо через художнє слово поетеси розкрити духовне багатство і велич високої душі, познайомимося із життєвими обставинами, що викликали появу цих поезій.

А працюватимемо ми у групах.

  1.            СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

І.Робота в групах.

1.група. Дає повідомлення про уже вивчені учнями твори, поеми «Давня казка» та вірша «Слово ,чому ти не твердая криця?»

Член групи - читач - читає одну поезію напамять.

2.група. Характеризує патріотичну лірику Лесі Українки( цикл «Сльози - перли», вірші «І все - таки до тебе думка лине», «І ти колись боролась,мов Ізраїль»)

Читець читає одну поезію.

З група. Дає характеристику пейзажній ліриці Л. Українки ( «Стояла я і слухала весну», «Давня весна», «Красо України, Подолля»)

4.Читець читає одну чи дві поезії група. Розповідає про філософські мотиви у поезіях « Якби вся кров уплинула отак», «Напис в руїні».

Читається поезія напам′ять..

5.група. Аналізує громадянську лірику письменниці, а саме заклик до боротьби в творі «Досвітні вогні», тему- поет і поезія в суспільстві( «Слово, чому ти нетвердая криця», «Давня казка»).

Читається поезія напам′ять(уривок).

4.група. Розповідає про те, чим  для поетеси був процес натхнення і про її тяжку працю

( «Як я люблю оці години праці» , «Мріє, не зрадь», «Зоря поезії»).

5.група. Аналізує інтимну лірику Л.Українки «Твої листи завжди пахнуть зів'ялими трояндами», «Все, все покинуть, до тебе полинуть», «Хотіла б я тебе мов плющ обняти», «Уста говорять: «Він навіки згинув»).

Читці читають поезії.

         Відмітки

          Відмітки

 Теоретично-     практичний

 

          Оцінка

          Оцінка

 

 

 

2. Тим часом група теоретиків — бібліографів за стратегією «Система поміч» роблять записи у вигляді таблиці для вивчення і перевірки теоретично - практичних знань.

У першій колонці «відмітки» навпроти записів, у другій колонці робляться відповідні помітки.

V - Це я знаю або думаю, що знаю.

-Це суперечить тому , що я знаю.

+ Це для мене нова інформація ? Ця інформація мене бентежить.

  1.   Паралельно група психологів на основі почутого і побаченого працюють за методикою ЧПКП (стратегія «Час вільної творчості» у формі есе). По закінченні роботи члени групи озвучують свої думки.
  2.   Творча робота в групах змінного складу.

а) об′ єднані в чотири групи за вибором долі( за кольором);

б) знайомство із завданням(рольова гра).

Діти,сьогодні ви визначили риси  талановитості  Лесі Українки. А от які ж таланти, здібності маєте ви, ми зараз і перевіримо.

1ГРУПА. Поети. Висловлюють свої думки про Лесю Українку у формі сенкана.

2ГРУПА. Прозаїки. Висловлюють свої думки про творчість Л.Українки у формі прозового твору.

З ГРУПА. Передайте за допомогою кольорів внутрішній стан Лесі в різні періоди її життя. Поясніть свій вибір.

* дитинство; *хвороби; * страшний діагноз; *прощання з другом(фортепіано); *творчість; *долання хвороби; *кохання Лесі; *трагедія кохання; *останні дні життя.

4ГРУПА. Художники. Який  пам'ятник Лесі Українці ви б намалювали?

ПАМЯТКА. ЯК ПРАЦЮВАТИ В ГРУПІ.

Як у постійних так і в змінних групах швидко розподіляються ролі:

  • Головуючий! Зачитує завдання групі; організовує порядок виконання; пропонує членам групи висловлюватися по черзі; підбиває підсумки роботи; визначає доповідача;
  • Секретар! Веде коротко запис результатів роботи групи;
  • Посередник! Стежить за часом, заохочує групу до роботи;
  • Доповідач! Чітко висловлює думку, якої дійшла група; доповідає про результати групи.

 

ІУ.УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ. 

  1.    Як ви розумієте слова І.Франка , які прозвучали на початку уроку, про талант Л.Українки?
  2.    Поезія в житті Л.Українки була єдиною можливістю для реалізації себе як особистості. Яке поетичне кредо обрала для себе Л.Українка, поясніть чому?
  3.    Робота з епіграфом.
  4.    ОЦІНЮВАННЯ В ГРУПАХ.
  5.       РЕФЛЕКСІЯ.

Учитель пропонує учням оцінити результати уроку,повернувшись до очікуваних результатів.

 

• Чи справдились ваші надії?

• Що сподобалось, що не сподобалось?

  1.         ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Вміти аналізувати лірику Л.Українки, вивчити напам'ять поезію «Сопіга sреm sрего».


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 жовтня 2021
Переглядів
328
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку