Календарно-тематичне планування
з історії для 6 класу, (2 години),
укладене на основі навчальної програми
«Досліджуємо історію і суспільство»,
розробленої у відповідності до модельної програми,
автори Васильків І, Димій І, Шеремета Р.
Вступ
|
№ |
Тема |
Зміст |
Зміст навчальної діяльності |
Результат навчальної діяльності |
Дата |
К-сть год |
Приміт-ка |
|
|
Розділ 3. Людина, та добу |
світ її уявлень та стародавнього світу |
ідей у доісторичну добу |
|
|
|
|
Перші світоглядні уявлення. Вірування та міфи. |
1 Світогляд 2 Найдавніші світоглядні уявлення 3 Міфи Терміни Світогляд. Релігія. |
Схема «Світогляд» Машина часу «Чінгачкук. Велика Змія.» Онлайн дослідження Грецькі боги» Вправа «Сенкан. Міфи» |
-використовує пошукові системи для отримання інформації; -наводить приклади релігійного розмаїття в світі;
|
1 |
|
С.163-168 |
|
Релігійний світогляд перших цивілізацій. |
1 Релігія від покоління силам природи до віри в єдиного бога. 2 Реліг. уявлення Давнього Сходу. 3 Вірування мешканців Китаю та Індії. Терміни Жертва. Жерці. Сила природи. |
Інформаційна картка «Давні релігії» Машина часу «Лідери думок» Віртуальна мандрівка «Луксорська храм» Корисна гра «Найдавніші релігії» Логічне завдання «Склади речення з 5 слів» |
-послідовно викладає інформацію; -розкриває терміни, що використовувалися в межах теми;
|
1 |
|
С. 169-172 |
|
Поява світових релігій |
1 Язичництво у Стародавній Греції та Римі. 2 Зародження християнства |
Віртуальна екскурсія «Храми Греції та Риму» Вправа «Займи позицію» Ребус Логічне завдання «Викресліть зайве слово |
-наводить приклади змін у житті суспільства, пов’язаних з різними чинниками;
|
1 |
|
С. 173-177 |
|
Практикум. Духовний світ давнього населення України. |
1 Духовний світ трипільців 2 Вірування населення України раннього залізного віку. 3 Орієнтуємося в історич. часі та просторі.
|
Вправа «Скільки та коли» Заочна екскурсія «Скіфські кургани: де і які» Стоп – кадр «Збруцький ідол» |
-використовує пошукові системи для отримання інформації; -ідентифікує кордони України; -висловлює власне ставлення про духовне розмаїття та його цінність для держави. |
1 |
|
С.178-182 |
|
Освіта і виховання у стародавньому суспільстві |
1 Освіта й виховання у Єгипті та Дворіччі 2 Освіта й виховання у Індії та Китаю 3 Освіта й виховання у Греції та Римі Терміни Педагог |
Вправа «Уявне інтерв’ю Машина часу «Загадки едуби» Анаграма Стоп-кадр «Юні спартанці» Логічне завдання «Знайди помилку в тексті» |
-послідовно викладає інформацію; -висловлює власне ставлення про освіту та виховання та її цінність для держави; |
1 |
|
С. 183-185 |
|
Наука у стародавніх суспільствах |
1 Наукові знання та винаходи цивілізацій 2 Як розвивалася наука у Старод. Греції та Римі |
Машина часу «Історія пірамід» Постать в історії «Архімед» Вправа «Визначте, що було раніше» |
-наводить приклади змін у житті суспільства, пов’язаних з різними чинниками;
|
1 |
|
С. 185-192 |
|
Літературні пам’ятки Стародавнього світу |
1 Літературні пам’ятки давнини. 2 Бібліотеки |
Стоп-кадр «Стелла з аркадським написом» Машина часу «Незвичні бібліотеки» Вправа «Викресліть зайве» |
-використовує пошукові системи для отримання інформації;
|
1 |
|
С.193-196 |
|
Давня література |
1 Література Давнього Єгипту 2 Біблія – «книга книг» 3 Лі-ра Давніх Індії та Китаю 4 Лі-ра Давніх Греції та Риму |
Онлайн-цікавинка «Рамаяна: візуальна історія» Корисна гра «Літ. шедеври стар. часу» Вправа «Буктрейлер» Машина часу «В Александрійській б-ці » |
-оцінює інформацію щодо її достовірності; -послідовно викладає інформацію; -аналізує літературне розмаїття держав; |
1 |
|
С.196-200 |
|
Мистецтво та архітектура первісної доби та стародавніх Цивілізацій Сходу |
1 Поява первісного живопису 2 Образотворче мистецтво та архітектура Давнього Єгипту |
Стоп-кадр «Погруддя Нефертіті» Машина часу «Наскельні малюнки Камꞌяної могили» Віртуальна екскурсія «Мегаліти світу і України» |
-використовує пошукові системи для отримання інформації; -оцінює інформацію щодо її достовірності; - історичних памꞌяток; -описує памꞌятку культури чи природи.наводить приклади
|
1 |
|
С. 201- 205 |
|
Мистецтво та архітектура первісної доби та стародав. Цивілізацій Сходу |
1 Образотворче мистецтво та архітектура стар. цивілізацій Дворіччя і Передньої Азії 2 Образотворче мистецтво та архітектура Давніх Індії та Китаю |
Вправа «Малюнок на камені» Логічне завдання «Спільне між мистецтвом Китаю та України» Стоп-кадр «Велика Китайська стіна» Онлайн-пазли «Висячі сади Семіраміди» |
-використовує пошукові системи для отримання інформації; -оцінює інформацію щодо її достовірності; - історичних памꞌяток; -описує памꞌятку культури чи природи.наводить приклади
|
1 |
|
С. 206- 209 |
|
Мистецтво та архітектура Давніх Греції та Риму. |
1 Ар - ра і с - ра Давньої Греції 2 Образ. м - во та а-ра Давнього Риму. 3 Античність та еллінізм 4 Сім чудес світу Терміни Античність |
Стоп-кадр «Колізей» Машина часу «Підвалини європейської культури» Віртуальна екскурсія «Давньогрецьке м-во» Презентація «Сім чудес світу» Пошукове завдання «Історична памꞌятка» |
-знає пам’ятки Давніх Греції та Риму; -використовує пошукові системи для отримання інформації; -оцінює інформацію щодо її достовірності; - історичних памꞌяток; -описує памꞌятку культури чи природи.наводить приклади
|
1 |
|
С.210- 216 |
|
Антична культура. Театр. Спорт. Змагання. Ігри |
1 Театр Давньої Греції та Риму. 2 Спорт у Старод. Греції. Олім. Ігри. 3 Розваги та відпочинок давніх римлян. Гладіатори. |
Корисна гра «Римський Колізей» Вправа «Афіша» Схема «Пꞌятиборство» Ребус Машина часу «Сучасні Олімпійські ігри» |
-формулює питання щодо впливу тих чи інших подій на життя суспіль-ва; -висловлює власне ставлення про розвиток спорту в житті держави; -розрізняє факт і судження |
1 |
|
С.217- 222 |
|
Громадський простір |
1 Що таке гром. простір 2 Гром. простір в Давній Греції. 3 Гром. простір в Давньому Римі. Терміни Базиліка
|
Корисна гра «Громад. простір» Ментальна карта «Громадський простір» Вправа «Архітектор» Анаграма |
-послідовно викладає інформацію; |
1 |
|
С. 223-227 |
|
Практикум. Розвиток культури та мистецтва давнього населення України» |
1 Теорія. Первісне суспільство. 2 Мистецтво населення України бронзової та ранньої залізної доби. 3 Розвиток античного мистецтва на території України. 4 Практика. |
Стоп-кадр «Римське золото» Вправа «Де і що» Логічне завдання «Скільки та коли» Творча майстерня «Аттична кераміка» |
-використовує пошукові системи для отримання інформації; -висловлює власне ставлення до розвитку культури та мистецтва в державі;
|
1 |
|
С.228-232 |
|
Урок узагальнення |
Узагальнення з розділу 3 «Людина, світ її уявлень та ідей у доісторичну добу та добу стародавнього світу» |
|
-добирає інформацію за заданими критеріями; -виокремлює основне і другорядне в тексті; -послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури; |
1 |
|
С.234 |
|
|
Розділ 4 та добу |
Людина, суспільство, стародавнього |
влада в доісторичну світу |
|
|
|
|
Розвиток суспільства і держави |
1 Розвиток людських колективів у доісторичний період. 2 Виникнення перших держав 3 Форми державного правління Терміни Раса. Племꞌя. |
Хмаринка слів «Держава» Схема «Людські спільноти» Вправа «Скрайбінг» Логічне завдання «Обговорюємо» Гра «Поле чудес» |
-розрізняє факт і судження -використовує пошукові системи для отримання інформації; -виявляє розумінні історичних процесів;
|
1 |
|
С.235-240 |
|
Ранні імперії |
1 Як виникло поняття імперія. 2 Регіональні особливості імперій давнини Терміни Депортація. Імперія. Уніфікація. |
Практикум «Перська держава» Машина часу «У сучасному світі імперії приречені» Постать в історії «Александр Македонський» Заочна екскурсія «Терракотова армія» |
-використовує пошукові системи для отримання інформації; -виявляє розумінні історичних процесів; -формулює питання щодо впливу тих чи інших подій на життя суспіль-ва; |
1 |
|
С.241-246 |
|
Античний (полісний) шлях державотворення. Рання демократія |
1 Ранній поліс та особливості його тиранічного розвитку 2 Ранні форми демократії Терміни Демократія |
Машина часу «Демократія – Олігархія» Вправа «Хмаринка слів» STEM – завдання «Власна модель поліса» |
-послідовно викладає інформацію; -розрізняє факт і судження
|
1 |
|
С.247-251 |
|
Правила і закони давнини. Рабство. |
1 Від правил до права 2 Найдавніші збірки законів Давнього Сходу та Античність. 3 Рабство в давніх суспільствах
|
Історичне джерело «Закони царя Хаммурапі» Ментальна карта «Найдавніші закони» Вправа «Чи однакові» Логічне завдання «Що раніше» |
-формулює питання щодо впливу тих чи інших подій на життя суспіль-ва; -розрізняє факт і судження -формулює оцінні судження про вчинки історичних осіб; |
1 |
|
С. 252- 257 |
|
Давньоєгипетська держава. |
1 Початок давньоєгипетської держави 2 Періодизація історії Єгипту 3 Яким було давньоєгипетське суспільство Терміни Ном |
Практикум: стрічка часу Картосхема «Давній Єгипет» Презентація «Єгипет» Вправа «Соціальна піраміда» Корисна гра «Статуя Тутанхамона» |
-використовує пошукові системи для отримання інформації; -співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації; -розрізняє факт і судження
|
1 |
|
С.258-263 |
|
Держави та суспільства Передньої Азії у давнину. |
1 Стародавня Месопотамія 2 Ассирійська д-ва Імперії І тис. до н.е 3 Імперія Ахеменідів 4 Держави Сх Середземноморꞌя . Терміни Місто-держава |
Практикум «Давня Месопотамія» Вправа «Порівняльна таблиця» Віртуальна екскурсія «Ворота Іштар в Пергамському музеї» Корисна гра «Давні правителі» |
-співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації; -послідовно викладає інформацію; -формулює питання щодо впливу тих чи інших подій на життя суспіль-ва; |
1 |
|
С. 264-269 |
|
Держава і суспільство давніх Індії та Китаю |
1 Історія давньоіндійської держави 2 Історія давньокитайської держави Терміни Каста |
Робота з картою «Китай. Індія» Практикум: стрічка часу Постать в історії «Цінь Ши Хуанді» Вправа «Уявне інтерв’ю» |
-співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації; -послідовно викладає інформацію; -формулює питання щодо впливу тих чи інших подій на життя суспіль-ва;
|
1 |
|
С.270-274 |
|
Розвиток суспільства і держави у Давній Греції від епохи палаців до поліса. |
1 Крито-Мікенська доба. 2 Афінський поліс 3 Спарта Терміни Палац. Тиранія |
Практикум «Давня Греція» Постать в історії «Перикл» Вправа «Туристичні цікавинки» |
-уміє охарактеризувати й зіставити суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв. |
1 |
|
С.275-279 |
|
Держава Александра Македонського |
1 Підкорення Греції 2 Завоювання А. Македонського. 3 Елліністичні держави. Терміни Еллінізм |
Вправа «Репортаж з минулого» Логічне завдання «Знайди помилку» Робота з картою Ребус |
-розповідає про історичну постать на основі знайдених матеріалів; -формулює питання щодо впливу тих чи інших подій на життя суспіль-ва; -розрізняє факт і судження
|
1 |
|
С.280-285 |
|
Влада і суспільство у грецьких містах Північного Причорноморꞌя |
1 Влада і суспільство 2 Держава скіфів |
Вправа «Скіфські царі» Логічне завдання «Дослідник» Гра «Поле чудес»
|
-виявляє чинники, що впливають на заняття людей; -розрізняє факт і судження
|
1 |
|
С. 286-290 |
|
Давній Рим: від царів до імперії |
1 Рим у добу царів 2 Римська республіка 3 Рим доби імперії Терміни Домінат |
Практикум: стрічка часу Віртуальна екскурсія «Сторінками Римської держави» Постать в історії «Юлій Цезар» |
-знати хронологічні межі існування Римської республіки та Римської імперій; -розрізняє факт і судження
|
1 |
|
С.291-297 |
|
Міждержавні конфлікти Стародавнього світу |
1 Що таке війна і як її досліджують. 2 Завойовницькі походи давнини 3 Греко-перські війни 4 Війни Риму і Карфагену Терміни Депортація
|
3-D фільм «Карфаген» Вправа «Коротко про .» Схема «Причинно-наслідкові зв’язки» Практикум з картою Гра «Поле чудес» Пошукове завдання «Герої війни» |
-використовує пошукові системи для отримання інформації; -формулює питання щодо впливу тих чи інших подій на життя суспіль-ва; -розрізняє факт і судження
|
1 |
|
С.298-305 |
|
Велике переселення народів. Падіння Риму. |
1 Як відбулось Велике переселення народів 2 Падіння Зх Римської імперії |
Практикум з картою Машина часу «Варваризація Риму» Ментальна карта «Велике переселення народів» Вправа «Готи чи гуни» |
-знати межі Великого переселення народів; -розуміє причини піднесення й занепаду Римської держави; -коментує формування спільноти давніх словян. |
1 |
|
С. 306-310 |
|
Терени України в час Великого переселення народів. Велике розселення словꞌян. |
1 Хто такі сармати 2 Готи та гуни 3 Велике розселення словꞌян. Терміни Кочівники, вождь. |
Практикум з картою Машина часу «Нащадки остготів» Вправа «Колож» Корисна гра «Україна у Римський час» |
-використовує пошукові системи для отримання інформації; -розкриває терміни, що використовувалися в межах теми; -розрізняє факт і судження
|
1 |
|
С.311-315 |
|
Урок узагальнення |
Узагальнення з розділу 4 «Людина, суспільство, влада в доісторичну добу та добу стародавнього світу» |
|
-добирає інформацію за заданими критеріями; -виокремлює основне і другорядне в тексті; -послідовно викладає інформацію, будує виступ з дотриманням структури; |
1 |
|
С. 316 |