Календарно-тематичне планування для 6 класу "Досліджуємо історію і суспільство"

Про матеріал
Календарно-тематичне планування для 6 класу, курс "Досліджуємо історію і суспільство" за програмою Васильків І. та інші. Підручник І. Васильків І. Планування містить зміст, види та результати навчальної діяльності.
Перегляд файлу

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з історії для 6 класу, (2 години),

укладене на основі навчальної програми

«Досліджуємо історію і суспільство»,

розробленої у відповідності до модельної програми,

автори Васильків І, Димій І, Шеремета Р.

 

 

 

 

Вступ

Тема

Зміст

Види навчальної

діяльності

Результати навчальної

діяльності

К-сть

  год

Дата

Приміт-ка

1

Історія – наука про минуле людства

1 Наука про минуле людства.

2 Машина часу

3 Мандрівка в минуле

Робота з підручником

Вправа «Асоціативне гроно»

Логічне завдання «Викресліть зайве»

-використовує пошукові системи для отримання інформації;

-виокремлює основне і другорядне в тексті.

1

 

С. 5-10

 

 

Розділ 1.

Інструменти

 історичної   науки

 

 

 

2

Цивілізація. Найдавніші цивілізації світу.

1 Що таке цивілізація?

2 Культура та цінності.

3 Найдавніші цивілізації світу

4 Арнольд Тойбі

Терміни:

Цивілізація

Робота з підручником.

Вправа «Скрайбінг»

Творча майстерні «Мапа-колаж»

Історична реклама

Презентація

Логічне завдання «Знайди помилку у тексті»

-наводить приклади змін у житті суспільства, пов’язаних з різними чинниками;

-пояснює їх вплив на людину, конкретні соціальні групи та суспільство в цілому в минулому та сьогоденні.

     1

 

С. 11-16

3

Історичні

джерела

1 Що таке історичні джерела

2 Види джерел (писемні, усні, речові)

3 Фото-, аудіо-,

відеопамятки.

Терміни:

Історичні джерела

Робота з підручником

Вправа «Двобій»

Презентація

Машина часу «Уперед, у майбутнє»

Корисна гра «Історичні джерела»

Постать в історії «Образ із минулого»

 

 -формулює питання різного типу до тексту;

-пояснює і доцільно застосовує терміни, поняття, які вжито у запропонованих джерелах;

1

 

С. 17-22

4

Історичні дослідження

1 Особливості історичного дослідження

2 Археологія.

3 Де працюють історики.

Терміни:

Історичне дослідження.

Історичний факт.

Історична подія.

Робота з підручником.

Вправа «Артефакт»

Логічне завдання «Дослідник»

Віртуальна екскурсія до Музею лісу.

Анаграма.

-визначає ознаки, що повязують документи, артефакти та ілюстративний матеріал з історичним періодом;

-виявляє розбіжності в тлумаченнях минулого та сучасного на конкретних прикладах.

1

 

С. 23-28

5

Спеціальні історичні дисципліни.

1 Сфрагістика

2 Нумізматика

3 Палеографія

4 Епіграфіка

5 Етноніміка

6 Історична пам’ятка.

Робота з підручником.

Презентація

Робота з історичними термінами

Стоп-кадр «Нумізматичне дерево»

Корисна гра «Спец. історичні дисципліни.»

-добирає приклади, які розкривають терміни, що використовуються в межах теми;

-визначає риси артефакту, писемного та візуального джерела.

1

 

С.29-33

6

Практикум. Визначні історичні пам’ятки України.

1.Теорія

2. Практика

Робота з підручниками.

Вправа «Архітектурні пам’ятки «

Фото-кадр «Козацька чайка»

Рекламний ролик «Україна зараз і назавжди»

Логічне завдання «Продовжіть ряд»

-визначає придатність отриманої інформації для добору аргументів за допомогою вчителя;

-формулює запитання щодо достовірності інформації з різних джерел.

1

 

С.34-38

7

Історичний простір

1 Простір – історичний і географічний.

2 Карти (мапи) та їх види.

3 Історичні регіони світу та України.

Робота з підручниками.

Анаграма.

STEM – завдання «Міста давніх цивілізацій»

Вправа «Пофантазуйте»

Практикум «Картосхема України»

-виокремлює основні елементи карти та пояснює їх значення;

-співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації;

-визначає орієнтацію об’єктів;

-розрізняє відносно сталі та змінні об’єкти карти.

1

 

С.39-44

8

Історичний час.

1 Історичний час.

2 Лінія часу

3 Періодизація історії.

Терміни

Хронологія

Практикум «Стрічка часу»

Вправа «Хронологічна послідовність»

Корисна гра «Визнач століття»

Логічне завдання «Історичний час»

-пояснює різницю між одиницями вимірювання історичного часу і сіввідносить їх;

-розрізняє системи літочислення, установлює послідовність істор. подій за допомогою лінії часу.

1

 

С.45-49

9

Практикум.

Історична математика.

1 Практика

Терміни

Ера, вік, епоха.

Робота з підручником

Вправа «Шкільне життя в давнину»

Машина часу «Ліцей Арістотеля»

Практикум «Історичні задачі»

Логічне завдання «Власна думка»

 

-розташовує події у хронологічній послідовності,

укладає хронологічну таблицю;

-встановлює одночасність подій в історичному просторі, тривалість подій, явищ, процесів.

1

 

С.50-54

10

Періодизація історії України.

1 Історія України – частина світової історії.

2 Доісторичний період

3 Стародавній світ

Терміни

Світова історія

Робота з підручником

Презентація

Вправа «Власна думка»

Логічне завдання «Маркування»

STEM-завдання «Періодизація історії»

-визначає тему і походження запропонованого джерела історичної та суспільної інформації;

-наводить приклади історичних памяток  та інших проявів присутності минулого в сьогоденні.

1

 

С.55-59

11

Урок узагальнення

Узагальнення з розділу «Інструменти історичної науки»

 

-добирає інформацію за заданими критеріями;

-виокремлює основне і

другорядне в тексті;

-послідовно викладає

інформацію, будує виступ з

дотриманням структури;

1

 

С.60

 

 

Розділ 2. Людина.

у    доісторичну

  Природа.       Світ

добу   та   добу

матеріальних   речей

стародавнього   світу.

 

 

 

12

Праісторія.

1 Праісторія. Формування і розселення людини.

Терміни

Вік. Еволюція.

Первісний.

Робота з підручником.

Віртуальна мандрівка «Доісторичні артефакти»

Машина часу «Люсі»

Корисна гра «Таємничий череп»

Анаграма

- формулює питання різного типу до тексту;

-пояснює, що вдалося та не

вдалося досягти під час

виконання роботи ;

-знає час появи людини.

 

1

 

С. 61-66

13

Пелеоліт.

1 Перші люди, пристосування до природних умов.

2Привласлювальні  форми г-ства.

3 Освоєння вогню. Перші житла.

Терміни

Палеоліт.

Льодовиковий період.

Робота з підручником.

Машина часу «Льодовиковий період»

Практикум «Палеолітич.

стоянки на території України»

Віртуальна мандрівка «У печері давньої людини»

Логічне завдання «Де взяти вогонь»

-описати спосіб життя первісних людей;

-розуміє сутність наукових і релігійних теорій походження людини;

-співвідносити події з історичним періодом;

-розкриває терміни, що використовувалися в межах теми;

 

 

1

 

С. 67-71

14

Мезоліт

1 Зникнення льодовика.

2 Господарство людини доби мезоліту

Терміни

Одомашнення.

Приручення.

Мезоліт.

Машина часу «Мезоліт поруч»

Ментальна карта «Мезоліт»

Вправа «Дослідник»

Корисна гра «Установіть відповідність»

-уміє співвіднести археологічну й історичну періодизаці історії;

-описати спосіб життя первісних людей;

-визначає придатність отриманої інформації для добору аргументів за допомогою вчителя;

 

1

 

С. 72-75

15

Практикум. Памятки палеоліту та мезоліту на території України.

1 Теорія.

2 Практика.

Терміни

Верхній палеоліт.

Нижній палеоліт.

Вправа «Скільки та коли»

Віртуальна екскурсія «Унікальне Королево»

Діалог «Зі спогадів археолога»

Практикум з історичною картою

-розуміє давню історію України як складову світової історії;

-пояснює, що вдалося та не

вдалося досягти під час

виконання роботи ;

 

1

 

С.76-81

16

Доба неоліту

Неолітична революція

1 Неолітична революція.

2 Поява землеробства і скотарства.

3 Зміни в матер. культурі.

Терміни

Матеріальне. Духовне.

Корисна гра «Неолітич.

революція»

Віртуальний тур «Стоунхендж»

Пантоміма «Життя первісної людини.

Вправа «Глосарій»

Логічне завдання «Що було раніше»

-розуміє сутність неолітичної революції як процесу переходу людства від привласню вального та продуктивного;

-розуміти, як природні умови можуть впливати на життя людей.

1

 

С. 82-86

17

Найдавніші землероби світу.

1 Найдавніші осередки відтвор. господарства.

2 Землероби ранніх цивілізацій.

Терміни

Неолітизація

Практикум «Стрічка часу»

Онлайн цікавинка «Давнє місто Єрихон»

Анаграма

Вправа «Чому річка»

-описати спосіб життя первісних людей;

-формулює питання різного типу до тексту;

-складати розповідь за поданим алгоритмом.

1

 

С. 87-91

18

Практикум.

Перші землероби та скотарі на території України.

1 Теорія.

2 Практика. Орієнтування в історичному часі та просторі.

Терміни

Домінувати

Гастротуризм

Практикум «Стрічка часу»

Вправа «Працюємо з мапою»

Логічне завдання «Склади речення з 5 поданих слів»

Повідомлення «Неолітичне меню»

-співвіднести дату події з історичним періодом;

-розвязати історичну задачу на обчислення часу;

-пояснює, що вдалося та не

вдалося досягти під час

виконання роботи .

 

 

1

 

С.92- 95

19

Писемність.

1 Виникнення писемності

2 Система письма. Матеріали для письма.

3 Найдавніші писемні пам’ятки доби Стар. світу.

Терміни

Піктографія.

Ідеограми.

Клинопис.

Ієрогліфи.

Машина часу «Давня каліграфія.

Вправа «Малюнок на склі»

STEM-завдання «Глиняна табличка»

Корисна гра «Китайський ієрогліф»

Логічне завдання «Розеттський камінь»

-використовує пошукові системи для отримання інформації;

-послідовно викладає інформацію;

-розкриває терміни, що використовувалися в межах теми;

 

1

 

С.96-101

20

Мідно-камяна доба

1 Мідно-камяна доба в історії людства. Початок обробки металів.

2 Розвиток господарства. Обмін і торгівля.

3 Трипільська к-а

Терміни

Літос. Енеус.

Ремесло.

Машина часу «Небелівська мегаспоруда»

Ментальна карта «Енеоліт»

Корисна гра «Що я знаю про трипільців»

Вправа «Трипільська кераміка»

Логічне завдання «Викресліть зайве»

-послідовно викладає інформацію;

-виявляє чинники, що впливають на заняття людей;

-розкриває терміни, що використовувалися в межах теми;

 

1

 

С.102-106

21

Практикум.

Трипільці

1 Теорія

2 Практика

3. Повага до гідності людини та соціальна активність.

Терміни

Протоміста

Ритуал

Практикум «Стрічка часу»

Вправа «Працюємо з мапою»

Робота з підручником

Стоп кадр «Експонати»

Логічне завдання «Опишіть один день трипільців»

-уміти показати територіальні межі трипільської культурі;

-розпізнавати пам’ятки трипільської культури;

-пояснює, що вдалося та не

вдалося досягти під час

виконання роботи .

 

1

 

С.107-

111

22

Бронзова доба

1 Матеріали і технології

2 Зміни в матеріальні культурі

3 Цивілізації бронзового віку.

Терміни

Індоєвропейці

криза

Схема «Цивілізації бронзового віку»

Ментальна карта «Доба бронзи»

Вправа «Скринька знань»

Презентація

Анаграма

Логічне завдання «Знайдіть помилку»

-послідовно викладає інформацію;

-виявляє чинники, що впливають на заняття людей;

-наводить приклади змін у житті суспільства, пов’язаних з різними чинниками.

 

1

 

С.112-116

23

Ранній залізний вік.

1 Матеріальна к-ра ран. зал. віку.

2 Військова справа

3 Житлова і громадська забудова.

Терміни

Монумент

Онлайн-цікавинка «Відеореконструкція Стародавнього Вавилону»

Мент. карта «Ранній залізний вік»

Вправа «Історичний словничок»

 

-назвати зміни, що відбулися в суспільстві з появою заліза;

-послідовно викладає інформацію;

-виявляє чинники, що впливають на заняття людей;

 

1

 

С.117-120

24

Цивілізації долини Нілу та Дворіччя: матеріальна культура

1 Давній Єгипет

2 Дворіччя.

Терміни

Ном

Вправа «Асоціативне гроно»

Практикум «Картосхема Єгипту»

Гра «Поле чудес»

Віртуальна екскурсія «Шляхами пірамід»

-зіставити умови розвитку та характерні ознаки держав Давнього Єгипту і Дворіччя;

-охарактеризувати давні суспільства й держави;

-пояснює географічні назви та їх історичне походження.

1

 

С.121-126

25

Цивілізації Індії та Китаю: матеріальна культура

1 Давня Індія.

2 Давній Китай

Схема «Порівняльна таблиця»

Віртуальний проект «Стар. іригаційна система Китаю»

Презентація

Логічне завдання «Віднайди помилку»

- зіставити умови розвитку та характерні ознаки  держав

Індії та Китаю;

-охарактеризувати давні суспільства й держави;

-пояснює географічні назви та їх історичне походження.

1

 

С.127-131

 

26

Матеріальна культура народів Передньої Азії в давнину.

1 Хети, фрігійці, лідійці, фінікійці.

2 Філістимляни, юдеї, перси.

Терміни

Пережиток

Вправа «Хмаринка слів»

Онлайн цікавинка «Храм Соломона»

Презентація

Логічне завдання «Знайди помилку»

-використовує пошукові системи для отримання інформації;

-розкриває терміни, що використовувалися в межах теми;

 

 

1

 

С.132-137

27

Матеріальна культура населення Давньої Греції

1 Побут. Одяг.

2 Їжа та система харчування.

3 Житло давніх еллінів.

Віртуальна екскурсія «Давня Греція»

Презентація.

Вправа «Меню давньогрецької родини»

-використовує пошукові системи для отримання інформації;

-наводить приклади змін у житті суспільства, пов’язаних з різними чинниками.

1

 

С. 138-143

28

Матеріальна культура населення Давнього Риму.

1 Помешкання і побут

2 одяг та їжа

Термін

Латина

Корисна гра «Їжа стародавніх римлян»

Постер «Архітектура Стародавнього Риму»

Вправа «Сенкан»

-використовує пошукові системи для отримання інформації;

-наводить приклади змін у житті суспільства, пов’язаних з різними чинниками.

1

 

С.144-150

29

Населення території України раннього залізного віку.

1 «Три світи» раннього залізного віку

2 Світ кочівників степу

3 Світ землеробів

Терміни

Городище. Імпорт.

Робота з картою

STEM – завдання «Пророщування зерна»

Ребус

Логічне завдання «Один день із життя кочівників»

Практикум «Стрічка часу»

-використовує пошукові системи для отримання інформації;

-розкриває терміни, що використовувалися в межах теми;

-наводить приклади змін у житті суспільства, пов’язаних з різними чинниками.

1

 

С.151-156

30

Велика грецька колонізація. Грецькі колонії на т-рії України

1Велика грецька колонізація та її екон. передумови.

2 Господарство грец. колоній на території України.

Терміни

Поліс. Експорт.

Машина часу «Греки під Полтавою»

Вправа «Лист додому»

Презентація.

Віртуальна екскурсія «Античні поселення в Україні»

Анаграма

-послідовно викладає інформацію;

-формулює питання щодо впливу тих чи інших подій на життя суспіль-ва;

1

 

С.157-161

31

Урок узагальнення

Узагальнення з розділу 2 «Людина. Природа. Світ матеріальних речей у доісторичну добу стародавнього світу»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-добирає інформацію за заданими критеріями;

-виокремлює основне і

другорядне в тексті;

-послідовно викладає

інформацію, будує виступ з

дотриманням структури;

1

 

С.162

 

Тема

Зміст

Зміст

навчальної діяльності

Результат

навчальної діяльності

Дата

К-сть

год

Приміт-ка

 

 

Розділ 3. Людина,

                та     добу

світ    її     уявлень   та

стародавнього   світу

ідей  у доісторичну  добу

 

 

 

 

Перші світоглядні уявлення. Вірування та міфи.

1 Світогляд

2 Найдавніші світоглядні уявлення

3 Міфи

Терміни

Світогляд. Релігія.

Схема «Світогляд»

Машина часу «Чінгачкук. Велика Змія.»

Онлайн дослідження Грецькі боги»

Вправа «Сенкан. Міфи»

-використовує пошукові системи для отримання інформації;

-наводить приклади релігійного розмаїття в світі;

 

1

 

С.163-168

 

Релігійний світогляд перших цивілізацій.

1 Релігія від покоління силам природи до віри в єдиного бога.

2 Реліг.  уявлення Давнього Сходу.

3 Вірування мешканців Китаю та Індії.

Терміни

Жертва. Жерці.

Сила природи.

Інформаційна картка «Давні релігії»

Машина часу «Лідери думок»

Віртуальна мандрівка «Луксорська храм»

Корисна гра «Найдавніші релігії»

Логічне завдання «Склади речення з 5 слів»

-послідовно викладає інформацію;

-розкриває терміни, що використовувалися в межах теми;

 

1

 

С. 169-172

 

Поява світових релігій

1 Язичництво у Стародавній Греції та Римі.

2 Зародження християнства

Віртуальна екскурсія «Храми Греції та Риму»

Вправа «Займи позицію»

Ребус

Логічне завдання «Викресліть зайве слово

-наводить приклади змін у житті суспільства, пов’язаних з різними чинниками;

 

1

 

С. 173-177

 

Практикум.

Духовний світ давнього населення України.

1 Духовний світ трипільців

2 Вірування населення України раннього залізного віку.

3 Орієнтуємося в історич. часі та просторі.

 

Вправа «Скільки та коли»

Заочна екскурсія «Скіфські кургани: де і які»

Стоп – кадр «Збруцький ідол»

-використовує пошукові системи для отримання інформації;

-ідентифікує кордони України;

-висловлює власне ставлення про духовне розмаїття та його цінність для держави.

1

 

С.178-182

 

Освіта і виховання у стародавньому суспільстві

1 Освіта й виховання у Єгипті та Дворіччі

2 Освіта й виховання у Індії та Китаю

3 Освіта й виховання у Греції та Римі

Терміни

Педагог

Вправа «Уявне інтерв’ю

Машина часу «Загадки едуби»

Анаграма

Стоп-кадр «Юні спартанці»

Логічне завдання «Знайди помилку в тексті»

-послідовно викладає інформацію;

-висловлює власне ставлення про освіту та виховання та її цінність для держави;

1

 

С. 183-185

 

Наука у стародавніх суспільствах

1 Наукові знання та винаходи цивілізацій

2 Як розвивалася наука у Старод.

Греції та Римі

Машина часу «Історія пірамід»

Постать в історії «Архімед»

Вправа «Визначте, що було раніше»

-наводить приклади змін у житті суспільства, пов’язаних з різними чинниками;

 

1

 

С. 185-192

 

Літературні пам’ятки Стародавнього світу

1 Літературні пам’ятки давнини.

2 Бібліотеки

Стоп-кадр «Стелла з аркадським написом»

Машина часу «Незвичні бібліотеки»

Вправа «Викресліть зайве»

-використовує пошукові системи для отримання інформації;

 

1

 

С.193-196

 

Давня література

1 Література Давнього Єгипту

2 Біблія – «книга книг»

3 Лі-ра Давніх Індії та Китаю

4 Лі-ра Давніх Греції та Риму

Онлайн-цікавинка «Рамаяна: візуальна історія»

Корисна гра «Літ. шедеври стар. часу»

Вправа «Буктрейлер»

Машина часу «В Александрійській б-ці »

-оцінює інформацію щодо її достовірності;

-послідовно викладає інформацію;

-аналізує літературне розмаїття держав;

1

 

С.196-200

 

Мистецтво та архітектура первісної доби та стародавніх

Цивілізацій Сходу

1 Поява первісного живопису

2 Образотворче мистецтво та архітектура Давнього Єгипту

Стоп-кадр «Погруддя Нефертіті»

Машина часу «Наскельні малюнки Камяної могили»

Віртуальна екскурсія «Мегаліти світу і України»

-використовує пошукові системи для отримання інформації;

-оцінює інформацію щодо її достовірності;

- історичних памяток;

-описує памятку культури чи природи.наводить приклади

 

1

 

С. 201-

205

 

Мистецтво та архітектура первісної доби та стародав.

Цивілізацій Сходу

1  Образотворче мистецтво та архітектура стар. цивілізацій Дворіччя і Передньої Азії

2 Образотворче мистецтво та архітектура Давніх Індії та Китаю

Вправа «Малюнок на камені»

Логічне завдання «Спільне між мистецтвом Китаю та України»

Стоп-кадр «Велика Китайська стіна»

Онлайн-пазли «Висячі сади Семіраміди»

-використовує пошукові системи для отримання інформації;

-оцінює інформацію щодо її достовірності;

- історичних памяток;

-описує памятку культури чи природи.наводить приклади

 

1

 

С. 206-

209

 

Мистецтво та архітектура Давніх Греції та Риму.

1 Ар - ра і с - ра Давньої Греції

2 Образ. м - во та а-ра Давнього Риму.

3 Античність та еллінізм

4 Сім чудес світу

Терміни

Античність

Стоп-кадр «Колізей»

Машина часу «Підвалини європейської культури»

Віртуальна екскурсія «Давньогрецьке м-во»

Презентація «Сім чудес світу»

Пошукове завдання «Історична памятка»

-знає пам’ятки Давніх Греції та Риму;

 -використовує пошукові системи для отримання інформації;

-оцінює інформацію щодо її достовірності;

- історичних памяток;

-описує памятку культури чи природи.наводить приклади

 

 

1

 

С.210-

216

 

Антична культура. Театр. Спорт.

Змагання. Ігри

1 Театр Давньої Греції та Риму.

2 Спорт у Старод.

Греції. Олім. Ігри.

3 Розваги та відпочинок давніх римлян. Гладіатори.

Корисна гра «Римський Колізей»

Вправа «Афіша»

Схема «Пятиборство»

Ребус

Машина часу «Сучасні Олімпійські ігри»

-формулює питання щодо впливу тих чи інших подій на життя суспіль-ва;

-висловлює власне ставлення про розвиток спорту в житті держави;

-розрізняє факт і судження

1

 

С.217-

222

 

Громадський простір

1 Що таке гром. простір

2 Гром. простір в Давній Греції.

3 Гром. простір в Давньому Римі.

Терміни

Базиліка

 

Корисна гра «Громад.

простір»

Ментальна карта «Громадський

простір»

Вправа «Архітектор»

Анаграма

-послідовно викладає інформацію;

1

 

С. 223-227

 

Практикум.

Розвиток культури та мистецтва давнього населення України»

1 Теорія. Первісне суспільство.

2 Мистецтво населення України бронзової та ранньої залізної доби.

3 Розвиток античного мистецтва на території  України.

4 Практика.

Стоп-кадр «Римське золото»

Вправа «Де і що»

Логічне завдання «Скільки та коли»

Творча майстерня «Аттична кераміка»

-використовує пошукові системи для отримання інформації;

-висловлює власне ставлення до розвитку культури та мистецтва в державі;

 

1

 

С.228-232

 

Урок узагальнення

Узагальнення з розділу 3 «Людина, світ її уявлень та ідей у доісторичну добу та добу стародавнього світу»

 

-добирає інформацію за заданими критеріями;

-виокремлює основне і

другорядне в тексті;

-послідовно викладає

інформацію, будує виступ з

дотриманням структури;

1

 

С.234

 

 

        Розділ  4

                та  добу

Людина,   суспільство,

      стародавнього

влада  в     доісторичну

 світу

 

 

 

 

Розвиток суспільства і держави

1 Розвиток людських колективів у доісторичний період.

2 Виникнення перших держав

3 Форми державного правління

Терміни

Раса. Племя.

Хмаринка слів «Держава»

Схема «Людські спільноти»

Вправа «Скрайбінг»

Логічне завдання «Обговорюємо»

Гра «Поле чудес»

-розрізняє факт і судження

-використовує пошукові системи для отримання інформації;

-виявляє розумінні історичних процесів;

 

1

 

С.235-240

 

Ранні імперії

1 Як виникло поняття імперія.

2 Регіональні особливості імперій давнини

Терміни

Депортація. Імперія. Уніфікація.

Практикум «Перська держава»

Машина часу «У сучасному світі імперії приречені»

Постать в історії «Александр Македонський»

Заочна екскурсія «Терракотова армія»

-використовує пошукові системи для отримання інформації;

-виявляє розумінні історичних процесів;

-формулює питання щодо впливу тих чи інших подій на життя суспіль-ва;

1

 

С.241-246

 

Античний (полісний) шлях державотворення.

Рання демократія

1 Ранній поліс та особливості його тиранічного розвитку

2 Ранні форми демократії

Терміни

Демократія

Машина часу «Демократія – Олігархія»

Вправа «Хмаринка слів»

STEM – завдання «Власна модель поліса»

-послідовно викладає інформацію;

-розрізняє факт і судження

 

1

 

С.247-251

 

Правила і закони давнини. Рабство.

1 Від правил до права

2 Найдавніші збірки законів Давнього Сходу та Античність.

3 Рабство в давніх суспільствах

 

Історичне джерело «Закони царя Хаммурапі»

Ментальна карта «Найдавніші закони»

Вправа «Чи однакові»

Логічне завдання «Що раніше»

-формулює питання щодо впливу тих чи інших подій на життя суспіль-ва;

-розрізняє факт і судження

-формулює оцінні судження про вчинки історичних осіб;

1

 

С. 252-

257

 

Давньоєгипетська держава.

1 Початок давньоєгипетської держави

2 Періодизація історії Єгипту

3 Яким було давньоєгипетське суспільство

Терміни

Ном

Практикум: стрічка часу

Картосхема «Давній Єгипет»

Презентація «Єгипет»

Вправа «Соціальна піраміда»

Корисна гра «Статуя Тутанхамона»

-використовує пошукові системи для отримання інформації;

-співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації;

-розрізняє факт і судження

 

 

1

 

С.258-263

 

Держави та суспільства Передньої Азії у давнину.

1 Стародавня Месопотамія

2 Ассирійська д-ва

Імперії І тис. до н.е

3 Імперія Ахеменідів

4 Держави Сх Середземноморя .

Терміни

Місто-держава

Практикум «Давня Месопотамія»

Вправа «Порівняльна таблиця»

Віртуальна екскурсія «Ворота Іштар в Пергамському музеї»

Корисна гра «Давні правителі»

-співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації;

-послідовно викладає інформацію;

-формулює питання щодо впливу тих чи інших подій на життя суспіль-ва;

1

 

С. 264-269

 

Держава і суспільство давніх Індії та Китаю

1 Історія давньоіндійської держави

2 Історія давньокитайської держави

Терміни

Каста

Робота з картою «Китай. Індія»

Практикум: стрічка часу

Постать в історії «Цінь Ши Хуанді»

Вправа «Уявне інтерв’ю»

-співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації;

-послідовно викладає інформацію;

-формулює питання щодо впливу тих чи інших подій на життя суспіль-ва;

 

1

 

С.270-274

 

Розвиток суспільства і держави у Давній Греції від епохи палаців до поліса.

1 Крито-Мікенська доба.

2 Афінський поліс

3 Спарта

Терміни

Палац. Тиранія

Практикум «Давня Греція»

Постать в історії «Перикл»

Вправа «Туристичні цікавинки»

-уміє охарактеризувати й зіставити суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв.

1

 

С.275-279

 

Держава Александра Македонського

1 Підкорення Греції

2 Завоювання А. Македонського.

3 Елліністичні держави.

Терміни

Еллінізм

Вправа «Репортаж з минулого»

Логічне завдання «Знайди помилку»

Робота з картою

Ребус

-розповідає про історичну постать на основі знайдених матеріалів;

-формулює питання щодо впливу тих чи інших подій на життя суспіль-ва;

-розрізняє факт і судження

 

1

 

С.280-285

 

Влада і суспільство у грецьких містах Північного Причорноморя

1 Влада і суспільство

2 Держава скіфів

Вправа «Скіфські царі»

Логічне завдання «Дослідник»

Гра «Поле чудес»

 

-виявляє чинники, що впливають на заняття людей;

-розрізняє факт і судження

 

1

 

С. 286-290

 

Давній Рим: від царів до імперії

1 Рим у добу царів

2 Римська республіка

3 Рим доби імперії

Терміни

Домінат

Практикум: стрічка часу

Віртуальна екскурсія «Сторінками Римської держави»

Постать в історії «Юлій Цезар»

-знати хронологічні межі існування Римської республіки та Римської імперій;

-розрізняє факт і судження

 

1

 

С.291-297

 

Міждержавні конфлікти Стародавнього світу

1 Що таке війна і як її досліджують.

2 Завойовницькі походи давнини

3 Греко-перські війни

4 Війни Риму і Карфагену

Терміни

Депортація

 

3-D фільм «Карфаген»

Вправа «Коротко про .»

Схема «Причинно-наслідкові зв’язки»

Практикум з картою

Гра «Поле чудес»

Пошукове завдання «Герої війни»

-використовує пошукові системи для отримання інформації;

-формулює питання щодо впливу тих чи інших подій на життя суспіль-ва;

-розрізняє факт і судження

 

1

 

С.298-305

 

Велике переселення народів. Падіння Риму.

1 Як відбулось Велике переселення народів

2 Падіння Зх Римської імперії

Практикум з картою

Машина часу «Варваризація Риму»

Ментальна карта «Велике переселення народів»

Вправа «Готи чи гуни»

-знати межі Великого переселення народів;

-розуміє причини піднесення й занепаду Римської держави;

-коментує формування спільноти давніх словян.

1

 

С. 306-310

 

Терени України в час Великого переселення народів. Велике розселення словян.

1 Хто такі сармати

2 Готи та гуни

3 Велике розселення словян.

Терміни

Кочівники, вождь.

Практикум з картою

Машина часу «Нащадки остготів»

Вправа «Колож»

Корисна гра «Україна у Римський час»

-використовує пошукові системи для отримання інформації;

-розкриває терміни, що використовувалися в межах теми;

-розрізняє факт і судження

 

 

1

 

С.311-315

 

Урок узагальнення

Узагальнення з розділу 4 «Людина, суспільство, влада в доісторичну добу та добу стародавнього світу»

 

-добирає інформацію за заданими критеріями;

-виокремлює основне і

другорядне в тексті;

-послідовно викладає

інформацію, будує виступ з дотриманням структури;

1

 

С. 316

 

docx
Додано
3 вересня 2023
Переглядів
2296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку