Історична періодизація: світ і Україна. Що вивчає історія стародавнього світу6 ВІ2
Номер слайду 2
1. ОДИНИЦІ ВИМІРЮВАННЯ ЧАСУУпорядкуйте лото «Одиниці вимірювання часу» — уявно розташуйте картки-назви в порядку зростання величини одиниць вимірювання часу та з’єднайте їх з відповідними картками-тлумаченнями. Визначте, які картки лото є зайвими.
Номер слайду 3
2. СПОСОБИ УПОРЯДКУВАННЯ ІСТОРИЧНОГО ЧАСУІсторія людства — це калейдоскоп історичних подій, які відігравали певну роль в розвитку людства або окремої країни чи певної групи людей. Пригадайте/дізнайтеся, які є способи упорядкування історичного часу: об’єднайте в пари назви способів упорядкування часу та їхнє графічне зображення.
Номер слайду 4
3. ЯК УПОРЯДКОВУЮТЬ ІСТОРІЮ ЗА допомогою ПЕРІОДИЗАЦІЇЧитаємо й розуміємо. Прочитайте навчальний текст і обговоріть у класі питання:а) чому вчені розробили періодизацію історії?б) які є види періодизації історії та які особливості розвитку людства покладено в основу кожного з них?Для певних великих проміжків часу історії притаманні схожі особливості розвитку людини, спільнот людей та їхнього життя. Тому вчені здійснили умовний поділ історії на періоди — періодизацію історії. Варто запам’ятати!Періодизація історії людства — умовний поділ історії людства на певні хронологічні періоди. Описуючи історію людства, вчені послуговуються антропологічною, археологічною та історичною періодизацією. В основу антропологічної періодизації покладено дані науки антропології про еволюційний розвиток людини від найдавніших людиноподібних предків до людини сучасного виду — людини розумної (homo sapiens). Людина виокремилася зі світу тварин тоді, коли почала виготовляти й застосовувати знаряддя праці. На дослідженнях змін у матеріалах і технологіях виготовлення знарядь праці заснована археологічна періодизація первісної історії.Історичну періодизацію вчені створили на основі виявлення подібних рис, явищ, процесів у політичному, господарському і культурному розвитку людства.
Номер слайду 5
Діємо: практичні завдання. На основі знань про види періодизації історії людства, поданих хронологічних даних і з допомогою вчителя/вчительки доповніть інфографіки (працюйте усно):а) укажіть назви періодизацій історії;б) упорядкуйте хронологічну послідовність кожного періоду (скористайтеся набором історичних дат);в) висловіть припущення, які види історичних джерел (речові, писемні, етнографічні та ін.) потрібно було досліджувати вченим, щоб створити запропонований вашій групі вид періодизації історії. Набір історичних дат: 2,5 млн років тому, 40-30 тис. років тому, 1,5 млн років тому, 150-100 тис. років тому.
Номер слайду 6
Набір історичних дат: ІІІ—ІІ тис. до н. е., VІІІ—VII тис. до н. е., 2,5 млн — 10 тис. років тому, VI—IV тис. до н. е., VII — 2-га пол. V тис. до н. е.
Номер слайду 7
Первісність. Трипільська культура. Стародавній світ. Кіммерійці, скіфи, сармати, античні міста. Середньовіччя. Княжа Русь-Україна, Королівство Руське. Ранній новий час. Козацька доба, становлення української держави. Новий час. Національне відродження, становлення української націїНовітній час. Творення незалежної держави. Набір історичних дат: 1492-1789 рр., 476-1492 рр., 1789-1914 рр., 1914 р. — сьогодення, 3000 р. до н. е. — 476 р. н. е.
Номер слайду 8
ЩО ВИВЧАЄ КУРС ІСТОРІЇ В 6 КЛАСІУ 6 класі ми будемо мандрувати життям людей протягом найдавніших епох (періодів) історії людства: первісності та стародавнього світу. Під час уроків історії ми ознайомимося з життям і розвитком первісних людей, дивовижною історією стародавніх держав, описаними в Біблії царем Давидом і мудрим Соломоном, загадковими культурами давніх Єгипту, Індії та Китаю, героями й богами Греції та могутнього Риму.Історія України віддавна є частиною всесвітньої історії. Тому, вивчаючи історію стародавнього світу, ми обов’язково дізнаємося, коли людина з’явилася на теренах України, які давні археологічні культури та народи розвивалися на наших землях. Діємо: практичні завдання1. Виконайте в зошитах завдання «Історія на лінії часу»:а) накресліть лінію часу й позначте на ній історичні періоди, які ми будемо вивчати в курсі історії 6 класу;б) визначте, які із запропонованих ілюстрацій належать до цих періодів історії (вкажіть їх цифрами від 1 до 6);в) укажіть, яка з ілюстрацій не є історичним джерелом. Свою думку обґрунтуйте.