Презентація першого уроку до курсу "Досліджуємо історію і суспільство"

Про матеріал
Презентація першого уроку до курсу "Досліджуємо історію і суспільство", яка має на меті перевірити знання учнів за 5 клас та розглянути питання "Для чого ми вивчаємо історію?"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація першого уроку 6 клас до курсу «Досліджуємо історію і суспільство».

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Ви продовжуєте цікаву та захопливу мандрівку в часі та просторі, розпочату в 5 класі на уроках курсу «Досліджуємо історію і суспільство». Прийшла пора вивчати інструменти історичної науки, досліджувати закономірності в стосунках людини і природи в найдавніші часи, ознайо- митися з матеріальними і духовними надбаннями людства.

Номер слайду 4

Ви дізнаєтесь, як розвивався світ уявлень та ідей давніх людей, як формувалися людські спільноти, як складалися взаємини між суспільством і державою. Зможете пере- конатися в тому, що багато сьогоднішніх процесів, явищ, понять зародилися саме в епоху Стародавнього світу.

Номер слайду 5

Історія — наука про минуле людства — чому грека Геродота називають «батьком історії»;— з якими атрибутами зображують покровительку історії, музу Кліо.— значення понять і висловів «доісторичний період», «уроки історії», «увійти в історію»?Чи знаєте ви, що…— слово «історія» ― іншомовного походження, словники подають не менше семи його сучасних тлумачень;— грецькою мовою слово «історія» означає «оповідь», «переказ про відоме досліджене минуле», «дослідження», «знання»

Номер слайду 6

Геродо́т (між 490 і 480 р. до н. е. — 425 р. до н. е.)— давньогрецький історик. Один з перших географів і вчених-мандрівників. На підставі побаченого на власні очі і почутих розповідей він створив перший загальний опис відомого тоді світу. Автор «Історії» в дев'яти книгах, присвячених опису греко-перських воєн з викладом історії держави Ахеменідів, Єгипту та ін., містить перший систематичний опис життя і побуту скіфів. Прізвисько — батько історії (лат. pater historiae).

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Кліо́ (грец. Κλειώ) — одна з дев'яти муз, покровителька історії; зображується, як правило, із сувоєм та грифельною паличкою в руках. Іноді атрибутом Кліо був сонячний годинник, оскільки вона стежила за плином часу. Згідно з Діодором, отримала ім'я від того, що оспівування в поезії дає людині, яка оспівується, велику славу (Клеос)

Номер слайду 9

Отож, наука історія досліджує те, що відбулося в минулому. Усі події (ЩО?) відбуваються з участю чи з волі людини / людей (ХТО?). Також усі події відбуваються в певний час (КОЛИ?) та в певному місці (ДЕ?). Про все, що сталося, можна розповісти, ЯК це було. Ця інформація є конкретною і практично незмінною. У процесі досліджень можуть розкриватися нові деталі, обставини тощо. Тому відповіді на запитання «Чому це відбулося?», «Чому це відбувалося саме так?», «До яких наслідків це призвело?» можуть змінюватися. Це залежатиме від того, наскільки повними є відомості про минуле. Звичайно, дослідник історії має брати до уваги всю повноту інформації, не перекручувати і не приховувати, бути чесним, щоб не допускати спотворення образу минулого.

Номер слайду 10

Ще одне важливе запитання: «Чому ми це вивчаємо?» Обсяг того, що досліджує історія, є величезним. У шкіль- ному курсі охоплено не все-все, а лише найбільш значущі для нас події, які залишили вагомий слід у світовій історії та історії України. Історію людства поділяють на великі частини, серед яких: історія Стародавнього світу, історія Середніх віків, Нова історія, Новітня історія. У шостому класі ми ознайомимося з найцікавішими й най- важливішими сторінками історії Стародавнього світу

Номер слайду 11

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ

pptx
Додано
7 вересня 2023
Переглядів
436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку