Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури для НУШ.

Про матеріал
Календарно – тематичне планування уроків зарубіжної літератури 5 клас ( 1,5 год. на тиждень ) Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В.Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07. 2021 № 795)
Перегляд файлу

Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В.Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07. 2021 № 795)

Школа радості

Найвища майстерність учителя –

пробуджувати радість пізнання і творчого

самовиявлення.

Альберт Ейнштейн

 Наше майбутнє залежить від читання.

Ніл Річард МакКіннон Ґейман

 

Календарно – тематичне планування

уроків зарубіжної літератури

5 клас ( 1,5 год. на тиждень )

 

№ п./п.

Дата

Програмовий матеріал

При-

мітки

Дист.

навч.

1.

 

Вступ

Роль книжки в третьому тисячолітті

Роль книги та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книги.

 

 

2.

 

СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК (2 твори за вибором учителя)

Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність.

 

 

3.

 

Індійська народна казка «Фарбований шакал».

 

 

4.

 

Викриття в образах тварин негативних людських якостей.

 

 

5.

 

Брати Якоб (1785-1863) і Вільгельм (1786-1859) Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури.

 

 

6.

 

Р.М. ( п. ) Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». Складання порівняльної характеристики образів пасербиці та рідної доньки.

 

 

7.

 

Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості.

 

 

8.

 

ПЧ 1. Арабські казки. «Розповідь про царя Шахріяра»

 

 

9.

 

КР з теми «Скарбниця народних казок» Тести з творчим завданням.

 

 

10.

 

ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ

Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки.

 

 

11.

 

Ганс Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці.

 

 

12.

 

Утвердження дружби та вірності.

 

 

13.

 

Перешкоди на шляху Герди, її помічники.

 

 

14.

 

Чарівний світ твору.

 

 

15.

 

Оскар Уайльд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Символічний зміст назви твору.

 

 

16.

 

Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами.

 

 

17.

 

Шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. Фальшиві та справжні цінності.

 

 

18.

 

Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. Краса зовнішня та внутрішня. Синтез фольклорних і літературних елементів у творі.

 

 

19.

 

Роальд Дал (1916–1990). «Чарлі і шоколадна фабрика» Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки.

 

 

20.

 

Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя.

 

 

21.

 

РМ ( у. ) Цікаві пригоди Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. Сенс зображення цих пригод.

 

 

22.

 

Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі.

 

 

23.

 

Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору.

 

 

24.

 

КР з теми «Літературні казки світу. (Андерсен, О Уайльд, Роальд Дал)»

Тести з творчим завданням.

 

 

25.

 

СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ

Зарубіжні поети про природу: Й.В. Ґете (1749-1832) («Нічна пісня подорожнього»). Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля.

 

 

26.

 

Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними.

 

 

27.

 

Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі. Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.

 

 

28.

 

Закони джунглів і цінності людського життя.

 

 

29.

 

Ідея відповідальності людини за природний світ.

 

 

30.

 

Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи.

 

 

31.

 

Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках.

 

 

32.

 

Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин.

 

 

33.

 

ПЧ 2 Чапек К. «З погляду кішки»

 

 

34.

 

КР з теми «Слухаємо голоси природи»

( Гете, Кіплінг, Е. Сетон – Томпсон )

Тести з творчим завданням.

 

 

35.

 

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ

Ернст Теодор Амадей Гофман (1776- 1822). «Лускунчик і Мишачий король». Реальний світ і вигадка в казці.

 

 

36.

 

Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла.

 

 

37.

 

Символічний образ Різдва, різдвяної ялинки. Ідеї добра, людяності, любові.

 

 

38.

 

РМ ( п. ) Свято Різдва у нашій родині.

 

 

39.

 

Значення мрії в житті людини.

 

 

40.

 

Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя). Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей.

 

 

41.

 

Творча фантазія головної героїні. Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною.

 

 

42.

 

Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. Художні засоби розкриття образу Полліанни.

 

 

43.

 

КР. Твір за вивченими творами ( Гофман, Портер )

 

 

44.

 

У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД

 Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Світ дитинства в романі.

 

 

45.

 

Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер.

 

 

46.

 

РМ ( у. ) Переказ епізодів твору « Том і Гек на кладовищі», « Том і Беккі в печері».

 

 

47.

 

Життя містечка і пригоди юних друзів. Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися.

 

 

48.

 

Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими. Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим.

 

 

49.

 

Туве Янсон. «Капелюх Чарівника» (1 твір за вибором учителя). Чарівність художнього світу твору.

 

 

50.

 

Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

 

 

51.

 

КР з теми «У вирі захопливих пригод». Марк Твен. Туве Янсон. Тести з творчими завданнями.

 

 

52.

 

Підсумки

Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. Ознаки окремих жанрів (народна казка, літературна казка, оповідання, повість, вірш та ін.). Українські перекладачі творів зарубіжних письменників. Враження про сучасні медіатексти за прочитаними творами

 

 

 

Модельна навчальна програма із зарубіжної літератури для 5-9 класів відповідає сучасним запитам української молоді й забезпечує формування засобами мистецтва слова позитивного мислення, креативності, комунікативних умінь і соціокультурної адаптації учнів до суспільства ХХІ століття, тим самим увиразнює актуальну, як ніколи, думку нашого великого співвітчизника Василя Сухомлинського: «Вчитимемо дитину думати, відкриємо перед нею першоджерело думки – навколишній світ. Дамо їй найбільшу людську радість – радість пізнання!».

docx
Додано
25 листопада 2021
Переглядів
2527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку