Календарно-тематичне планування із зірубіжної літератури 6 кл НУШ

Про матеріал

Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури для 6 кл НУШ

( 1,5 год. на тиждень, 52 години на рік)

Складено до модельної навчальної програми «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.)

Підручник «Зарубіжна література» для 6 класу закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О. М., Мацевко-Бекерська Л. В., Рудніцька Н. П., Ковальова Л. Л., Туряниця В. Г., Базильська Н. М., Гвоздікова О. В., Лебедь Д. О.) Нова Українська школа.

Перегляд файлу

КТП на 2023-2024 н.р

Зарубіжна література     

6 клас( НУШ)

( 1,5 год. на тиждень, 52 години на рік)

Складено до  модельної навчальної програми «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.)

 

Підручник «Зарубіжна література» для 6 класу закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О. М., Мацевко-Бекерська Л. В., Рудніцька Н. П., Ковальова Л. Л., Туряниця В. Г., Базильська Н. М., Гвоздікова О. В., Лебедь Д. О.) Нова Українська школа.

 

Тема

Дата

Примітка

Вступ ( 1 година)
Художня література і мистецтво

  1.              

 Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва.

Художній образ, особливості йогосприйняття. Роль перекладачів узалученні українських читачів до скарбниці світової літератури.

 

Теорія літератури (ТЛ) Художнійобраз, види художніх образів улітературі. Поглиблення понять:

оригінал і переклад.

Література ікультура (ЛК) Специфічні ознаки

різних видів мистецтва.

Україна і світ (УС) Традиційні образи в

національних літературах.

Медіатекст (МТ) Використання

художніх образів у державних символах

різних країн, у різних видах мистецтва.

 

 

МІФИ НА ВСІ ЧАСИ ( 6+1)

2

Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Основні тематичні групи грецьких міфів

 

 

3

Грецькі міфи. Міф про Прометея.  Міф про Геракла (за вибором учителя). Дедал і Ікар. Орфей і Еврідіка. (2-3 міфи за вибором учителя).

Міф про Прометея. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. (ТЛ) Міф.

(ЛК) Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.). (УС) Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про

природу, про добрі й злі сили). Образи Прометея, Дедала й Ікара в українській літературі. Звернення українських

письменників до образів, сюжетів міфів народів світу.

(МТ) Фільмографія: «Олімп» (режисери Н. Вілінг, А. Таппінг, Канада, Велика Британія, 2015), «Міфи                       Давньої Греції» (режисер С. Бержер, Франція, 2016), «Прометей» (режисер О. Снежко-Бловатська, СРСР, 1974) та ін

 

 

4

РМ (у) Складання плану до міфу

 

 

5

Міф про Геракла (за вибором учителя). Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції.

 

 

6

Дедал і Ікар. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції.

 

 

7

Орфей і Еврідіка. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції.

 

 

8

Діагностувальна робота 1

 з теми «Міфи на всі часи» Різнорівневі завдання. Тематична

 

 

ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА (15+1)

9

 

 

 

 

10

Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан» (2-3 розділи за вибором учителя)

 

Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан» (2-3 розділи за вибором учителя). Тема духовного випробування людини. Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя.

(ТЛ) Роман, фантастика, гумор, порівняння, інтер’єр. Поглиблення понять: повість, тема, ідея

художнього твору, сюжет, персонаж.

Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса,М В. Гоголя. Українські переклади класичних і сучасних творів зарубіжної         літератури

 

 

11

 Дік Сенд і його друзі.

Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в

романі. (МТ) Фільмографія: «Робінзон Крузо» (режисер Р. Харді, США, 1997),«П’ятнадцятирічний капітан» (режисер В.Журавльов, СРСР, 1945

 

 

12

 

Проблема рабства в романі. Образи природи та ідея її пізнання у творі

 

 

13

Чарльз Дікенс (18121870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі. Динаміка його образу, причини духовного переродження.

Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі.

 

 

14

Динаміка образу Скруджа, причини духовного переродження.

(МТ) Фільмографія:) «Різдвяна історія» (режисер Р. Земекіс, США, 2009)

 

 

15

Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі.

 

 

16

ПЧ  О. Генрі. «Вождь червоношкірих» та ін. (1-2 за вибором) АБО Олдрідж Дж. «Останній дюйм»

 

 

 

 

 

 

17

Микола Васильович Гоголь (1809 1852). «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Українські народні традиції та звичаї у творі. Поєднання фантастичного і реального.

(ЛК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творах Ч. Дікенса і М. В. Гоголя. Утілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві.

(УС) М. В. Гоголь і Україна, музеї

М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина)

(МТ) Фільмографія: «Вечори на хуторі біля Диканьки» (режисер О. Роу, СРСР, 1969

 

 

18

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.

 

 

19

Гумор в повісті, особливості її мови. Елементи фольклору

(традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).

 

 

20

Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907 2002). «Міо, мій Міо»

Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Доля хлопчика Буссе та його мрії, що допомагають здолати життєві негаразди й самотність.

(МТ) Фільмографія: «Міо, мій Міо» (режисер В. Грамматиков, Швеція, СРСР, Норвегія, 1987

 

 

 

21

 Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Чарівний світ і казкові образи твору. Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами.

 

Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса,М В. Гоголя. Українські переклади класичних і сучасних творів зарубіжної         літератури

 

 

 

22

Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій    Міо».  Друзі, сили добра, персонажі зі світу природи, які допомагають головному героєві. Віра в перемогу дружби та людяності у творі.

 

 

 

23

Діагностувальна робота 2 «Пригоди і фантастика» Різнорівневі завдання

Тематична

 

 

НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ   (11+1)

24

Джек Лондон (18761916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж.

Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами.

(ТЛ) Портрет, проблема і проблематика літературного твору. Поглиблення понять: тема, ідея, герой/героїня художнього твору (вплив обставин на формування характеру і вчинки, внутрішній світ героя/героїні).

(МТ) Фільмографія: «Любов до життя» (режисер К. Суайгерт, США, 2012

 

 

25

Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя.

 

 

26

Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі.

 

 

27

Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості.

(МТ) Фільмографія:  «35 кіло надії» (режисер О. Ланглуа, Бельгія, Франція, 2005)

 

 

28

Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи).

 

 

29

Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка.

 

 

30

Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика.  Відкритий фінал повісті             

 

 

31

Міхаель Андреас Гельмут Енде (19291995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до

представників різних рас, націй,національностей, народів

 

 

 

32

  Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст    Лукас». . Образи

Джима Ґудзика та Лукаса як  позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством.

(МТ) Фільмографія: «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (режисер Д. Ганзель, Німеччина, 2018)

 

 

 

33

Роль фантастики у творі.Елементи казки. Моральні цінності, що

утверджуються у творі.

 

 

 

34

 

 Моральні цінності, що утверджуються у творі.

 

(ЛК) Утілення сюжетів прочитаних творів у різних видах мистецтва.

(УС) Твори сучасних українських письменників для дітей і про дітей.

 

 

35

Діагностувальна робота 3 .

 Письмовий твір з розділу «Не здаватися в життєвих випробуваннях»

 Тематична

 

 

БАРВИ СВІТОВОЇ ПОЕЗІЇ ( 6+1)

36

Мацуо Басьо (16441694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку.

 (ТЛ) Хайку, епітет, метафора. Поглиблення поняття: вірш.

 (ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах.

 

 

37

  Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої   деталі. Підтекст

 

 

38

Роберт Бернс (17591796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса.

 

 

39

«Моє серце в верховині…». Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).  

 

 

40

РМ (п) Складання власних хайку (Виразне читання поезій напам’ять)

 

 

41

Генрі Лонгфелло (18071882). «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»).

Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди).

(УС) Видатні українські перекладачі     творів зарубіжних поетів.

 (МТ) Фільмографія: документальні фільми про природу США, Японії, Шотландії, «Пісня про Гайавату» (режисер Д. Шор, Канада, США, 1997) та ін

 

 

42

Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові.

 

Діагностувальна робота 4 ( тестові завдання + відповіді на питання )

Тематична

 

 

ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ (7+1)

43

Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні

(МТ) Медіапрогнозування майбутнього. Фільмографія:

«Усмішка» (режисер М. Ралль, СРСР, 1971)

 

 

44

«Усмішка». Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає.

 

 

45

Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ

 

 

46

Роберт Шеклі (19282005). «Запах думок». Фантастичний світ оповідання. (ТЛ) Художня деталь. Поглиблення понять: тема, ідея, оповідання (фантастичне, науково-фантастичне оповідання).

 

 

47

Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві).

 

 

48

Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях.

(ЛК) Картина «Мона Ліза» Л. да Вінчі. Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика

та ін.).

(УС) Українські письменники- фантасти, їхні твори для дітей.

 

 

49

ПЧ Нестлінґер К. «Пес йде у світ», «Начхати нам на огіркового короля!»,«Гном у голові», «Летіть, хрущі» (1-2 за вибором)

 

 

 50

Діагностувальна робота 5  з теми «ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ» Тестові завдання +відповіді на питання Тематична

 

 

 Підсумки ( 2 години)

51

Види художніх образів у прочитаних художніх текстах і медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів. Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва. Фантастика та її роль у художній літературі.  

 

 

52

Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях. Засоби художньої виразності у поетичних і прозових творах. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів (друковані, цифрові). Література на літо

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 13
Оцінки та відгуки
  1. Сіганова Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шевелєва Надія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Косовецька Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Подоляко Олена Лаврентіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Сахарова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Бєзєва Ірина Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Лєвтєрова Марина Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Костіна Неля Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Гончаренко Любов Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Литвинова Надія Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Милевская Наталья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Швецова Анжела Жоржівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Кіріяк Любов Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 10 відгуків
docx
Додано
18 червня 2023
Переглядів
47536
Оцінка розробки
5.0 (13 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку