Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури для 6 кл НУШ
( 1,5 год. на тиждень, 52 години на рік)
Складено до модельної навчальної програми «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.)
Підручник «Зарубіжна література» для 6 класу закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О. М., Мацевко-Бекерська Л. В., Рудніцька Н. П., Ковальова Л. Л., Туряниця В. Г., Базильська Н. М., Гвоздікова О. В., Лебедь Д. О.) Нова Українська школа.
КТП на 2023-2024 н.р
6 клас( НУШ)
( 1,5 год. на тиждень, 52 години на рік)
Складено до модельної навчальної програми «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.)
Підручник «Зарубіжна література» для 6 класу закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О. М., Мацевко-Бекерська Л. В., Рудніцька Н. П., Ковальова Л. Л., Туряниця В. Г., Базильська Н. М., Гвоздікова О. В., Лебедь Д. О.) Нова Українська школа.
№ |
Тема |
Дата |
Примітка |
Вступ ( 1 година) |
|||
|
Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва. Художній образ, особливості йогосприйняття. Роль перекладачів узалученні українських читачів до скарбниці світової літератури.
Теорія літератури (ТЛ) Художнійобраз, види художніх образів улітературі. Поглиблення понять: оригінал і переклад. Література ікультура (ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Україна і світ (УС) Традиційні образи в національних літературах. Медіатекст (МТ) Використання художніх образів у державних символах різних країн, у різних видах мистецтва. |
|
|
МІФИ НА ВСІ ЧАСИ ( 6+1) |
|||
2 |
Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Основні тематичні групи грецьких міфів |
|
|
3 |
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Міф про Геракла (за вибором учителя). Дедал і Ікар. Орфей і Еврідіка. (2-3 міфи за вибором учителя). Міф про Прометея. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. (ТЛ) Міф. (ЛК) Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.). (УС) Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили). Образи Прометея, Дедала й Ікара в українській літературі. Звернення українських письменників до образів, сюжетів міфів народів світу. (МТ) Фільмографія: «Олімп» (режисери Н. Вілінг, А. Таппінг, Канада, Велика Британія, 2015), «Міфи Давньої Греції» (режисер С. Бержер, Франція, 2016), «Прометей» (режисер О. Снежко-Бловатська, СРСР, 1974) та ін |
|
|
4 |
РМ (у) Складання плану до міфу |
|
|
5 |
Міф про Геракла (за вибором учителя). Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. |
|
|
6 |
Дедал і Ікар. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. |
|
|
7 |
Орфей і Еврідіка. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. |
|
|
8 |
Діагностувальна робота 1 з теми «Міфи на всі часи» Різнорівневі завдання. Тематична |
|
|
ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА (15+1) |
|||
9
10 |
Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан» (2-3 розділи за вибором учителя)
Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан» (2-3 розділи за вибором учителя). Тема духовного випробування людини. Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя. (ТЛ) Роман, фантастика, гумор, порівняння, інтер’єр. Поглиблення понять: повість, тема, ідея художнього твору, сюжет, персонаж. Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса,М В. Гоголя. Українські переклади класичних і сучасних творів зарубіжної літератури |
|
|
11 |
Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. (МТ) Фільмографія: «Робінзон Крузо» (режисер Р. Харді, США, 1997),«П’ятнадцятирічний капітан» (режисер В.Журавльов, СРСР, 1945 |
|
|
12 |
Проблема рабства в романі. Образи природи та ідея її пізнання у творі |
|
|
13 |
Чарльз Дікенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі. Динаміка його образу, причини духовного переродження. Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі. |
|
|
14 |
Динаміка образу Скруджа, причини духовного переродження. (МТ) Фільмографія:) «Різдвяна історія» (режисер Р. Земекіс, США, 2009) |
|
|
15 |
Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі. |
|
|
16 |
ПЧ О. Генрі. «Вождь червоношкірих» та ін. (1-2 за вибором) АБО Олдрідж Дж. «Останній дюйм» |
|
|
|
|
|
|
17 |
Микола Васильович Гоголь (1809– 1852). «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Українські народні традиції та звичаї у творі. Поєднання фантастичного і реального. (ЛК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творах Ч. Дікенса і М. В. Гоголя. Утілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві. (УС) М. В. Гоголь і Україна, музеї М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина) (МТ) Фільмографія: «Вечори на хуторі біля Диканьки» (режисер О. Роу, СРСР, 1969 |
|
|
18 |
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. |
|
|
19 |
Гумор в повісті, особливості її мови. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). |
|
|
20 |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907– 2002). «Міо, мій Міо» Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Доля хлопчика Буссе та його мрії, що допомагають здолати життєві негаразди й самотність. (МТ) Фільмографія: «Міо, мій Міо» (режисер В. Грамматиков, Швеція, СРСР, Норвегія, 1987
|
|
|
21 |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Чарівний світ і казкові образи твору. Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами.
Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса,М В. Гоголя. Українські переклади класичних і сучасних творів зарубіжної літератури
|
|
|
22 |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Друзі, сили добра, персонажі зі світу природи, які допомагають головному героєві. Віра в перемогу дружби та людяності у творі.
|
|
|
23 |
Діагностувальна робота 2 «Пригоди і фантастика» Різнорівневі завдання Тематична |
|
|
НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ (11+1) |
|||
24 |
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами. (ТЛ) Портрет, проблема і проблематика літературного твору. Поглиблення понять: тема, ідея, герой/героїня художнього твору (вплив обставин на формування характеру і вчинки, внутрішній світ героя/героїні). (МТ) Фільмографія: «Любов до життя» (режисер К. Суайгерт, США, 2012 |
|
|
25 |
Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя. |
|
|
26 |
Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі. |
|
|
27 |
Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості. (МТ) Фільмографія: «35 кіло надії» (режисер О. Ланглуа, Бельгія, Франція, 2005) |
|
|
28 |
Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи). |
|
|
29 |
Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. |
|
|
30 |
Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті |
|
|
31 |
Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй,національностей, народів
|
|
|
32 |
Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». . Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством. (МТ) Фільмографія: «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (режисер Д. Ганзель, Німеччина, 2018)
|
|
|
33 |
Роль фантастики у творі.Елементи казки. Моральні цінності, що утверджуються у творі.
|
|
|
34 |
Моральні цінності, що утверджуються у творі.
(ЛК) Утілення сюжетів прочитаних творів у різних видах мистецтва. (УС) Твори сучасних українських письменників для дітей і про дітей. |
|
|
35 |
Діагностувальна робота 3 . Письмовий твір з розділу «Не здаватися в життєвих випробуваннях» Тематична |
|
|
БАРВИ СВІТОВОЇ ПОЕЗІЇ ( 6+1) |
|||
36 |
Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. (ТЛ) Хайку, епітет, метафора. Поглиблення поняття: вірш. (ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах. |
|
|
37 |
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст |
|
|
38 |
Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. |
|
|
39 |
«Моє серце в верховині…». Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). |
|
|
40 |
РМ (п) Складання власних хайку (Виразне читання поезій напам’ять) |
|
|
41 |
Генрі Лонгфелло (1807–1882). «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди). (УС) Видатні українські перекладачі творів зарубіжних поетів. (МТ) Фільмографія: документальні фільми про природу США, Японії, Шотландії, «Пісня про Гайавату» (режисер Д. Шор, Канада, США, 1997) та ін |
|
|
42 |
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові.
Діагностувальна робота 4 ( тестові завдання + відповіді на питання ) Тематична |
|
|
ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ (7+1) |
|||
43 |
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні (МТ) Медіапрогнозування майбутнього. Фільмографія: «Усмішка» (режисер М. Ралль, СРСР, 1971) |
|
|
44 |
«Усмішка». Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. |
|
|
45 |
Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ |
|
|
46 |
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Фантастичний світ оповідання. (ТЛ) Художня деталь. Поглиблення понять: тема, ідея, оповідання (фантастичне, науково-фантастичне оповідання). |
|
|
47 |
Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві). |
|
|
48 |
Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях. (ЛК) Картина «Мона Ліза» Л. да Вінчі. Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.). (УС) Українські письменники- фантасти, їхні твори для дітей. |
|
|
49 |
ПЧ Нестлінґер К. «Пес йде у світ», «Начхати нам на огіркового короля!»,«Гном у голові», «Летіть, хрущі» (1-2 за вибором) |
|
|
50 |
Діагностувальна робота 5 з теми «ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ» Тестові завдання +відповіді на питання Тематична |
|
|
Підсумки ( 2 години) |
|||
51 |
Види художніх образів у прочитаних художніх текстах і медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів. Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва. Фантастика та її роль у художній літературі. |
|
|
52 |
Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях. Засоби художньої виразності у поетичних і прозових творах. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів (друковані, цифрові). Література на літо |
|
|