Календарно-тематичне планування корекційно-розвиткових занять за програмою "Корекція розвитку" для дітей із ЗПР

Про матеріал
Календарно-тематичне планування корекційно-розвиткових занять за програмою "Корекція розвитку" (105 годин, 3 години на тиждень) Складено відповідно до програми з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітня навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку «Корекція розвитку». Автори: Сак Т.В., Прохоренко Л.І. (2018 р.)
Перегляд файлу

ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПЛАН

корекційно-розвиткових занять

за програмою «Корекція розвитку»

(105 годин, 3 години на тиждень)

 

Складено відповідно до програми з корекційно-розвиткової роботи

для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітня навчальних закладів

для дітей із затримкою психічного розвитку

«Корекція розвитку».

Автори: Сак Т.В., Прохоренко Л.І. (2018 р.)

 

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи та очікувані результати

Примі-тки

 

І семестр

Розвиток наочно-образного мислення засобом конструювання

 

 

 

 

1

 

Сприйняття сенсорних еталонів

Учень/учениця

Уміє: сприймати сенсорні еталони, виділяти об'ємні предмети в макропросторі, співвідносити форми об'ємних предметів і задані еталони форми;

порівнювати предмети за довжиною і шириною;

виділяти функціональні частини у реальних предметах, визначати їх просторове взаєморозташування;

відтворювати споруду відповідно до зразка, визначати склад конструкторських деталей, особливості їх форми, розміру й розташування;

добирати необхідні деталі відповідно до зразка.

 

2

 

Виділення об'ємних предметів в макропросторі

3

 

Співвіднесення форми об'ємних предметів і задані еталони форми

4

 

Розчленування складної форми на складові частини

5

 

Співвіднесення відстань

6

 

Визначення місця розташування й взаємовідношення між об’єктами

7-8

 

Практична робота. Вправи з деталями конструктора (ознайомлення з деталями (кубик, цеглинка, брусок, трикутна призма), вчити розрізняти їх за формою і кольором на рівні зіставлення й пізнавання)

9-10

 

Учити простому аналізу споруд (виділяти форму розмір, колір конструкторських деталей)

11-12

 

Формування уявлення про протяжність предметів шляхом побудови доріжок різної довжини й ширини

13

 

Порівняння предметів за довжиною і шириною

14-15

 

Збагачувати мовлення «Збери за схемою» словосполученнями (наприклад: «доріжка червоного кольору довга (широка)», «доріжка зеленого кольору коротка (вузька)»)

16-17

 

Збагачувати мовлення «Нарисуй схему» словосполученнями (наприклад: «червона доріжка довша (коротша) за зелену»)

 

18

 

Конструкторські ігри «Збери за схемою»

 

Розвиток логічного мислення

 

 

 

 

19

 

Виділення ознак предметів.

Уміє: на матеріалі навчальних предметів Природознавство, Математика  для четвертого класу виділяти ознаки предметів; виділяти суттєві властивості предметів; порівнювати предмети, явища; класифікувати предмети і явища; ділити предмети на класи відповідно до заданої основи;

давати визначення поняттям;

відносити предмети до родини (класу).

 

20

 

Виділення суттєвих властивостей предметів.

21

 

Порівняння предметів.

22-23

 

Класифікація предметів і явищ (засвоєння дії класифікації (поділ предметів на класи, групи, виділенням в предметах тих чи інших ознак)

24

 

Правила класифікації.

25-26

 

Складання словесної характеристики класів у вже готовій класифікації.

27

 

Поділ об’єктів на класи відповідно до заданої основи

28

 

Уміння давати визначення поняттям

29

 

Формування уміння відносити об’єкти до родини (класу)

 

Розвиток довільної уваги

 

 

 

 

30

 

Розуміння конкретної задачі виконуваної діяльності.

Уміє: концентрувати увагу тривалий час на конкретному предметі, завданні, керувати увагою в нових умовах виконання; зосереджуватися на об’єктах, даних уявно, мислиннєво, словесно, називати їх основні властивості; переключати  та розподіляти увагу, контролювати її під час переключення на інший вид діяльності; визначати під час засвоєння нової інформації суттєві та другорядні моменти

 

31

 

Тренування довільної уваги (шляхом повторень і вправ) з метою виховання спостережливості у дітей.

32-33

 

Розвиток довільну увагу засобами навчальної гри, оскільки вона завжди має постановку задачі

34-35

 

Тренування уваги засобом відтворенням образу сприйнятого об’єкта (Спеціальні вправи, що тренують основні властивості уваги: обсяг, розподіл, концентрацію, стійкість і переключення).

36-37

 

Вправи на розвиток довільності уваги засобами розвитку волі та уважності як властивості особистості

38-39

 

Вправи на утримання уваги на одному завданні (стійкість і концентрація)

 

40-41

 

Вправи на перехід уваги з одного об’єкта на інший (переключення уваги)

42-43

 

Вправи на перехід уваги від одного виду діяльності до іншого (переключення уваги)

44-45

 

Вправи на підпорядкування уваги вимогам діяльності (довільність уваги)

46-47

 

Вправи на визначення в предметах і явищах малопомітних, але суттєвих ознак і властивостей (спостережливість)

 

ІІ семестр

Розвиток наочно-образного мислення засобом конструювання

 

 

 

 

48

 

Уміння аналізувати об’єкт, виділяти в ньому основні частини й деталі (їх складові, визначати їх розміри, форму, просторові відношення й призначення).

Учень/учениця

Уміє: сприймати сенсорні еталони, виділяти об'ємні предмети в макропросторі, співвідносити форми об'ємних предметів і задані еталони форми;

порівнювати предмети за довжиною і шириною;

виділяти функціональні частини у реальних предметах, визначати їх просторове взаєморозташування;

відтворювати споруду відповідно до зразка, визначати склад конструкторських деталей, особливості їх форми, розміру й розташування;

добирати необхідні деталі відповідно до зразка.

 

49

 

Аналізування конструкторського зразка

50

 

Співвіднесення елементів зразка з частинами предмета

51-52

 

Самостійне будування за схемою

53

 

Виділення функціональних частин у реальних предметах

54

 

Визначення просторово взаєморозташування частин предметів

55

 

Відтворення споруд відповідно до зразка

56

 

Визначення складу конструкторських деталей, особливостей їх форми, розміру й розташування.

57-58

 

Відтворення в споруді знайомого предмета, знаходити його конструкторське рішення.

59

 

Планування послідовності виконання дій з реалізації задуму конструкції.

60

 

Добір необхідних деталей відповідно до зразка.

61-62

 

Точне з’єднання конструкторських деталей при відтворенні споруди. Тарловськая Н.Ф., Топоркова Л.А. Обучение детей дошкольного возраста конструированию и ручному труду: Кн. для воспитателей дет. сада и родителей. – М.: Просвещение; Владос, 1994.216 –с.  ]

63

 

Конструкторські ігри «Місто майстрів», «Будинки для гостей з іншої планети»

 

64

 

Конструкторські ігри «Виставка машин», «Палац для казкових героїв»

 

65

 

Конструкторські ігри «Мости», «Морська подорож»

 

66

 

Конструкторські ігри «Лист з Квіткового міста», «Гра в чарівників»

 

 

Розвиток логічного мислення

 

 

 

 

67

 

Виділення ознак предметів.

Уміє: на матеріалі навчальних предметів Природознавство, Математика  для четвертого класу виділяти ознаки предметів; виділяти суттєві властивості предметів; порівнювати предмети, явища; класифікувати предмети і явища; ділити предмети на класи відповідно до заданої основи;

давати визначення поняттям;

відносити предмети до родини (класу).

 

68-69

 

Впізнання предметів по заданих ознаках.

70-71

 

Формування уміння виділяти суттєві властивості предметів.

72-73

 

Порівняння двох і більше предметів.

74-75

 

Класифікація предметів і явищ (засвоєння дій класифікації, поділ предметів на класи, групи виділенням в предметах тих чи інших ознак); правила класифікації.

76-77

 

Складання словесної характеристики класів у вже готовій класифікації.

78

 

Поділ об’єктів на класи відповідно до заданої основи.

79-80

 

Формування уміння давати визначення поняттям.

81-82

 

Формування уміння відносити об’єкти до родини (класу).

 

Розвиток довільної уваги

 

 

 

 

83-84

 

Розвиток довільної уваги з максимальною опорою на активну мислительну діяльність

Уміє: концентрувати увагу тривалий час на конкретному предметі, завданні, керувати увагою в нових умовах виконання; зосереджуватися на об’єктах, даних уявно, мислиннєво, словесно, називати їх основні властивості; переключати  та розподіляти увагу, контролювати її під час переключення на інший вид діяльності; визначати під час засвоєння нової інформації суттєві та другорядні моменти

 

85-86

 

Розвиток вміння уважно сприймати навчальні вимоги та нову інформацію.

87-88

 

Розвиток увагу під час навчальної діяльності, як засобу формування контрольної функції, тобто здатності контролювати свої дії і вчинки, перевіряти результати своєї діяльності.

89-90

 

Розвиток прагнення домагатися мети, неодмінно зробити намічене.

91

 

Вправи на уважність «Знайди зайве»

92

 

Вправи на уважність «Найкоротше слово», «Найдовше слово»

93

 

Вправи на уважність «Що означають назви рослин» та ін.

94-95

 

Вправи на тренування зорової пам’яті відтворенням образу сприйнятого об’єкта, що сприяє розвитку уваги

96-97

 

Вправи на спостережливість і на подальше відтворювання

98-99

 

Вправи на складання візерунка з пам’яті за зразком

100-101

 

Вправи на розрізнення геометричних візерунків у складних комбінаціях

102

 

Вправи типу «Доповни відповідь», «Поправ товариша»

103

 

Вправи типу «Хто скаже коротше і точніше?», «Наведи приклад»

104-105

 

Розвивальні вправи на основі матеріалу 4 класу.

Узагальнення

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Журавель Людмила Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Фроленко Світлана Валеріївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Інкл
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
24855
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку