ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПЛАН
корекційно-розвиткових занять
за програмою «Корекція розвитку»
(105 годин, 3 години на тиждень)
Складено відповідно до програми з корекційно-розвиткової роботи
для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітня навчальних закладів
для дітей із затримкою психічного розвитку
«Корекція розвитку».
Автори: Сак Т.В., Прохоренко Л.І. (2018 р.)
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу
|
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи та очікувані результати |
Примі-тки |
І семестр Розвиток наочно-образного мислення засобом конструювання
|
|
|||
1 |
|
Сприйняття сенсорних еталонів |
Учень/учениця Уміє: сприймати сенсорні еталони, виділяти об'ємні предмети в макропросторі, співвідносити форми об'ємних предметів і задані еталони форми; порівнювати предмети за довжиною і шириною; виділяти функціональні частини у реальних предметах, визначати їх просторове взаєморозташування; відтворювати споруду відповідно до зразка, визначати склад конструкторських деталей, особливості їх форми, розміру й розташування; добирати необхідні деталі відповідно до зразка. |
|
2 |
|
Виділення об'ємних предметів в макропросторі |
||
3 |
|
Співвіднесення форми об'ємних предметів і задані еталони форми |
||
4 |
|
Розчленування складної форми на складові частини |
||
5 |
|
Співвіднесення відстань |
||
6 |
|
Визначення місця розташування й взаємовідношення між об’єктами |
||
7-8 |
|
Практична робота. Вправи з деталями конструктора (ознайомлення з деталями (кубик, цеглинка, брусок, трикутна призма), вчити розрізняти їх за формою і кольором на рівні зіставлення й пізнавання) |
||
9-10 |
|
Учити простому аналізу споруд (виділяти форму розмір, колір конструкторських деталей) |
||
11-12 |
|
Формування уявлення про протяжність предметів шляхом побудови доріжок різної довжини й ширини |
||
13 |
|
Порівняння предметів за довжиною і шириною |
||
14-15 |
|
Збагачувати мовлення «Збери за схемою» словосполученнями (наприклад: «доріжка червоного кольору довга (широка)», «доріжка зеленого кольору коротка (вузька)») |
||
16-17 |
|
Збагачувати мовлення «Нарисуй схему» словосполученнями (наприклад: «червона доріжка довша (коротша) за зелену»)
|
||
18 |
|
Конструкторські ігри «Збери за схемою» |
||
Розвиток логічного мислення
|
|
|||
19 |
|
Виділення ознак предметів. |
Уміє: на матеріалі навчальних предметів Природознавство, Математика для четвертого класу виділяти ознаки предметів; виділяти суттєві властивості предметів; порівнювати предмети, явища; класифікувати предмети і явища; ділити предмети на класи відповідно до заданої основи; давати визначення поняттям; відносити предмети до родини (класу). |
|
20 |
|
Виділення суттєвих властивостей предметів. |
||
21 |
|
Порівняння предметів. |
||
22-23 |
|
Класифікація предметів і явищ (засвоєння дії класифікації (поділ предметів на класи, групи, виділенням в предметах тих чи інших ознак) |
||
24 |
|
Правила класифікації. |
||
25-26 |
|
Складання словесної характеристики класів у вже готовій класифікації. |
||
27 |
|
Поділ об’єктів на класи відповідно до заданої основи |
||
28 |
|
Уміння давати визначення поняттям |
||
29 |
|
Формування уміння відносити об’єкти до родини (класу) |
||
Розвиток довільної уваги
|
|
|||
30 |
|
Розуміння конкретної задачі виконуваної діяльності. |
Уміє: концентрувати увагу тривалий час на конкретному предметі, завданні, керувати увагою в нових умовах виконання; зосереджуватися на об’єктах, даних уявно, мислиннєво, словесно, називати їх основні властивості; переключати та розподіляти увагу, контролювати її під час переключення на інший вид діяльності; визначати під час засвоєння нової інформації суттєві та другорядні моменти |
|
31 |
|
Тренування довільної уваги (шляхом повторень і вправ) з метою виховання спостережливості у дітей. |
||
32-33 |
|
Розвиток довільну увагу засобами навчальної гри, оскільки вона завжди має постановку задачі |
||
34-35 |
|
Тренування уваги засобом відтворенням образу сприйнятого об’єкта (Спеціальні вправи, що тренують основні властивості уваги: обсяг, розподіл, концентрацію, стійкість і переключення). |
||
36-37 |
|
Вправи на розвиток довільності уваги засобами розвитку волі та уважності як властивості особистості |
||
38-39 |
|
Вправи на утримання уваги на одному завданні (стійкість і концентрація) |
|
|
40-41 |
|
Вправи на перехід уваги з одного об’єкта на інший (переключення уваги) |
||
42-43 |
|
Вправи на перехід уваги від одного виду діяльності до іншого (переключення уваги) |
||
44-45 |
|
Вправи на підпорядкування уваги вимогам діяльності (довільність уваги) |
||
46-47 |
|
Вправи на визначення в предметах і явищах малопомітних, але суттєвих ознак і властивостей (спостережливість) |
||
ІІ семестр Розвиток наочно-образного мислення засобом конструювання
|
|
|||
48 |
|
Уміння аналізувати об’єкт, виділяти в ньому основні частини й деталі (їх складові, визначати їх розміри, форму, просторові відношення й призначення). |
Учень/учениця Уміє: сприймати сенсорні еталони, виділяти об'ємні предмети в макропросторі, співвідносити форми об'ємних предметів і задані еталони форми; порівнювати предмети за довжиною і шириною; виділяти функціональні частини у реальних предметах, визначати їх просторове взаєморозташування; відтворювати споруду відповідно до зразка, визначати склад конструкторських деталей, особливості їх форми, розміру й розташування; добирати необхідні деталі відповідно до зразка. |
|
49 |
|
Аналізування конструкторського зразка |
||
50 |
|
Співвіднесення елементів зразка з частинами предмета |
||
51-52 |
|
Самостійне будування за схемою |
||
53 |
|
Виділення функціональних частин у реальних предметах |
||
54 |
|
Визначення просторово взаєморозташування частин предметів |
||
55 |
|
Відтворення споруд відповідно до зразка |
||
56 |
|
Визначення складу конструкторських деталей, особливостей їх форми, розміру й розташування. |
||
57-58 |
|
Відтворення в споруді знайомого предмета, знаходити його конструкторське рішення. |
||
59 |
|
Планування послідовності виконання дій з реалізації задуму конструкції. |
||
60 |
|
Добір необхідних деталей відповідно до зразка. |
||
61-62 |
|
Точне з’єднання конструкторських деталей при відтворенні споруди. Тарловськая Н.Ф., Топоркова Л.А. Обучение детей дошкольного возраста конструированию и ручному труду: Кн. для воспитателей дет. сада и родителей. – М.: Просвещение; Владос, 1994.216 –с. ] |
||
63 |
|
Конструкторські ігри «Місто майстрів», «Будинки для гостей з іншої планети» |
|
|
64 |
|
Конструкторські ігри «Виставка машин», «Палац для казкових героїв» |
|
|
65 |
|
Конструкторські ігри «Мости», «Морська подорож» |
|
|
66 |
|
Конструкторські ігри «Лист з Квіткового міста», «Гра в чарівників» |
|
|
Розвиток логічного мислення
|
|
|||
67 |
|
Виділення ознак предметів. |
Уміє: на матеріалі навчальних предметів Природознавство, Математика для четвертого класу виділяти ознаки предметів; виділяти суттєві властивості предметів; порівнювати предмети, явища; класифікувати предмети і явища; ділити предмети на класи відповідно до заданої основи; давати визначення поняттям; відносити предмети до родини (класу). |
|
68-69 |
|
Впізнання предметів по заданих ознаках. |
||
70-71 |
|
Формування уміння виділяти суттєві властивості предметів. |
||
72-73 |
|
Порівняння двох і більше предметів. |
||
74-75 |
|
Класифікація предметів і явищ (засвоєння дій класифікації, поділ предметів на класи, групи виділенням в предметах тих чи інших ознак); правила класифікації. |
||
76-77 |
|
Складання словесної характеристики класів у вже готовій класифікації. |
||
78 |
|
Поділ об’єктів на класи відповідно до заданої основи. |
||
79-80 |
|
Формування уміння давати визначення поняттям. |
||
81-82 |
|
Формування уміння відносити об’єкти до родини (класу). |
||
Розвиток довільної уваги
|
|
|||
83-84 |
|
Розвиток довільної уваги з максимальною опорою на активну мислительну діяльність |
Уміє: концентрувати увагу тривалий час на конкретному предметі, завданні, керувати увагою в нових умовах виконання; зосереджуватися на об’єктах, даних уявно, мислиннєво, словесно, називати їх основні властивості; переключати та розподіляти увагу, контролювати її під час переключення на інший вид діяльності; визначати під час засвоєння нової інформації суттєві та другорядні моменти |
|
85-86 |
|
Розвиток вміння уважно сприймати навчальні вимоги та нову інформацію. |
||
87-88 |
|
Розвиток увагу під час навчальної діяльності, як засобу формування контрольної функції, тобто здатності контролювати свої дії і вчинки, перевіряти результати своєї діяльності. |
||
89-90 |
|
Розвиток прагнення домагатися мети, неодмінно зробити намічене. |
||
91 |
|
Вправи на уважність «Знайди зайве» |
||
92 |
|
Вправи на уважність «Найкоротше слово», «Найдовше слово» |
||
93 |
|
Вправи на уважність «Що означають назви рослин» та ін. |
||
94-95 |
|
Вправи на тренування зорової пам’яті відтворенням образу сприйнятого об’єкта, що сприяє розвитку уваги |
||
96-97 |
|
Вправи на спостережливість і на подальше відтворювання |
||
98-99 |
|
Вправи на складання візерунка з пам’яті за зразком |
||
100-101 |
|
Вправи на розрізнення геометричних візерунків у складних комбінаціях |
||
102 |
|
Вправи типу «Доповни відповідь», «Поправ товариша» |
||
103 |
|
Вправи типу «Хто скаже коротше і точніше?», «Наведи приклад» |
||
104-105 |
|
Розвивальні вправи на основі матеріалу 4 класу. Узагальнення |