Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з основ здоров'я у 9 класі відпавідає оновленій програмі з предмету, містить пронумеровані теми уроків, практичні завдання, що є неввід'ємною частиною діяльнісного компоненту, домашні завдання, графи для запису дати та примітки.
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Першолиманський навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дитячий садок»
Решетилівської районної ради Полтавської області
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з основ здоров’я у 9 класі
Шуть Тетяна Володимирівна,
вчитель основ здоров’я
Лиман Перший
2018
Основи здоров’я
9 клас
І семестр
(35 годин, 4 години – резервний час)
№ |
Тема |
Практичні роботи |
Дата |
Примітка |
Домашнє завдання |
Розділ 1. Здоров’я людини (3 год) |
|||||
|
Дотримання здорового способу життя.
|
Аналіз свого способу життя та особистих цілей |
|
|
Опрацювати§1 |
|
Сфери життя людини. |
Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя |
|
|
Опрацювати§2 |
|
Сучасне уявлення про здоров’я. Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. Чинники, що впливають на показники здоров’я населення |
|
|
|
Опрацювати§3 |
Розділ 2. Фізична складова здоров’я (6 год) |
|||||
|
Збереження і зміцнення фізичної складової здоров'я Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я. |
|
|
|
Опрацювати§4 |
|
Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут людини. |
|
|
|
Опрацювати§5 |
|
Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. |
|
|
|
Опрацювати§6 |
|
Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці. |
|
|
|
Опрацювати§7 |
|
Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. |
Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму. |
|
|
Опрацювати§8 |
|
Моніторинг здоров’я. Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я |
Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я. |
|
|
Опрацювати§9 |
|
Підсумковий урок з теми «Здоров’я людини. Фізична складова здоров’я» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я (12 год) |
|||||
|
Самореалізація особистості Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. |
|
|
|
Опрацювати§10 |
|
Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки. |
|
|
|
Опрацювати§11 |
|
Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. |
|
|
|
Опрацювати§12
|
|
Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація. Міні-проект: «Дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації». |
Виявлення професійних схильностей
|
|
|
Опрацювати§13 |
|
Екскурсія до центру зайнятості населення. |
|
|
|
Скласти звіт про екскурсію |
|
Емоційне благополуччя Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. Саморегуляція. Методи самоконтролю. |
|
|
|
Опрацювати§14 |
|
Підсумковий урок з теми «Самореалізація особистості. Емоційне благополуччя» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|
Уміння вчитися Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. |
|
|
|
Опрацювати§15 |
|
Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. |
Визначення індивідуального стилю навчання |
|
|
Опрацювати§16 |
|
Підготовка до Державної підсумкової атестації Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу. |
Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до Державної підсумкової атестації |
|
|
Опрацювати§17 |
|
Самовиховання характеру Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. |
Самооцінка характеру. Проект самовиховання.*
|
|
|
Опрацювати§18 |
|
Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. |
|
|
|
Опрацювати§19 |
|
Цінності і якість життя. Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру. |
|
|
|
Опрацювати§20 |
|
Підсумковий урок з теми «Уміння вчитися. Самовиховання характеру» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|
Розділ 3. Соціальна складова здоров’я (10 год) |
|||||
Тема 1. Соціальний добробут (6 год) |
|||||
|
Соціальна компетентність. Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками. |
Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими й однолітками.
|
|
|
Опрацювати§21 |
|
Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя. Поняття «гендер» і « стать» |
Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей. |
|
|
Опрацювати§22 |
|
Репродуктивне здоров’я молоді Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. |
|
|
|
Опрацювати§23 |
|
Негативні наслідки ранніх статевих стосунків, зокрема, інфікування на вірус папіломи людини та ризик розвитку раку шийки матки. Запобігання захворюванням, які передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції. Спільна відповідальність чоловіка і жінки за використання контрацепції та засобів захисту від ІПСШ. Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ. Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад. |
Відпрацювання навичок отримання достовірної інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання у своєму середовищі.
|
|
|
Опрацювати§24 |
|
Протидія стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я та з інвалідністю. |
|
|
|
Опрацювати§25-26 |
|
Значення регулярних профілактичних оглядів для хлопців та дівчат. Профілактика та раннє виявлення онкологічних захворювань молочної залози (огляд мамолога). Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді. |
Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання.
|
|
|
Узагальнити почуту на уроці інформацію |
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки (4 год) |
|||||
|
Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. |
Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні |
|
|
Опрацювати§27 |
|
Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки. |
|
|
|
Опрацювати§28 |
|
Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я. |
|
|
|
Опрацювати§29 |
|
Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя. Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку. |
Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади **
|
|
|
Опрацювати§30, підготуватися до підсумкового уроку |
|
Підсумковий урок з теми «Соціальна складова здоров’я» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|
Тематична |