Урок Сфери життя людини. Практична вправа «Довгострокове планування з урахуванням сфер життя».""

Про матеріал

Сфери життя людини. Практична вправа «Довгострокове планування з урахуванням сфер життя».

Мета: визначити основні життєві цінності, сфери життя людини, життєве кредо; формувати вміння планувати своє життя, критично мислити; виховувати гармонійно розвинену особистість.

Перегляд файлу

Урок 2. Сфери життя людини. Практична вправа «Довгострокове планування з урахуванням сфер життя».

Мета: визначити основні життєві цінності, сфери життя людини, життєве кредо; формувати вміння планувати своє життя, критично мислити; виховувати гармонійно розвинену особистість.

Поняття, терміни: життєве кредо, життєві цінності, сфери життя.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

А це ж так просто — щастя дарувати!
І усмішку, щоб радістю цвіла.
Лиш треба доброту у серці мати,
І людяність, і трішечки тепла.
І до людей нести це щиро-щиро,
Сказати добре слово від душі…
Й побільшає довкіл тепла і миру,
То ж подаруй всім щастя! Поспіши!
І більше стане того щастя в тебе,
І звеселіє світ від доброти.
І усміхнеться волошково небо,
То ж вчися щастя дарувати ти!

А це ж так просто — щастя дарувати!
І усмішку, щоб радістю цвіла.
Лиш треба доброту у серці мати,
І людяність, і трішечки тепла.
І до людей нести це щиро-щиро,
Сказати добре слово від душі…
Й побільшає довкіл тепла і миру,
То ж подаруй всім щастя! Поспіши!
І більше стане того щастя в тебе,
І звеселіє світ від доброти.
І усміхнеться волошково небо,
То ж вчися щастя дарувати ти! (Надія Красоткіна)

 

¬ Давайте подаруємо один одному краплинку тепла, скажемо своєму сусіду по парті комплімент.

 

ІІ. Мотивація та актуалізація навчального матеріалу

 

1.Вправа «Знайди зайве»

¬ Видали ознаки, що притаманні хворої людині:

Міцний імунітет, швидка втомлюваність, гарний настрій, низька працездатність, обмежує спілкування, потребує допомоги.

 

2.Вправа «Закінчи вислів»:

1) «Немає друга, подібного здоров’ю, немає ворога, подібного …(хворобі)»

2) «Краще бути здоровим і багатим, ніж …(бідним і хворим)».

3) «Тисячі речей необхідні здоровому, і тільки одна …(хворому: здоров’я)».

4) «Без здоров’я неможливе і …(щастя) ».

 

3.Вправа «Мозковий штурм»

¬ Чому люди знаючи всі ці вислови, розуміючи цінність здоров’я, не бережуть його?

Вчитель. Ми довели, що здоров’я, дійсно, дуже важлива складова щасливого життя. Які ще життєві цінності можна визначити, як загальнолюдські? Давайте створимо «колесо життя», яке складається з 8 спиць, де кожна спиця – це сфера життя без якої людина не може вважати себе щасливою.

(Обговорюються роботи учнів та будується спільне «колесо життя», або порівнюється з малюнком в підручнику с.11 )

1 – здоров’я;

2 – родина;

3 – друзі;

4 – освіта;

5 – відпочинок;

6 – робота, кар’єра;

7 – фінанси;

8 – самовдосконалення, духовність.

 

Вчитель. Сьогодні на уроці ми розглянемо основні сфери життя людини; потренуємося визначати цілі і розробляти плани в різних сферах життя.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Вчитель. Щоб «колесо життя» рухалося потрібно, щоб всі сфери життя взаємодоповнювали одна одну, тому людина повинна планувати своє майбутнє.

 1.Робота з підручником, с.13. Розглянемо поради для планування життя:

  • Визначити мету.
  • Уявити бажаний результат.
  • Додержуватися життєвих принципів.
  • Усвідомити свої найважливіші життєві цінності.
  • Пам’ятати про потреби.
  • Дбати про особистий розвиток.
  • Вірити у власні сили.

 

2.Девиз життя, життєве кредо.

Кредо – особисте переконання, основа світогляду людини.

 

Вправа «Знайди, що найближче до твоїх думок».

(Учні отримують приклади життєвих кредо відомих людей та визначають, що ближче для них. Якщо є інтернет, то можна дати завдання учням знайти життєве кредо в інтернеті).

 

Приклади:

  1. «Прокидаючись вранці, запитай себе: «Що я повинен зробити?» Увечері, перш ніж заснути: «Що я зробив?» /Піфагор/
  2. «Я цього хочу. Зачить, це буде». /Генрі Форд/
  3. «Урок, який я засвоїв і якому слідую все життя, полягав у тому, що треба намагатися і намагатися, і намагатися і знову намагатися – але ніколи не здаватися!» /Річард Бренсон/
  4. «Твоє життя формується твоїми думками». /Маркус Авреліус/
  5. «Я люблю життя, бо ще стільки багато невідомого». /Ентоні Хопкінс/
  6. «Життя коротке і коли воно закінчується, то закінчується назавжди, тож проживи його гідно, прислухайся до свого серця». /Ф. Ніцше/
  7. «Все у наших руках, тому їх не можна опускати».
  8. «Раніше я казав: « Я сподіваюся, що все зміниться». Потім я зрозумів, що існує єдиний спосіб, щоб все змінилося – змінитися мені самому». /Джим Рон/

(Обговорення)

 

Релаксація. Вправа «Море»

       Заплющте очі, зручно сядьте, покладіть руки на коліна долонями до гори. Уявіть собі берег моря, зробіть глибокий вдих, повільний видих. Шумить морська хвиля, заспокоює і заколисує. Ви сидите на березі моря, ноги торкаються морські води. Повільно зробить вдих і видих. Відчуйте прохолоду морської води. Із кожним видихом вода повільно входить у вас через ступні ніг, піднімається в гору по тілу аж до талії, як приплив. А з кожним видихом повертається з гори в низ, як відплив. І знов приплив – вдих, відплив – видих… вашому тілу приємно, спокійно. Вода очищує і очищує кожну частинку вашого тіла і ззовні, і з середини. Ви відчуваєте себе берегом моря, ви розчиняєтесь в піску, і вас омиває вода… вдих – приплив, видих – відплив. Ви злилися з природою. Ви – частина природи. Вам добре і приємно відчувати себе природою. Рухаючись у зворотному напрямку, на слові «один» розплющте очі (п’ять – чотири – три – два - один). 

 

 

 ІV. Узагальнення та закріплення отриманих знань

 

Практична вправа «Довгострокове планування з урахуванням сфер життя».

 (Зробити висновок: «Яким сферам життя ви плануєте приділяти більше уваги найближчим часом? Чому?»)

 

 

V. Підсумки

У кожного своє поняття про життя.
Хтось насолоджується, сонечку радіє.
У когось до грошей звелось усе буття
І він їх краде, накопичує і скніє.
Хтось має мрію і до неї йде,
Чи до політики удало присмоктався,
А другий спокою не віднайде ніде,
Він ігри любить, то ж і поквитався.
Хтось хоче легко по життю іти,
Бездумно, без напруження прожити.
Під сонечком барвисто процвісти,
Метеликом на вогнище летіти.
Один роботою себе аж загнуздав,
Не має вже й просвітлої години.
А хтось зневірився, у розпач впав...
Усе по-різному у кожної людини.
Усяк по-своєму живе своє життя.
На свій мотив, на власне розуміння.
Летить, летить й не знає до пуття,
Де той причал, де те благословення
І той вокзал, і той дороговказ,
Який би вивів на пряму стежину.
Його нема. Отак воно щораз
Закручує, замотує людину...
І важко взнати, шлях свій віднайти.
Ще важче тут якусь пораду дати...
Щоб не втонути, треба погребти,
Дістатись берега й на ноги стати. (Надія Красоткіна)

 

Вправа «Мікрофон»

¬ Закінчи речення: «Я сьогодні зробив для себе відкриття…»

 

VІ. Домашнє завдання: опрацювати §2, виконати завдання в зошиті:

 «Як ви розумієте слова видатного українського письменника Івана Франка: «Не високо мудруй, але твердо держись, а хто правду лама, з тим ти сміло борись?»

 


 

 

Завантаження...
docx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
7602
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку