Календарно-тематичне планування з української мови для 8 класу складено згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів/ упоряд. Г.Т. Шелехова, М.І. Пентилюк, В.І. Новосьолова, Т.Д. Гнаткович, Н.Б. Коржова, К.В. Таранік-Ткачук / К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 зі змінами)
УКРАЇНСЬКА МОВА. 8 клас
|
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
|||
|
1 |
|
Вступ. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання та впливу. Колективне складання плану (складного) розповіді. |
|
|||
|
ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО (3 години) |
|
|||||
|
2 |
|
РМ №1. Повторення відомостей про текст, стилі, жанри й типи мовлення. Складання тексту-роздуму в публіцистичному стилі. |
|
|||
|
3 |
|
Лексикологія. Фразеологія. Складання інструкції щодо користування електронними мовними словниками. |
|
|||
|
4 |
|
РМ №2. Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки. |
|
|||
|
5 |
|
Морфологія й орфографія. |
|
|||
|
6 |
|
Основні правила правопису. |
|
|||
|
СИНТАКСИС. ПУНКТУАЦІЯ. Словосполучення й речення (4 години) |
|
|||||
|
7 |
|
Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова. |
|
|||
|
8 |
|
Види речень за метою висловлювання. Окличні речення. |
|
|||
|
9 |
|
Речення прості й складні (повторення), двоскладні й односкладні. |
|
|||
|
10 |
|
Граматична помилка та її умовне позначення (практично). |
|
|||
|
Просте речення. Двоскладне речення (7 годин + 1 година на повторення) |
|
|||||
|
11 |
|
Головні й другорядні члени речення. Підмет і присудок як головні члени речення. Способи вираження підмета. |
|
|||
|
12 |
|
Простий і складений присудок (іменний і дієслівний). Способи вираження присудка. |
|
|||
|
13 |
|
Узгодження головних членів речення. Речення поширені й непоширені (повторення). Порядок слів у реченні. Логічний наголос. |
|
|||
|
14 |
|
РМ №3. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі. |
|
|||
|
15 |
|
РМ №4. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі. |
|
|||
|
16 |
|
Означення, додаток й обставини як другорядні члени речення (повторення). |
|
|||
|
17 |
|
Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс. Прикладки, що беруться в лапки. |
|
|||
|
18 |
|
Види обставин (за значенням), способи вираження їх. Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами. |
|
|||
|
19 |
|
Тире між підметом і присудком. Виразне читання речень різних видів. |
|
|||
|
20 |
|
Контрольна тестова робота №1. Повторення. Словосполучення й речення. |
|
|||
|
21 |
|
РМ №5. Аналіз контрольних робіт. Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’ятки історії й культури. |
|
|||
|
Односкладні речення (7 годин) |
|
|||||
|
22 |
|
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Означено-особові речення. |
|
|||
|
23 |
|
Узагальнено-особові речення. |
|
|||
|
24 |
|
Неозначено-особові речення. |
|
|||
|
25 |
|
Безособові речення. |
|
|||
|
26 |
|
РМ №6. Ділові папери. План роботи. |
|
|||
|
27 |
|
Називні речення. |
|
|||
|
28 |
|
Односкладне речення як частина складного речення. |
ущільнення |
|||
|
Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях. |
||||||
|
29 30 |
|
РМ №7-8. Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі. |
|
|||
|
31 |
|
Контрольний диктант. |
у\ переказ |
|||
|
32 |
|
Контрольна тестова робота №2. Просте двоскладне речення. Односкладні й неповні речення. |
діалог |
|||
|
33 |
|
Аналіз контрольних робіт. |
ущільнення |
|||
|
РМ №9. Складання й розігрування діалогів. |
||||||
|
34 |
|
РМ №10. Усний твір-опис пам’ятки історії та культури за картиною в публіцистичному стилі. |
|
|||
|
Просте ускладнене речення. Речення з однорідними членами ( 5 годин + 1 година на повторення) |
|
|||||
|
35 |
|
Однорідні члени речення (зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком). |
|
|||
|
36 |
|
Однорідні й неоднорідні означення. |
|
|||
|
37 |
|
Кома між однорідними членами. Поширені й непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення. |
|
|||
|
38 |
|
Речення з кількома рядами однорідних членів. |
|
|||
|
39 |
|
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами (повторення й поглиблення). |
|
|||
|
40 |
|
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
|
|||
|
Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) ( 5 годин) |
|
|||||
|
41 |
|
Звертання непоширені й поширені. Риторичне звертання. Виразне читання речень, що містять звертання. |
|
|||
|
42 |
|
Вставні слова ( словосполучення, речення). |
|
|||
|
43 |
|
Групи вставних слів і словосполучень за значенням. |
|
|||
|
44 |
|
Розділові знаки при звертанні і вставних словах. |
|
|||
|
45 46 |
|
РМ №11-12. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі. |
|
|||
|
47 |
|
Контрольна тестова робота №3. Речення з однорідними членами, зі звертаннями, вставними словами. |
|
|||
|
48 |
|
Аналіз контрольних робіт. |
|
|||
|
Речення з відокремленими членами (13 годин) |
|
|||||
|
49 |
|
Поняття про відокремлення. |
|
|||
|
50 |
|
РМ № 13. Інтерв’ю в публіцистичному стилі. |
|
|||
|
51 |
|
Відокремлені другорядні члени речення (також уточнювальні). |
|
|||
|
52 |
|
Розділові знаки при відокремлених членах речення. |
|
|||
|
53 |
|
РМ №14. Читання вголос тексту художнього стилю, що містить речення, ускладнені відокремленими членами. |
|
|||
|
54 |
|
Відокремлені означення. |
Створення висловлення-роздуму «Кого із сучасників я вважаю успішною людиною». |
|||
|
55 |
|
Розділові знаки при відокремлених означеннях. |
|
|||
|
56 |
|
Відокремлені прикладки. |
|
|||
|
57 |
|
Відокремлені додатки. Розділові знаки при них. |
|
|||
|
58 |
|
Відокремлені обставини, способи їх вираження. |
Складання допису дискусійного характеру «Чи переможе книжку комп’ютер, а бібліотеку — Інтернет?». |
|||
|
59 |
|
Розділові знаки при відокремлених обставинах. |
|
|||
|
60 |
|
Відокремлені уточнювальні члени речення. |
Створення висловлення «Родина — це вся Україна з глибоким корінням, високим гіллям». |
|||
|
61 |
|
Розділові знаки при відокремлених уточнювальних членах речення. |
|
|||
|
62 |
|
Ускладнене речення (розбір ускладненого речення). |
|
|||
|
Повторення в кінці року (3 години) |
|
|||||
|
63 |
|
Словосполучення й речення. Просте неускладнене речення. Розділові знаки в ньому. |
|
|||
|
64 |
|
Просте ускладнене речення. Розділові знаки в ньому. |
|
|||
|
65 |
|
Головні й другорядні члени речення. |
|
|||
|
66 67 |
|
РМ №15-16. Контрольний письмовий твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі. |
|
|||
|
68 |
|
Контрольний диктант. |
|
|||
|
69 |
|
Контрольна тестова робота №4. Речення з відокремленими членами. Повторення. |
у\твір |
|||
|
70 |
|
Аналіз контрольних робіт. |
ч\вголос |
|||
І семестр: КР – 2, РМ – 9, диктант – 1, контр. переказ – 1, контр. твір – 1; діалог, усний переказ.
ІІ семестр: КР – 2, РМ – 7, диктант – 1, контр. переказ – 1, контр. твір – 1, ; усний твір, читання вголос.
Рік: КР – 4, РМ – 16, диктант – 2, переказ – 2, твір – 2.