Календарно-тематичне планування "Основи християнської етики. 6 клас" складено по підручнику Г. Сохань "Основи християнської етики. 6 клас", згідно програми, затвердженої МОН..
Календарно-тематичне планування
на 2018-2019 н. р.
Основи християнської етики
6 клас
Христові притчі
І семестр
№ з/п |
Дата проведення
|
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
|||
Розділ І. Новий Завіт – джерело християнської моралі |
||||||
1 |
|
Євангеліє – Добра Новина. Євангеліє – дороговказ доско - налого життя. |
Учень / учениця: - знає, як працювати з текстом Но - вого Завіту. - розуміє значення понять "учень Ісуса Христа"; "Апостол"; "Єван - геліст"; - пояснює, чому Євангеліє є осно - вою етики християнина. |
|||
2 |
|
Євангеліє – Добра Новина. Євангеліє – дороговказ доско - налого життя. |
Учень / учениця: - знає, як працювати з текстом Но - вого Завіту. - розуміє значення понять "учень Ісуса Христа"; "Апостол"; "Єван - геліст"; - пояснює, чому Євангеліє є осно - вою етики християнина. |
|||
3 |
|
Ісус Христос – Учитель. - Наука Ісуса Христа. - Служіння з любов’ю до людей |
Учень / учениця: - знає суть учення Ісуса Христа; - розрізняє форми, якими навчав Ісус: бесіда, проповідь, притча; - наводить приклади служіння Христа людям та знає зміст основ- них заповідей християнства. |
|||
4 |
|
Ісус Христос – Учитель. - Наука Ісуса Христа. - Служіння з любов’ю до людей |
Учень / учениця: - знає суть учення Ісуса Христа; - розрізняє форми, якими навчав Ісус: бесіда, проповідь, притча; - наводить приклади служіння Христа людям та знає зміст основ- них заповідей християнства. |
|||
5 |
|
Ісус навчає притчами. - Поняття притчі. - Педагогічна цінність Христо - вих притч. |
Учень / учениця: - знає зміст поняття "притча", - розуміє відмінність між Христо - вими притчами та притчею як лі - тературним жанром; - уміє пояснити виховний зміст притчі; - переказує Євангельські тексти.
|
|||
6 |
|
Мета людського життя та за - соби її досягнення. - Притча про багатія (Лк. 12:15- 21).
|
Учень / учениця: - учень розуміє важливість вибору мети життя на основі християн - ської моралі; - розуміє сенс життя християнина; - обґрунтовує тезу про те, що життя – це постійна праця над собою. |
|||
7 |
|
Правильна основа життя. - Притча про дім на камені (Лк. 6: 47-49). |
Учень / учениця: - розуміє, на яких принципах базує- ться життя за Євангелієм; - усвідомлює відповідальність за власне життя. |
|||
8 |
|
Узагальнюючий урок «Новий Завіт – джерело християнської моралі» |
|
|||
Розділ II. Слово Боже виховує нас |
||||||
9 |
|
Вибір цінностей. - Притча про скарб і перлину (Мт. 13: 44-45). |
Учень / учениця: - розуміє суть понять "духовні цін - ності" та "матеріальні цінності", пояснює перевагу духовних цін - ностей над матеріальними; - усвідомлює власну відповідаль - ність у виборі найголовнішого в житті. |
|||
10 |
|
Слухати і приймати слова правди. - Притча про сіяча (Лк. 8: 5-15). |
Учень / учениця: - пояснює вплив Божого слова на поведінку людини; - розуміє важливість виконання мудрого і правдивого слова; - характеризує стани людської душі за євангельською притчею про сі - яча. |
|||
11 |
|
Гординя та смирення. - Притча про митаря та фарисея (Лк. 18: 10-14). |
Учень / учениця: - пояснює зміст понять "гординя", "смирення"; - усвідомлює прояви гордині у власній поведінці; - шукає шляхи подолання гордині та самолюбства. |
|||
12 |
|
Терпіння і справедливість. - Притча про багатія і Лазаря (Лк. 16: 19-31). |
Учень / учениця: - знає та може переказати притчу; - оцінює різноманітні події з пози - ції справедливості; - наводить приклади справедливого й несправедливого в житті.
|
|||
13 |
|
Відповідальність за вчинки. - Притча про кукіль (Мт. 13: 24- 30, 36-39). |
Учень / учениця: - знає, що покарання за зло немину- че та справедливе; - розуміє, що людина несе відпові - дальність за кожен свій вчинок.
|
|||
14 |
|
Працелюбність. Винагорода за працю. - Притча про робітників у вино- граднику (Мт. 20: 1-16). |
Учень / учениця: - розуміє важливість відповідально- го ставлення до праці; - усвідомлює, що заздрість негатив- но впливає на стосунки між людь- ми. |
|||
15 |
|
Плекаймо свої таланти. - Притча про таланти (Мт. 25: 14-29). |
Учень / учениця: - розуміє, що кожна людина наділе- на талантами; - здатен виявити таланти в собі та оточуючих; - називає шляхи розвитку талантів; - усвідомлює відповідальність за розвиток власних здібностей, та - лантів. |
|||
16 |
|
Послух і непослух. - Притча про слухняного та не - слухняного сина (Мт. 21: 28- 32). |
Учень / учениця: - знає та розуміє поняття "послух"; - вміє розрізняти послух і непо - слух; - усвідомлює важливість послуху батькам; - моделює відповідні ситуації та ви- рішує їх. |
|||
17 |
|
Узагальнюючий урок «Слово Боже виховує нас» |
|
|||
18 |
|
Підведення підсумків вивчено- го за І семестр |
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
ІІ семестр |
|
|||
№з/п |
|
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
|
|
|
Розділ III. Етика людських взаємин у світлі Христового вчення |
|||||
19 |
|
Повага до людей. - Притча про заблукану вівцю (Мт. 18: 12-14; Лк. 15: 3-7). |
Учень / учениця: - розуміє значущість кожної люди – ни як особистості; - усвідомлює необхідність турботи про менших та слабших; - наводить приклади взаємодопо - моги й поваги в учнівському ко - лективі. |
|||
20 |
|
Співчуття та милосердя. - Притча про милосердного са - марянина (Лк. 10: 29-37). |
Учень / учениця: - знає суть поняття "милосердя", "співчуття"; - обґрунтовує важливість насліду - вання євангельського ідеалу у ставленні до ближнього; - наводить приклади вияву мило – сердя у вчинках. |
|||
21 |
|
Вміння прощати. - Притча про блудного сина (Лк. 15: 11-32). |
Учень / учениця: - розуміє суть любові та прощення; - усвідомлює, що Бог прощає нам, коли ми прощаємо ближньому; - розповідає про прояви любові та прощення в житті. |
|||
22 |
|
Цінність добрих справ. - Притча про зерно гірчиці (Мт. 13: 31-32; Мр. 4: 30-34). |
Учень / учениця: - знає, що кожна добра справа є цінною перед Богом та людьми; - оцінює значення добрих вчинків для розбудови суспільства. |
|||
23 |
|
Універсальний моральний за- кон. - Золоте правило (Мт. 7: 12; Лк. 6: 31). |
Учень / учениця: - знає про моральні цінності світо - вих релігій; - розуміє, що людям властивий по - шук істини, добра; - поважає представників інших ре - лігій. |
|||
24 |
|
Узагальнюючий урок «Етика людських взаємин у світлі Христового вчення» |
|
|||
Розділ IV. Основи морального життя |
||||||
25 |
|
Поширення добра у світі. - Притча про закваску (Мт. 13: 33; Лк. 13: 20-21). |
Учень / учениця: - знає та може пояснити, що таке добро; - усвідомлює необхідність поши - рення добра кожною людиною у світі. |
|||
26 |
|
Основа радості. - Притча про загублену драхму (Лк. 15: 8-10). |
Учень / учениця: - вчиться знаходити радість у жит - ті; - розуміє позитивний вплив радості на душевний стан людини; - вміє радіти разом з іншими.
|
|||
27 |
|
Відповідальне ставлення до життя. - Притча про вірного та невір - ного рабів (Мт. 24: 45- 51; Лк. 12: 35-48). |
Учень / учениця: - розуміє, що кожна людина повин- на цінувати життя та відповідати за власні вчинки; - вміє обирати найцінніше у житті; - усвідомлює сенс життя. |
|||
28 |
|
Наполегливість у добрих справах. - Притча про несправедливого суддю та вдову (Лк. 18: 1-8). |
Учень / учениця: - знає, що не слід втрачати надії у досягненні доброї мети; - вчиться бути наполегливим у доб- рих справах. |
|||
29 |
|
Щедрість і захланність. - Притча про жорстокого борж- ника (Мт. 18: 23-25). |
Учень / учениця: - знає зміст понять "щедрість" і "за- хланність"; - уміє бачити переваги щедрості над захланністю; - наводить життєві приклади щед - рості та захланності. |
|||
30 |
|
Справедливість та виснагоро- да. - Притча про виноградарів (Мт. 21: 33-46; Мр. 12: 1-11; Лк. 20: 9-19). |
Учень / учениця: - знає зміст поняття "справедли - вість"; - усвідомлює, що за справедливі вчинки належить винагорода, а за злі – покарання. |
|||
31 |
|
Остаточна перемога добра над злом. - Притча про невід (Мт. 13: 47- 52). |
Учень / учениця: - розуміє різницю між добром і злом; - розрізняє прояви добра і зла у сві- ті; - усвідомлює, що за добрі вчинки чекає нагорода, за злі – покарання. |
|||
32 |
|
Світло для світу. - Притча про свічку та свічник (Мт. 5: 15-16; Мр. 4: 21-23).. |
Учень / учениця: - розуміє необхідність бути зразком для оточуючих; - усвідомлює власну відповідаль - ність за духовне та моральне здо - ров’я наступного покоління. |
|||
33 |
|
Молодь – майбутнє України |
|
|||
34 |
|
Узагальнюючий урок «Основи морального життя» |
|
|||
35 |
|
Підведення підсумків вивчено- го за І рік |
|
|||
|
|
|
|
|||