Волонтерський проект "Хай оживає істина стара:людина починається с добра"

Про матеріал

Допомога людям похилого віку сьогодні дуже актуальна: нині в Україні відсутня єдина скоординована система геріатричної допомоги населенню. Вона надається в системі загальних закладів охорони здоров'я і спеціалізованих геріатричних структурах Міністерства охорони здоров'я. Але ми живемо в маленькому шахтарському місті, в якому також є відділення геріатрії, пацієнти якої живуть монотонним,нецікавим життям. Одинокі, літні, хворі, забуті власними дітьми! Як живеться їм сьогодні? На скільки вони захищені законом та оточенням? А головне - чи можемо ми зробити щось корисне для них, щось змінити, якось допомогти?

Перегляд файлу

ВОЛОНТЕРСЬКИЙ   ПРОЕКТ

«ХАЙ ОЖИВАЄ ІСТИНА СТАРА:  ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА»

 

Виконали: учні  5-9-х класів Новогродівської ЗОШ №7Донецької області.

 

Керівник: Гаврилова Л.Г.,  учитель історії та правознавства, Учитель  - методист, Відмінник освіти України;

 

Консультант: Смолякова Л.Л., учитель початкових класів,Старший учитель.

 

Партнери проекту:  відділ освіти,Територіальний центр соціального обслуговування населення, відділення соціально-побутової адаптації, Служба у справах дітей, відділ у справах сім’ї, молоді та спорту, адміністрація школи,  батьки, небайдужі громадяни, Новогродівська міська лікарня, Новогродівська міська громадська організація «Новогродівська сотня Донських козаків».

 

Гасло проекту: «Твори добро власними руками»

 

Актуальність проекту: нині в Україні відсутня єдина скоординована система геріатричної допомоги населенню. Вона надається в системі загальних закладів охорони здоров’я і спеціалізованих геріатричних структурах Міністерства охорони здоров’я. Але ми живемо в маленькому шахтарському місті, в якому також є відділення геріатрії, пацієнти якої живуть монотонним,нецікавим життям. Одинокі, літні, хворі, забуті власними дітьми! Як живеться  їм сьогодні? На скільки вони захищені законом та оточенням? А  головне - чи можемо ми зробити щось корисне для них, щось змінити, якось допомогти?

 

Ідея проекту виникла цілковито  усвідомлено. Питання щодо любові до ближнього сьогодні, як ніколи, актуальне: в нашому регіоні триває  війна, в нашу школу прибувають переселенці та біженці, які потребують термінової допомоги.  Але є ще одна категорія - це люди похилого віку,  частина яких при живих дітях  приречені на самотність. Це – злочин! Злочин проти людяності, проти батьківства, проти самого життя.    Ми сподіваємося, що участь у даному проекті допоможе відтворити атмосферу комфорту навколо літніх, одиноких пацієнтів геріатричного відділення Новогродівської міської лікарні, відвідувачів Територіального центру соціального обслуговування населення,відділення соціально-побутової адаптації,  яким не вистачає зв’язків зі світом, яким бракує контактів для спілкування, а іноді елементарної посмішки та доброго слова. «Твори добро власними руками» - ось  гасло нашого проекту, яке вказує, що речі та справи, зроблені власними руками та від щирого серця більш значущі, і в майбутньому мають більший ефект, ніж любі матеріальні вкладення.

 

Тому метою проекту є: активізація  волонтерського руху серед учнівської молоді ЗОШ №7 м.Новогродівки,   за для того що би  виховання служило «правді, добру, красі, високому і святому». Це шанс замислитися про людський обов’язок бути турботливими і милосердними до найповажнішої частини суспільства та привід до роздумів щодо подальшої долі людства, його культури, цінностей.

Завдання проекту:

  - формування позитивного ставлення до  благодійності, як виду діяльності, яка не може бути абстрактною бо у неї завжди є адресат;

- використання можливостей проекту,  як колективної роботи з метою посіяти в дитячих душах віру в добро, взаєморозуміння,  допомогу;             

- організація активної діяльності підлітків та дорослих, спрямованої на  дієву допомогу людям, які цього потребують, а саме пацієнтів геріатричного відділення Новогродівської міської лікарні, а також відвідувачів, Територіального  центру соціального обслуговування відділення соціально-побутової адаптації м.Новогродівки  Донецької області;

- виховання у дітей уваги , толерантності до тих, хто навколо нас, набуття таких рис характеру , як доброзичливість, людяність, тактовність, уміння приходити на допомогу;                                                       

 - вивчення нормативно-правової бази з питань соціального захисту  та волонтерського руху в Україні, знайомство з світовим досвідом  з цього питання;             

 За умови успішної   реалізації проекту учні набудуть таких знань, умінь та навичок:

- ознайомляться з законодавчою базою з питань соціального захисту  та волонтерського руху в Україні та країнах Європи;

- набудуть навичок участі в проведенні соціальних опитувань, анкетувань, спілкування через мережу Інтернет, а також із представниками державних установ;

- навчаться збирати матеріал, опрацьовувати його, аналізувати, робити власні висновки, вільно висловлювати свої думки;

- зрозуміють переваги колективної співпраці та набудуть навичок участі в житті громади;

- отримають соціальний досвід, а люди, на яких направлений проект, отримають моральну та емоційну підтримку, через насичення їхнього життя зустрічами, спілкуванням, дотиком до прекрасного через культурні заходи, концерти, вітання з днем народження тощо.

ЕТАПИ  РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ

I ЕТАП - ПІДГОТОВЧИЙ:

- звернення до адміністрації школи про надання дозволу на участь у проекті –25 серпня 2017р., відповідь позитивна;

- створення робочої групи у складі 5 учнів -  10 вересня  2017р., командир групи Євсєєва Олеся;

- розподіл обов’язків між членами робочої групи -11 вересня  2017р

- проведення першого організаційного заняття та визначення завдань,часу,засобів здійснення проекту , планування роботи з урахуванням загальношкільного річного плану діяльності нашої школи;  - 19 жовтня 2017р.,

-поширення  інформації в школі про проведення проекту на шкільній лінійці 06 жовтня 2017р. Повідомлення про задачі та очікувані результати проекту;

II ЕТАП - ЗБІР НЕОБХІДНОЇ ІНФОРМАЦІЇ:

- проведення  анкетування серед учнів 5-9 класів з метою встановлення їх відношення до волонтерства, як форми добровільної допомоги тим, хто її потребує. Опитуванням було охоплено 65 учнів. Серед питань опитування були: 1.Що ви знаєте про волонтерство? 2.Назвіть верстви населення, які, на вашу думку, потребують допомоги? 3. Що для них ми зможемо зробити? Чим допомогти?...

- проведення соціологічного опитування серед учителів та батьків щодо питання організації дієвої участі  дітей у благодійності та виховання людяності, толерантності, доброти. Опитування  провели у формі інтерв’ю. Опитано 38 учителів  із 56 працюючих. 81% вважають проект важливим і необхідним, у 12% відношення скептичне, 7% вважають проект просто безплідною грою у благодійність-

- учням 9-х кл.запропоновано дослідити  нормативно правову базу даного питання в Україні, порівняти її з країнами Заходу,виявити напрямки волонтерського руху, його цілі та практичне значення; (Загальна декларація прав людини, 10 грудня 1948р.; Закон України «Про реабілітацію інвалідів Україні» від 2004р.; Постанова Кабінету  Міністрів України «Про затвердження Державної типової програми реабілітації інвалідів» від 2006р.; Декларація про права інвалідів від 1971р. та ін..)

  - збір та систематизація даних щодо відвідувачів Територіального центру соціального обслуговування, пацієнтів геріатричного відділення міської лікарні.(Відповідь на наш запит директора Територіального центру соціального обслуговування Шуруєвої І.М.)

- вивчення існуючих проблем та визначення можливих шляхів їх вирішення;

- встановлення контактів із зацікавленими особами та установами (проведено  зустрічі з начальником Служби у справах дітей, сім’ї , молоді та спорту Мантуровою О.М., директором Територіального центру соціального обслуговування Шуруєвою І.М., Головним лікарем Новогродівської ЦМЛ Волковим  Ю.П. про узгодженість дій та можливе матеріальне забезпечення проекту; Новогродівської міської громадськоі організації « Новогодівська сотня Донських козаків».

III ЕТАП - ВИЗНАЧЕННЯ НАПРЯМКІВ ДІЯЛЬНОСТІ:

 - визначення можливих дій, спрямованих на реалізацію задач проекту: розробка плану - графіку роботи та розподіл обов’язків між членами групи на засіданні робочої групи - 02.09.2017р.

- ознайомлення з матеріалами, які були зібрані на попередньому етапі, його систематизація (оброблення анкет, матеріалів соціального опитування, знайомство з результатами зустрічей з представниками соціальних служб).

Засідання робочої групи відбулося 15 жовтня 2017р.

- робоча група проекту та керівник звернулися до директора школи з проханням на найближчій нараді педколективу надати нам слово   з метою популяризації ідеї проекту серед учителів, а через них серед батьків та ознайомлення з планом - графіком роботи, запросити їх до співпраці. -  21.10.2017р . Відповідь позитивна.

-  розробка  для волонтерського загону «Нова радість» власної символіки: прапору, гімну, емблеми;

- проведення сумісної наради з представниками різних служб міста, батьками, волонтерами з метою окреслення можливих заходів щодо реалізації завдань проекту.

IV ЕТАП – ДІЯЛЬНІСТЬ, ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ:

Вирішення  задач  проекту  вважаємо можливими через проведення різноманітних заходів серед яких:

1.Правовий «лікбез» (ознайомлення з нормативно-правовою базою щодопитань волонтерства,  ознайомлення з його практикою в Україні  та країнахЄвропи). Зустріч  з директором Територіального центру соціального обслуговування Шуруєвою І.М

2. Дискусія для учнів 8-9-х класів «Зрозумій! Допоможи! Підтримай!» Консультант начальник Служби у справах дітей, сім’ї , молоді та спорту Мантурова О.М.

3.Конкурс плакатів серед учнів  8-10кл.,конкурс малюнків серед учнів 5-7кл. під гаслом «Щаслива людина – в щасливій  родині», присвячений  Дню людей похилого віку.

4.Ділова гра «Коли мені сумно».

5.Підготовка концерту для пацієнтів геріатрії, присвяченого Дню людей похилого віку ю

6.Виготовлення пам’ятки «Бути волонтером - це питання власної совісті»

7.Бесіда з молодшими школярами «Раз нагріте серце - вік не охолоне». Демонстрація відеоматеріалів про волонтерську діяльність загону «Нова радість».

8.Збір  благодійної допомоги біженцям те переселенцям із зони АТО. Зібрано посуд, засоби гігієни, теплий одяг, ліки та передано дітям, які прибули в нашу школу, а решту-центру допомоги.

9.Анкетування учасниківпроекту «Думки з приводу».

10. Збір книжок для організації  міні - бібліотеки у дитячому відділені міської лікарні, забезпечення підручниками дітей  біженців та переселенців із зони АТО. Зібрано 176 примірників художньої літератури та підручників.

11.Святкування  Святвечіра з пацієнтами геріатрії, поздоровлення з Різдвом, виконання колядок та вручення подарунків;

12.Виступ  на Різдво  перед парафіянами Свято - Покровського храма м.Новогродівка;

13.Проведення  «Ярмарку солодощів», зібрані кошти віддано учню 5-го класу Бутрію Богдану на придбання зимового взуття;

14.Участь у фестивалі Недільних шкіл «Під Віфлеємською зіркою» м.Красноармійськ              Донецької              обл., (https://www.youtube.com/watch?v=7Eq_XZObiFI – відеоролик на телебаченні )

15.Проведення благодійної акції  «Допоможемо в навчанні» з метою збору  шкільного приладдя  для переселенців із зони АТО. Зібрано 102 зошита, 7 упаковок олівців, 3упаковки фломастерів, 16альбомів, 11наборів кольорового паперу тощо.

V ЕТАП. ПРЕЗЕНТАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ДІЯЛЬНОСТІ

- створення презентаційної газети ««Старість – це не інша планета, а те, що, у кращому разі, чекає на кожного з нас» (наприкінці лютого 2017р.)

- упорядкування матеріалу шляхом створення папки (на протязі лютого2017р.)

- виступ перед учнями школи під час лінійки ,оприлюднення результатів проекту 3 березня 2015р.

- співбесіда з представниками громадськості про актуальність і доцільність проекту;

VI ЕТАП-ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ПРОЕКТУ:

- зібрано інформацію про пацієнтів геріатричного відділення міської лікарні, оформлено невеличкий довідник, з вказанням  особливостей  їхніх захворювань, про відносини з родичами, проблеми , які їх турбують, дні народження тощо;                           

- оформлення календаря зустрічей з відвідувачами  Територіального  центру соціального обслуговування відділення соціально-побутової адаптації м.Новогродівки ;                                          

- встановлено контакти з представниками громадськості, чим привернено увагу на існуючу проблему та необхідність постійної уваги щодо людей даної категорії;

- доведено інформацію на педраді 24 грудня 2017р.  пророботу, яку виконано, а також про плани реалізації завдань проекту в 2018 р.

 –Зроблено відео про виконання задач проекту.

Посилання https://www.youtube.com/watch?v=Q87jMtuLxls-видео  «Громадянин-2015»

Думки учасників проекту після його завершення:

  • «получила величезне задоволення від участі у проекті, почуваюся дорослішою»
  • «виявляється, що до нас прислуховуються дорослі, рахуються з нашими думками» «відчув себе лідером, це класно!»
  • «виявляється, що ми можемо щось реально зробити, щоб допомогти тим, хто цього потребує»,             
  •  «бути добрим та творити добро не так вже і важко, маю надію, що проект матиме продовження і скептиків значно поменшає»

Плани на майбутнє:

1.Продовжити участь у проекті, охопивши турботою дітей з обмеженими можливостями.

2. Створити  мережу напрямків  волонтерського  руху в районі, активізувавши її за допомогою Служби у справах дітей, сім’ї , молоді та спорту, Територіального центру соціального обслуговування

 3. Проводити майстер-класи для керівників волонтерського руху з  метою обміну інформацією, досвідом, пропозиціями, координації дій.

 4.Пропагувати ідеї волонтерського руху, участь  в ньому мешканців міста, учнів, його результативність, через місцеву газету «Регіональні вісті».

5. Створити  шкільну електронну книгу «Школа життя - єдина, яку не хочеться закінчувати».

6.З метою розвитку практичних навичок, проводити тренінги для учнів-учасників волонтерського руху міста.

 

   

 

docx
Пов’язані теми
Етика, 6 клас, Виховна робота
До підручника
Етика 6 клас (Данилевська О.М., Пометун О.І.)
Додано
23 серпня 2018
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку