Календарно-тематичне планування "Українська мова 5 клас"

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української мови у 5 класі. Складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання, Українська мова. 5 – 9 класи / уклад. Г.Т. Шелехова, Т.Д. Гнаткович, Н.Б Коржова, В.І. Новосьолова, М.І. Пентилюк, А.С. Пономаренко, К.И. Таранік-Ткачук. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (з урахуванням змін 2016 р.) затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 зі змінами
Перегляд файлу

122 год 3,5 год на тиждень мовленнєва змістова лінія -24 год                          

 

Календарно-тематичне планування складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання, Українська мова. 5 – 9 класи / уклад. Г.Т. Шелехова, Т.Д. Гнаткович, Н.Б Коржова, В.І. Новосьолова, М.І. Пентилюк, А.С. Пономаренко, К.И. Таранік-Ткачук. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (з урахуванням змін 2016 р.)  затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від  07.06.2017 № 804 зі змінами)

 

 

 

Фронтальні види контрольних робіт

5 клас

 

 

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Перевірка мовної теми

4

4

Розвиток мовлення

14

10

Письмо:

 

 

переказ

1

1

твір

-

-

Правопис:

 

 

диктант

1

1

 

Усний переказ,

діалог

 Усний твір,

читання вголос

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І семестр

з/п

Зміст уроку

К-ть год.

Дата

1.

Вступ.

Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України. Розкриття значення прослуханих та прочитаних прислів’їв, афоризмів, влучних висловів про роль мови в житті людини і суспільства тазначення державної мови для громадян України (усно).

1

 

2.

РМ №1.  Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично).

1

 

3.

РМ №2. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул).

1

 

4.

Повторення вивченого в початкових класах.

Текст. Речення. Слово. Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту.

Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення. Добір заголовка тексту. Колективне складання простого плану прослуханого або прочитаного тексту.

1

 

5.

Слово як компонент речення.Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту. Доповнення речення самостійно дібраними словами.

1

 

6.

РМ №3. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту.

Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту.

Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті.

Усна й письмова форми тексту (висловлення).

1

 

7.

РМ №4. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища).

Особливості будови опису предмета (тварини).

1

 

8.

РМ №5. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом.

1

 

9.

Контрольна робота №1. Повторення вивченого в початкових класах. Навчальне аудіювання

1

 

 

Лексикологія.

 

 

10.

Лексичне значення слова.

1

 

11.

Однозначні й багатозначні слова (повторення).

1

 

12.

Використання  багатозначних слів

у прямому й переносному значеннях (повторення).  Аудіювання й читання тексту,у якому використано слова, вжиті в переносному значенні.

1

 

13.

Лексична помилка та умовне позначення її (практично). Тлумачний словник

1

 

14.

Групи слів за значенням: синоніми ( повторення й поглиблення ).Ознайомлення зі словником синонімів.

Робота з деформованим текстом (заміна повторюваних слів синонімами, використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті)

1

 

15.

РМ № 6. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом).

 

 

16.

Антоніми.Ознайомлення зі словником антонімів

1

 

17.

Омоніми.Ознайомлення зі словником  омонімів.

1

 

18.

РМ № 7. Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом).

1

 

19.

Пароніми.Ознайомлення зі словником паронімів

1

 

20.

Повторення.Лексикологія

1

 

21.

РМ № 8.Аналіз письмового переказу.

Складання усного опису предмета (квітки, куща калини, осіннього листя і т.ін.) за картиною

1

 

22.

Контрольна робота №2. Лексикологія.

1

 

 

Будова слова. Орфографія.

 

 

23-25

Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частинислова(повторення й поглиблення відомостей).

3

 

26-27

Спільнокореневі слова й форми слова.

Редагування речень, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова.

2

 

28-29

Незмінні й змінні слов.

Створення розповіді про відвідування зоопарку з використанням незмінних слів (назв тварин).

2

 

30.

Правопис значущих частин слова ( повторення )

1

 

31.

Написання префіксів пре-, при-, прі-.

Конструювання речень-компліментів (для привітання з днем народження, святом) з використанням слів із префіксом пре-.

 

1

 

32.

Повторення.Будова слова.Орфографія.

1

 

33.

РМ № 9. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі).

1

 

34.

РМ № 10.Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини). Навчальне аудіювання

1

 

35.

Контрольна робота № 3. Будова слова.Орфографія.

1

 

 

Звуки мови й звуки мовлення.

 

 

36.

Голосні й приголосні звуки

1

 

37.

Приголосні тверді й мякі ( повторення )

1

 

38.

Приголосні дзвінкі й глухі ( повторення )

 

1

 

39.

Вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г.

 

1

 

40.

Контрольний диктант. Навчальне читання мовчки

1

 

41.

Позначення звуків мовлення на письмі.

1

 

42.

Алфавіт (абетка, азбука ).

Упорядкування за абеткою імен героїв улюблених мультфільмів.

1

 

43.

Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї  та щ (повторення).

1

 

44.

Склад.Наголос.Словник наголосів.

Колективне укладання переліку часто вживаних слів, у наголошуванні яких трапляються помилки

1

 

45.

Орфоепічна помилка ( практично ).Орфоепічний словник. Проговорювання скоромовок, виконання артикуляційних вправ

1

 

  46

Вимова  наголошених і ненаголошених голосних

1

 

47.

Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів

1

 

48.

Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом

1

 

49.

Позначення  на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів.

    1

 

50-

51.

РМ № 11-12.Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно  вивчати іноземну мову»).

2

 

52.

Орфографічний словник. Орфограма (практично).

Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.

    1

 

53.

РМ №13. Аналіз письмового твору

1

 

54.

Контрольна робота №4. Звуки мови й звуки мовлення.

 

 

55.

РМ № 14.Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

1

 

56.

Підсумковий урок.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

з/п

Зміст уроку

К-ть год.

Дата

57.

Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків

1

 

58.

Вимова і правопис префіксів роз-, без

1

 

59.

Спрощення в групах приголосних.

1

 

60.

Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично).

1

 

61.

Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]

1

 

62.

РМ №15. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови.

1

 

63.

Чергування [о] – [а], (о),(е) з (і)

1

 

64.

Чергування [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч]

1

 

65.

Чергування [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів

1

 

66.

Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′].

1

 

67.

Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила милозвучності)

1

 

68.

Вимова і правопис префіксів

з- (зі-, с-), роз (розі-).

1

 

69.

Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.

1

 

70

71

Основні правила переносу.

2

 

72.

Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення

1

 

73

74

Правила вживання апострофа

2

 

75.

Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія. Повторення.

1

 

76.

Контрольна робота №5. Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків

1

 

 

Відомості із синтаксису й пунктуації

 

 

77.

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні.

1

 

78.

Речення, його граматична основа (підмет і присудок).

1

 

79.

Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). 

1

 

80

81

Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення).

Створення тексту інформації для шкільного веб-сайта або шкільної газети про цікавий випадок із життя класу з використанням різних за метою висловлення речень

2

 

82

83

РМ № 16 – 17. Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу»).

2

 

84.

Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично).

1

 

85.

РМ № 18.Аналіз письмового твору

1

 

86.

Повторення.Відомості із синтаксису й пунктуації

1

 

87.

Другорядні члени речення : додаток.

Діалог-розпитування«Твоє улюблене заняття» (з використанням реплік-речень, що містять додатки)

1

 

88.

Означення.

Діалог-розпитування(орієнтовні теми: «Домашня тварина, про яку ти мрієш» (з використанням реплік-речень, що містять означення.

1

 

89.

Обставина.

Діалог-розпитування«Як пройти до музею» (з використанням реплік-речень, які містять обставини).

1

 

90.

Контрольна робота №6. Відомості з синтаксису та пунктуації.

1

 

91

92

Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а,але,і).Кома між однорідними членами. Аудіюванняуривка з твору сучасної дитячої літератури, що містить однорідні члени речення

2

 

93

94

Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальню¬вальних словах у реченнях з однорідними членами.

2

 

95

96

Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні (повторення).

Складання тексту вітальної листівки з нагоди Дня матері з використанням звертань

2

 

97

98

Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами.

2

 

99

100

РМ № 19 – 20. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення

2

 

101

РМ № 21. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів

1

 

102

РМ № 22. Аналіз письмового переказу

1

 

103

 

Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.

1

 

104

Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.

1

 

105

РМ № 23. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці).

1

 

106

Контрольна робота № 7. Речення з однорідними членами. Звертання.

РМ № 24.Навчальне читання мовчки

1

 

 

Пряма мова.Діалог

 

 

107

108

Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.

Складання розповіді «Мудрі батькові поради» («Улюблені пісні моєї мами», «Чого навчив мене мій тренер») з використанням речень, що містять пряму мову.

2

 

109

110

Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.

2

 

111

112

Тире при діалозі.

Інсценування байки, текст якої містить діалог.

2

 

113

Контрольний диктант .Складання діалогу на самостійно обрану тему

1

 

114

Контрольна робота № 8. Пряма мова. Діалог.

1

 

 

Повторення й узагальнення вивченого в кінці року

 

 

115

116

Лексикологія.

Тлумачення лексичного значення ужитих у реченнях (текстах) слів, добір синонімів, антонімів

2

 

117

118

Будова слова й орфографія.

2

 

119

120

Фонетика й графіка.Орфоепія й орфографія.

2

 

121

122

Синтаксис і пунктуація.

Написання речень і текстів з поясненням написання слів та вживання розділових знаків.

2

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шинкарьова Ніна
    Дякую. Мені подобається.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
3598
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку