122 год 3,5 год на тиждень мовленнєва змістова лінія -24 год
Календарно-тематичне планування складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання, Українська мова. 5 – 9 класи / уклад. Г.Т. Шелехова, Т.Д. Гнаткович, Н.Б Коржова, В.І. Новосьолова, М.І. Пентилюк, А.С. Пономаренко, К.И. Таранік-Ткачук. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (з урахуванням змін 2016 р.) затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 зі змінами)
Фронтальні види контрольних робіт
5 клас
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми |
4 |
4 |
Розвиток мовлення |
14 |
10 |
Письмо: |
|
|
переказ |
1 |
1 |
твір |
- |
- |
Правопис: |
|
|
диктант |
1 |
1 |
|
Усний переказ, діалог |
Усний твір, читання вголос
|
І семестр
№ з/п |
Зміст уроку |
К-ть год. |
Дата |
1. |
Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України. Розкриття значення прослуханих та прочитаних прислів’їв, афоризмів, влучних висловів про роль мови в житті людини і суспільства тазначення державної мови для громадян України (усно). |
1 |
|
2. |
РМ №1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично). |
1 |
|
3. |
РМ №2. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул). |
1 |
|
4. |
Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово. Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення. Добір заголовка тексту. Колективне складання простого плану прослуханого або прочитаного тексту. |
1 |
|
5. |
Слово як компонент речення.Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту. Доповнення речення самостійно дібраними словами. |
1 |
|
6. |
РМ №3. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. Усна й письмова форми тексту (висловлення). |
1 |
|
7. |
РМ №4. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища). Особливості будови опису предмета (тварини). |
1 |
|
8. |
РМ №5. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. |
1 |
|
9. |
Контрольна робота №1. Повторення вивченого в початкових класах. Навчальне аудіювання |
1 |
|
|
Лексикологія. |
|
|
10. |
Лексичне значення слова. |
1 |
|
11. |
Однозначні й багатозначні слова (повторення). |
1 |
|
12. |
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Аудіювання й читання тексту,у якому використано слова, вжиті в переносному значенні. |
1 |
|
13. |
Лексична помилка та умовне позначення її (практично). Тлумачний словник |
1 |
|
14. |
Групи слів за значенням: синоніми ( повторення й поглиблення ).Ознайомлення зі словником синонімів. Робота з деформованим текстом (заміна повторюваних слів синонімами, використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті) |
1 |
|
15. |
РМ № 6. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). |
|
|
16. |
Антоніми.Ознайомлення зі словником антонімів |
1 |
|
17. |
Омоніми.Ознайомлення зі словником омонімів. |
1 |
|
18. |
РМ № 7. Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
1 |
|
19. |
Пароніми.Ознайомлення зі словником паронімів |
1 |
|
20. |
Повторення.Лексикологія |
1 |
|
21. |
РМ № 8.Аналіз письмового переказу. Складання усного опису предмета (квітки, куща калини, осіннього листя і т.ін.) за картиною |
1 |
|
22. |
Контрольна робота №2. Лексикологія. |
1 |
|
|
Будова слова. Орфографія. |
|
|
23-25 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частинислова(повторення й поглиблення відомостей). |
3 |
|
26-27 |
Спільнокореневі слова й форми слова. Редагування речень, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова. |
2 |
|
28-29 |
Незмінні й змінні слов. Створення розповіді про відвідування зоопарку з використанням незмінних слів (назв тварин). |
2 |
|
30. |
Правопис значущих частин слова ( повторення ) |
1 |
|
31. |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. Конструювання речень-компліментів (для привітання з днем народження, святом) з використанням слів із префіксом пре-.
|
1 |
|
32. |
Повторення.Будова слова.Орфографія. |
1 |
|
33. |
РМ № 9. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі). |
1 |
|
34. |
РМ № 10.Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини). Навчальне аудіювання |
1 |
|
35. |
Контрольна робота № 3. Будова слова.Орфографія. |
1 |
|
|
Звуки мови й звуки мовлення. |
|
|
36. |
Голосні й приголосні звуки |
1 |
|
37. |
Приголосні тверді й м’які ( повторення ) |
1 |
|
38. |
Приголосні дзвінкі й глухі ( повторення )
|
1 |
|
39. |
Вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г. |
1 |
|
40. |
Контрольний диктант. Навчальне читання мовчки |
1 |
|
41. |
Позначення звуків мовлення на письмі. |
1 |
|
42. |
Алфавіт (абетка, азбука ).Упорядкування за абеткою імен героїв улюблених мультфільмів. |
1 |
|
43. |
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). |
1 |
|
44. |
Склад.Наголос.Словник наголосів.Колективне укладання переліку часто вживаних слів, у наголошуванні яких трапляються помилки |
1 |
|
45. |
Орфоепічна помилка ( практично ).Орфоепічний словник. Проговорювання скоромовок, виконання артикуляційних вправ |
1 |
|
46 |
Вимова наголошених і ненаголошених голосних |
1 |
|
47. |
Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів |
1 |
|
48. |
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом |
1 |
|
49. |
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів. |
1 |
|
50- 51. |
РМ № 11-12.Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно вивчати іноземну мову»). |
2 |
|
52. |
Орфографічний словник. Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення. |
1 |
|
53. |
РМ №13. Аналіз письмового твору |
1 |
|
54. |
Контрольна робота №4. Звуки мови й звуки мовлення. |
|
|
55. |
РМ № 14.Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
1 |
|
56. |
Підсумковий урок. |
1 |
|
ІІ семестр
№ з/п |
Зміст уроку |
К-ть год. |
Дата |
57. |
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків |
1 |
|
58. |
Вимова і правопис префіксів роз-, без |
1 |
|
59. |
Спрощення в групах приголосних. |
1 |
|
60. |
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). |
1 |
|
61. |
Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и] |
1 |
|
62. |
РМ №15. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови. |
1 |
|
63. |
Чергування [о] – [а], (о),(е) з (і) |
1 |
|
64. |
Чергування [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] |
1 |
|
65. |
Чергування [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів |
1 |
|
66. |
Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]. |
1 |
|
67. |
Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила милозвучності) |
1 |
|
68. |
Вимова і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз (розі-). |
1 |
|
69. |
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. |
1 |
|
70 71 |
Основні правила переносу. |
2 |
|
72. |
Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення |
1 |
|
73 74 |
Правила вживання апострофа |
2 |
|
75. |
Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія. Повторення. |
1 |
|
76. |
Контрольна робота №5. Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків |
1 |
|
|
Відомості із синтаксису й пунктуації |
|
|
77. |
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні. |
1 |
|
78. |
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). |
1 |
|
79. |
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). |
1 |
|
80 81 |
Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення). Створення тексту інформації для шкільного веб-сайта або шкільної газети про цікавий випадок із життя класу з використанням різних за метою висловлення речень |
2 |
|
82 83 |
РМ № 16 – 17. Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу»). |
2 |
|
84. |
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично). |
1 |
|
85. |
РМ № 18.Аналіз письмового твору |
1 |
|
86. |
Повторення.Відомості із синтаксису й пунктуації |
1 |
|
87. |
Другорядні члени речення : додаток. Діалог-розпитування«Твоє улюблене заняття» (з використанням реплік-речень, що містять додатки) |
1 |
|
88. |
Означення. Діалог-розпитування(орієнтовні теми: «Домашня тварина, про яку ти мрієш» (з використанням реплік-речень, що містять означення. |
1 |
|
89. |
Обставина. Діалог-розпитування«Як пройти до музею» (з використанням реплік-речень, які містять обставини). |
1 |
|
90. |
Контрольна робота №6. Відомості з синтаксису та пунктуації. |
1 |
|
91 92 |
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а,але,і).Кома між однорідними членами. Аудіюванняуривка з твору сучасної дитячої літератури, що містить однорідні члени речення |
2 |
|
93 94 |
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальню¬вальних словах у реченнях з однорідними членами. |
2 |
|
95 96 |
Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні (повторення). Складання тексту вітальної листівки з нагоди Дня матері з використанням звертань |
2 |
|
97 98 |
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами. |
2 |
|
99 100 |
РМ № 19 – 20. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення |
2 |
|
101 |
РМ № 21. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів |
1 |
|
102 |
РМ № 22. Аналіз письмового переказу |
1 |
|
103
|
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
1 |
|
104 |
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
1 |
|
105 |
РМ № 23. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці). |
1 |
|
106 |
Контрольна робота № 7. Речення з однорідними членами. Звертання. РМ № 24.Навчальне читання мовчки |
1 |
|
|
Пряма мова.Діалог |
|
|
107 108 |
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. Складання розповіді «Мудрі батькові поради» («Улюблені пісні моєї мами», «Чого навчив мене мій тренер») з використанням речень, що містять пряму мову. |
2 |
|
109 110 |
Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. |
2 |
|
111 112 |
Тире при діалозі. Інсценування байки, текст якої містить діалог. |
2 |
|
113 |
Контрольний диктант .Складання діалогу на самостійно обрану тему |
1 |
|
114 |
Контрольна робота № 8. Пряма мова. Діалог. |
1 |
|
|
Повторення й узагальнення вивченого в кінці року |
|
|
115 116 |
Лексикологія. Тлумачення лексичного значення ужитих у реченнях (текстах) слів, добір синонімів, антонімів |
2 |
|
117 118 |
Будова слова й орфографія. |
2 |
|
119 120 |
Фонетика й графіка.Орфоепія й орфографія. |
2 |
|
121 122 |
Синтаксис і пунктуація. Написання речень і текстів з поясненням написання слів та вживання розділових знаків. |
2 |
|