122 год 3,5 год на тиждень мовленнєва змістова лінія -24 год
Календарно-тематичне планування складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання, Українська мова. 5 – 9 класи / уклад. Г.Т. Шелехова, Т.Д. Гнаткович, Н.Б Коржова, В.І. Новосьолова, М.І. Пентилюк, А.С. Пономаренко, К.И. Таранік-Ткачук. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (з урахуванням змін 2016 р.) затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 зі змінами)
Фронтальні види контрольних робіт
6 клас
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми |
4 |
4 |
Розвиток мовлення |
13 |
10 |
Письмо: |
|
|
переказ |
1 |
1 |
твір |
- |
1 |
Правопис: |
|
|
диктант |
1 |
1 |
|
Усний переказ, діалог |
Усний твір, читання вголос
|
І семестр
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
К-ть год. |
Дата |
|
Вступ |
|
|
1. |
Вступ. Краса й багатство української мови. Коментування висловів відомих людей про красу та багатство української мови. |
1 |
|
2. |
РМ 1. Види мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення вивченого). Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресат мовлення (той, хто говорить або пише), адресант мовлення (той, до кого спрямоване мовлення), тема та основна думка висловлення, мета й місце спілкування (практично). |
1 |
|
3. |
РМ №2. Повторення вивченого про типи мовлення. Читання текстів (уривків), що належать до різних типів мовлення. |
1 |
|
|
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого |
|
|
4. |
Словосполучення і речення. Головні члени речення. |
1 |
|
5. |
Просте речення. Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні. Поширення простих речень однорідними членами. |
1 |
|
6. |
Складне речення. Пряма мова. Діалог. |
1 |
|
7. |
Основні орфограми та пунктограми |
1 |
|
8. |
РМ №3. Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль. Читання та обговорення текстів, що належать до різних стилів. |
1 |
|
9. |
РМ №4. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію учнів до музею, відвідання театру, організацію поїздки до Канівськогомузею Тараса Шевченка на території Шевченківського національного заповідника та ін.). |
1 |
|
10. |
КР № 1. «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого» . |
1 |
|
|
Лексикологія |
|
|
11. |
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів. Добирання українських відповідників до вжитих у реченнях (текстах) іншомовних слів. |
1 |
|
12. |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і. |
1 |
|
13. |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа. |
1 |
|
14. |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження. |
1 |
|
15. |
Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо) та умовне позначення її (практично). Редагування речень і текстів, у яких допущено лексичні помилки. |
1 |
|
16. |
Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми. |
1 |
|
17 18. |
Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова, діалектні, професійні слова й терміни, просторічні слова. Пароніми (практично). |
2 |
|
|
Фразеологія |
|
|
19. |
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Ознайомлення із фразеологічним словником. Аудіювання текстів художнього та розмовного стилів, які містять фразеологізми, тлумачення значення стійких словосполучень. |
1 |
|
20. |
РМ №5. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
1 |
|
21. |
Джерела українських фразеологізмів. Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. Пояснення значення прислів’їв, приказок, крилатих висловів. |
1 |
|
22. |
Джерела українських фразеологізмів. Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. Колективне укладання словничка фразеологізмів на позначення певних якостей (наприклад: золоті уста — красномовність; гострий на язик — дотепність) або рис характеру особистості (лицар без страху і догани, держить хвіст бубликом, підшитий лисом і т. ін.). |
1 |
|
23. |
РМ №6. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично). |
1 |
|
24. |
Фразеологізми в ролі членів речення. |
1 |
|
25. |
РМ №7. Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму. |
1 |
|
26. |
Фразеологізми в ролі членів речення. Редагування речень і текстів, у яких неправильно вжито фразеологізми. |
1 |
|
27. |
РМ №8. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна вважати героїчним», «У яких вчинках виявляється людська шляхетність») з використанням фразеологізмів. |
1 |
|
28. |
К.Р. №2. «Лексикологія. Фразеологія». |
|
|
29. |
РМ №9. Аналіз письмового твору. |
|
|
|
Словотвір. Орфографія |
|
|
30. |
Змінювання і творення слів. Твірне слово. |
1 |
|
31 32. |
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів і закінчення), складання основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу. |
2 |
|
33. |
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова. |
1 |
|
34. |
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ський, -цький; із буквосполученням -чн- (-шн-). |
1 |
|
35. |
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксам -ств(о), -зтв(о), -цтв(о). |
1 |
|
36. |
Контрольний диктант №1. |
1 |
|
37. |
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах. Створення допису до шкільного веб-сайта про українських меценатів з використанням складних слів (наприклад: добродій, милосердя, життєпис, благодійність). |
1 |
|
38. |
Правопис складних слів разом і через дефіс. |
1 |
|
39. |
Написання слів з пів-. |
1 |
|
40. |
Творення та правопис складноскорочених слів. |
1 |
|
41. |
КР №3. «Словотвір. Орфографія». |
1 |
|
|
Морфологія. Орфографія. Іменник |
|
|
42. |
Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її (практично). Колективне складання (заповнення) таблиці «Частини мови». |
1 |
|
43. |
РМ №10. Будова опису приміщення. Читання мовчки художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення. Обговорення ролі опису приміщення в художніх і наукових текстах. Колективне складання плану прочитаного тексту. |
1 |
|
44. |
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
1 |
|
45. |
Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення). |
1 |
|
46 47. |
Велика буква та лапки у власних назвах. |
2 |
|
48. |
Збірні іменники. |
1 |
|
49 50. |
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. Складання та розігрування жартівливого діалогу «З ким варто й не варто дружити» з використанням іменників спільного роду (наприклад: задавака, базіка, вереда, білоручка) та іменниками, що можуть означати осіб чоловічого або середнього роду (ледащо, забудько, базікало). |
2 |
|
51. |
РМ №11. Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
1 |
|
52. |
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. Складання листа до близької людини про враження від екскурсії до зоопарку з використанням незмінюваних іменників (наприклад: гризлі, поні, ему, какаду та ін). |
1 |
|
53. |
РМ №12. Аналіз переказу. Визначення ролі іменників в описі приміщення. |
1 |
|
54. |
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
1 |
|
55. |
КР №4. «Морфологія. Орфографія. Іменник.» (частина І) |
1 |
|
56. |
РМ №13. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру відповідно до запропонованої ситуації спілкування етикетного характеру; діалогу відповідно до ситуації спілкування, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет; діалогів (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам. |
1 |
|
ІІ семестр
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
К-ть год. |
Дата |
57. |
Відмінки іменників. |
1 |
|
58. |
Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й групи. |
1 |
|
59. |
Відмінювання іменників І відміни. |
1 |
|
60. |
Відмінювання іменників ІІ відміни. |
1 |
|
61. |
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни. |
1 |
|
62. |
Відмінювання іменників ІІІ – IV відмін. |
1 |
|
63. |
Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку. |
1 |
|
64. |
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини. |
1 |
|
65. |
РМ №14. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. |
1 |
|
66. |
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення). |
1 |
|
67. |
Не з іменниками. |
1 |
|
68. |
Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -ення(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о). |
1 |
|
69. |
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові. |
1 |
|
70. |
Складання власного родоводу з додержанням правил написання чоловічих та жіночих імен по батькові. |
1 |
|
71. |
КР №5. «Іменник» (частина ІІ) |
1 |
|
|
Прикметник |
|
|
72. |
Прикметник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
1 |
|
73. |
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. |
1 |
|
74. |
Групи прикметників за значенням. Перехід прикметників з однієї групи в іншу. |
1 |
|
75. |
РМ №15. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (опису й розповіді). |
1 |
|
76. |
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх. |
1 |
|
77. |
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх. |
1 |
|
78. |
РМ №16. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. |
1 |
|
79. |
Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп. |
1 |
|
80. |
Творення прикметників (практично). |
1 |
|
81. |
Перехід прикметників в іменники. Складання й розігрування діалогів на тему шкільного життя з використанням прикметників, що перейшли в іменники (наприклад: черговий, учительська, майбутнє, учений, військовий, знайомий, похідна, земноводні). |
1 |
|
82. |
РМ №17. Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. |
1 |
|
83. |
Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-. Сприймання й відтворення зразків усної народної творчості для дітей (лічилок, забавлянок, колискових тощо) з прикметниками, що мають суфікси пестливості. |
1 |
|
84. |
РМ №18. Аналіз письмового переказу. |
1 |
|
85. |
Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-), -ов-(-йов- -ьов-), -ин-,-ін-, -ичн-. |
1 |
|
86. |
Написання не з прикметниками. |
1 |
|
87. |
Написання -н- і -нн- у прикметниках. Створення мікротексту з висловленням захоплення, схвалення вчинку знайомої людини (знаменної події), з використанням прикметників типу несказанний, незрівнянний, неоціненний. |
1 |
|
88. |
Написання складних прикметників разом і через дефіс. |
1 |
|
89. |
Написання прізвищ прикметникової форми. |
1 |
|
90. |
КР №6. «Прикметник». |
1 |
|
|
Числівник |
|
|
91. |
Числівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Читання вголос розкладу шкільних дзвінків, орієнтовного розпорядку дня школяра (розкладу руху транспорту тощо) з використанням числівників, обговорення їхньої ролі та значення в мовленні. |
1 |
|
92 93. |
Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) та порядкові. |
1 |
|
94 95. |
Числівники прості, складні й складені. Роздільне написання складених числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний. |
2 |
|
96. |
Відмінювання числівників. |
1 |
|
97. |
Відмінювання числівників. |
1 |
|
98. |
Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. |
1 |
|
99. |
РМ №19. Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А. Куїнджі, С. Васильківського, І. Айвазовського та ін. |
1 |
|
100. |
Узгодження числівників з іменниками. Складання списку потрібних для родини на тиждень продуктів із зазначенням кількості та цін з додержанням правил узгодження числівників з іменниками. |
1 |
|
101. |
РМ №20. Аналіз письмового переказу. |
1 |
|
102. |
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі. |
1 |
|
103. |
КР №7. «Числівник» |
1 |
|
|
Займенник |
|
|
104. |
Займенник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Аудіювання тексту, що містить займенники. Обговорення ролі та значення в ньому займенників. |
1 |
|
105 106. |
Розряди займенників за значенням: особові, зворотний, присвійні, вказівні; питальні й відносні; заперечні; означальні й неозначені (ознайомлення). |
2 |
|
107 108. |
Відмінювання займенників усіх розрядів. |
2 |
|
109. |
РМ №21. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі (орієнтовні теми: «Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») з використанням займенників, що належать до різних розрядів. |
1 |
|
110. |
Приставний н у формах особових і вказівних займенників. |
1 |
|
111. |
РМ №22. Аналіз письмового твору. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми (наприклад: «Як минув день», «Чого ми сьогодні навчились», «Як уберегтися від захворювань») з використанням питальних і відносних займенників. |
1 |
|
112. |
Правопис заперечних займенників. Складання письмових мікровисловлень (реплік), які містять відмову від пропозиції, що загрожує життю або здоров’ю людини, з використанням заперечних займенників. |
1 |
|
113 114. |
Написання разом і через дефіс неозначених займенників. |
2 |
|
115. |
Написання займенників із прийменниками окремо. |
1 |
|
116. |
Контрольний диктант № 2. |
1 |
|
117. |
РМ №23. Есе світоглядного змісту(орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної землі», «У чому полягає життєвий успіх») |
1 |
|
118. |
КР №8. «Займенник» |
1 |
|
119. |
Повторення в кінці року. Лексикологія. Фразеологія. |
1 |
|
120. |
Словотвір та орфографія. |
1 |
|
121 122. |
Морфологія й орфографія. |
2 |
|