Календарно-тематичне планування "Українська мова 6 клас"

Про матеріал
Календарно-тематичне планування складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання, Українська мова. 5 – 9 класи / уклад. Г.Т. Шелехова, Т.Д. Гнаткович, Н.Б Коржова, В.І. Новосьолова, М.І. Пентилюк, А.С. Пономаренко, К.И. Таранік-Ткачук. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (з урахуванням змін 2016 р.) затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 зі змінами)
Перегляд файлу

122 год 3,5 год на тиждень мовленнєва змістова лінія -24 год                          

 

Календарно-тематичне планування складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання, Українська мова. 5 – 9 класи / уклад. Г.Т. Шелехова, Т.Д. Гнаткович, Н.Б Коржова, В.І. Новосьолова, М.І. Пентилюк, А.С. Пономаренко, К.И. Таранік-Ткачук. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (з урахуванням змін 2016 р.)  затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від  07.06.2017 № 804 зі змінами)

 

 

 

Фронтальні види контрольних робіт

6 клас

 

 

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Перевірка мовної теми

4

4

Розвиток мовлення

13

10

Письмо:

 

 

переказ

1

1

твір

-

1

Правопис:

 

 

диктант

1

1

 

Усний переказ,

діалог

Усний твір,

читання вголос

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І семестр

з/п

Зміст навчального матеріалу

К-ть год.

Дата

 

Вступ

 

 

1.

Вступ. Краса й багатство української мови.

Коментування висловів відомих людей про красу та багатство української мови.

1

 

2.

РМ 1.  Види мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення вивченого). Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресат мовлення (той, хто говорить або пише), адресант мовлення (той, до кого спрямоване мовлення), тема та основна думка висловлення, мета й місце спілкування (практично).

1

 

3.

РМ №2. Повторення вивченого про типи мовлення.

Читання текстів (уривків), що належать до різних типів мовлення.

1

 

 

Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого

 

 

4.

Словосполучення і речення. Головні члени речення.

1

 

5.

Просте речення.  Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні. Поширення простих речень однорідними членами.

1

 

6.

Складне речення.  Пряма мова. Діалог.

1

 

7.

Основні орфограми та пунктограми

1

 

8.

РМ №3. Повторення відомостей про стилі мовлення.

Поняття про офіційно-діловий стиль. Читання та обговорення текстів, що належать до різних стилів.

1

 

9.

РМ №4. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію учнів до музею, відвідання театру, організацію поїздки до Канівськогомузею Тараса Шевченка на території Шевченківського національного заповідника та ін.).

1

 

10.

КР № 1. «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого» .

1

 

 

Лексикологія

 

 

11.

Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів.

Добирання українських відповідників до вжитих у реченнях (текстах) іншомовних слів.

1

 

12.

Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження):     букви и, і.

1

 

13.

Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа.

1

 

14.

Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження.

1

 

15.

Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо) та умовне позначення її (практично).

Редагування речень і текстів, у яких допущено лексичні помилки.

1

 

16.

Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми.

1

 

17

18.

Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова, діалектні, професійні слова й терміни, просторічні слова.

Пароніми (практично).

2

 

 

Фразеологія

 

 

19.

Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Ознайомлення із фразеологічним словником.

Аудіювання текстів художнього та розмовного стилів, які містять фразеологізми, тлумачення значення стійких словосполучень.

1

 

20.

РМ №5. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

1

 

21.

Джерела українських фразеологізмів.

Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. Пояснення значення прислів’їв, приказок, крилатих висловів.

1

 

22.

Джерела українських фразеологізмів.

Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. Колективне укладання словничка фразеологізмів на позначення певних якостей (наприклад: золоті уста — красномовність; гострий на язик — дотепність) або рис характеру особистості (лицар без страху і догани, держить хвіст бубликом, підшитий лисом і т. ін.).

1

 

23.

РМ №6. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично).

1

 

24.

Фразеологізми в ролі членів речення.

1

 

25.

РМ №7. Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму.

1

 

26.

Фразеологізми в ролі членів речення. Редагування речень і текстів, у яких неправильно вжито фразеологізми.

1

 

27.

РМ №8. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна вважати героїчним», «У яких вчинках виявляється людська шляхетність») з використанням фразеологізмів.

1

 

28.

К.Р.  №2. «Лексикологія. Фразеологія».

 

 

29.

РМ №9. Аналіз письмового твору.

 

 

 

Словотвір. Орфографія

 

 

30.

Змінювання і творення слів. Твірне слово.

1

 

31

32.

Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів і закінчення), складання основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу.

2

 

33.

Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова.

1

 

34.

Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ський, -цький; із буквосполученням -чн- (-шн-).

1

 

35.

Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксам -ств(о), -зтв(о), -цтв(о).

1

 

36.

Контрольний диктант №1.

1

 

37.

Складні слова. Сполучні о, е в складних словах.

Створення допису до шкільного веб-сайта про українських меценатів з використанням складних слів (наприклад: добродій, милосердя, життєпис, благодійність).

1

 

38.

Правопис складних слів разом і через дефіс.

1

 

39.

Написання слів з пів-.

1

 

40.

Творення та правопис складноскорочених слів.

1

 

41.

КР №3. «Словотвір. Орфографія».

1

 

 

Морфологія. Орфографія. Іменник

 

 

42.

Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її (практично).

Колективне складання (заповнення) таблиці «Частини мови».

1

 

43.

РМ №10. Будова опису приміщення.

Читання мовчки художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення. Обговорення ролі опису приміщення в художніх і наукових текстах. Колективне складання  плану прочитаного тексту.

1

 

44.

Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

1

 

45.

Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення).

1

 

46

47.

Велика буква та лапки у власних назвах.

2

 

48.

Збірні іменники.

1

 

49

50.

Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.

Складання та розігрування жартівливого діалогу «З ким варто й не варто дружити» з використанням іменників спільного роду (наприклад: задавака, базіка, вереда, білоручка) та іменниками, що можуть означати осіб чоловічого або середнього роду (ледащо, забудько, базікало).

2

 

51.

РМ №11. Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.

1

 

52.

Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників.

Складання листа до близької людини про враження від екскурсії до зоопарку з використанням незмінюваних іменників (наприклад: гризлі, поні, ему, какаду та ін).

1

 

53.

РМ №12. Аналіз переказу.

 Визначення ролі іменників в описі приміщення.

1

 

54.

Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини.

1

 

55.

КР №4. «Морфологія. Орфографія. Іменник.» (частина І)

1

 

56.

РМ №13. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру відповідно до запропонованої ситуації спілкування етикетного характеру; діалогу відповідно до ситуації спілкування, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет; діалогів (телефонних розмов), що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

з/п

Зміст навчального матеріалу

К-ть год.

Дата

57.

Відмінки іменників.

1

 

58.

Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й групи.

1

 

59.

Відмінювання іменників І відміни.

1

 

60.

Відмінювання іменників ІІ відміни.

1

 

61.

Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни.

1

 

62.

Відмінювання іменників ІІІ – IV відмін.

1

 

63.

Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку.

1

 

64.

Відмінювання іменників, що мають форму лише множини.

1

 

65.

РМ №14. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі.

1

 

66.

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

1

 

67.

Не з іменниками.

1

 

68.

Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -ення(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о).

1

 

69.

Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові.

1

 

70.

Складання власного родоводу з додержанням правил написання чоловічих та жіночих імен по батькові.

1

 

71.

КР №5. «Іменник» (частина ІІ)

1

 

 

Прикметник

 

 

72.

Прикметник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

1

 

73.

Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні.

1

 

74.

Групи прикметників за значенням. Перехід прикметників з однієї групи в іншу.

1

 

75.

РМ №15. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (опису й розповіді).

1

 

76.

Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх.

1

 

77.

Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх.

1

 

78.

РМ №16. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.

1

 

79.

Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп.

1

 

80.

Творення прикметників (практично).

1

 

81.

Перехід прикметників в іменники.

Складання й розігрування діалогів на тему шкільного життя з використанням прикметників, що перейшли в іменники (наприклад: черговий, учительська, майбутнє, учений, військовий,  знайомий, похідна, земноводні).

1

 

82.

РМ №17. Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи.

1

 

83.

Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-.

Сприймання й відтворення зразків усної народної творчості для дітей (лічилок, забавлянок, колискових тощо) з прикметниками, що мають суфікси пестливості.

1

 

84.

РМ №18. Аналіз письмового переказу.

1

 

85.

Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-), -ов-(-йов- -ьов-), -ин-,-ін-, -ичн-.

1

 

86.

Написання не з прикметниками.

1

 

87.

Написання -н- і -нн- у прикметниках.

Створення мікротексту з висловленням захоплення, схвалення вчинку знайомої людини (знаменної події), з використанням прикметників типу несказанний, незрівнянний, неоціненний.

1

 

88.

Написання складних прикметників разом і через дефіс.

1

 

89.

Написання прізвищ прикметникової форми.

1

 

90.

КР №6. «Прикметник».

1

 

 

Числівник

 

 

91.

Числівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Читання вголос розкладу шкільних дзвінків, орієнтовного розпорядку дня школяра (розкладу руху транспорту тощо) з використанням числівників, обговорення їхньої ролі та значення в мовленні.

1

 

92

93.

Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) та порядкові.

1

 

94

95.

Числівники прості, складні й складені. Роздільне написання складених числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний.

2

 

96.

Відмінювання числівників.

1

 

97.

Відмінювання числівників.

1

 

98.

Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках.

1

 

99.

РМ №19. Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А. Куїнджі, С. Васильківського, І. Айвазовського та ін.

1

 

100.

Узгодження числівників з іменниками.

Складання списку потрібних для родини на тиждень продуктів із зазначенням кількості та цін з додержанням правил узгодження числівників з іменниками.

1

 

101.

РМ №20. Аналіз письмового переказу.

1

 

102.

Правильне вживання числівників на позначення дат і часу.

Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі.

1

 

103.

КР №7. «Числівник»

1

 

 

Займенник

 

 

104.

Займенник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Аудіювання тексту, що містить займенники. Обговорення ролі та значення в ньому займенників.

1

 

105

106.

Розряди займенників за значенням: особові, зворотний, присвійні, вказівні; питальні й відносні; заперечні; означальні й неозначені (ознайомлення).

2

 

107

108.

Відмінювання займенників усіх розрядів.

2

 

109.

РМ №21. Письмовий твір розповідного характеру

з елементами роздуму в художньому стилі (орієнтовні теми: «Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») з використанням займенників, що належать до різних розрядів.

1

 

110.

Приставний н у формах особових і вказівних займенників.

1

 

111.

РМ №22. Аналіз письмового твору. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми (наприклад: «Як минув день», «Чого ми сьогодні навчились», «Як уберегтися від захворювань») з використанням питальних і  відносних  займенників.

1

 

112.

Правопис заперечних займенників.

Складання письмових мікровисловлень (реплік), які містять відмову від пропозиції, що загрожує життю або здоров’ю людини, з використанням заперечних займенників.

1

 

113

114.

Написання разом і через дефіс неозначених займенників.

2

 

115.

Написання займенників із прийменниками окремо.

1

 

116.

Контрольний диктант № 2.

1

 

117.

РМ №23. Есе світоглядного змісту(орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної землі», «У чому полягає життєвий успіх»)

1

 

118.

КР №8. «Займенник»

1

 

119.

Повторення в кінці року.

Лексикологія. Фразеологія.

1

 

120.

Словотвір та орфографія.

1

 

121

122.

Морфологія й орфографія.

2

 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Тригуба Антоніна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Подольська Тамара Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Крючкова Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Vlasenko Anna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Н.Л._ Якуба
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Ботнарь Марія Юріївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
21426
Оцінка розробки
4.9 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку