Календарно-тематичне планування уроків
літературного читання за підручником «Українська мова ти читання. Автор О. Савченко (2020)» для 3 класу за програмою НУШ (2023-2024 н.р.)
№ |
Тема уроку |
Дата |
Скор. |
І семестр |
|||
Здрастуй, рідна школо і мій третій клас! |
|||
|
Робота з дитячою книжкою. Виставка книжок, прочитаних учнями влітку. Усна реклама книги. |
01/09 |
|
|
Знайомство з новим підручником. Вступ до розділу. М. Рильський «Тиха, задумлива осінь спускається...» (с. 4-5). |
04/09 |
|
|
Вже канікули скінчились, в школі радо ми зустрілись! О. Морозова «Перший день у школі» (с. 6-7). |
05/09 |
|
|
Як у Німеччині святкують початок навчального року. Як у Німеччині святкують початок навчального року (текст створено за матеріалами інтернет-джерел) (с. 7-8). |
07/09 |
|
|
Слова-мандрівники. А. Коваль «Знайомі незнайомці» (с, 9-10). |
11/09 |
|
|
Характеристика головного персонажа твору. Меґан Мак Доналд «Джуді Муді знайомиться з новим учителем» (с. 11-14). |
12/09 |
|
|
Характеристика головного персонажа твору. Марія Манеру «Шарлотта отримує... 13 балів» (с. 14-15). |
14/09 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. Хрестоматія с. 33-41. Тетяна Стус (Щербаченко) "Як пасує краватка, або Чому не всі поросята брудні". |
15/09 |
|
|
Медіавіконце: колаж «Наш клас». Що таке колаж? Як його створити? Як краще провести презентацію колажу? (с. 16-17). Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с.18). |
18/09 |
|
Без слова немає мови, а без мови — книги |
|||
|
Наша мова — безцінний скарб. А. Коваль «Наша мова». Ознайомлення з терміном науково-художнє оповідання. |
19/09 |
|
|
А. Коваль «Наша мова». Ознайомлення з терміном науково-художнє оповідання. Складання плану. (с. 19-23). |
21/09 |
|
|
Слова-мандрівники. Нузет Умеров «Диктант». (с. 24-25). |
25/09 |
|
|
Діагностувальна робота №1. Аудіювання. В.Сухомлинський "Як лисиця хитринки продавала". |
26/09 |
|
|
Корекція результатів навчання учнів. Наша мова розвивається: чому з’являються нові слова? Л. Відута «Незрозумілі слова». А. Качан «Звертайся до словника» (с. 25-28). |
28/09 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. Хрестоматія с. 51-55. Валентина Вздульська "Потяги". |
29/09 |
|
|
Сторінки з історії книгодрукування. В. Дацкевич «Як з’явилася друкована книга» (скорочено) (с.29-31). |
02/10 |
|
|
Медіавіконце: «Музей книги і друкарства». Віртуальна екскурсія до музею; розгляд ілюстрацій у підручнику (с.32). |
03/10 |
|
|
Сторінки з історії книгодрукування. О. Єфімов «Друкар книг, перед тим небачених» (скорочено) (с.33-34). |
05/10 |
|
|
Для чого читають книжки? В. Сухомлинський «Спляча книга» (с.34-35). |
09/10 |
|
|
Для чого читають книжки? Д. Павличко «Соняшник». Розвиток уміння виразно читати (с.36-37). |
10/10 |
|
|
Для чого читають книжки? Л. Повх «У бібліотеці». Інсценізація вірша (с. 38-39). Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с. 40) |
12/10 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. Найкраще с. 300 -302. Ігор Січовик " Як книгу готують до друку". |
13/10 |
|
Із джерел народної мудрості |
|||
|
Образ народного героя. Вступ до розділу і теми. Українська народна казка «Кирило Кожум’яка». (с. 41-43). |
16/10 |
|
|
Образ народного героя. Українська народна казка «Кирило Кожум’яка» (продовження). Стислий переказ прочитаної частини казки. |
17/10 |
|
|
Образ народного героя. Українська народна казка «Кирило Кожум’яка» (продовження). Ознаки, що характеризують головного героя(с.44-45). |
19/10 |
|
|
Розширення читацького досвіду дітей. Сайт «Українська казка». Аудіокнига для дітей на сайті Національної бібліотеки України для дітей ім. Януша Корчака. |
23/10 |
|
|
Медіавіконце: мультфільми. Особливість створення цієї форми медіа. Перегляд мультфільму за сюжетом відомої чарівної казки (с.46). |
24/10 |
|
|
Діагностувальна робота №2. Навичка читання мовчки (письмово). |
26/10 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. Найкраще с. 46-49. Українська народна казка "Дві білочки". |
27/10 |
|
|
Пригоди у чарівній казці. Українська народна казка) «Вечірник, Полуночник і Світанок». Дійові особи. Послідовність подій (с. 47-49). |
07/11 |
|
|
Пригоди у чарівній казці. Українська народна казка «Вечірник, Полуночник і Світанок» (продовження). Вибірковий переказ частин твору (с. 49-51). |
09/11 |
|
|
Народні пісні. Тематика народних пісень. «Три товариша» (українська народна пісня) (с.52-53). |
13/11 |
|
|
Народна легенда. «Походження назви Переяслав» (легенда) (с.53-55). |
14/11 |
|
|
Прислів’я. Особливість змісту і побудови. Пряме і переносне значення змісту прислів’їв (с. 56). Напам'ять. |
16/11 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. Найкраще с. 51-54. Українська народна казка "Як півень лисицю обдурив". |
17/11 |
|
|
Народні загадки. Особливості форм і тематика народних загадок (напам'ять). Скоромовки. Розширення і упорядкування знань учнів про жанрові особливості скоромовок (с. 57-58). Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с.59). |
20/11 |
|
Здійсниться все! |
|||
|
Краса природи у її різноманітності. Вступ до розділу. В. Сухомлинський «Сонячний день узимку» (с.60-61). |
21/11 |
|
|
Краса природи у її різноманітності. Л. Костенко «Синички на снігу» напам’ять (с. 62). |
23/11 |
|
|
Діагностувальна робота №3. Усний переказ прочитаного твору. |
27/11 |
|
|
Грамоті вчиться — завжди пригодиться. Зірка Мензатюк «Новорічна пригода з відьмою». Визначення жанру твору (с.62-64). |
28/11 |
|
|
Відчуй іншого. Тетяна Череп -Пероганич «Колядка» (с. 65-67). Визначення послідовності подій. Як завершити оповідання «Колядка». |
30/11 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. Зимові оповідання для дітей. |
01/12 |
|
|
Медіавіконце: селфі. Сутність терміну. Розгляд і доповнення ілюстрацій, що у підручнику, словесними малюнками. Селфі з улюбленою книжкою (с. 68-69). |
04/12 |
|
|
Зимові картини і «зимові» слова. Г. Малик «Грудень» напам’ять. (с. 70). |
05/12 |
|
|
Найкращий песик на світі. М. Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел». Казкове і реальне у творі. Визначення жанру (с. 71-72). |
07/12 |
|
|
Найкращий песик на світі. М. Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел» (продовження). Словесне малювання епізоду казки. Придумування продовження казки (с. 72-74). |
11/12 |
|
|
Діагностувальна робота №4. Навичка читання вголос. |
12/12 |
|
|
Картина художниці Світлани Косенко “Святвечірˮ. (с.75). Естетичний та емоційний розвиток учнів. Як «прочитати» картину? Настрій. Кольори. Композиція. Розповідь про враження від побаченого. |
14/12 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. Ніна Наркевич. Оповідання "Щасливий Святий Вечір". |
15/12 |
|
|
Святкові запахи. Мар’яна Савка «Запах Різдва». С. Косенко “Святвечірˮ (с.76). |
18/12 |
|
|
Бажаю тобі і твоїм друзям веселих новорічних і різдвяних свят! «На щастя, на здоров’я… » напам’ять (с. 77). |
19/12 |
|
|
Коли може «здійснитися все»? І.Жиленко «Здійсниться все...». Висловлення учнями свого ставлення до закликів поетеси (с. 78). Підсумок за темою (с. 79). |
21/12 |
|
Календарно-тематичне планування уроків літературного читання
за підручником «Українська мова ти читання. Автор О. Савченко (2020)» для 3 класу за програмою НУШ (2023-2024 н.р.)
ІІ семестр
№ |
Тема уроку |
Дата |
Скор. |
Як не любить свій край |
|||
|
Рідний край — земний рай. В. Гринько «Рідний край» напам'ять . О. Палійчук «Київ» (Частина 2, с. 80-81). |
09/01 |
|
|
Вірші вихованців Павлиської школи. Д. Телкова «Героям». М. Малолітко «Воїнові, який захищає Вітчизну» (Ч. 2, с. 82-83). |
11/01 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. Хрестоматія с. 51-55. Валентина Вздульська "Потяги". |
12/01 |
|
|
Україна в мініатюрі. О. Кротюк «Наші скарби». Переказування уривка тексту(Ч. 2, с. 83-84). |
15/01 |
|
|
Шевченко завжди житиме серед нас. Т. Щербаченко (Стус) «Український лицар». Навчальне аудіювання (Ч. 2, с. 85-86). |
16/01 |
|
|
Земля — це книга, у якій історія твого народу. Н. Поклад «Гарно жити у селі...». М. Вінграновський «Сама собою річка ця тече...» (Ч. 2, с. 87-88). |
18/01 |
|
|
Народні умільці. Н. Олійник «Гончарики з Спішного». Загадка-добавлянка (Ч. 2, с. 88-90). |
22/01 |
|
|
Діагностувальна робота №5. Аудіювання. Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Як не любить свій край» (Ч. 2, с. 91). |
23/01 |
|
Літературні казки. П’єса-казка. Байки |
|||
|
Чарівні казки. Поміркуємо над казкою. В. Бичко «Казка— вигадка...». А. Дімаров «Для чого людині серце». ( 92-97). |
25/01 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. Хрестоматія с. 60-67. Леся Воронина «Пригоди голубого папуги». |
26/01 |
|
|
Анатолій Дімаров «Для чого людині серце». Досліджуємо текст. Складаємо план. ( с. 93-97). |
29/01 |
|
|
Творчість Олександра Дерманського. Досліджуємо текст С. Дерманського «Білянок». Опрацювання І та ІІ частин (с. 98-101). |
30/01 |
|
|
Досліджуємо текст С. Дерманського «Білянок». Опрацювання ІІІ та ІУ частин (с.101-103). |
01/02 |
|
|
Досліджуємо текст С. Дерманського «Білянок». Ділимо текст на частини, складаємо план. Переказуємо за планом. |
05/02 |
|
|
Творчість Джані Родарі. Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела» (104- 107). Головна думка твору. Розпізнаємо ключові фрази і слова. |
06/02 |
|
|
Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела» (с. 105-107). Визначення зачину, основної частини та кінцівки. |
08/02 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. Хрестоматія с.68-73. Леся Воронина «Пригоди голубого папуги». |
09/02 |
|
|
П’єса-казка. Наталя Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скорочено). Дія перша та друга (с. 108-110). |
12/02 |
|
|
П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скорочено). Дія третя (с. 111—114). |
13/02 |
|
|
П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скорочено). Дія четверта (с. 114-115). Інсценізація п’єси-казки (дія/епізоди на вибір). |
15/02 |
|
|
Медіавіконце: афіша вистави. Як створити афішу вистави? (с. 116). |
19/02 |
|
|
Веселе слово. Б. Бойко «У театрі». Складання порад для глядачів ( с. 117). |
20/02 |
|
|
Байки. Творчість Леоніда Глібова. Л. Глібов «Лебідь, Щука і Рак» напам'ять (с. 118-119). |
22/02 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. Хрестоматія с.74-79. Мар'яна Савка "Казка про Старого Лева". |
23/02 |
|
|
Чужому лихові не смійся. Л. Глібов «Чиж та Голуб». Інсценізування байки (с. 120). |
26/02 |
|
|
Краще першим завжди привітатись! А. Костецький «Добра порада» (с. 121). |
27/03 |
|
|
Діагностувальна робота №6. Аудіювання.
|
29/03 |
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Літературні казки. П’єса-казка. Байки» (Ч. 2, с. 122). |
04/03 |
|
Поезії про дивосвіт природи |
|||
|
Картини природи в поезії. Л. Забашта «Дивосвіт, дивосвіт...». Т. Шевченко «За сонцем хмаронька пливе...». Виразне читання (Ч. 2, с. 123-125). |
05/03 |
|
|
Картини природи в поезії. Леся Українка «Плине білий човник...». Олександр Олесь «В небі жайворонки в’ються...» (Ч. 2, с. 125-126). |
07/03 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. Хрестоматія с.80-87. Творчість Оксани Лущевської. |
08/03 |
|
|
Замилування красою поля. М. Сингаївський «Волошкове поле» (Ч. 2, с. 127). |
11/03 |
|
|
Картини природи в поезії. Дмитро Павличко «Дядько Дощ». Ліно Костенко «Шипшина важко віддає плоди...» напам’ять (Ч. 2, с. 128-129). |
12/03 |
|
|
Пташка, яка в’язке рукавичку. А. Качан «Розливається Дунай...». Виразне читання (Ч. 2, с. 129). |
14/03 |
|
|
Медіавіконце: мініпроєкт. Створення обкладинки книжки «Мій улюблений вірш» (Ч. 2, с. 130). |
18/03 |
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Поезії про дивосвіт природи» (Ч. 2, с. 131). |
19/03 |
|
|
Діагностувальна робота №7. Читання мовчки.
|
21/03 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. Хрестоматія с.88-91. Дмитро Кузьменко "Чим корова не собака". |
22/03 |
|
Все добре переймай, а недобре — виправляй |
|||
|
Гарні не красиві слова, а красиві діла. В. Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло». «Переказування оповідання (Ч. 2, с. 132-133). |
01/04 |
|
|
Чому важлива щира турбота? Т. Майдановий «Телефонна розмова». Інсценізування вірша (Ч. 2, с. 134). |
02/04 |
|
|
На друзів зла тримати не можна! Н. Деменкова «Дружок і Образа» уривок напам'ять. Визначення головної думки твору (Ч. 2, с. 135-136). |
04/04 |
|
|
Цінність дружби. «Я друзів не продаю» (Ч. 2, с. 136- 137). |
08/04 |
|
|
Зрозуміти й підтримати інших. Н. Гербіш «Різні культури» (Ч. 2, с. 137-138). |
09/04 |
|
|
Зрозуміти й підтримати інших. Н. Гербіш «Різні культури» (Ч. 2, с. 138-140). |
11/04 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. Хрестоматія с.92-95. Творчість Михайла Григоріва. |
12/04 |
|
|
Про наших улюбленців. Н. Кир’ян «Ми з вами в цьому світі не самі...» напам'ять. М. Вітлер «Кошеня пропало» (Ч. 2, с. 141-142). |
15/04 |
|
|
Волохатий друг. А. Костецький «Спішу додому». Інсценізування вірша (Ч. 2, с. 143-144). |
16/04 |
|
|
Собака-рятівник. «Пес, відомий на весь світ» (за матеріалами інтернет-джерел) (Ч. 2, с. 144-146). |
18/04 |
|
|
Веселе слово. О. Сенатович «Балакуни» (Ч. 2, с. 146). |
22/04 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. |
23/04 |
|
|
Діагностувальна робота №8. Робота з літературним твором/медіа текстом.
|
25/04 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. Хрестоматія с.96-100. Сашко Дерманський "Мрія Маляки". |
26/04 |
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Все добре переймай, а недобре — виправляй» (Ч. 2, с. 147). |
29/04 |
|
Іскринки творчості |
|||
|
Фантазуй і створюй! В. Коломієць «Ліс і Лис». Складання вірша (Ч. 2, с. 148-149). |
30/04 |
|
|
Медіавіконце: мініпроєкт. Колаж «Про мене» (Ч. 2, с. 150). |
02/05 |
|
|
Природа надихає. С. Жупанин «Намалюю вітер тихий...». В. Ткаченко «Лісове коріння». Робота з картиною (Ч. 2, с. 151-152). |
06/05 |
|
|
Казкові образи на засніжених деревах. О. Єфімов «Тут усе є...» (Ч. 2, с. 152-154). |
07/05 |
|
|
Як здійснити мрію. Д. Гельнер «Розмова з фортепіано». Перетворення вірша на розповідь (Ч. 2, с. 154). |
09/05 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. Хрестоматія с.100-105. Галина Вдовиченко "Найдовші Вуса". |
10/05 |
|
|
Розпізнавай і розвивай свої здібності. В. Сухомлинський «Співуча пір’їнка» (Ч. 2, с. 155). |
13/05 |
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Іскринки творчості» (Ч. 2, с. 156). |
14/05 |
|
|
Діагностувальна робота №9. Читання вголос.
|
16/05 |
|
|
Хрестоматія с.112-117. Катерина Бабкіна "Мсьє Жак та квітнева риба". |
20/05 |
|
|
Хрестоматія с.118-129. Лариса Денисенко "Як диварлики віднайшли у собі гідність". |
21/05 |
|
|
Хрестоматія с.118-129. Лариса Денисенко "Як диварлики віднайшли у собі гідність". |
23/05 |
|
|
Робота з дитячою книжкою. Хрестоматія с.106-111. Зірка Мензатюк "Небилиці про рукавиці" |
24/05 |
|
|
Хрестоматія с.130-133. Оксана Караванська "Вишиванка" уривок. |
27/05 |
|
|
Хрестоматія с.162. Творчість Ірен Роздобудько. |
28/05 |
|
|
Підсумок за рік. |
30/05 |
|