Календарно-тематичне планування уроків літературного читання за підручником «Українська мова ти читання. Автор О. Савченко» для 3 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків літературного читання за підручником «Українська мова ти читання. Автор О. Савченко (2020)» для 3 класу І та ІІ семестри
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків

літературного читання за підручником «Українська мова ти читання. Автор О. Савченко (2020)» для 3 класу за програмою НУШ (2023-2024 н.р.)

 

Тема уроку

Дата

Скор.

І семестр

Здрастуй, рідна школо і мій третій клас!

  1.  

Робота з дитячою книжкою. 

Виставка книжок, прочитаних учнями влітку. Усна реклама книги.

01/09

 

  1.  

Знайомство з новим підручником. Вступ до розділу. М. Рильський «Тиха, задумлива осінь спускається...» (с. 4-5).

04/09

 

  1.  

Вже канікули скінчились, в школі радо ми зустрілись! О. Морозова «Перший день у школі» (с. 6-7).

05/09

 

  1.  

Як у Німеччині святкують початок навчального року. Як у Німеччині святкують початок навчального року (текст створено за матеріалами інтернет-джерел) (с. 7-8).

07/09

 

  1.  

Слова-мандрівники. А. Коваль «Знайомі незнайомці» (с, 9-10).

11/09

 

  1.  

Характеристика головного персонажа твору.  Меґан Мак Доналд «Джуді Муді знайомиться з новим учителем» (с. 11-14).

12/09

 

  1.  

Характеристика головного персонажа твору. Марія Манеру «Шарлотта отримує... 13 балів» (с. 14-15).

14/09

 

  1.  

Робота з дитячою книжкою.

Хрестоматія с. 33-41. Тетяна Стус (Щербаченко) "Як пасує краватка, або Чому не всі поросята брудні".

15/09

 

  1.  

Медіавіконце: колаж «Наш клас». Що таке колаж? Як його створити? Як краще провести презентацію колажу? (с. 16-17). Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою  (с.18).

18/09

 

Без слова немає мови, а без мови — книги

  1.  

Наша мова — безцінний скарб. А. Коваль «Наша мова». Ознайомлення з терміном науково-художнє оповідання.

19/09

 

  1.  

А. Коваль «Наша мова». Ознайомлення з терміном науково-художнє оповідання. Складання плану. (с. 19-23).

21/09

 

  1.  

Слова-мандрівники. Нузет Умеров «Диктант». (с. 24-25).

25/09

 

  1.  

Діагностувальна робота №1.  Аудіювання. В.Сухомлинський "Як лисиця хитринки продавала".

26/09

 

  1.  

Корекція результатів навчання учнів.

Наша мова розвивається: чому з’являються нові слова? Л. Відута «Незрозумілі слова». А. Качан «Звертайся до словника» (с. 25-28).

28/09

 

  1.  

Робота з дитячою книжкою.

Хрестоматія с. 51-55. Валентина Вздульська "Потяги".

29/09

 

  1.  

Сторінки з історії книгодрукування.

В. Дацкевич «Як з’явилася друкована книга» (скорочено) (с.29-31).

02/10

 

  1.  

Медіавіконце: «Музей книги і друкарства». Віртуальна екскурсія до музею; розгляд ілюстрацій у підручнику (с.32).

03/10

 

  1.  

Сторінки з історії книгодрукування. О. Єфімов «Друкар книг, перед тим небачених» (скорочено) (с.33-34). 

05/10

 

  1.  

Для чого читають книжки?  В. Сухомлинський «Спляча книга» (с.34-35).

09/10

 

  1.  

Для чого читають книжки? Д. Павличко «Соняшник». Розвиток уміння виразно читати  (с.36-37).

10/10

 

  1.  

Для чого читають книжки? Л. Повх  «У бібліотеці». Інсценізація вірша (с. 38-39).

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с. 40)

12/10

 

  1.  

Робота з дитячою книжкою.

Найкраще с. 300 -302. Ігор Січовик " Як книгу готують до друку".

13/10

 

Із джерел народної мудрості

  1.  

Образ народного героя. Вступ до розділу і теми. Українська народна казка  «Кирило Кожум’яка». (с. 41-43).

16/10

 

  1.  

Образ народного героя. Українська народна казка «Кирило Кожум’яка» (продовження). Стислий переказ прочитаної частини казки.

17/10

 

  1.  

Образ народного героя. Українська народна казка «Кирило Кожум’яка» (продовження). Ознаки, що характеризують головного героя(с.44-45).

19/10

 

  1.  

Розширення читацького досвіду дітей. Сайт «Українська казка». Аудіокнига для дітей на сайті Національної бібліотеки України для дітей ім. Януша Корчака.

23/10

 

  1.  

Медіавіконце: мультфільми. Особливість створення цієї форми медіа. Перегляд мультфільму за сюжетом відомої чарівної казки (с.46).

24/10

 

  1.  

Діагностувальна робота №2. 

Навичка читання мовчки (письмово).

26/10

 

  1.  

Робота з дитячою книжкою.

Найкраще с. 46-49. Українська народна казка "Дві білочки".

27/10

 

  1.  

Пригоди у чарівній казці. Українська народна казка) «Вечірник, Полуночник і Світанок». Дійові особи. Послідовність подій (с. 47-49).

07/11

 

  1.  

 Пригоди у чарівній казці.  Українська народна казка «Вечірник, Полуночник і Світанок» (продовження). Вибірковий переказ частин твору (с. 49-51).

09/11

 

  1.  

Народні пісні. Тематика народних пісень.  «Три товариша» (українська народна пісня) (с.52-53).

13/11

 

  1.  

Народна легенда. «Походження назви Переяслав» (легенда) (с.53-55).

14/11

 

  1.  

Прислів’я. Особливість змісту і побудови. Пряме і переносне значення змісту прислів’їв (с. 56). Напам'ять.

16/11

 

  1.  

Робота з дитячою книжкою.

Найкраще с. 51-54. Українська народна казка "Як півень лисицю обдурив".

17/11

 

  1.  

Народні загадки. Особливості форм і тематика народних загадок (напам'ять). Скоромовки. Розширення і упорядкування знань учнів про жанрові особливості скоромовок (с. 57-58). Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с.59).

20/11

 

Здійсниться все!

  1.  

Краса природи у її різноманітності. Вступ до розділу.  В. Сухомлинський «Сонячний день узимку» (с.60-61).

21/11

 

  1.  

Краса природи у її різноманітності. Л. Костенко «Синички на снігу»  напам’ять  (с. 62).

23/11

 

  1.  

Діагностувальна робота №3.

Усний переказ прочитаного твору.

27/11

 

  1.  

Грамоті вчиться — завжди пригодиться. Зірка Мензатюк «Новорічна пригода з відьмою». Визначення жанру твору (с.62-64).

28/11

 

  1.  

 Відчуй іншого. Тетяна Череп -Пероганич «Колядка» (с. 65-67). Визначення послідовності подій. Як завершити оповідання «Колядка».

30/11

 

  1.  

Робота з дитячою книжкою.

Зимові оповідання для дітей.

01/12

 

  1.  

Медіавіконце: селфі. Сутність терміну. Розгляд і доповнення ілюстрацій, що у підручнику, словесними малюнками. Селфі з улюбленою книжкою (с. 68-69).

04/12

 

  1.  

Зимові картини і «зимові» слова.

Г. Малик «Грудень» напам’ять. (с. 70).

05/12

 

  1.  

Найкращий песик на світі.

М. Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел». Казкове і реальне у творі. Визначення жанру (с. 71-72).

07/12

 

  1.  

Найкращий песик на світі.

М. Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел» (продовження). Словесне малювання епізоду казки. Придумування продовження казки (с. 72-74).

11/12

 

  1.  

Діагностувальна робота №4.

Навичка читання вголос.

12/12

 

  1.  

Картина художниці Світлани Косенко “Святвечірˮ. (с.75). Естетичний та емоційний розвиток учнів. Як «прочитати» картину? Настрій. Кольори. Композиція. Розповідь про враження від побаченого.

14/12

 

  1.  

Робота з дитячою книжкою.

Ніна Наркевич. Оповідання "Щасливий Святий  Вечір".

15/12

 

  1.  

Святкові запахи. Мар’яна Савка «Запах Різдва». С. Косенко “Святвечірˮ (с.76).

18/12

 

  1.  

Бажаю тобі і твоїм друзям веселих новорічних і різдвяних свят! «На щастя, на здоров’я… » напам’ять (с. 77).

19/12

 

  1.  

Коли може «здійснитися все»? І.Жиленко «Здійсниться все...». Висловлення учнями свого ставлення до закликів поетеси (с. 78).  Підсумок за темою (с. 79).

21/12

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування уроків літературного читання

за підручником «Українська мова ти читання. Автор О. Савченко (2020)» для 3 класу за програмою НУШ (2023-2024 н.р.)

 

ІІ семестр

Тема уроку

Дата

Скор.

Як не любить свій край

  1.  

Рідний край — земний рай. В. Гринько «Рідний край» напам'ять . О. Палійчук «Київ» (Частина 2, с. 80-81).

09/01

 

  1.  

Вірші вихованців Павлиської школи. Д. Телкова «Геро­ям». М. Малолітко «Воїнові, який захищає Вітчизну» (Ч. 2, с. 82-83).

11/01

 

  1.  

Робота з дитячою книжкою.

Хрестоматія с. 51-55. Валентина Вздульська "Потяги".

12/01

 

  1.  

Україна в мініатюрі. О. Кротюк «Наші скарби». Перека­зування уривка тексту(Ч. 2, с. 83-84).

15/01

 

  1.  

Шевченко завжди житиме серед нас. Т. Щербаченко (Стус) «Український лицар». Навчальне аудіювання (Ч. 2, с. 85-86).

16/01

 

  1.  

Земля — це книга, у якій історія твого народу. Н. Поклад «Гарно жити у селі...». М. Вінграновський «Са­ма собою річка ця тече...» (Ч. 2, с. 87-88).

18/01

 

  1.  

Народні умільці. Н. Олійник «Гончарики з Спішного». Загадка-добавлянка (Ч. 2, с. 88-90).

22/01

 

  1.  

Діагностувальна робота №5. Аудіювання.

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Як не любить свій край» (Ч. 2, с. 91).­

23/01

 

Літературні казки. П’єса-казка. Байки

  1.  

Чарівні казки. Поміркуємо над казкою. В. Бичко «Казка— вигадка...». А. Дімаров «Для чого людині серце». ( 92-97).

25/01

 

  1.  

Робота з дитячою книжкою.

Хрестоматія с. 60-67. Леся Воронина  «Пригоди голубого папуги».

26/01

 

  1.  

Анатолій  Дімаров «Для чого людині серце». Досліджуємо текст.  Складаємо план. ( с. 93-97).

29/01

 

  1.  

Творчість Олександра Дерманського. Досліджуємо текст С. Дерманського  «Білянок». Опрацювання І та ІІ частин (с. 98-101).

30/01

 

  1.  

Досліджуємо текст С. Дерманського  «Білянок». Опрацювання ІІІ та ІУ частин (с.101-103).

01/02

 

  1.  

Досліджуємо текст С. Дерманського  «Білянок». Ділимо текст на частини, складаємо план. Переказуємо за планом.

05/02

 

  1.  

Творчість Джані Родарі. Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела» (104- 107). Головна думка твору. Розпізнаємо ключові фрази і слова.

06/02

 

  1.  

Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела» (с. 105-107). Визначення зачину, основної частини  та кінцівки.

08/02

 

  1.  

Робота з дитячою книжкою.

Хрестоматія с.68-73. Леся Воронина  «Пригоди голубого папуги».

09/02

 

  1.  

П’єса-казка. Наталя Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скороче­но). Дія перша та друга  (с. 108-110).

12/02

 

  1.  

П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скороче­но). Дія третя (с. 111—114).

13/02

 

  1.  

П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скороче­но). Дія четверта (с. 114-115). Інсценізація п’єси-казки (дія/епізоди на вибір).

15/02

 

  1.  

Медіавіконце: афіша вистави. Як створити афішу ви­стави? (с. 116).

19/02

 

  1.  

Веселе слово. Б. Бойко «У театрі». Складання порад для глядачів ( с. 117).

20/02

 

  1.  

Байки. Творчість Леоніда Глібова. Л. Глібов «Лебідь, Щука і Рак» напам'ять (с. 118-119).

22/02

 

  1.  

Робота з дитячою книжкою.

Хрестоматія с.74-79. Мар'яна Савка "Казка про Старого Лева".

23/02

 

  1.  

Чужому лихові не смійся. Л. Глібов «Чиж та Голуб».

Інсценізування байки (с. 120).

26/02

 

  1.  

Краще першим завжди привітатись!

А. Костецький «Добра порада» (с. 121).

27/03

 

  1.  

Діагностувальна робота №6.  Аудіювання.

 

29/03

 

  1.  

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Літе­ратурні казки. П’єса-казка. Байки» (Ч. 2, с. 122).

04/03

 

Поезії про дивосвіт природи

  1.  

Кар­тини природи в поезії. Л. Забашта «Дивосвіт, дивос­віт...». Т. Шевченко «За сонцем хмаронька пливе...». Ви­разне читання (Ч. 2, с. 123-125).

05/03

 

  1.  

Картини природи в поезії. Леся Українка «Плине білий човник...». Олександр Олесь «В небі жайворонки в’ються...» (Ч. 2, с. 125-126).

07/03

 

  1.  

Робота з дитячою книжкою.

Хрестоматія с.80-87. Творчість Оксани Лущевської.

08/03

 

  1.  

Замилування красою поля. М. Сингаївський «Волошкове поле» (Ч. 2, с. 127).

11/03

 

  1.  

Картини природи в поезії. Дмитро Павличко «Дядько Дощ». Ліно  Костенко «Шипшина важко віддає плоди...» на­пам’ять (Ч. 2, с. 128-129).

12/03

 

  1.  

Пташка, яка в’язке рукавичку. А. Качан «Розливається Дунай...». Виразне читання (Ч. 2, с. 129).

14/03

 

  1.  

Медіавіконце: мініпроєкт. Створення обкладинки кни­жки «Мій улюблений вірш» (Ч. 2, с. 130).

18/03

 

  1.  

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Пое­зії про дивосвіт природи» (Ч. 2, с. 131).

19/03

 

  1.  

Діагностувальна робота №7.  Читання мовчки.

 

21/03

 

  1.  

Робота з дитячою книжкою.

Хрестоматія с.88-91. Дмитро Кузьменко "Чим корова не собака".

22/03

 

Все добре переймай, а недобре — виправляй

  1.  

Гарні не красиві слова, а красиві діла. В. Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло». «Пере­казування оповідання (Ч. 2, с. 132-133).

01/04

 

  1.  

Чому важлива щира турбота? Т. Майдановий «Теле­фонна розмова». Інсценізування вірша (Ч. 2, с. 134).

02/04

 

  1.  

На друзів зла тримати не можна! Н. Деменкова «Дру­жок і Образа» уривок напам'ять. Визначення головної думки твору (Ч. 2, с. 135-136).

04/04

 

  1.  

Цінність дружби. «Я друзів не продаю» (Ч. 2, с. 136- 137).

08/04

 

  1.  

Зрозуміти й підтримати інших. Н. Гербіш «Різні куль­тури» (Ч. 2, с. 137-138).

09/04

 

  1.  

Зрозуміти й підтримати інших. Н. Гербіш «Різні куль­тури» (Ч. 2, с. 138-140).

11/04

 

  1.  

Робота з дитячою книжкою.

Хрестоматія с.92-95. Творчість Михайла Григоріва.

12/04

 

  1.  

Про наших улюбленців. Н. Кир’ян «Ми з вами в цьому світі не самі...» напам'ять.  М. Вітлер «Кошеня пропало» (Ч. 2, с. 141-142).

15/04

 

  1.  

Волохатий друг. А. Костецький «Спішу додому». Інсце­нізування вірша (Ч. 2, с. 143-144).

16/04

 

  1.       

Собака-рятівник. «Пес, відомий на весь світ» (за матеріалами інтернет-джерел) (Ч. 2, с. 144-146).

18/04

 

  1.       

Веселе слово. О. Сенатович «Балакуни» (Ч. 2, с. 146).

22/04

 

  1.       

Робота з дитячою книжкою.

23/04

 

  1.       

Діагностувальна робота №8.  Робота з літературним твором/медіа текстом.

 

25/04

 

  1.       

Робота з дитячою книжкою.

Хрестоматія с.96-100. Сашко Дерманський "Мрія Маляки".

26/04

 

  1.       

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Все добре переймай, а недобре — виправляй» (Ч. 2, с. 147).

29/04

 

Іскринки творчості

  1.       

Фантазуй і створюй! В. Коломієць «Ліс і Лис». Складання вірша (Ч. 2, с. 148-149).

30/04

 

  1.       

Медіавіконце: мініпроєкт. Колаж «Про мене» (Ч. 2, с. 150).

02/05

 

  1.       

Природа надихає. С. Жупанин «Намалюю вітер ти­хий...». В. Ткаченко «Лісове коріння». Робота з картиною (Ч. 2, с. 151-152).

06/05

 

  1.       

Казкові образи на засніжених деревах. О. Єфімов «Тут усе є...» (Ч. 2, с. 152-154).

07/05

 

  1.       

Як здійснити мрію. Д. Гельнер «Розмова з фортепіано». Перетворення вірша на розповідь (Ч. 2, с. 154).

09/05

 

  1.       

Робота з дитячою книжкою.

Хрестоматія с.100-105. Галина Вдовиченко "Найдовші Вуса".

10/05

 

  1.       

Розпізнавай і розвивай свої здібності.

В. Сухомлинський  «Співуча пір’їнка» (Ч. 2, с. 155).

13/05

 

  1.       

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Іскринки творчості» (Ч. 2, с. 156).  

14/05

 

  1.       

Діагностувальна робота №9. Читання вголос. 

 

16/05

 

  1.       

Хрестоматія с.112-117. Катерина Бабкіна "Мсьє Жак та квітнева риба".

20/05

 

  1.       

Хрестоматія с.118-129. Лариса Денисенко "Як диварлики віднайшли у собі гідність".

21/05

 

  1.       

Хрестоматія с.118-129. Лариса Денисенко "Як диварлики віднайшли у собі гідність".

23/05

 

  1.       

Робота з дитячою книжкою.

Хрестоматія с.106-111. Зірка Мензатюк "Небилиці про рукавиці"

24/05

 

  1.       

Хрестоматія с.130-133. Оксана Караванська "Вишиванка" уривок.

27/05

 

  1.       

Хрестоматія с.162. Творчість Ірен Роздобудько.

28/05

 

  1.       

Підсумок за рік.

30/05