Календарно-тематичне планування уроків української літератури для 5 класу на 2018-2019 н.р. Розрахунок - 2 години на тиждень. На 2 семестри. По дві колонки для дати та номеру уроку
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
5 КЛАС
(70 год, 2 год на тиждень)
Програма. Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804.
Підручник. Авраменко О.М. Українська література: підручник для 5-го класу загальноосвіт. навч. закл. - К.: Грамота, 2013.
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі:
|
2
– 2 |
3
1 2 |
Уроки розвитку мовлення* (РМ) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Література рідного краю (ЛРК) |
2 |
2 |
Виразне читання |
1 |
1 |
Повторення та узагальнення |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
І СЕМЕСТР
№ |
К-ть год |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
1 |
1 |
|
Тема № 1. Світ фантазії, мудрості Вступ. Слово в житті людини. Образне слово — першоелемент літератури. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва. |
|
2 |
1 |
|
Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Міфи і легенди давніх українців. |
|
3-4 |
2 |
|
Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. Легенди: «Про зоряний Віз», «Берегиня», «Чому пес живе коло людини?» (за С.Плачиндою ), «Дажбог», «Неопалима купина» (за Є. Шморгуном ), «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі» (5 творів на вибір) ТЛ:фольклор, міф, легенда. |
|
5 |
1 |
|
Народні перекази. «Прийом у запорожців». Звичаї та традиції запорозьких козаків. ТЛ: переказ. |
|
6-7 |
2 |
|
Народні казки. Тематика народних казок, їхні різновиди (про звірів, побутові, чарівні (героїко-фантастичні)). Побудова казки, її яскравий національний колорит. «Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв’язок із міфами. ТЛ: народна казка, тема, гіпербола |
|
8 |
1 |
|
Народні казки.«Про правду і кривду» або «Мудра дівчина» (на вибір учителя). Народне уявлення про добро і зло в казці. |
|
9 |
1 |
|
Народні казки. «Ох» або «Летючий корабель» (на вибір учителя). Фантастичне і реальне, смішне і страшне, красиве і потворне в казках. |
|
10 |
1 |
|
РМ № 1. Конкурс на кращого оповідача казки. |
РМ №1 |
11 |
1 |
|
ПЧ № 1. Г. Пагутяк. «Лялечка і Мацько» або «Марина та Сергій Дяченки». Казки. |
ПЧ №1 |
12 |
1 |
|
Контрольна робота № 1 за темою «Світ фантазії, мудрості (міфи і легенди українців, народні перекази, народні казки) (тестові завдання). |
КР №1 |
|
|
|
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
|
13
|
1
|
|
Тема № 2.Світ фантазії, мудрості (продовження) Літературні казки. Іван Франко. «Фарбований Лис». Дитинство письменника. І.Франко – казкар (зб. «Коли ще звірі говорили»). Особливості літературної казки, її відмінність від народної. ТЛ: літературна казка, мова автора і мова персонажів, прозова мова. |
|
14 |
1 |
|
І. Франко. «Фарбований Лис». Зміст казки. Головні персонажі, другорядні. |
|
15 |
1 |
|
І. Франко. «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру. |
|
16 |
1 |
|
Література рідного краю № 1. Світ фантазії, мудрості. Казки у творчості письменників Одещини. І. Плахтін «Казка про душу» |
ЛРК№1 |
17 |
1 |
|
Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. |
|
18 |
1 |
|
Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Добро і зло в казці. Світлий, життєствердний погляд на світ. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казки. ТЛ: портрет. |
|
19 |
1 |
|
В. Симоненко.«Цар Плаксій та Лоскотон». Цікава сторінка з життя митця. Особливості віршованої казки. Відмінності прозової і віршованої мови казок. ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм), порівняння, епітети |
|
20 |
1 |
|
В. Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична й оптимістична). Казкова історія і сучасне життя. |
|
21 |
1 |
|
Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» – повість-казка сучасної дитячої письменниці. ТЛ: повість-казка (повторення). |
|
22 |
1 |
|
Г. Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети. |
|
23 |
1 |
|
Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Елементи незвичайного в повісті. Символіка в країні Недоладії та її мешканців |
|
24 |
1 |
|
РМ № 2. Написання продовження пригоди Алі та її нових друзів (письмово). |
РМ №2 |
25 |
1 |
|
Література рідного краю № 2. Історичне минуле нашого народу. Переосмислення народних легенд та переказів у творчості письменників нашого краю. О. Різників «Іллейко - в Бога Турейко». |
ЛРК №2 |
26 |
1 |
|
Із народної мудрості. Загадки. Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. ТЛ: загадка. |
|
27 |
1 |
|
Прислів'я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та його оцінка в прислів'ях і приказках. Краса і мудрість прислів'їв та приказок. ТЛ: прислів'я, приказка. |
|
28 |
1 |
|
РМ № 3. Складання усного твору, оповідання, казки за прислів’ям. |
РМ №3 |
29 |
1 |
|
ПЧ № 2. І. Франко. «Коли ще звірі говорили».
|
ПЧ №2 |
30 |
1 |
|
Виразне читання № 1. Василь Королів-Старий. Казка «Хуха-Моховинка» (в особах). |
ВЧ №1 |
31 |
1 |
|
Контрольна робота № 2 за темою «Загадки. Приказки. Прислів’я. Творчість І. Франка, Василя Короліва-Старого, В. Симоненка, Г.Малик (тестові завдання). |
КР №2 |
32 |
1 |
|
Повторення вивченого за І семестр. Підсумковий урок.
|
|
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА І СЕМЕСТР СКОРИГОВАНО |
|
ІІ СЕМЕСТР
33 |
1 |
|
Тема № 3.Світ фантазії, мудрості (продовження) Леонід Глібов – відомий український поет і байкар. Віршована загадка «Химерний, маленький». Особливості поетичних загадок. |
|
34 |
1 |
|
Л. Глібов. Акровірші «Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?» Роль казкових елементів, фольклорної основи, гумору, пестливих слів. ТЛ: акровірш. |
|
35 |
1 |
|
Історичне минуле нашого народу. Літописні оповіді «Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу. Значення літописання для нащадків. Казкові й історичні мотиви літописних сюжетів. Розповідь про легендарного Нестора Літописця. «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь». Риси характерів руських (українських) князів. ТЛ: літопис. |
|
36 |
1 |
|
Літописні оповіді. «Володимир вибирає віру». «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». Зв'язок історичного минулого із сучасністю. |
|
37 |
1 |
|
Олександр Олесь. Коротка розповідь про письменника.«Україна в старовину» (із книги «Княжа Україна»). Поетична розповідь про минуле нашого народу. |
|
38 |
1 |
|
Олександр Олесь. «Ярослав Мудрий» (із книги «Княжа Україна»). Мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі князя Ярослава Мудрого. Заповіт Ярослава Мудрого, його актуальність сьогодні. |
|
39 |
1 |
|
Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». Драматичний твір на тему народної казки. ТЛ: драматичний твір і його побудова, гіпербола. |
|
40 |
1 |
|
РМ № 4. Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка – наш нащадок і наш герой». Невеликий усний твір-казка. |
РМ №4 |
41 |
1 |
|
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України. ТЛ: епічний твір. |
|
42 |
|
|
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Фантастичне і реальне в повісті. Історичне минуле нашого народу в житті сучасної людини. |
|
43 |
|
|
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Образи головних героїв. Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі |
|
44 |
1 |
|
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Екзотика старовинних українських замків. Значення історичного минулого для сучасної людини. |
|
45 |
1 |
|
Контрольна робота № 3 за темою «Історичне минуле нашого народу. Літописні оповіді. Творчість Л. Глібова, Олександра Олеся, З.Мензатюк» (тестові завдання). |
КР №3 |
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА
|
||||
46 |
1 |
|
Тема № 4. Рідна Україна. Світ природи Т. Шевченко. Україна часів Т.Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство (на основі повісті С.Васильченка «В бур’янах» ,або Оксана Іваненко «Тарасові шляхи». ТЛ: персоніфікація, ліричний твір. |
|
47 |
1 |
|
Т. Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе…». Картини довколишнього світу, природи в поезії — художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. |
Напам’ять |
48 |
1 |
|
Т. Шевченко. «Садок вишневий коло хати…» – перлина пейзажної лірики. Поетичні засоби мови |
Напам’ять |
49 |
1 |
|
П. Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. «Не бував ти у наших краях!» Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його патріотичні почуття. ТЛ: ліричний герой. |
|
50 |
1 |
|
П. Тичина. «Гаї шумлять», «Блакить мою душу обвіяла». Любов до рідної землі, відповідальність кожної людини за збереження природи. Мелодійність віршів П. Тичини. |
Напам’ять одну поезію (на вибір) |
51 |
1 |
|
Є. Гуцало. Основні відомості про письменника. «Лось». Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема світового мистецтва. ТЛ: оповідання. |
|
52 |
1 |
|
Є. Гуцало. «Лось». Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань. |
|
53 |
1 |
|
ПЧ № 3. Є. Гуцало. «Сім’я дикої качки». |
ПЧ №3 |
54 |
1 |
|
Контрольна робота № 4 за темою «Рідна Україна. Світ природи. Творчість Т. Шевченка, С. Васильченка, П. Тичини, Є. Гуцала». Письмовий твір «Мій улюблений літературний герой». |
КР № 4 (письмовий твір) |
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
||||
55 |
1 |
|
Тема № 5.Рідна Україна. Світ природи (продовження) М. Рильський. Основні відомості про поета. «Дощ». Краса рідної природи й відтворення її засобами поетичної мови. |
|
56 |
|
|
М. Рильський. «Осінь-маляр із палітрою…». Єдність людини і природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям. |
Напам’ять одну поезію (на вибір) |
57 |
1 |
|
РМ № 5. Художній етюд про природу (письмово). |
РМ №5 |
58 |
1 |
|
Виразне читання № 2. Конкурс-читання поезій П. Тичини, М. Рильського. |
ВЧ №2 |
59 |
1 |
|
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів – природи й людини, зображених в оповіданні. Точність і лаконізм описів природи. |
|
60 |
1 |
|
Григір Тютюнник. «Дивак». Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості. |
|
61 |
1 |
|
ПЧ № 4. Олена Пчілка. «Сосонка». В.Шевчук. «Панна квітів». (На вибір). |
ПЧ №4 |
62 |
1 |
|
М. Вінграновський. Розповідь про письменника. Повість «Сіроманець» – захоплююча і драматична історія про хлопчика і вовка як приклад гармонії людини і природи. |
|
63-64 |
2 |
|
М. Вінграновський. «Сіроманець». Доброта вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції. |
|
65 |
1 |
|
М. Вінграновський. «Сіроманець». Гуманізм повісті. Проблеми екології, відповідальності за братів менших. |
|
66 |
1 |
|
Література рідного краю № 3. Рідна Україна і світ природи. Образ природи рідного краю в творах письменників Одещини для дітей. |
ЛРК №3 |
67 |
1 |
|
Література рідного краю № 4. Історичне минуле нашого народу у творах поетів Одещини. В’ячеслав Друзяка «Українці», «Козаки, де ваша сила». Н.Мовчан-Карпусь «Обніму я поглядом минуле». |
ЛРК №4 |
68 |
1 |
|
Контрольна робота № 5 за темою «Рідна Україна. Світ природи» (творчість М.Рильського, Г.Тютюнника, М.Вінграновського (тестові завдання). |
|
69 |
1 |
|
Повторення та узагальнення матеріалу за ІІ семестр, за рік. |
|
70 |
1 |
|
Урок-підсумок. Семестрове та річне оцінювання |
КР №5 |
ЗОШИТ
ТЕМАТИЧНА
ІІ СЕМЕСТР
СКОРИГОВАНО
РІЧНА
Звірено з програмою,
вказаною у плануванні:_________