Календарно-тематичне планування уроків української мови для 5 класу на 2018-2019 н.р. Розрахунок - 4 години на тиждень. На 2 семестри. По дві колонки для дати та номеру уроку.
![]()
УКРАЇНСЬКА МОВА
5 КЛАС
За програмою - 122 год, 3,5 год на тиждень.
За навчальним планом – 140 год, 4 год на тиждень.
Мовленнєва змістова лінія – 24+4 год
Програма : Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів» (затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України
від 07.06.2017 №804 зі змінами).
Контрольні роботи
|
Об'єкти і форми контролю |
І семестр |
|
ІІ семестр |
|
|
Фронтальні види контрольних робіт |
||||
|
Перевірка мовної теми |
4 |
|
5 |
|
|
Письмо: переказ |
1 |
|
1 |
|
|
твір |
- |
|
1 |
|
|
Правопис: диктант |
1 |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Читання мовчки |
1 |
|
- |
|
|
Індивідуальні види контрольних робіт |
||||
|
Говоріння: діалог |
- |
|
1 |
|
|
переказ |
1 |
|
- |
|
|
твір |
- |
|
1 |
|
|
Читання вголос |
- |
|
1 |
|
|
Перевірка зошитів |
4 |
|
5 |
|
І СЕМЕСТР
|
№ |
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
|||
|
1 |
|
|
|
Тема №1. Вступ. Значення мови в житті суспільства. Поняття державної мови. Українська мова — державна мова України. |
|
||
|
2 |
|
|
|
Повторення вивченого в початкових класах. Частини мови; основні способи їх розпізнавання.
|
|
||
|
3 |
|
|
|
РМ №1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. Навчальне аудіювання тексту художнього стилю (п). |
РМ №1 |
||
|
4 |
|
|
|
Іменник. Велика літера і лапки в іменниках. Голосні у відмінкових закінченнях іменників. |
|
||
|
5 |
|
|
|
Прикметник. Голосні у відмінкових закінченнях прикметників. |
|
||
|
6 |
|
|
|
РМ №2. Спілкування як важливий складник культури людини. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування (практично). Навчальне читання мовчки тексту художнього стилю (п). |
РМ №2 Читання мовчки |
||
|
7 |
|
|
|
Числівник. |
|
||
|
8 |
|
|
|
Займенник. Особові займенники. |
|
||
|
9 |
|
|
|
РМ №3. Текст як продукт мовленнєвої діяльності. Тема, комунікативна спрямованість, основна думка тексту, мікротема. Структура тексту; абзац. Ключові слова в тексті. Усна й письмова форми тексту (висловлювання). Простий план готового тексту (у). |
РМ №3 |
||
|
10 |
|
|
|
Дієслово. Голосні в особових закінченнях дієслів. |
|
||
|
11 |
|
|
|
Не з дієсловами. Правопис -шся, -ться у кінці дієслів. |
|
||
|
12 |
|
|
|
Прислівник. Правопис вивчених прислівників. |
|
||
|
13 |
|
|
|
Систематизація і узагальнення знань |
|
||
|
14 |
|
|
|
РМ №4. Належність тексту до певного стилю. Ознайомлення із розмовним, науковим і художнім стилями, сферою їх використання. Усний докладний переказ тексту наукового стилю. |
РМ №4 |
||
|
15 |
|
|
|
Прийменник. Написання прийменників з іншими частинами мови. Сполучник. Використання прийменників та сполучників і, та, й, а, але для зв'язку слів у реченні. |
|
||
|
16 |
|
|
|
Апостроф. М’який знак. |
|
||
|
17 |
|
|
|
Контрольна робота №1 (діагностична) за темою «Повторення вивченого в початкових класах» (диктант). Аналіз контрольного диктанту.
|
КР №1 |
||
|
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
|||||||
|
18 |
|
|
|
Тема №2. Відомості з синтаксису і пунктуації. Словосполучення. Речення, його граматична основа. Другорядні члени речення. Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова, його форми і речення. Головне та залежне слово в словосполученні. |
|
||
|
19 |
|
|
|
Словосполучення лексичні та фразеологічні (практично). Граматична помилка та її умовне позначення (практично). |
|
||
|
20 |
|
|
|
РМ №5. Типи мовлення (різновиди текстів): розповідь, опис, роздум. Особливості побудови розповіді. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру. |
РМ №5 |
||
|
21 |
|
|
|
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). |
|
||
|
22 |
|
|
|
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). |
|
||
|
23 |
|
|
|
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні (повторення). Окличні речення (повторення). Розділові знаки в кінці речень (повторення). Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично). |
|
||
|
24 |
|
|
|
РМ №6. Контрольний усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру. |
РМ №6 |
||
|
25 |
|
|
|
РМ №7. Контрольний усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру. |
РМ №7 |
||
|
26 |
|
|
|
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина. |
|
||
|
27 |
|
|
|
Другорядні члени речення. Додаток. Способи вираження додатків. Засвоєння складних випадків слововживання. |
|
||
|
28 |
|
|
|
Другорядні члени речення. Означення. Способи вираження означень. |
|
||
|
29 |
|
|
|
РМ №8. Особливості побудови опису предмета. Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису предмета. |
РМ №8 |
||
|
30 |
|
|
|
Другорядні члени речення. Обставина. Способи вираження обставин. |
|
||
|
31 |
|
|
|
Другорядні члени речення. Обставина. Способи вираження обставин. |
|
||
|
32 |
|
|
|
Другорядні члени речення. Вправи на визначення другорядних членів речення. |
|
||
|
33 |
|
|
|
Контрольна робота №2 за темою «Відомості з синтаксису і пунктуації. Словосполучення. Речення, його граматична основа. Другорядні члени речення» (тестові завдання). Аналіз письмового переказу з елементами опису предмета.
|
КР №2 |
||
|
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
|||||||
|
34 |
|
|
|
Тема №3. Відомості з синтаксису і пунктуації. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова. Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). |
|
||
|
35 |
|
|
|
Кома між однорідними членами речення. Правильне інтонування речень з однорідними членами. |
|
||
|
36 |
|
|
|
РМ №9. Ознайомлення з вимогами до мовлення. Помилки в змісті й побудові висловлювання (практично). Робота над помилками, допущеними в докладному переказі художнього тексту розповідного характеру (п). |
РМ №9 |
||
|
37 |
|
|
|
Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
|
||
|
38 |
|
|
|
Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
|
||
|
39 |
|
|
|
РМ №10. Контрольний письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису предмета. |
РМ №10 |
||
|
40 |
|
|
|
РМ №11. Контрольний письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису предмета. |
РМ №11 |
||
|
41 |
|
|
|
Звертання. Роль звертань у реченні (практично). |
|
||
|
42 |
|
|
|
Розділові знаки при звертанні (повторення). Правильне інтонування речень зі звертаннями. |
|
||
|
43 |
|
|
|
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами (практично). Виділення вставних слів на письмі комами. |
|
||
|
44 |
|
|
|
Використання звертань і вставних слів у розмовному й художньому стилях мовлення. Складання діалогів зі звертаннями та вставними словами. |
|
||
|
45 |
|
|
|
Узагальнення й систематизація знань за темою «Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова». |
|
||
|
46 |
|
|
|
Контрольна робота №3 за темою „Відомості з синтаксису і пунктуації. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова» (тестові завдання). Контрольне читання мовчки тексту художнього стилю.
|
КР №3 |
||
|
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
|||||||
|
47 |
|
|
|
Тема №4. Відомості з синтаксису і пунктуації. Складне речення. Пряма мова. Діалог. Складне речення із сполучниковим та безсполучниковим зв'язком. |
|
||
|
48 |
|
|
|
Кома між частинами складного речення, з’єднаних безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
|
||
|
49 |
|
|
|
Синонімічність складних речень, складних і простих речень. Навчальний диктант. |
|
||
|
50 |
|
|
|
РМ №12. Усний твір-опис предмета в художньому стилі. |
РМ №12 |
||
|
51 |
|
|
|
РМ №13. Письмовий твір-опис предмета в художньому стилі. |
РМ №13 |
||
|
52 |
|
|
|
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові. |
|
||
|
53 |
|
|
|
Пряма мова. Синонімічність речень із прямою й непрямою мовою. |
|
||
|
54 |
|
|
|
РМ №14. Ділові папери. Лист рідним, друзям. Адреса (п). |
РМ №14 |
||
|
55 |
|
|
|
Діалог. Тире при діалозі. |
|
||
|
56 |
|
|
|
Узагальнення й систематизація знань за темою «Складне речення. Пряма мова. Діалог». |
|
||
|
57 |
|
|
|
Контрольна робота №4 (тестові завдання) за темою „ Відомості з синтаксису і пунктуації. Складне речення. Пряма мова. Діалог". Аналіз твору-опису предмета в художньому стилі. |
КР №4 |
||
|
58 |
|
|
|
Контрольний диктант за І семестр.
|
Диктант |
||
|
59 |
|
|
|
Тема №5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови і звуки мовлення. |
|
||
|
60 |
|
|
|
Голосні й приголосні звуки. |
|
||
|
61 |
|
|
|
Приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі. |
|
||
|
62 |
|
|
|
Вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г. |
|
||
|
63 |
|
|
|
РМ №15. Усна відповідь на уроках української мови та інших предметів (за даним планом або таблицею) в науковому стилі. Відгук про висловлювання товариша. |
РМ №15 |
||
|
64 |
|
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого за І семестр.
|
|
||
|
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА І СЕМЕСТР СКОРИГОВАНО |
|||||||
ІІ СЕМЕСТР
|
65 |
|
|
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка). |
|
||
|
66 |
|
|
|
Співвідношення звуків і букв. Звукове позначення букв я, ю, є,ї та щ. |
|
||
|
67 |
|
|
|
Співвідношення звуків і букв. Звукове позначення букв я, ю, є,ї та щ. |
|
||
|
68 |
|
|
|
РМ №16. Особливості опису тварини. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису тварини. |
РМ №16 |
||
|
69 |
|
|
|
РМ №17. Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису тварини. |
РМ №17 |
||
|
70 |
|
|
|
Склад. Основні правила переносу. Наголос. |
|
||
|
71 |
|
|
|
Узагальнення й систематизація знань з теми «Звуки мови й звуки мовлення». |
|
||
|
72 |
|
|
|
Контрольна робота №5 за темою „Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія" (тестові завдання). Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації.
|
КР №5 |
||
|
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
|||||||
|
73 |
|
|
|
Тема №6. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (продовження). Орфограма (практично). Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення. Орфографічний словник. |
|
||
|
74 |
|
|
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Орфоепічна помилка (практично). Орфоепічний словник і словник наголосів. |
|
||
|
75 |
|
|
|
Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. |
|
||
|
76 |
|
|
|
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та (о) перед складом з наголошеним (у) у коренях слів. |
|
||
|
77 |
|
|
|
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. |
|
||
|
78 |
|
|
|
РМ №18. Контрольний усний твір-опис тварини за картиною в художньому стилі. |
РМ №18 |
||
|
79 |
|
|
|
РМ №19. Контрольний усний твір-опис тварини за картиною в художньому стилі. |
РМ №19 |
||
|
80 |
|
|
|
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. |
|
||
|
81 |
|
|
|
Фонетична транскрипція (повторення). Вимова і правопис префіксів з-(зі-, с-). |
|
||
|
82 |
|
|
|
Вимова і правопис префіксів роз-, без-. |
|
||
|
83 |
|
|
|
Спрощення в групах приголосних. |
|
||
|
84 |
|
|
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків. Чергування [о]-[а], [е]-[і], [е]-[и]. |
|
||
|
85 |
|
|
|
Чергування [о], [е] з [і]. |
|
||
|
86 |
|
|
|
Чергування [е]-[о] після [ж], [ч], [ш]. |
|
||
|
87 |
|
|
|
Букви и, і після ж, ч, ш, щ та г, к, х у коренях слів. |
|
||
|
88 |
|
|
|
Чергування приголосних [г], [к], [х] - [ж], [ч], [ш] -[з'], [ц'], [с']. |
|
||
|
89 |
|
|
|
РМ №20. Контрольний письмовий твір-опис тварини в науковому стилі. |
РМ №20 |
||
|
90 |
|
|
|
Чергування приголосних у коренях дієслів. |
|
||
|
91 |
|
|
|
Основні випадки чергування у - в, і - й. |
|
||
|
92 |
|
|
|
Контрольна робота №6 за темою «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (тестові завдання, запитання). Аналіз контрольного твору-опису тварини в науковому стилі.
|
|
||
|
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
|||||||
|
93 |
|
|
|
Тема №7. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (продовження). Позначення м'якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. |
|
||
|
94 |
|
|
|
Правила вживання знака м’якшення. |
|
||
|
95 |
|
|
|
Сполучення йо, ьо. |
|
||
|
96 |
|
|
|
Правила вживання апострофа. |
|
||
|
97 |
|
|
|
Правильна вимова та написання слів з апострофом. |
|
||
|
98 |
|
|
|
РМ №21. Особливості побудови роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
РМ №21 |
||
|
99 |
|
|
|
Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних та збігу однакових приголосних звуків. |
|
||
|
100 |
|
|
|
Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних та збігу однакових приголосних звуків. |
|
||
|
101 |
|
|
|
РМ №22. Контрольний письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
РМ №22 |
||
|
102 |
|
|
|
РМ №23. Контрольний письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
РМ №23 |
||
|
103 |
|
|
|
Написання слів іншомовного походження: букви и, і; подвоєння букв у загальних і власних назвах. Словник іншомовних слів. |
|
||
|
104 |
|
|
|
Написання слів іншомовного походження: правопис знака м’якшення й апострофа. |
|
||
|
105 |
|
|
|
Узагальнення й систематизація знань з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія». |
|
||
|
106 |
|
|
|
Контрольна робота №7 за темою «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (тестові завдання, запитання). Розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів.
|
КР №7 |
||
|
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
|||||||
|
107 |
|
|
|
Тема №8. Лексикологія. Лексичне значення слова. Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками. |
|
||
|
108 |
|
|
|
Однозначні і багатозначні слова (повторення). Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Лексична помилка (практично). |
|
||
|
109 |
|
|
|
РМ №24. Контрольний діалог до запропонованої ситуації. |
РМ №24 |
||
|
110 |
|
|
|
Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова. |
|
||
|
111 |
|
|
|
Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів. |
|
||
|
112 |
|
|
|
РМ №25. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом у художньому стилі. |
РМ №25 |
||
|
113 |
|
|
|
Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів. |
|
||
|
114 |
|
|
|
Омоніми. |
|
||
|
115 |
|
|
|
РМ №26. Замітка в газету (зі шкільного життя) інформаційного характеру (письмово). |
РМ №26 |
||
|
116 |
|
|
|
Походження (етимологія) слова. Етимологічний словник української мови. |
|
||
|
117 |
|
|
|
Узагальнення й систематизація знань з теми «Лексикологія». |
|
||
|
118 |
|
|
|
Контрольна робота №8 за темою «Лексикологія» (тестові завдання, запитання). Контрольне аудіювання тексту художнього стилю.
|
КР №8 |
||
|
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА |
|||||||
|
119 |
|
|
|
Тема №9. Будова слова. Орфографія. Основа слова і закінчення — значущі частини слова (повторення і поглиблення відомостей). |
|
||
|
120 |
|
|
|
Корінь, суфікс, префікс — значущі частини слова (повторення і поглиблення відомостей). |
|
||
|
121 |
|
|
|
РМ №27. Усний твір-оповідання про випадок із життя. |
РМ №27 |
||
|
122 |
|
|
|
РМ №28. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі. |
РМ №28 |
||
|
123 |
|
|
|
Спільнокореневі слова й форми слова. Спільнокореневі слова як засіб зв'язку речень у тексті. |
|
||
|
124 |
|
|
|
Незмінні й змінні слова. |
|
||
|
125 |
|
|
|
Використання в мовленні слів із суфіксами й префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності. |
|
||
|
126 |
|
|
|
Контрольне читання вголос тексту-оповідання. |
Читання вголос |
||
|
127 |
|
|
|
Вимова й написання префікса з-, (зі-, с-). |
|
||
|
128 |
|
|
|
Вимова й написання префікса з-, (зі-, с-). Навчальний диктант. |
|
||
|
129 |
|
|
|
Вимова й написання префіксів роз-, без-. |
|
||
|
130 |
|
|
|
Вимова й написання префіксів пре-, при-, прі-. |
|
||
|
131 |
|
|
|
Вимова й написання префіксів пре-, при-, прі-. |
|
||
|
132 |
|
|
|
РМ №29. Складання розповіді «Улюблені пісні моєї мами».
|
РМ №29 |
||
|
133 |
|
|
|
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Будова слова й орфографія».
|
|
||
|
134 |
|
|
|
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Фонетика й графіка». |
|
||
|
135 |
|
|
|
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Орфоепія й орфографія». |
|
||
|
136 |
|
|
|
РМ №30. Написання речень і текстів з поясненням написання слів та вживання розділових знаків.
|
РМ №30 |
||
|
137 |
|
|
|
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Синтаксис. Пунктуація». |
|
||
|
138 |
|
|
|
Контрольна робота №9 (тестові завдання) за темою «Будова слова. Орфографія». |
КР №9 |
||
|
139 |
|
|
|
Контрольний диктант за ІІ семестр. |
Диктант |
||
|
140 |
|
|
|
Повторення й узагальнення в кінці року. |
|
||
ЗОШИТ
ТЕМАТИЧНА
ІІ СЕМЕСТР
СКОРИГОВАНО
РІЧНА
Звірено з програмою,
вказаною у плануванні: ___________