УКРАЇНСЬКА МОВА
9 КЛАС
(Відповідно до навчальної програми: Українська мова. 5 -9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською
мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013
(зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
2 год на тиждень (70 годин на рік)
І семестр – 32 год
ІІ семестр – 38 год
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми |
2 |
2 |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
твір |
1 |
1 |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
І семестр |
ІІ семестр |
діалог – 1 |
читання вголос – 1 |
усний переказ – 1 |
усний твір – 1 |
№ з/п |
Зміст уроку |
Кількість годин |
Дата |
|
|
Вступ |
|
|
|
1 |
Вступ. Розвиток української мови. |
1 |
|
|
2 |
Урок мовленнєвого розвитку №1. Види мовленнєвої діяльності. Різновиди аудіювання (ознайомлювальне, вивчальне, критичне). Різновиди читання (ознайомлювальне, вивчальне, переглядове). Стилі, типи мовлення. Жанри мовлення . |
1 |
|
|
3 |
Урок мовленнєвого розвитку №2. Складання та розігрування діалогів відповідно до певної ситуації (офіційна й неофіційна розмова, діалог-домовленість) на запропоновані учнями актуальні й цікаві для них теми. |
1 |
|
|
4 |
Урок мовленнєвого розвитку №3. Складання та обговорення переліку умов успішного спілкування в сучасному молодіжному середовищі, зокрема з використанням мобільного зв’язку. |
1 |
|
|
|
Повторення вивченого у 8 класі |
|
|
|
5
|
Граматична основа речення. Односкладне й двоскладне речення. |
1
|
|
|
6 |
Урок мовленнєвого розвитку №4. Вибірковий усний переказ тексту художнього стилю . |
1 |
|
|
7 |
Розділові знаки у простому ускладненому реченні. |
1 |
|
|
8 |
Урок мовленнєвого розвитку №5. Ділові папери. Резюме. |
1 |
|
|
|
Синтаксис. Пунктуація Пряма й непряма мова |
|
|
|
9-10 |
Пряма й непряма мова. Заміна прямої мови непрямою. Розділові знаки при прямій мові. |
2
|
|
|
11 |
Цитата як засіб передачі чужої мови. |
1 |
|
|
12
|
Урок мовленнєвого розвитку №6. Складання й розігрування діалогу-домовленості (наприклад: щодо озеленення шкільного приміщення) з відповідною аргументацією (потребою очищення й природного зволоження повітря; зонування середовища, декорування приміщення й т. ін.). |
1
|
|
|
13 |
Діалог. Розділові знаки при діалозі. |
1 |
|
|
14
|
Контрольна робота № 1. Повторення вивченого у 8 класі. Пряма, непряма мова. |
1 |
|
|
|
Складне речення. Складносурядне речення |
|
|
|
15
|
Складне речення, його ознаки. Складні речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв’язком. |
1 |
|
|
16 |
Урок мовленнєвого розвитку №7. Стислий усний переказ тексту публіцистичного стилю (за складним планом). |
1 |
|
|
17
|
Складносурядне речення, його будова й засоби зв’язку між його частинами . |
1 |
|
|
18 |
Урок мовленнєвого розвитку №8. Контрольний докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням |
1 |
|
|
19 |
Урок мовленнєвого розвитку №9. Аналіз письмового переказу. |
1 |
|
|
20 |
Смислові зв’язки між частинами складносурядного речення. |
1 |
|
|
21 |
Контрольний диктант. |
1 |
|
|
22-23 |
Розділові знаки між частинами складносурядного речення. |
2 |
|
|
24 |
Контрольна робота № 2. Складне речення. Складносурядне речення. |
1
|
|
|
|
Складнопідрядне речення |
|
|
|
25 |
Складнопідрядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому. |
1 |
|
|
26 |
Підрядні сполучники й сполучні слова у складнопідрядних реченнях. |
1 |
|
|
27
|
Урок мовленнєвого розвитку №10. Контрольний письмовий твір. Есе («Що робить мене щасливим(ою)») з використанням складнопідрядних речень. |
1
|
|
|
28
|
Основні види складнопідрядних речень: з означальними, з’ясувальними, обставинними підрядними частинами. |
1
|
|
|
29 |
Складнопідрядні речення з підрядними означальними. Синонімія складнопідрядних речень з підрядними означальними і простих речень. |
1
|
|
|
30 |
Урок мовленнєвого розвитку №11. Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально-етичну або суспільну тему. |
1 |
|
|
31
|
Складнопідрядні речення з підрядними з’ясувальними. |
1 |
|
|
32
|
Складнопідрядні речення з підрядними ступеня і способу дії. |
1
|
|
|
33 |
Складнопідрядні речення з підрядними причини та мети. |
1 |
|
|
34 |
Складнопідрядні речення з підрядними місця та часу. |
|
|
|
35
|
Урок мовленнєвого розвитку №12. Ділові папери. Заява. |
1 |
|
|
36 |
Складнопідрядні речення з підрядними умови, допустовими, наслідковими та порівняльними. |
1 |
|
|
37
|
Урок мовленнєвого розвитку №13. Усний твір-роздум у публіцистичному стилі мовлення на суспільну тему. |
1 |
|
|
38-39 |
Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами. Розділові знаки у складнопідрядному реченні з кількома підрядними частинами. |
2 |
|
|
40 |
Контрольна робота № 3. Складнопідрядне речення. |
1 |
|
|
|
Безсполучникове складне речення |
|
|
|
41-44 |
Безсполучникове складне речення . Смислові зв’язки та інтонація у безсполучниковому складному реченні. |
4 |
|
|
45 |
Урок мовленнєвого розвитку №14. Діалог-обговорення актуальної теми. |
1 |
|
|
46-47 |
Кома та крапка з комою у безсполучниковому складному реченні. |
2
|
|
|
48 |
Урок мовленнєвого розвитку №15. Контрольний письмовий твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі («Своє, рідне — своє рідне», «Як відшукати свій шлях у житті», «Чи зможуть з часом селфі замінити родинні фотографії») з використанням безсполучникових речень . |
1 |
|
|
49-51 |
Двокрапка й тире у складному безсполучниковому реченні. |
3
|
|
|
52 |
Контрольна робота № 4. Складнопідрядне речення. Безсполучникове складне речення. |
1
|
|
|
|
Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку |
|
|
|
53 |
Складні речення із сурядним і підрядним зв’язком. |
1 |
|
|
54-55
|
Складні речення із сполучниковим і безсполучниковим зв’язком. Синонімія сполучникових і безсполучникових речень. |
2 |
|
|
56-57 |
Урок мовленнєвого розвитку №16-17. Контрольний вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю (з використанням складних речень з різними видами зв’язку). |
2 |
|
|
58-59
|
Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку. Розділові знаки між простими реченнями у складному з різними видами зв’язку. |
2 |
|
|
|
Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності |
|
|
|
60 |
Текст і його основні ознаки. Будова тексту. Мікротема й абзац. Ключові слова в тексті й абзаці. |
1 |
|
|
61 |
Контрольний текстовий диктант. |
1 |
|
|
62 |
Види й засоби міжфразового зв’язку. |
1 |
|
|
63 |
Урок мовленнєвого розвитку №18. Тези прочитаних публіцистичної чи науково-пізнавальної статей. |
1 |
|
|
64 |
Урок мовленнєвого розвитку №19. Конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту. |
1 |
|
|
65 |
Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях. |
1
|
|
|
66 |
Контрольна робота №5. Складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності. |
1 |
|
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого |
|
|
|
67 |
Орфографія. Мовні аспекти вивчення речення. Порядок слів у реченні. |
1 |
|
|
68 |
Мовні аспекти вивчення речення. Граматична основа. |
1 |
|
|
69 |
Мовні аспекти вивчення речення. Види речень. |
1 |
|
|
70 |
Мовні аспекти вивчення речення. Пунктуація. |
1 |
|
|