Календарно-тематичне планування уроків з української мови

Про матеріал

На ваш розсуд представлено календарно-тематичне планування уроків з української мови для учнів 5 класу. Планування складено відповідно до чинної програми (Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами,затвердженими наказомМОН України від 07.06.2017 №804 )

Перегляд файлу

Календарне планування уроків української мови у 5   класі ,

складене відповідно до модифікованої навчальної програми  (4 години на тиждень)

Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами,   затвердженими наказом  МОН України від 07.06.2017 №804 (електронний ресурс: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html);

( 4 год. на тиждень)

 

Форми контролю

 

 

  5

І

ІІ

Перевірка мовної теми*

 

 4

6

Письмо:

 Переказ

 

1

 

1

 Твір

-

 

1

Правопис:

диктант**

1

1

 

І семестр

 

ІІ семестр

діалог — 1

усний переказ – 1

 

читання вголос – 1

усний твір – 1

 

 

 

 

 

№ з/п

Дата

Примітки

Тема уроку

К-сть годин

1.

 

 

Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України.

1

2.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості.

1

Повторення вивченого в початкових класах (10 год)

3.

 

 

Усні й письмові висловлювання, текст.

1

4.

 

 

Зміст, заголовок тексту. План тексту.

1

5.

 

 

Поділ зв᾽язного висловлювання( тексту) на речення.

1

6.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №2. Спілкування як важливий складник культури людини. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування (практично)

1

7.

 

 

Інтонація речень, різних за метою висловлювання. Розділові знаки в кінці речення.

1

8.

 

 

Слово як компонент речення.

1

9.

 

 

Лексичне значення слова.

1

10.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №3. Текст як продукт мовленнєвої діяльності. Змістова й композиційна єдність, зв'язність тексту. Тема, комунікативна спрямованість, основна думка тексту, мікротема. Структура тексту (вступ, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. Простий план готового тексту.

1

11.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №4. Усна й письмова форма тексту (висловлювання). Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом.

1

12.

 

 

Слово як частина мови.

1

13.

 

 

Добір слів для доповнення речення.

1

14.

 

 

Складання речень певного змісту.

1

15.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №5. Належність тексту до певного стилю: розмовного, наукового, художнього, публіцистичного, офіційно-ділового.

1

16.

 

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Повторення вивченого в початкових класах»

1

17.

 

 

Тематична контрольна робота №1. Тестування. Повторення вивченого в початкових класах.

1

Лексикологія (8)

18.

 

 

Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення).

1

19.

 

 

Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення)

1

20.

 

 

Лексична помилка та умовне її позначення. (практично). Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками

1

21.

 

 

Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова

1

22.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №6. Контрольний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (підготовча робота)

1

23.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №7. Контрольний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (виконання роботи)

1

24.

 

 

Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словниками синонімів

1

25.

 

 

Групи слів за значенням. Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів Аналіз контрольного переказу.

1

26.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №8. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом)

1

27.

 

 

Групи слів за значенням. Омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів

1

28.

 

 

Пароніми. Використання слів відповідно до їх значення.

1

29.

 

 

Походження (етимологія) слова. Етимологічний словник української мови

1

30.

 

 

Тематична контрольна робота №2. Тестування. Лексикологія

1

Будова слова. Орфографія (12)

31.

 

 

Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення – значущі частини слова (повторення і поглиблення відомостей)

1

32.

 

 

Тренувальні вправи.

1

33.

 

 

Незмінні й змінні слова

1

34.

 

 

Спільнокореневі слова й форми слова.

1

35.

 

 

Тренувальні вправи

1

36.

 

 

Правопис значущих частин слова (повторення).

1

37.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку№9. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі)

1

38.

 

 

Вимова префіксів пре-, при-, прі-

1

39.

 

 

Написання префіксів пре-, при-, прі-

1

40.

 

 

Тренувальні вправи. Аналіз письмового твору-опису тварини.

1

41.

 

 

Написання префіксів з-( зі-, с-)

1

42.

 

 

Вивчені орфограми в значущих частинах слова (повторення). Написання префіксів роз-, без-

1

43.

 

 

Тренувальні вправи

1

44.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку№10. Створення казки, текст якої містить слова, що надають слову значення збільшеності та згрубілості.

1

45.

 

 

Тренувальні вправи. Контрольний диктант №1

1

46.

 

 

Тематична контрольна робота №3. Тестування. Будова слова. Орфографія

1

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (35)

47.

 

 

Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки

1

48.

 

 

Приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі; вимова звуків, що позначаються буквами τ і г

1

49.

 

 

Тренувальні вправи. Удосконалення вміння правильної вимови голосних і приголосних звуків

1

50.

 

 

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є,ї та щ. Фонетична транскрипція.

1

51.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку№11. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

1

52.

 

 

Склад. Основні правила переносу

1

53.

 

 

Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично)

1

54.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №12. Письмовий твір-роздум на тему, пов᾽язану з життєвим досвідом учнів,  у художньому стилі за колективно складеним планом.

1

55.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №13. Письмовий твір-роздум на тему, пов᾽язану з життєвим досвідом учнів,  у художньому стилі за колективно складеним планом.

1

56.

 

 

Використання логічного наголосу для виділення у вимові смислового навантаження. Аналіз твору.

1

57.

 

 

Тематична контрольна робота №4. Тестування Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.

1

58.

 

 

Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] у коренях слів. Ненаголошені голосні, ще не перевіряються наголосом.

1

59.

 

 

Тренувальні вправи.

1

60.

 

 

Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и], [о] перед складом з наголошеним (у) у коренях слів. Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення

1

61.

 

 

Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Орфографічний словник

1

62.

 

 

Тренувальні вправи. Фонетичний розбір слова

1

63.

 

 

Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків

1

64.

 

 

Уподібнення приголосних звуків

1

65.

 

 

Вимова префіксів з-(зі-, с-), роз, без. Тренувальні вправи.

1

66.

 

 

Спрощення в групах приголосних

1

67.

 

 

Спрощення в групах приголосних

1

68.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №14. Написання есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови.

1

69.

 

 

Тематична контрольна робота №5. Тестування. Орфоепія. Орфографія

1

70.

 

 

Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [0] [а], [е] - [і], [е] - [и]; [о], [е] з [і]; [е] - [о] після [ж],[ч],[ш].

1

71.

 

 

Чергування [и],[і] після [ж],[ч],[ш], [шч] та [г], [к],[х], у коренях слів; [г], [к],[х] - [ж],[ч],[ш]  - [з´], [ц´], [с´]

1

72.

 

 

Основні випадки чергування у – в.

1

73.

 

 

Основні випадки чергування і – й

1

74.

 

 

Позначення м'якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Сполучення ьо, йо.

1

75.

 

 

Правила вживання знака м'якшення.

1

76.

 

 

Правила вживання знака м'якшення.

1

77.

 

 

Тренувальні вправи

1

78.

 

 

Правила вживання апострофа. Правильна вимова слів з апострофом

1

79.

 

 

Правильне написання слів з апострофом

1

80.

 

 

Тренувальні вправи. Навчальне читання мовчки

1

81.

 

 

Подвоєння букв на позначення подовжених м'яких приголосних

1

82.

 

 

Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних звуків

1

83.

 

 

Тренувальні вправи

1

84.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №15. Замітка в газету (із шкільного життя) інформаційного характеру

1

85.

 

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»

1

86.

 

 

Тематична контрольна робота №6. Тестування. Орфоепія. Орфографія

1

Відомості з синтаксису й пунктуації (22)

87.

 

 

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова, його форми й речення.

1

88.

 

 

Головне й залежне слово в словосполученні

1

89.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №16. Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі на тему «Чого не можна купити за гроші»

1

90.

 

 

Речення, його граматична основа (підмет і присудок).

1

91.

 

 

Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).

1

92.

 

 

Види речень за метою висловлювання; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення).

1

93

 

 

Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично).

1

94.

 

 

Другорядні члени речення: додаток, означення, обставини.

1

95.

 

 

Другорядні члени речення. Означення. Способи вираження означень.

1

96.

 

 

Другорядні члени речення. Додаток. Способи вираження додатків. Засвоєння складних випадків слововживання.

1

97.

 

 

Другорядні члени речення. Обставина. Способи вираження обставин.

1

98.

 

 

Тренувальні вправи на визначення другорядних членів речення.

1

99.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №17. Складання й розігрування діалогу-розпитування з використанням реплік-речень, що містять другорядні члени речення.

1

100.

 

 

Тематична контрольна робота №7. Тестування. Словосполучення й речення.

1

101.

 

 

Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами.

1

102.

 

 

Кома між однорідними членами.(тренувальні вправи)

1

103.

 

 

Узагальнююче слово при однорідних членах речення. Двокрапка при узагальнюючих словах у реченнях з однорідними членами.

1

104.

 

 

Тире при узагальнюючих словах у реченнях з однорідними членами.

1

105.

 

 

Тренувальні вправи

1

106.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №18. Складання висловлювання «Шкільний сад» з використанням узагальнюючих слів при однорідних членах речення.

1

107.

 

 

Звертання. Роль звертань у реченні (практично). Розділові знаки при звертанні (повторення).

1

108.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №19. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів.

1

109.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №20. Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці).

1

110.

 

 

Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами (практично).

1

111.

 

 

Виділення вставних слів на письмі комами.

1

112.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №21. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.

1

113.

 

 

Тематична контрольна робота №8. Тестування. Просте ускладнене речення

1

114.

 

 

Складні речення із безсполучниковим і сполучниковим зв'язком.

1

115.

 

 

Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим  зв'язком.

1

116.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №22. Контрольний письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі

1

117.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №23. Контрольний письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі

1

118.

 

 

Тренувальні вправи. Аналіз контрольного твору.

1

Пряма мова. Діалог.

119.

 

 

Пряма мова

1

120.

 

 

Розділові знаки при прямій мові

1

121.

 

 

Тренувальні вправи.

1

122.

 

 

Синонімічність речень із прямою й непрямою мовою

1

123.

 

 

Діалог. Тире при діалозі

1

124.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №24. Інсценування байки, текст якої містить діалог.

1

125.

 

 

Тренувальні вправи. Контрольний диктант №2

1

126.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №25. Складання й розігрування діалогів з використанням слів, у вимові яких часто трапляються помилки

1

127.

 

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Складне речення. Пряма мова. Діалог»

1

128.

 

 

Тематична контрольна робота №.9 Тестування. «Складне речення. Пряма мова. Діалог»

1

Повторення й узагальнення в кінці року

129.

 

 

Синтаксис і пунктуація

1

130.

 

 

Лексикологія

1

131.

 

 

Будова слова й орфографія.

1

132.

 

 

Фонетика й графіка

1

133.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №26. Контрольний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини (підготовча робота)

1

134.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №27.

Контрольний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини (написання переказу)

1

135.

 

 

Урок мовленнєвого розвитку №28.  Аналіз переказу

1

136.

 

 

Орфоепія й орфографія

1

137.

 

 

Лексикологія

1

138.

 

 

Тематична контрольна робота №10. Тестування. Узагальнення вивченого за рік

1

139.

 

 

Аналіз контрольної роботи

1

140.

 

 

Підсумково-узагальнюючий урок

1

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. черчович наталья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 липня 2018
Переглядів
1460
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку