На ваш розсуд представлено календарно-тематичне планування уроків з української мови для учнів 5 класу. Планування складено відповідно до чинної програми (Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами,затвердженими наказомМОН України від 07.06.2017 №804 )
Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804 (електронний ресурс: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html);
( 4 год. на тиждень)
Форми контролю |
||
5 |
||
І |
ІІ |
|
Перевірка мовної теми*
|
4 |
6 |
Письмо: Переказ |
1 |
1 |
Твір |
-
|
1 |
Правопис: диктант** |
1 |
1 |
І семестр
|
ІІ семестр |
діалог — 1 усний переказ – 1
|
читання вголос – 1 усний твір – 1
|
№ з/п |
Дата |
Примітки |
Тема уроку |
К-сть годин |
1. |
|
|
Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України. |
1 |
2. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. |
1 |
Повторення вивченого в початкових класах (10 год) |
||||
3. |
|
|
Усні й письмові висловлювання, текст. |
1 |
4. |
|
|
Зміст, заголовок тексту. План тексту. |
1 |
5. |
|
|
Поділ зв᾽язного висловлювання( тексту) на речення. |
1 |
6. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №2. Спілкування як важливий складник культури людини. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування (практично) |
1 |
7. |
|
|
Інтонація речень, різних за метою висловлювання. Розділові знаки в кінці речення. |
1 |
8. |
|
|
Слово як компонент речення. |
1 |
9. |
|
|
Лексичне значення слова. |
1 |
10. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №3. Текст як продукт мовленнєвої діяльності. Змістова й композиційна єдність, зв'язність тексту. Тема, комунікативна спрямованість, основна думка тексту, мікротема. Структура тексту (вступ, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. Простий план готового тексту. |
1 |
11. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №4. Усна й письмова форма тексту (висловлювання). Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. |
1 |
12. |
|
|
Слово як частина мови. |
1 |
13. |
|
|
Добір слів для доповнення речення. |
1 |
14. |
|
|
Складання речень певного змісту. |
1 |
15. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №5. Належність тексту до певного стилю: розмовного, наукового, художнього, публіцистичного, офіційно-ділового. |
1 |
16. |
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Повторення вивченого в початкових класах» |
1 |
17. |
|
|
Тематична контрольна робота №1. Тестування. Повторення вивченого в початкових класах. |
1 |
Лексикологія (8) |
||||
18. |
|
|
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). |
1 |
19. |
|
|
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення) |
1 |
20. |
|
|
Лексична помилка та умовне її позначення. (практично). Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками |
1 |
21. |
|
|
Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова |
1 |
22. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №6. Контрольний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (підготовча робота) |
1 |
23. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №7. Контрольний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (виконання роботи) |
1 |
24. |
|
|
Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словниками синонімів |
1 |
25. |
|
|
Групи слів за значенням. Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів Аналіз контрольного переказу. |
1 |
26. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №8. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом) |
1 |
27. |
|
|
Групи слів за значенням. Омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів |
1 |
28. |
|
|
Пароніми. Використання слів відповідно до їх значення. |
1 |
29. |
|
|
Походження (етимологія) слова. Етимологічний словник української мови |
1 |
30. |
|
|
Тематична контрольна робота №2. Тестування. Лексикологія |
1 |
Будова слова. Орфографія (12) |
||||
31. |
|
|
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення – значущі частини слова (повторення і поглиблення відомостей) |
1 |
32. |
|
|
Тренувальні вправи. |
1 |
33. |
|
|
Незмінні й змінні слова |
1 |
34. |
|
|
Спільнокореневі слова й форми слова. |
1 |
35. |
|
|
Тренувальні вправи |
1 |
36. |
|
|
Правопис значущих частин слова (повторення). |
1 |
37. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку№9. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі) |
1 |
38. |
|
|
Вимова префіксів пре-, при-, прі- |
1 |
39. |
|
|
Написання префіксів пре-, при-, прі- |
1 |
40. |
|
|
Тренувальні вправи. Аналіз письмового твору-опису тварини. |
1 |
41. |
|
|
Написання префіксів з-( зі-, с-) |
1 |
42. |
|
|
Вивчені орфограми в значущих частинах слова (повторення). Написання префіксів роз-, без- |
1 |
43. |
|
|
Тренувальні вправи |
1 |
44. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку№10. Створення казки, текст якої містить слова, що надають слову значення збільшеності та згрубілості. |
1 |
45. |
|
|
Тренувальні вправи. Контрольний диктант №1 |
1 |
46. |
|
|
Тематична контрольна робота №3. Тестування. Будова слова. Орфографія |
1 |
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (35) |
||||
47. |
|
|
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки |
1 |
48. |
|
|
Приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі; вимова звуків, що позначаються буквами τ і г |
1 |
49. |
|
|
Тренувальні вправи. Удосконалення вміння правильної вимови голосних і приголосних звуків |
1 |
50. |
|
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є,ї та щ. Фонетична транскрипція. |
1 |
51. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку№11. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
1 |
52. |
|
|
Склад. Основні правила переносу |
1 |
53. |
|
|
Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично) |
1 |
54. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №12. Письмовий твір-роздум на тему, пов᾽язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом. |
1 |
55. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №13. Письмовий твір-роздум на тему, пов᾽язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом. |
1 |
56. |
|
|
Використання логічного наголосу для виділення у вимові смислового навантаження. Аналіз твору. |
1 |
57. |
|
|
Тематична контрольна робота №4. Тестування Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. |
1 |
58. |
|
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] у коренях слів. Ненаголошені голосні, ще не перевіряються наголосом. |
1 |
59. |
|
|
Тренувальні вправи. |
1 |
60. |
|
|
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и], [о] перед складом з наголошеним (у) у коренях слів. Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення |
1 |
61. |
|
|
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Орфографічний словник |
1 |
62. |
|
|
Тренувальні вправи. Фонетичний розбір слова |
1 |
63. |
|
|
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків |
1 |
64. |
|
|
Уподібнення приголосних звуків |
1 |
65. |
|
|
Вимова префіксів з-(зі-, с-), роз, без. Тренувальні вправи. |
1 |
66. |
|
|
Спрощення в групах приголосних |
1 |
67. |
|
|
Спрощення в групах приголосних |
1 |
68. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №14. Написання есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови. |
1 |
69. |
|
|
Тематична контрольна робота №5. Тестування. Орфоепія. Орфографія |
1 |
70. |
|
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [0] [а], [е] - [і], [е] - [и]; [о], [е] з [і]; [е] - [о] після [ж],[ч],[ш]. |
1 |
71. |
|
|
Чергування [и],[і] після [ж],[ч],[ш], [шч] та [г], [к],[х], у коренях слів; [г], [к],[х] - [ж],[ч],[ш] - [з´], [ц´], [с´] |
1 |
72. |
|
|
Основні випадки чергування у – в. |
1 |
73. |
|
|
Основні випадки чергування і – й |
1 |
74. |
|
|
Позначення м'якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Сполучення ьо, йо. |
1 |
75. |
|
|
Правила вживання знака м'якшення. |
1 |
76. |
|
|
Правила вживання знака м'якшення. |
1 |
77. |
|
|
Тренувальні вправи |
1 |
78. |
|
|
Правила вживання апострофа. Правильна вимова слів з апострофом |
1 |
79. |
|
|
Правильне написання слів з апострофом |
1 |
80. |
|
|
Тренувальні вправи. Навчальне читання мовчки |
1 |
81. |
|
|
Подвоєння букв на позначення подовжених м'яких приголосних |
1 |
82. |
|
|
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних звуків |
1 |
83. |
|
|
Тренувальні вправи |
1 |
84. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №15. Замітка в газету (із шкільного життя) інформаційного характеру |
1 |
85. |
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» |
1 |
86. |
|
|
Тематична контрольна робота №6. Тестування. Орфоепія. Орфографія |
1 |
Відомості з синтаксису й пунктуації (22) |
||||
87. |
|
|
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова, його форми й речення. |
1 |
88. |
|
|
Головне й залежне слово в словосполученні |
1 |
89. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №16. Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі на тему «Чого не можна купити за гроші» |
1 |
90. |
|
|
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). |
1 |
91. |
|
|
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). |
1 |
92. |
|
|
Види речень за метою висловлювання; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення). |
1 |
93 |
|
|
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично). |
1 |
94. |
|
|
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставини. |
1 |
95. |
|
|
Другорядні члени речення. Означення. Способи вираження означень. |
1 |
96. |
|
|
Другорядні члени речення. Додаток. Способи вираження додатків. Засвоєння складних випадків слововживання. |
1 |
97. |
|
|
Другорядні члени речення. Обставина. Способи вираження обставин. |
1 |
98. |
|
|
Тренувальні вправи на визначення другорядних членів речення. |
1 |
99. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №17. Складання й розігрування діалогу-розпитування з використанням реплік-речень, що містять другорядні члени речення. |
1 |
100. |
|
|
Тематична контрольна робота №7. Тестування. Словосполучення й речення. |
1 |
101. |
|
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами. |
1 |
102. |
|
|
Кома між однорідними членами.(тренувальні вправи) |
1 |
103. |
|
|
Узагальнююче слово при однорідних членах речення. Двокрапка при узагальнюючих словах у реченнях з однорідними членами. |
1 |
104. |
|
|
Тире при узагальнюючих словах у реченнях з однорідними членами. |
1 |
105. |
|
|
Тренувальні вправи |
1 |
106. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №18. Складання висловлювання «Шкільний сад» з використанням узагальнюючих слів при однорідних членах речення. |
1 |
107. |
|
|
Звертання. Роль звертань у реченні (практично). Розділові знаки при звертанні (повторення). |
1 |
108. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №19. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів. |
1 |
109. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №20. Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці). |
1 |
110. |
|
|
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами (практично). |
1 |
111. |
|
|
Виділення вставних слів на письмі комами. |
1 |
112. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №21. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
1 |
113. |
|
|
Тематична контрольна робота №8. Тестування. Просте ускладнене речення |
1 |
114. |
|
|
Складні речення із безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. |
1 |
115. |
|
|
Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. |
1 |
116. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №22. Контрольний письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі |
1 |
117. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №23. Контрольний письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі |
1 |
118. |
|
|
Тренувальні вправи. Аналіз контрольного твору. |
1 |
Пряма мова. Діалог. |
||||
119. |
|
|
Пряма мова |
1 |
120. |
|
|
Розділові знаки при прямій мові |
1 |
121. |
|
|
Тренувальні вправи. |
1 |
122. |
|
|
Синонімічність речень із прямою й непрямою мовою |
1 |
123. |
|
|
Діалог. Тире при діалозі |
1 |
124. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №24. Інсценування байки, текст якої містить діалог. |
1 |
125. |
|
|
Тренувальні вправи. Контрольний диктант №2 |
1 |
126. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №25. Складання й розігрування діалогів з використанням слів, у вимові яких часто трапляються помилки |
1 |
127. |
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Складне речення. Пряма мова. Діалог» |
1 |
128. |
|
|
Тематична контрольна робота №.9 Тестування. «Складне речення. Пряма мова. Діалог» |
1 |
Повторення й узагальнення в кінці року |
||||
129. |
|
|
Синтаксис і пунктуація |
1 |
130. |
|
|
Лексикологія |
1 |
131. |
|
|
Будова слова й орфографія. |
1 |
132. |
|
|
Фонетика й графіка |
1 |
133. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №26. Контрольний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини (підготовча робота) |
1 |
134. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №27. Контрольний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини (написання переказу) |
1 |
135. |
|
|
Урок мовленнєвого розвитку №28. Аналіз переказу |
1 |
136. |
|
|
Орфоепія й орфографія |
1 |
137. |
|
|
Лексикологія |
1 |
138. |
|
|
Тематична контрольна робота №10. Тестування. Узагальнення вивченого за рік |
1 |
139. |
|
|
Аналіз контрольної роботи |
1 |
140. |
|
|
Підсумково-узагальнюючий урок |
1 |