Тестова контрольна робота в 5 класі з теми "Лексикологія. Фразеологія"

Про матеріал

Запропоновані завдання контрольної роботи з української мови дають можливість перевірити рівень засвоєння п'ятикласниками навчального матеріалу з теми "Лексикологія. Фразеологія"

Перегляд файлу

Українська мова. 5 клас        Тематична контрольна робота              Лексикологія. Фразеологія

 

                                                      1-в

1.Розділ науки про мову, що  вивчає  словниковий  склад  мови, це

 а) орфографія;   б) фонетика;     в) синтаксис;       г) лексикологія.

 

2.Словник, з якого можна  дізнатися  лексичне значення  слова, називається

 а) орфографічний; б) орфоепічний;      в) тлумачний;      г) фразеологічний.

 

3. Позначте рядок, у якому слово   брудні   вжито в переносному  значенні.

 а) брудні руки;    б) брудні будинки;   в) брудні наміри;      г) брудні вулиці.

 

4. Позначте речення, у якому вжито омоніми.

 а) Побазікати можна із приятелем, а помовчати лише з вірним другом і товаришем.

 б) Навіть хижа ласка любить ласку, а не тряску.

 в) Темна хмара, а веселка ясна.

 г) Прийшли до річки дві верби з маленьким вербенятком.

 

5. Позначте  рядок,  який   є   синонімічним    рядом.

 а) недбалий, неакуратний, поверховий;    б) заперечувати, зацікавлювати, пропонувати;

 в) ніжний, лагідний, ласкавий;                  г) куций, короткий, непостійний.

 

6.Позначити рядок, в якому всі пари слів є антонімами:

 а) сльози – сміх, широко – вузько, чорний - білий

 б) весело - смішно, стій – іди, пиши - сядь

 в) темно – світло, правда – честь, біле - світле

 

7. Про значення   фразеологізму можна  довідатись у   словнику

 а) орфоепічному;    б) тлумачному;   в) фразеологічному;    г) орфографічному.

 

8. Позначте речення, що  містить фразеологізм  зі  значенням зазнаватися.

 а) Водить за ніс, а правди не скаже;                                    б) Полову їсть, а  кирпу гне;

 в) Говорить, як лисиця, а за пазухою камінь держить;      г)   П’ятами киває, бо діла не знає.

 

9. Позначте рядок із фразеологізмом, що є антонімом до  слова  ледарювати.

 а) мозолити руки:   б) починати з нуля;    в) відставляти губу;      г) бити лихом об землю.

 

10. Позначте рядок із фразеологізмами, що є синонімічними до виразу бити байдики.

 а) зуби з’їсти; пройти крізь вогонь і воду;

 б) ловити ґав; давати горобцям дулі;

 в) купатися в золоті; жити, як вареник у маслі;

 г) продавати зуби;  заводити хахоньки та хихоньки.

 

11.Багатозначними словами називають слова, що:

 а) позначають велику кількість одних і тих самих предметів, явищ тощо;

 б) позначають великі за розміром предмети, явища;

 в) мають кілька лексичних значень.

 

12. У  реченні  фразеологізм

 а) не є членом речення;  

 б) є одним членом речення;

 в) кожне слово фразеологізму є окремим членом речення;

 г) може бути або не бути членом речення залежно від свого походження.

                                                                            

 

 

 

 

                                                                       2 -в

1. Синоніми — це слова:

 а) що мають протилежне значення;

 б) однакові за написанням і звучанням, але різні за лексичним значенням;

 в) різні за написанням і звучанням, але близькі  за лексичним значенням.

 

2. Укажіть групу  слів - синонімів:

 а) говорити, казати, кричати, говірка             б) пересуватися, бігти, шкандибати, повзти

 в) вітчизна, батьківщина, земля, родина         г) вода, рідина, молоко, чай

 

3.  Антоніми — це слова:

 а) протилежні за значенням;

 б) однакові за звучанням, але різні за значенням;

 в) однакові за звучанням, але різні за написанням.

 

4. Позначити рядок, в якому всі пари слів є антонімами:

 а) день – вечір, сім’я – рід, зима - літо                 

 б) верх – низ, чорне – біле, ліс - гай

 в) вперед – назад, добре – погано, часто - густо  

 

5.  Синонімічний  ряд — це:

 а) два і більше синонімів;                б) загальна назва всіх слів, що мають синоніми;

 в) назва слів-синонімів, що належать до певної частини мови, наприклад, дієслів.

 

6.  Омонімами називають слова:

 а) однакові за написанням і звучанням, але різні за лексичним значенням;

 б) різні за написанням і звучанням, але близькі за лексичним значення

 в) що мають протилежне лексичне значення.

 

7. Позначте   правильне   значення   фразеологізму   п’яте через десяте:

 а) похапцем    б) багато      в) неправильно    г) давно

 

8. Позначте   правильне   значення   фразеологізму   мокрим рядном накрити:

 а) улесливо звеличувати                 б) приховувати злі наміри

 в) настирливо домагатися               г) зненацька накинутися з докорами, лайкою.

 

9.  Укажіть словосполучення, у яких  слово  джерело вжито в переносному значенні.

 а) джерело  мінеральної води;    б) нафтове джерело;      в) джерело зла.

 

10. Лексика – це:

 а) словниковий склад мови:   б) самостійна частина мови;     в) службова частина мови.

 

11.Позначте словосполучення, у яких слово глибокий ужито в прямому значенні :

 а) глибока таємниця    б) глибоке озеро     в) глибока думка       г) глибокий яр

 

12. Перепишіть. У  реченнях  підкресліть  омоніми.

Він серйозно займався спортом.     

Займався  мутний  березовий ранок.

Буває, так зажуришся, що й люлечка не куриться.     

Куриться шляхом курява.

 

 

docx
Додано
16 липня 2018
Переглядів
8362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку