Календарно-тематичне планування
уроків зарубіжної літератури
6 клас
За оновленою програмою:
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи
Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти
Затверджено та надано гриф
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
(наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Календарно-тематичне планування
уроків зарубіжної літератури
6 клас
За оновленою програмою:
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи
Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти
Затверджено та надано гриф
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
(наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Усього – 70 годин; текстуальне вивчення творів – 56 годин; розвиток мовлення – 4 години; позакласне читання – 4 години; резервний час – 6 годин.
№ ур. |
Дата |
Тема |
Дист.навч. |
При-мітки |
1. |
|
I- семестр 1. Вступ (2 години) Література як вид мистецтва. (ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві. (МЗ) Українська література, образотворче мистецтво. |
|
|
2. |
|
Художній образ. (ТЛ) Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ. (УС) Традиційні образи українського й зарубіжного фольклору . |
|
|
3. |
|
2. Міфи народів світу (7 годин) Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. (ТЛ) Початкове поняття про міф, мотив. Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ). |
|
|
4. |
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. (ЛК) Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.). |
|
|
5. |
|
Міфи про Геракла. Уславлення розуму й сили людини в циклі міфів про Геракла. |
|
|
6. |
|
Уявлення давніх греків про природу. «Нарцис», «Деметра і Персефона». |
|
|
7. |
|
ПЧ № 1. Неперевершені таланти давніх греків. «Пігмаліон», «Орфей та Еврідіка», «Дедеал та Ікар»( за вибором учнів ). |
|
|
8. |
|
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи (2-3 за вибором учителя) |
|
|
9. |
|
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет (1-2 за вибором учителя). |
|
|
10. |
|
РМ № 1 (у.) Подібність елементів у міфах різних народів (образи, сюжети, мотиви). Міф і казка. (УС) Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили). (ЕК) Подібність елементів у міфах різних народів (образи, сюжети, мотиви). Міф і казка. (МЗ) Українська мова, образотворче мистецтво. |
|
|
11. |
|
КР № 1 з теми «Міфи народів світу». Різнорівневі завдання. |
|
|
12. |
|
3. Мудрість байки (3 години) Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. (ТЛ) Байка, езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ). |
|
|
13. |
|
Езоп. «Лисиця і виноград», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. (ТЛ) Байка, езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ).
|
|
|
14. |
|
Жан де Лафонтен (1621 – 1695). «Зачумлені звірі». Новаторство Ж. де Лафонтена у жанрі байки. Людські вади в байці «Зачумлені звірі». Алегоричні образи твору. (УС) Поетичне переосмислення традиційних сюжетів і образів Езопа в українських байках. (ЕК) Розвиток жанру байки в різних країнах. (МЗ) Іноземна мова, українська мова. |
|
|
15. |
|
ПЧ № 2. Жан де Лафонтен. Байка «Вовк і собака» та за вибором учнів. (ЛК) Втілення сюжетів і образів байок Езопа та Ж. де Лафонтена в мистецтві. |
|
|
16. |
|
Контрольний твір. Моральні проблеми в байках. |
|
|
17. |
|
4. Пригоди і фантастика (16 годин) Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Острів скарбів». Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі. (ТЛ) Поглиблення понять про роман (пригодницький роман), повість. Композиція. |
|
|
18. |
|
Система образів (Джим Хокінс і його товариші). (МЗ) Географія, іноземна мова, ботаніка. |
|
|
19. |
|
Пірат Сільвер та ін. (ЛК) Утілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві. |
|
|
20. |
|
Моральні цінності. |
|
|
21. |
|
Чарльз Дікенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. |
|
|
22. |
|
Сюжет і композиція повісті. |
|
|
23. |
|
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. |
|
|
24. |
|
Значення образу Різдва у творі. |
|
|
25. |
|
Елементи фольклору (казки, пісні) |
|
|
26. |
|
РМ № 2 (п.) Що робить людину щасливою? Гуманістичний зміст і висока людяність твору. |
|
|
27. |
|
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі. (УС) Українські переклади творів. М.В. Гоголь і Україна. Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. В. Гоголя |
|
|
28. |
|
Тема кохання. |
|
|
29. |
|
Образи Оксани і Вакули. |
|
|
30. |
|
Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). (ЕК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творах Ч. Дікенса, М. Гоголя. |
|
|
31. |
|
КР № 2 з теми « Пригоди і фантастика». (Творчість Р.Л. Стівенсона, Ч.Дікенса, М.Гоголя) Різнорівневі завдання. |
|
|
32. |
|
Завершення І семестру Віртуальна екскурсія. Музеї М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Музей Ч. Дікенса у Великобританії (Лондон). |
|
|
33. |
|
II-семестр 5. Людські стосунки (12 годин) Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. |
|
|
34. |
|
Характеристика героїв твору. |
|
|
35. |
|
Описи природи та їхня роль у тексті. |
|
|
36. |
|
Значення назви оповідання. |
|
|
37. |
|
Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості. |
|
|
38. |
|
Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи). |
|
|
39. |
|
Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. (ТЛ) Гумор, іронія, художня деталь, підтекст. |
|
|
40. |
|
Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті. |
|
|
41. |
|
Ульф Старк (1944-2017). «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до літніх людей у творі. |
|
|
42. |
|
Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного зв’язку між ними. Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч |
|
|
43. |
|
Сенс назви твору. (ЛК) Утілення сюжетів прочитаних творів у різних видах мистецтва. (УС) Українські переклади творів зарубіжних письменників, ілюстрації українських митців. В.Г. Короленко і Україна. (ЕК) Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних творів з екранізаціями. (МЗ) Іноземна мова, музичне мистецтво, історія. |
|
|
44. |
|
Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.). |
|
|
45. |
|
КР № 3 з теми « Людські стосунки». (Творчість Джека Лондона, Анни Ґавальди, Ульфа Старка ). Різнорівневі завдання. |
|
|
46. |
|
6. Поетичне бачення світу (6 годин) Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. (ТЛ) Хайку, ліричний герой. |
|
|
47. |
|
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. |
|
|
48. |
|
Виразне читання напам’ять М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня) |
|
|
49. |
|
Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. |
|
|
50. |
|
Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). |
|
|
51. |
|
Виразне читання напам’ять. Р. Бернс «Моє серце в верховині…» |
|
|
52. |
|
ПЧ № 3. Уславлення людської гідності у вірші Ш.Петефі «Коли ти муж, будь мужнім». Кодекс честі справжнього чоловіка. |
|
|
53. |
|
Генрі Лонгфелло (1807–1882). «Пісня про Гайавату» (1 розділ за вибором учителя). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». |
|
|
54. |
|
Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). |
|
|
55. |
|
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові. (ЕК) Елементи фольклору і міфів у творах Р. Бернса і Г. Лонгфелло. |
|
|
56. |
|
КР № 4 з теми «Поетичне бачення світу». Твір |
|
|
57. |
|
7. Образ майбутнього в літературі (4 години) Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». |
|
|
58. |
|
Образ Тома, його динаміка. (ТЛ) Конфлікт. Поглиблення поняття про фантастику. (ЛК) Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.). |
|
|
59. |
|
РМ № 3 (у.) Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. |
|
|
60. |
|
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. |
|
|
61. |
|
Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму. (УС) Українські письменники-фантасти, їхні твори для дітей. (ЕК) Том і Кліві: схожість і відмінності. Образи майбутнього в літературі та іншихвидах мистецтва. (МЗ) Образотворче мистецтво, іноземна мова. |
|
|
62. |
|
ПЧ № 4. Бредбері Р. «Все літо в один день» та інші оповідання (1-2 за вибором учнів) |
|
|
63. |
|
8. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом (4 години) (1-2 твори за вибором учителя та учнів) Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907–2002). «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. (ТЛ) Поглиблення понять про повість(психологічна повість, повість-казка), роман (фантастичний роман). (ЛК) Фентезі в різних видах мистецтва (література, кіно, живопис та ін.). (УС) Твори сучасних письменників для дітей і про дітей. |
|
|
64. |
|
Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен. Образи головних героїв. Перемога добра над злом |
|
|
65. |
|
Крістіне Нестлінґер (нар. 1936). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. |
|
|
66. |
|
Конрад і його становлення у світі. (ЕК) Утілення творів сучасної літератури у кіно, ілюстраціях та ін. (МЗ) Іноземна мова, образотворче мистецтво. |
|
|
67. |
|
РМ № 4 (п. ) Анкета головного героя. |
|
|
68. |
|
КР № 4 з тем «Образ майбутнього в літературі» , «Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом». Різнорівневі завдання. |
|
|
69. |
|
9. Підсумки (2 години) Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. (МЗ) Українська література |
|
|
70. |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
|
Список творів для додаткового читання
Для уроків позакласного читання і уроків із резервного часу (за вибором учителя
6 клас
Бредбері Р. «Все літо в один день» та інші оповідання (1-2 за вибором)
Верн Ж. «Діти капітана Гранта»
Гелліко П. «Томасіна»
Даррелл Дж. «Моя родина та інші звірі», «Птахи, звірі й родичі» (1 за вибором)
Дефо Д. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»
Кестнер Е. «Еміль і детективи», «Крихта і Антон»
Крюс Дж. «Тім Талер, або Проданий сміх»
Марк Твен. «Принц і злидар»
Монтгомері Л. М. «Емілі виростає» (трилогія «Емілі з Місячного Серпа»)
Сенкевич Г. «Янко-музикант»
Сетон-Томпсон Е. «Маленькі дикуни»
Треверс П. «Мері Поппінс»
Харріс Дж. Ч. «Казки дядечка Рімуса»
Шолом-Алейхем. «Хлопчик Мотл», «Пасха на селі» (1 за вибором)
Із сучасної літератури
Енде М. «Момо», «Нескінченна історія» (1 за вибором)
Ліндґрен А. «Брати Лев’яче серце»
Нестлінґер К. «Пес йде у світ», «Начхати нам на огіркового короля!», «Гном у голові», «Летіть, хрущі», «Мене називають мурахоїдом» (1-2 за вибором)
Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і філософський камінь», «Гаррі Поттер і таємна кімната» (1 за вибором) Шмітт Е. Е. «Оскар і Рожева Пані»