Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури для 6 класу за оновленою програмою 2022.

Про матеріал

Календарно-тематичне планування

уроків зарубіжної літератури

6 клас

За оновленою програмою:

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи

Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти

Затверджено та надано гриф

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

уроків зарубіжної літератури

6 клас

За оновленою програмою:

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи

Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти

Затверджено та надано гриф

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

Усього – 70 годин; текстуальне вивчення творів – 56 годин; розвиток мовлення – 4 години; позакласне читання – 4 години; резервний час – 6 годин.

№ ур.

Дата

Тема

Дист.навч.

При-мітки

1.

 

I- семестр

1. Вступ (2 години)

Література як вид мистецтва.

(ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві.

(МЗ) Українська література, образотворче мистецтво.

 

 

2.

 

Художній образ.

(ТЛ) Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ.

(УС) Традиційні образи українського й зарубіжного фольклору .

 

 

3.

 

2. Міфи народів світу (7 годин)

Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів.

(ТЛ) Початкове поняття про міф, мотив. Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ).

 

 

4.

 

Грецькі міфи. Міф про Прометея.

Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей.

(ЛК) Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.).

 

 

5.

 

Міфи про Геракла.

 Уславлення розуму й сили людини в циклі міфів про Геракла.

 

 

6.

 

Уявлення давніх греків про природу. «Нарцис», «Деметра і Персефона».

 

 

7.

 

ПЧ № 1.  Неперевершені таланти давніх греків. «Пігмаліон», «Орфей та Еврідіка», «Дедеал та Ікар»( за вибором учнів ).

 

 

8.

 

Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи (2-3 за вибором учителя)

 

 

9.

 

Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет (1-2 за вибором учителя).

 

 

10.

 

РМ № 1 (у.) Подібність елементів у міфах різних народів (образи, сюжети, мотиви). Міф і казка.

(УС) Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили).

(ЕК) Подібність елементів у міфах різних народів (образи, сюжети, мотиви). Міф і казка.

(МЗ) Українська мова, образотворче мистецтво.

 

 

11.

 

КР  № 1 з теми «Міфи народів світу». Різнорівневі завдання.

 

 

12.

 

3. Мудрість байки (3 години)

Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.

(ТЛ) Байка, езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ).

 

 

13.

 

Езоп. «Лисиця і виноград», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.

(ТЛ) Байка, езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ).

 

 

 

14.

 

Жан де Лафонтен (1621 – 1695). «Зачумлені звірі». Новаторство Ж. де Лафонтена у жанрі байки. Людські вади в байці «Зачумлені звірі». Алегоричні образи твору.

(УС) Поетичне переосмислення традиційних сюжетів і образів Езопа в українських байках.

(ЕК) Розвиток жанру байки в різних країнах.

 (МЗ) Іноземна мова, українська мова.

 

 

15.

 

ПЧ № 2.  Жан де Лафонтен. Байка «Вовк і собака» та за вибором учнів.

(ЛК) Втілення сюжетів і образів байок Езопа та Ж. де Лафонтена в мистецтві.

 

 

16.

 

Контрольний твір. Моральні проблеми в байках.

 

 

17.

 

4. Пригоди і фантастика (16 годин)

Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Острів скарбів». Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі.

(ТЛ) Поглиблення понять про роман (пригодницький роман), повість. Композиція.

 

 

18.

 

Система образів (Джим Хокінс і його товариші).

(МЗ) Географія, іноземна мова, ботаніка.

 

 

19.

 

Пірат Сільвер та ін.

(ЛК) Утілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві.

 

 

20.

 

Моральні цінності.

 

 

21.

 

Чарльз Дікенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.

 

 

22.

 

Сюжет і композиція повісті.

 

 

23.

 

Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

 

 

24.

 

Значення образу Різдва у творі.

 

 

25.

 

Елементи фольклору (казки, пісні)

 

 

26.

 

РМ № 2 (п.) Що робить людину щасливою? Гуманістичний зміст і висока людяність твору.

 

 

27.

 

Микола Васильович Гоголь (1809–1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі.

(УС) Українські переклади творів. М.В. Гоголь і Україна. Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. В. Гоголя

 

 

28.

 

Тема кохання.

 

 

29.

 

Образи Оксани і Вакули.

 

 

30.

 

Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).

(ЕК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творах Ч. Дікенса, М. Гоголя.

 

 

31.

 

КР № 2 з теми « Пригоди і фантастика».

(Творчість Р.Л. Стівенсона, Ч.Дікенса, М.Гоголя)

Різнорівневі завдання.

 

 

32.

 

Завершення І семестру

Віртуальна екскурсія. Музеї М. В. Гоголя в Україні  (Полтавщина). Музей Ч. Дікенса у Великобританії (Лондон).

 

 

33.

 

II-семестр

5. Людські стосунки (12 годин)

Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі.

 

 

34.

 

Характеристика героїв твору.

 

 

35.

 

Описи природи та їхня роль у тексті.

 

 

36.

 

Значення назви оповідання.

 

 

37.

 

Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості.

 

 

38.

 

Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи).

 

 

39.

 

Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка.

(ТЛ) Гумор, іронія, художня деталь, підтекст.

 

 

40.

 

Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті.

 

 

41.

 

Ульф Старк (1944-2017). «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до літніх людей у творі.

 

 

42.

 

Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного зв’язку між ними. Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч

 

 

43.

 

Сенс назви твору. 

(ЛК) Утілення сюжетів прочитаних творів у різних видах мистецтва.

(УС) Українські переклади творів зарубіжних письменників, ілюстрації українських митців. В.Г. Короленко і Україна.

(ЕК) Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних творів з екранізаціями.

(МЗ) Іноземна мова, музичне мистецтво, історія.

 

 

44.

 

Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.).

 

 

45.

 

КР № 3 з теми « Людські стосунки».

(Творчість Джека Лондона, Анни Ґавальди, Ульфа Старка ).  Різнорівневі завдання.

 

 

46.

 

6. Поетичне бачення світу (6 годин)

Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку.

(ТЛ) Хайку, ліричний герой.

 

 

47.

 

Зображення станів природи в ліриці

М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.

 

 

48.

 

Виразне читання напам’ять М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня)

 

 

49.

 

Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса.

 

 

50.

 

Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).

 

 

51.

 

Виразне читання напам’ять. Р. Бернс «Моє серце в верховині…»

 

 

52.

 

ПЧ № 3. Уславлення людської гідності у вірші Ш.Петефі «Коли ти муж, будь мужнім». Кодекс честі справжнього чоловіка.

 

 

53.

 

Генрі Лонгфелло (1807–1882). «Пісня про Гайавату» (1 розділ за вибором учителя). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату».

 

 

54.

 

Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.).

 

 

55.

 

Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові.

(ЕК) Елементи фольклору і міфів у творах Р. Бернса і Г. Лонгфелло.

 

 

56.

 

КР № 4 з теми «Поетичне бачення світу». Твір

 

 

57.

 

7. Образ майбутнього в літературі

(4 години)

Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».

 

 

58.

 

Образ Тома, його динаміка.

(ТЛ) Конфлікт. Поглиблення поняття про фантастику.

 (ЛК) Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.).

 

 

59.

 

РМ № 3 (у.) Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.

 

 

60.

 

Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві.

 

 

61.

 

Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму.

(УС) Українські письменники-фантасти, їхні твори для дітей.

(ЕК) Том і Кліві: схожість і відмінності. Образи майбутнього в літературі та іншихвидах мистецтва.

(МЗ) Образотворче мистецтво, іноземна мова.

 

 

62.

 

ПЧ № 4. Бредбері Р. «Все літо в один день» та інші оповідання (1-2 за вибором учнів)

 

 

63.

 

8. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом (4 години) (1-2 твори за вибором учителя та учнів)

Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907–2002). «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах.

(ТЛ) Поглиблення понять про повість(психологічна повість, повість-казка), роман (фантастичний роман).

(ЛК) Фентезі в різних видах мистецтва (література, кіно, живопис та ін.).

 (УС) Твори сучасних письменників для дітей і про дітей.

 

 

64.

 

Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен. Образи головних героїв. Перемога добра над злом

 

 

65.

 

Крістіне Нестлінґер (нар. 1936). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру.

 

 

66.

 

Конрад і його становлення у світі.

(ЕК) Утілення творів сучасної літератури у кіно, ілюстраціях та ін.

 (МЗ) Іноземна мова, образотворче мистецтво.

 

 

67.

 

РМ № 4 (п. ) Анкета головного героя.

 

 

68.

 

КР № 4 з тем «Образ майбутнього в літературі» , «Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом». Різнорівневі завдання.

 

 

69.

 

9. Підсумки (2 години)

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. (МЗ) Українська література

 

 

70.

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список творів для додаткового читання

Для уроків позакласного читання і уроків із резервного часу (за вибором учителя

 6 клас

Бредбері Р. «Все літо в один день» та інші оповідання (1-2 за вибором)

Верн Ж. «Діти капітана Гранта»

Гелліко П. «Томасіна»

Даррелл Дж. «Моя родина та інші звірі», «Птахи, звірі й родичі» (1 за вибором)

Дефо Д. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»

Кестнер Е. «Еміль і детективи», «Крихта і Антон»

Крюс Дж. «Тім Талер, або Проданий сміх»

Марк Твен. «Принц і злидар»

Монтгомері Л. М. «Емілі виростає» (трилогія «Емілі з Місячного Серпа»)

Сенкевич Г. «Янко-музикант»

Сетон-Томпсон Е. «Маленькі дикуни»

Треверс П. «Мері Поппінс»

Харріс Дж. Ч. «Казки дядечка Рімуса»

Шолом-Алейхем. «Хлопчик Мотл», «Пасха на селі» (1 за вибором)

 Із сучасної літератури

Енде М. «Момо», «Нескінченна історія» (1 за вибором)

 Ліндґрен А. «Брати Лев’яче серце»

Нестлінґер К. «Пес йде у світ», «Начхати нам на огіркового короля!», «Гном у голові», «Летіть, хрущі», «Мене називають мурахоїдом» (1-2 за вибором)

Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і філософський камінь», «Гаррі Поттер і таємна кімната» (1 за вибором) Шмітт Е. Е. «Оскар і Рожева Пані»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Власенко Людмила Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. roznochenska oxana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 серпня 2022
Переглядів
3447
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку