Календарно-тематичне планування з екології.
Для 11 класу
Складена за програмою:
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ. ЕКОЛОГІЯ. Навчальна програма для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту, академічний рівень.
«Погоджено» «Затверджено»
____________ ___________(дата)
Заступник директора з НВР ____________ (підпис)
Масло Л. В. ______________ Директор школи СЗШ №50
Підгора М. А.
Загальноосвітні навчальний заклад №50 м. Києва
Календарно-тематичне планування
З ______________________________
На 2017-2018 н.р.
У _____________________
Учитель _____________________________________________________
Складено за програмою:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Розглянуто на засіданні МО вчителів кафедри природничих наук
(протокол №_____ від______________)
Голова МО: Печура О. А. __________________________________
11 клас
(17 год. – 0,5 год. на тиждень)
Кількість годин |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Тема 1. Екологія як наука про довкілля (2 год.) |
||
1 |
Предмет, об’єкт, завдання і методи науки про довкілля. |
|
2 |
Структура сучасної екології та її місце в системі наук. |
|
Тема 2. Природа і людина: системний підхід ( 2 год.) |
||
1 |
Властивості складних систем. Біосфера, основні положення вчення В. І. Вернадського про біосферу. Еволюція уявлень про роль і місце природи у житті суспільства. |
|
2 |
Ноосфера. Еволюція уявлень про місце людини у природі. Історичні етапи взаємодії суспільства і природи та їх екологічні особливості. Масштаби і наслідки антропогенного впливу на природне середовище на сучасному етапі. Практична робота. «Аналіз особливостей історичних етапів взаємодії суспільства і природи» |
|
Тема 3. Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень (2 год.) |
||
1 |
Категорія «забруднення». Основні антропогенні джерела забруднення навколишнього средовища. Види забруднень та їх вплив на компоненти пррироди, живі організми. |
|
2 |
Стійкість природних компонентів, геосистем до антропогенних забруднень. Форми стійкості геосистем. Стійкість природних і антропогенізованих геосистем. Практична робота. Порівняння обсягів і структури забруднення міст України. |
|
Тема 4. Проблема деградації природних компонентів (2 год.) |
||
1 |
Поняття «деградація природи». Основні причини деградації природних компонентів. Типологія компонентів природи за ступенем стійкості до антропогенних чинників. Практична робота. Вплив інтенсивності ерозійних процесів на стан ґрунтового покриву. |
|
2 |
Поняття стійкого «консервативного» і нестійкого «прогресивного» компонента природи. Наслідки деградації природних компонентів. Категорія деградована геосистема. Контрольна робота «Екологія як наука про довкілля. Природа і людина: системний підхід. Проблеми забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень. Проблема деградації природних компонентів». |
|
Тема 5. Проблема зміни ланок колообігу речовин та енергії (2 год.) |
||
1 |
Колообіг речовин і енергії як основний системотворчий фактор. Поняття біогеохімічного циклу та його ролі у функціонуванні та розвитку геосистем. |
|
2 |
Колообіги речовин, енергії, інформації та їх зміни антропогенною діяльністю. Практична робота. Аналіз схем колообігу основних речовин у природі на предмет зміненості їх ланок анропогенноюдіяльністю. |
|
Тема 6. Проблема збалансованого природокористування (2 год.) |
||
1 |
Категорія «збалансований розвиток», її еволюція. Найважливіші баланси у сфері природокористування. Досягнення пропорцій між природо-ресурсним потенціалом і особливостями його використання. Збалансованість між біологічною продуктивністю і споживанням біологічної продукції. Практична робота «Існуюча і оптимальна структура природокористування в Україні» |
|
2 |
Поняття «невиснажливого природокористування». Досягнення балансу між основними сферами господарської діяльності. |
|
|
Тема 7. Проблема збереження біотичного і ландшафтного різноманіть ( 2 год.) |
|
1 |
Категорія «біорізноманіття». Генетичне видове і екосистемне біорізноманіття. Причини і наслідки деградації біорізноманіття. Природозаповідання як одна із ефективних форм збереження біорізноманіття. |
|
2 |
Основні категорії заповідних об’єктів. Уявлення про екомережі. Міжнародні та національні програми збереження біорізноманіття. Практична робота. Аналіз особливостей розвитку заповідної мережі України. |
|
|
Тема 8. Проблема оптимальної ландшафтно-екологічної організації території (3 год.) |
|
1 |
Категорія «оптимізація». Критерії та пріоритети ландшафтно-екологічної оптимізації території. Ієрархія цілей організації. Найвищий пріоритет природоохоронної та антропоекологічної функцій. |
|
2 |
Оптимізація «природного каркасу» території. Оптимальне співвідношення природних та господарських угідь. Обґрунтування територіальної структури природних угідь. Нормування антропогенних навантажень. Практична робота. Аналіз співвідношень природних і антропогенних угідь своєї області, адміністативного району і порівняння їх з оптимальними показниками. |
|
3 |
Узагальнення і систематизація знань. Контрольна робота «Проблема зміни ланок колообігу речовин та енергії. Проблема збалансованого природокористування.Проблема збереження біотичного і ландшафтного різноманіть. Проблема оптимальної ландшафтно-екологічної організації території». |
|