Геометрія
Усього – 35 годин
1 година на тиждень
(У відповідності до програми для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів 5-9(10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів інтенсивної педагогічної корекції (для дітей із затримкою психічного розвитку). “Математика. Алгебра. Геометрія». Укладачі: Сак Т.В., Прохоренко Л.І., Ващенко В.М. 2016.)
№ уро- ку |
Тема уроку |
Вимоги до рівня |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
К-сть год |
Дата прове - дення |
Примітки |
|||||
І семестр Тема 1. Метод координат на площині |
|||||||||||
1. |
Синус, косинус, тангенс кутів від 0˚до 180˚ |
Учень (учениця): наводить приклади співвідношень, указаних у змісті; має уявлення: що таке: синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°; рівняння фігури; як можна задати на координатній площині: пряму; коло; записує: основні тотожності для sin α, cos α і tg α (пояснює їх за допомогою вчителя); формули координат середини відрізка, відстані між двома точками; рівняння кола, прямої; зображує та знаходить на малюнках геометричну фігуру (пряму, коло) за її рівнянням у заданій системі координат; будує систему координат у певному розміщенні відносно заданої фігури (за допомогою вчителя); обчислює: синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180° (за зразком);координати середини відрізка; відстань між двома точками, заданих своїми координатами (за зразком); застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач (за зразком). |
Розвиток математичного мислення. Вчити перекладати завдання на координатну (аналітичну) мову; застосовувати метод координат для розв’язання завдань. Пізнавальний розвиток. Розширювати знання про синус, косинус, тангенс кутів; вчити застосовувати вивчені формули до розв’язування математичних задач; формувати вміння: оптимально вибирати систему координат, так, щоб найпростіше знаходити координати даних точок; обчислювати координати заданих точок; знаходити відстань між двома точками, за даними координатами; виконувати перетворення алгебраїчних виразів. Мовленнєвий розвиток. Вчити: пояснювати поняття: синус, косинус, тангенс кутів від 0˚до 180˚; пояснювати алгоритм їх розв’язування; використовувати засвоєні терміни під час відповідей. |
1 |
|
|
|||||
2-3. |
Тотожності: sin²ά+cos²ά=1; sin(180˚–ά)= –sinά; cos(180˚–ά)= –cosά; sin(90˚– ά)= cosά; cos(90˚– ά)= sinά |
2
|
|
|
|||||||
4 |
Координати середини відрізка |
1
|
|
|
|||||||
5. |
Відстань між двома точками із заданими координатами |
1
|
|
|
|||||||
6. |
Рівняння кола і прямої |
1 |
|
|
|||||||
7. |
Контрольна робота №1 |
1 |
|
|
|||||||
Тема 2. Розв’язування трикутників |
|||||||||||
8. |
Теорема косинусів |
Учень/учениця: пояснює: що означає «розв’язати трикутник» (за допомогою вчителя);основні алгоритми розв’язування трикутників; записує та пояснює формули площі трикутника (за допомогою вчителя); |
Вчити: описувати основні випадки розв’язування трикутників; використовувати теореми косинусів і синусів їх під час розв’язування прикладних задач; вправляти у засвоєнні основних випадків розв’язування трикутників та алгоритму їх розв’язування; |
1 |
|
|
|||||
9. |
Теорема синусів |
1 |
|
|
|||||||
10. |
Розв’язування трикутників |
1 |
|
|
|||||||
11. |
Формули для знаходження площі трикутника |
зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює: довжини відрізків та градусні міри кутів у трикутниках; площі трикутників (за зразком); розв’язує трикутники; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач (за зразком). |
вправляти: вміння розв’язувати основні задачі на знаходження елементів довільних трикутників; у знаннях й уміннях, які необхідні для дослідження математичних моделей, використовуваних у різних дисциплінах. |
1 |
|
|
|||||
12. |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
|||||||
Тема 3. Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга |
|
|
|
|
09.10 |
||||||
13. |
Правильні многокутники. Формули радіусів вписаних і описаних кіл правильних многокутників |
Учень: усвідомлює поняття вектора, модуля і напряму вектора, абсолютної величини вектора; описує координати вектора і дії над вектором; відкладає вектор, рівний даному, вектор, рівний сумі (різниці) векторів; знає властивості дій над векторами; формулює означення скалярного добутку векторів, його властивості; розв’язує задачі використовуючи під час розв’язування вивчені ознаки і властивості. Учень (учениця): знає означення правильного многокутника; читає і пояснює теореми про відношення довжини кола до його діаметра, про площу круга; записує і використовує під час розв’язання формули будує правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник; розв’язує задачі |
Пізнавальний розвиток. Розширювати та систематизувати відомості про многокутники і коло; розвивати вміння і навички обчислювати значення геометричних величин: елементів многокутника, довжини кола, площі круга; вправляти у засвоєнні способів побудови правильного вписаного чотирикутника (квадрата), описаного многокутника; вчити застосовувати вивчені означення, формули і властивості до розв’язання задач.
|
1
|
|
|
|||||
14. |
Побудова правильних многокутників |
1 |
|
|
|||||||
15. |
Довжина кола. Довжина дуги кола |
1 |
|
|
|||||||
16. |
Площа круга та його частин |
1 |
|
|
|||||||
ІІ семестр Тема 4. Вектори на площині |
|||||||||||
17. |
Вектор. Модуль і напрям вектора. Рівність векторів |
Учень (учениця): має уявлення про поняття вектора, модуля і напряму вектора, абсолютної величини вектора; називає координати вектора і властивості дій над векторами; відкладає вектор, рівний даному, вектор, рівний сумі (різниці) векторів (за зразком); формулює означення скалярного добутку векторів, його властивості; розв’язує задачі |
Сенсомоторний розвиток. Вчити: відкладати вектор і його паралельне перенесення. Розвиток математичного мислення. Спрямовувати мисленнєву діяльність на використання векторного методу: вчити перекладати відношення між фігурами з геометричної мови на мову векторів і обернену дію; виконувати дії (операції) над векторами; перетворювати векторні рівності, переходити від співвідношень між векторами до співвідношень між їхніми довжинами. |
1 |
|
|
|||||
18. |
Координати вектора. Додавання і віднімання векторів |
1 |
|
|
|||||||
19. |
Множення вектора на число. Колінеарні вектори |
1 |
|
|
|||||||
20. |
Скалярний добуток векторів |
1 |
|
|
|||||||
21. |
Контрольна робота №2 |
1 |
|
|
|||||||
Тема 5. Геометричні перетворення |
|||||||||||
22. |
Переміщення та його властивості |
Учень (учениця): має уявлення про перетворення; розуміє поняття рівності фігур; описує симетрію відносно точки і прямої; знає означення понять, зазначених у змісті програми; розв’язує прості задачі застосовуючи засвоєні означення і властивості (за зразком / інструкцією вчителя). |
Пізнавальний розвиток. Вчити: описувати перетворення подібності й гомотетію; будувати фігури, у які переходять дані фігури при перетвореннях подібності; формулювати властивості перетворення подібності; застосовувати вивчені властивості й означення до розв’язування задач.
|
1 |
|
|
|||||
23. |
Симетрія відносно точки. Симетрія відносно прямої |
1 |
|
|
|||||||
24. |
Поворот. Паралельне перенесення і його властивості |
1 |
|
|
|||||||
25. |
Рівність фігур. Перетворення подібності та його властивості |
1 |
|
|
|||||||
26. |
Гомотетія. Подібність фігур. Площі подібних фігур |
1 |
|
|
|||||||
Тема 6. Початкові відомості з стереометрії |
|||||||||||
27. |
Взаємне розташування прямих у просторі. Взаємне розташування площин. Взаємне розташування прямої і площини |
Учень (учениця): має уявлення про взаємне розташування прямих у просторі; будує перпендикуляр до площини (за зразком); має уявлення про прямі призму, циліндр, розгортку поверхні призми і циліндра; будує основу і висоту циліндра, призми (за зразком); розв’язує задачі на знаходження площі поверхні та об’єму призми і піраміди (за зразком / допомогою вчителя); записує і пояснює формули площ поверхонь і об’ємів зазначених у програмі геометричних фігур (за допомогою вчителя). |
Сенсомоторний розвиток. Удосконалювати необхідні вміння побудови геометричних фігур заданих темою. Розвиток математичного мислення. Розвивати конструктивні вміння: виконувати малюнки геометричних фігур; уявляти геометричні тіла; розкладати їх на частини; розглядати геометричне тіло з різних позицій; будувати розгортки геометричних тіл і виготовляти моделі; розв’язувати конструктивні задачі. Пізнавальний розвиток. вправляти у вміннях обчислювати поверхню і об’єм многогранника і тіла обертання; вчити застосовувати вивчені означення, формули і властивості до розв’язування задач; знайомити із задачами які за формою та змістом відносяться до різних питань техніки, виробництва |
1 |
|
|
|||||
28. |
Перпендикуляр до площини. Пряма призма. |
1 |
|
|
|||||||
29. |
Площа поверхні та об’єм призми |
1 |
|
|
|||||||
30. |
Піраміда. Площа поверхні та об’єм піраміди |
1 |
|
|
|||||||
31. |
Циліндр. Конус. Куля. |
1 |
|
|
|||||||
32. |
Площі поверхонь і об’єми циліндра, конуса і кулі |
1 |
|
|
|||||||
33. |
Контрольна робота №4 |
1 |
|
|
|||||||
34. |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
|||||||
35. |
Підсумкове повторення та оцінювання за рік |
1 |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||