Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу «Історія України. Всесвітня історія»
2023-2024 навчальний рік
6 клас
Програма: Модельна навчальна програма «Історія України. Всесвітня історія. 6 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Піскарьова І.О., Бурлака О.В., Майорський В.В., Мелещенко Т.В., Щупак І.Я.)
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України
(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07. 2021 № 795)
Пояснювальна записка
Інтегрований курс «Історія України. Всесвітня історія» реалізує вимоги до обов’язкових результатів навчання громадянської та історичної освітньої галузі. Його особливостями є: 1) інтегрований характер — давня історія України вивчається як складова всесвітньої історії; 2) вивчення історичного матеріалу здійснюється системно в широких хронологічних межах — від появи первісних людей до падіння Західної Римської імперії. Подана програма є продовженням курсу «Вступ до історії України та громадянської освіти». Адаптаційний цикл (5 клас).
Головною метою курсу є розвиток особистості учня/учениці через осмислення минулого, сучасного та зв’язків між ними, взаємодії між глобальними, загальноукраїнськими й локальними процесами; формування ідентичності громадянина України. Сформувати в учнів/учениць основи критичного мислення та особистісного ставлення до історичних подій. Програма курсу спрямована на формування загальних і предметних компетентностей.
Основними завданнями курсу є: • сформувати у здобувачів освіти розуміння цивілізаційної значущості періоду Стародавнього світу в історії України, Європи та світу в цілому, античної цивілізації як основи для подальшого розвитку європейських суспільств; • засобами історії формувати певні компетентності: загальні (уміння учитися упродовж життя, громадянська та соціальна компетентність, обізнаність у сфері культури тощо); предметні (хронологічна, просторова, інформаційна тощо); 3 • розвивати пізнавальний інтерес здобувачів освіти до історії Стародавнього світу через створення умов для активної взаємодії між учителем/учителькою і учнями/ученицями для виконання учнями/ученицями творчих, практичних завдань; • сприяти формуванню фундаментальних цінностей сучасного світу, а саме — демократії, свободи, поваги до прав людини сприяти розумінню необхідності збалансованого розвитку людства. • сприяти розумінню необхідності збалансованого розвитку людства.
Структура курсу
Вступ до інтегрованого курсу історії
Розділ І. Життя людей у первісні часи
Розділ ІІ. Цивілізації Стародавнього Сходу
Розділ ІІІ. Давня Греція та її сусіди
Розділ ІV. Давній Рим і його
Узагальнення. Внесок цивілізацій Стародавнього світу в історію людства. Значення давньої історії України як складової світової історі
Підручник: Всесвітня історія. Історія України : (інтегр. курс) :
підруч. для 6-го кл. закл. заг. серед. освіти /
Олександр Бандровський, Віталій Власов, Оксана Данилевська,
— Київ : Генеза, 2023. — 256 с. : іл., карти.
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України
(наказ Міністерства освіти і науки України від 08.03.2023 № 254)
Календарно-тематичне планування.
Історія України. Всесвітня історія
6 клас
(2 години на тиждень, 70 годин – на рік)
№
|
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Примітки |
||||||||
|
ВСТУП ДО ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ ІСТОРІЇ (2 год) |
|
|
|||||||||
1
2 |
|
Історія стародавнього світу: хронологічні межі, історичні джерела. Історія стародавнього світу: лічба часу. |
§1 §1
|
|
||||||||
Тема 1. ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ У ПЕРВІСНІ ЧАСИ (8 год) |
|
|||||||||||
3 |
|
Поява і розселення людини на Землі. |
§2 |
|
||||||||
4 |
|
Життя та заняття найдавніших людей. |
§3 |
|
||||||||
5 |
|
Життя людини на теренах країни за первісної доби. |
§4 |
|
||||||||
6 |
|
Виникнення землеробства та скотарства. |
§5 |
|
||||||||
7 |
|
Перші землероби та скотарі України |
§6 |
|
||||||||
8 |
|
Форми організації первісних спільнот. |
§7 |
|
||||||||
9 |
|
Первісна культура та релігійні вірування за найдавніших часів. |
§8 |
|
||||||||
10 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «Життя людей у первісні часи».» Тестування |
|
|
||||||||
Тема 2. ЦИВІЛІЗАЦІЇ СТАРОДАВНЬОГО СХОДУ (9 год) |
|
|||||||||||
11 |
|
Цивілізаційні центри Давнього Сходу в часі та просторі |
§11 |
|
||||||||
12 |
|
Найдавніші держави Давнього Сходу |
§11 |
|
||||||||
13 |
|
Землеробські цивілізації Давнього Сходу. |
§12 |
|
||||||||
14 |
|
Виникнення та розвиток цивілізацій у давніх Індії та Китаї. |
§12 |
|
||||||||
15 |
|
Держава і суспільство |
§13 |
|
||||||||
16 |
|
Родина, освіта і виховання в державах Давнього Сходу |
§14 |
|
||||||||
17 |
|
Міфологія та релігійні уявлення в державах Давнього Сходу |
§15 |
|
||||||||
18 |
|
Культурні надбання Давнього Сходу |
§16 |
|
||||||||
19 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «Цивілізації Давнього Сходу». Проєкт. |
|
|
||||||||
Тема 3.1. ДАВНЯ ГРЕЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ (13 год) |
|
|||||||||||
20 |
|
Наукові дослідження давньогрецької цивілізації |
§19 |
|
||||||||
21 |
|
Природа та населення Давньої Греції |
§20 |
|
||||||||
22 |
|
Мінойська цивілізація |
§21 |
|
||||||||
23 |
|
Ахейська цивілізація. |
§22 |
|
||||||||
24 |
|
Давньогрецький поліс. |
§23 |
|
||||||||
25 |
|
Велика грецька колонізація |
§24 |
|
||||||||
26 |
|
Становлення Афінської держави. Реформи Солона. |
§25 |
|
||||||||
|
||||||||||||
27 |
|
Розквіт афінської демократії. |
§26 |
|
||||||||
28 |
|
«Золота доба» Перікла. |
§26 |
|
||||||||
29 |
|
Давня Спарта – олігархічна держава. |
§27 |
|
||||||||
30 |
|
Буденне життя спартіатів. |
§27 |
|
||||||||
31 |
|
Підкорення Греції Македонією |
§28 |
|
||||||||
32 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми 3.1 «Давня Греція та її сусіди». Тестування. |
|
|
||||||||
|
|
Тема 3.2 ДАВНЯ ГРЕЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ (12 год) |
|
|
||||||||
33 |
|
Східний похід Александра Македонського |
§29 |
|
||||||||
34 |
|
Держава Александра Македонського. |
§29 |
|
||||||||
35 |
|
Елліністичні держави. |
§30 |
|
||||||||
36 |
|
Військова справа в Давній Греції |
§31 |
|
||||||||
37 |
|
Греко-перські війни |
§32 |
|
||||||||
38 |
|
Родина, виховання та повсякденне життя в Давній Греції. |
§33 |
|
||||||||
39 |
|
Давньогрецька міфологія та релігія |
§34 |
|
||||||||
40 |
|
Олімпійські ігри. Наука в Давній Греції. |
§35 |
|
||||||||
41 |
|
Мистецтво архітектури та скульптури в Давній Греції. |
§36 |
|
||||||||
42 |
|
Література та театр в Давній Греції |
§37 |
|
||||||||
43 |
|
Кіммерія. Скіфія та сармати. |
§38 |
|
||||||||
44 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми 3.2. «Давня Греція та її сусіди». Проєкт |
|
|
||||||||
Тема 4.1. ДАВНІЙ РИМ ТА ЙОГО СУСІДИ (11 год) |
|
|||||||||||
45 |
|
Природа і населення Апеннінського півострова. |
§41 |
|
||||||||
46 |
|
Давній Рим у часі та просторі. |
§42 |
|
||||||||
47 |
|
Римська республіка V – середини ІІІ ст.до н.е. |
§43 |
|
||||||||
48 |
|
Військова справа у Давньому Римі. |
§44 |
|
||||||||
49 |
|
Завойовницькі війни у Давньому Римі. |
§44 |
|
||||||||
50 |
|
Диктатура Гая Юлія Цезаря. |
§45 |
|
||||||||
51 |
|
Створення Римської імперії. |
§46 |
|
||||||||
52 |
|
Правління Октавіана Августа. |
§46 |
|
||||||||
53 |
|
Організація влади в Давньому Римі: від республіки до імперії. |
§47 |
|
||||||||
54 |
|
Людина в правовій та політичній системі Давнього Риму. |
§48 |
|
||||||||
55 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми4.1. «Давній Рим та його сусіди». Тестування |
|
|
||||||||
|
|
Тема 4.2. ДАВНІЙ РИМ ТА ЙОГО СУСІДИ (11 год) |
|
|
||||||||
56 |
|
Родина та освіта в Давньому Римі. |
§49 |
|
||||||||
57 |
|
Традиції повсякденного життя в давньоримському суспільстві. |
§50 |
|
||||||||
58 |
|
Культура Давнього Риму. |
§51 |
|
||||||||
59 |
|
Римська імперія в ІІІ – ІV ст. |
§52 |
|
||||||||
60 |
|
Релігія в Давньому Римі: від язичництва до християнства. |
§53 |
|
||||||||
61 |
|
Виникнення християнства. |
§54 |
|
||||||||
62 |
|
Початок Великого переселення народів та падіння Західної Римської імперії. |
§55 |
|
||||||||
63 |
|
Давні слов’яни на теренах України. |
§56 |
|
||||||||
63 |
|
Суспільне життя давніх словян. |
§57 |
|
||||||||
65 |
|
Господарське життя та духовний світ слов’ян. |
§58 |
|
||||||||
66 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми 4.2. «Давній Рим та його сусіди». Проєкт |
|
|
||||||||
67 |
|
Узагальнення за курсом. Внесок цивілізацій Давнього світу в історію людства. |
|
|
||||||||
68 |
|
Повторення до тем «ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ У ПЕРВІСНІ ЧАСИ». «ЦИВІЛІЗАЦІЇ СТАРОДАВНЬОГО СХОДУ». |
|
|
||||||||
69 |
|
Повторення до тем «ДАВНЯ ГРЕЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ», «ДАВНІЙ РИМ ТА ЙОГО СУСІДИ». |
|
|
||||||||
70 |
|
Підсумковий урок |
|
|||||||||