Презентація до курсу «Історія України. Всесвітня історія» 6 клас на 2023-2024 нр. Урок 1.Вступ до курсу. Повторення. Що вивчає наука історія.

Про матеріал
Пропоную авторські презентації до курсу «ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ» для учнів 6 класу до модельної навчальної програми «Історія України. Всесвітня історія. 6 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Піскарьова І.О., Бурлака О.В., Майорський В.В., Мелещенко Т.В., Щупак І.Я.) Якщо цікаво напишіть мені на вайбер 0939378068
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок №1 Дата: * Іванченко Олена Анатоліївна Вступ до курсу. Повторення. Що вивчає наука історія. 6 клас

Номер слайду 2

В школі справу хоч яку Починаєм по дзвінку. Тож хвилини не втрачаєм, Все нове запам’ятаєм. Організаційний момент

Номер слайду 3

Сьогодні ми повертаємося в країну науки історії. Для продовження мандрівки нам потрібно пригадати важливу інформацію * Історичний лабіринт

Номер слайду 4

Що вивчає наука історія? Історія - це наука про минуле людства, розвиток суспільства, культури та держави. Учених, які займаються дослідженням історії, називають істориками. Кого з відомих істориків ви знаєте? Геродот, Тацит, Тучидід, Фукидід - це кілька з відомих істориків. Які бувають види історичних джерел? Історичні джерела можуть бути письмовими, матеріальними, усними та іконографічними. Що таке історичні джерела? Історичні джерела - це різні речі, тексти та свідчення, які допомагають розуміти минуле. Що/хто допомагає історикам досліджувати минуле? Археологи, антропологи та інші спеціалісти допомагають історикам досліджувати минуле. З яких джерел сучасні люди можуть пізнавати історію? Сьогодні люди можуть вивчати історію з книг, музеїв, Інтернету, наукових статей та лекцій. Чи всім джерелам історичної інформації варто довіряти? Не всі джерела історичної інформації можна вважати надійними, оскільки дехто з них можуть бути неточними або спотвореними. Як відрізнити достовірну інформацію? Щоб зрозуміти, яка інформація є правдивою, потрібно: Перевіряти джерела Порівнювати різні точки зору Аналізувати контекст інформації. * Перевірка

Номер слайду 5

Очікувані результати: Будь-яка важлива справа починається із визначення цілей — того, до чого ми будемо прагнути в ході нашої діяльності. Сьогодні ми повторюємо і допомагатимуть нам питання освітнього дартсу. Наприкінці заняття ви зможете оцінити, наскільки вдалою була робота. *

Номер слайду 6

Поміркуймо! Розшифруйте хмаринки слів і складіть крилатий вислів. Як ви розумієте його значення? Спробуйте створити власний вислів на цю тему.

Номер слайду 7

Що вивчає наука історія Минулого року ми познайомилися з важливою наукою, що вивчає минуле людства – історією. Пригадаймо, що вирізняє історію з-поміж інших наук. Виконайте завдання, які допоможуть доповнити графічну схему: а) доберіть і запишіть дієслова, які позначають роботу науки історії (за зразком); наприклад: досліджує, аналізує, відновлює, стежить та ін. б) поєднайте пари з питань та предметів дослідження історії. *

Номер слайду 8

Робота зі схемою Як розуміти історію Для розуміння історії важливо вміти пояснювати зв’язок між історичними подіями і явищами. Утворіть логічні пари (з’єднайте стрілками) між питаннями для дослідження історичних подій та назвами частин дослідження (за зразком) *

Номер слайду 9

Певні особливості життя людей час від часу повторюються, мають спільні ознаки (наприклад, культура, господарське життя, релігія). Їх називають історичними явищами. Уся історія людства складається з ланцюга історичних подій і явищ, які становлять історичний процес.

Номер слайду 10

Які науки ми називаємо науками-помічницями історії Ми знаємо, що досліджувати минуле історії допомагають різноманітні науки. Пригадаймо, які саме і у який спосіб: а) розподіліть і запишіть до словесних хмаринок назви наук-помічниць історії: хронологія, археологія, геральдика, біологія, математика, географія, соціологія, боністика, філателія, хімія, соціологія, краєзнавство, культурологія, метрологія, геологія, фізика; б) усно поясніть, як кожна з наук допомагає в історичних дослідженнях; в) усно поясніть чому одна з груп наук-помічниць історії називається допоміжні історичні дисципліни? *

Номер слайду 11

а) Самостійні науки: археологія, антропологія, етнографія, історіографія, палеографія, філософія тощо. б) Кожна з цих наук допомагає в історичних дослідженнях наступним чином: Археологія допомагає відновити життя людей у минулому за допомогою артефактів та інших матеріальних джерел. Антропологія досліджує людську фізіологію та культурні традиції, що допомагає зрозуміти, як людство розвивалося протягом історії. Етнографія вивчає культуру та традиції різних народів, що допомагає розуміти, які чинники впливали на розвиток суспільства в минулому. Історіографія вивчає історію самої науки історії, а також досліджує різні підходи до її вивчення. Палеографія досліджує старовинні рукописи та інші документи, що допомагає розуміти, як люди жили, працювали та відпочивали у минулому. Філософія допомагає розуміти, які моральні та етичні цінності були важливими для людей у різні історичні епохи. Спеціальні історичні дисципліни називаються так через те, що вони спеціалізуються на дослідженні конкретних аспектів історії, наприклад, генеалогія, геральдика тощо. Вони допомагають більш детально вивчати окремі епізоди та події в історії людства. Генеалогія досліджує родинні зв'язки та історію родів, а геральдика - символи, які використовувалися в гербах та печатках. * ПЕРЕВІРКА

Номер слайду 12

Діємо: практичні завдання За текстовими картками дізнайтеся назви допоміжних історичних дисциплін та що вивчають ці науки. 2. Уявно з’єднайте запропоновані авторами ілюстрації з необхідними текстовими картками. Археологія Геральдика Палеографія Хронологія Нумізматика Етнографія

Номер слайду 13

Самооцінювання Оцініть свої успіхи в опануванні теми «Історія як наука про розвиток людства» — уявно поєднайте кожне із запитань з відповідним смайликом успіху. *

Номер слайду 14

Знаю й систематизую нову інформацію Логічні пари  З’єднайте текстові картки з відповідним зображенням або допишіть/домалюйте власні приклади

Номер слайду 15

Домашнє завдання 1. Опрацюйте § 1. 2. Виконайте завдання – логічні пари за підручником ( слайд – 13)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Ткачук Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Казановська Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сіліверстова Олена Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Венгер Лариса Семенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Чернобай Наталя Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Ужиніна Юля Семенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Штучка Людмила Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Шпиталь Юлія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
ppt
Додано
2 вересня 2023
Переглядів
10477
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку