Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу "Пізнаємо природу" 6 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування до модельної навчальної програми «Пізнаємо природу». 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Біда Дарія Дмитрівна, Гільберг Тетяна Георгіївна, Колісник Ярина Іванівна).
Перегляд файлу

6 клас

Інтегрований курс «Пізнаємо природу»

Календарно-тематичне планування

до модельної навчальної програми «Пізнаємо природу». 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Біда Дарія Дмитрівна, Гільберг Тетяна Георгіївна, Колісник Ярина Іванівна).

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України:  Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 7

Програма сприяє формуванню ключових компетентностей, зокрема:

-  природознавчої, а саме оволодіння науковим способом пізнання природи, застосування природничих знань для пояснення явищ природи, розуміння змін, зумовлених людською діяльністю; відповідальність за наслідки такої діяльності;

-  вільне володіння державною мовою, збагачення її науковою термінологією;

-  математичної, у процесі вимірювань та розв’язуванні практичних завдань;

-  інноваційності, а саме розуміння своїх здібностей і можливостей, мотивації працювати над собою і робити світ кращим;

-  екологічної, а саме здобуття навичок дотримання правил поведінки у природі, ощадливого використання природних ресурсів, розуміння відповідальності за свої вчинки;

-  інформаційно-комунікаційної, що виявляється в застосовуванні інформаційно-комунікаційних засобів у навчанні та життєвих ситуаціях, умінні планувати та здійснювати інформаційний пошук в енциклопедіях, науково-популярних виданнях, інтернеті, під час екскурсій, обробляти інформацію, перетворювати її, аналізувати й робити висновки;

-  навчання впродовж життя, що реалізується через бажання вдосконалювати свої здібності та поповнювати знання, формувати розуміння необхідності ключових компетентностей для вибору професії та досягнення успіху в житті; розвивати особистісний потенціал у процесі дослідницької та творчої діяльності;

-  громадянської та соціальної, що виявляються в умінні конструктивно співпрацювати під час спостережень, досліджень, групових і парних форм роботи; дбайливому ставленні до особистого, соціального здоров’я, дотриманні здорового способу життя; спроможності діяти в умовах невизначеності та багатозадачності; освоюванні норм і способів співпраці та спілкування з однолітками й дорослими;

-  культурної, а саме шанобливе ставлення до національної та світової наукової спадщини, здатність розуміти та цінувати творчі способи вираження ідей та емоцій через різні види мистецтва та інші культурні форми; прагнення до розвитку й вираження власних ідей, почуттів засобами культури та мистецтва;

-  підприємливості та фінансової грамотності, що передбачають ініціативність, спроможність використовувати можливості та реалізовувати ідеї у виконанні проєктів та корисних для громади ініціатив; готовність брати відповідальність за прийняті рішення.

Інтегрований курс «Пізнаємо природу» передбачає міжпредметні зв’язки з інформатикою, мовно-літературною, математичною, технологічною, соціальною і здоров’язбережувальною, громадянською та історичною, мистецькою галузями.

 

Підручник: Пізнаємо природу: підруч. інтегрованого курсу для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Д. Д. Біда. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2023.

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.03.2023 № 254)

 

 

 

 

 

2 год. на тиждень

 

з/п

Дата

 

Тема уроку

Домашнє завдання

Примітка

РОЗДІЛ 1. Пізнаємо світ науки

Тема 1. Перший крок у науку

1

04.09

Інструктаж з БЖД

Що вивчають природничі науки

Об’єкт та предмет дослідження. Предмет вивчення природничих наук.

§1

 

2

06.09

Як досягнути успіху

Природничі науки, STEM і професії майбутнього.

§2

 

3

11.09

Як стати дослідником

Причинно-наслідкові зв’язки у природі. Праця науковців.

§3

 

РОЗДІЛ 2. Пізнаємо явища природи

Тема 1. Пізнаємо фізичні явища

4

13.09

Що таке рух і спокій

Механічний рух тіл. Відносність руху і спокою. Траєкторія. Прямолінійний і криволінійний рух. Величини, що описують рух. Швидкість.

-        §4

 

5

18.09

Як передається тепло

Теплопередача. Поняття про передачу тепла у твердих тілах, рідинах і газах. Пароутворення.

  §5

 

6

20.09

Що відбувається з тілами за нагрівання

Теплове розширення твердих тіл, рідин і газів. Негативні впливи теплового розширення. Використання ефектів теплового розширення.

§6

 

7

25.09

Що таке електризація

Електризація тіл. Взаємодія наелектризованих тіл. Поняття про електричні заряди. Електричний розряд. Провідники та ізолятори. Блискавка. Правила безпечної поведінки під час грози.

-        §7

 

8

27.09

Як скласти електричне коло

Електричне коло. Елементи електричних кіл. Інструктаж з БЖД. Практична робота №1. Складання найпростішого електричного кола.

-        §8

 

9

02.10

Як ми використовуємо електричний струм

Електроприлади. Правила безпечної поведінки з електроприладами. Електромобілі. Поняття про перетворення та передачу електроенергії.

-        §9

 

10

04.10

Світло й тінь

Світло і тінь. Природні та штучні джерела світла. Прямолінійне поширення світла. Утворення тіні.

§10

 

11

09.10

Як ми використовуємо світлові явища.

Прозорі, непрозорі та напівпрозорі предмети. Поняття про закони поширення світла.

-        §11

 

12

11.10

Як діє оптична лінза.

Як діє лінза? Як виникає зображення в оці?

-        §12

 

13

16.10

Що таке звук.

Джерела та характеристики звуку. Як поширюється звук? Швидкість звуку. Як ми чуємо? Вплив звуків на організм людини.

-        §13

 

14

18.10

 Узагальнення і систематизація знань із теми  «Пізнаємо фізичні явища»

-        Повторити

-        §4 -13

 

Тема 2. Пізнаємо речовини та їхні зміни

15

23.10

Із чого складається Земля.

Речовини навколо тебе. Основні речовини, що входять до складу атмосфери (кисень, азот, вуглекислий газ), гідросфери (вода) та літосфери (пісок, вапняк, вугілля).

 

-        §14

 

16

25.10

Що таке чисті речовини та суміші

Чисті речовини та суміші. Однорідні та неоднорідні суміші. Способи розділення сумішей. Повітря та морська вода – природні суміші.

 

-        §15

 

17

06.11

Інструктаж з БЖД. Практична робота №2 . «Приготування та розділення сумішей»

-         

 

18

08.11

Яких перетворень зазнають речовини.

Зворотні та незворотні зміни речовин.

-        §16

 

Тема 3. Пізнаємо астрономічні явища.

19

13.11

Які явища пов’язані з рухами Землі та Місяця.

Зміна дня і ночі; зміна пір року. Добовий та орбітальний рухи Землі. Фази Місяця. Сонячні та місячні затемнення. Поняття про припливи та відпливи.

-        §17

 

20

15.11

 Самостійна робота із тем «Пізнаємо речовини та їхні зміни»,  «Пізнаємо астрономічні явища»

Повторити §14-17

 

Тема 4. Пізнаємо біологічні явища.

21

20.11

Чому і як живляться організми

Фотосинтез. Мінеральне живлення рослин. Рослини, які поєднують фотосинтез з іншими способами живлення.

-        §18

 

22

22.11

Як живляться тварини.

Різноманітність їжі, способів живлення і систем травлення тварин. Поняття про перетворення речовин в організмі людини (від травної системи до клітини).

-        §19

 

23

27.11

Що таке дихання організмів.

Як дихають рослини. Різноманітність органів і способів дихання тварин.

-        §20

 

24

29.11

Як організми використовують інформацію з навколишнього середовища.

Подразливість рослин і тварин.

-        §21

 

25

04.12

Чи можливе життя без руху.

Різноманітність рухів рослин. Види руху тварин

-        §22

 

26

06.12

Що таке розмноження організмів. 

Порівняння типів розмноження рослин: нестатеве (спороутворення у папоротеподібних), статеве (утворення насіння у покритонасінних) і вегетативне (на прикладі папоротеподібних і покритонасінних рослин).

Інструктаж з БЖД. Практична робота №3  «Розмноження рослин»

§23

 

27

11.12

Особливості розмноження тварин.

Форми розмноження тварин.

§23

 

28

13.12

Що таке ріст і розвиток організмів.

Як ростуть рослини, тварини, людина. Таємниці індивідуального розвитку різних організмів. Життєві цикли рослин і тварин. Тривалість життя

§24

 

29

18.12

Контрольна робота №1 із теми «Пізнаємо біологічні явища»

Повторити §18-24

 

30

20.12

Узагальнення і систематизація знань із розділу 2 «ПІЗНАЄМО ЯВИЩА ПРИРОДИ»

Повторити §4-24

 

Розділ 3. Пізнаємо Сонячну систему

Тема 1. Астрономічні інструменти та спостереження (2год)

31

 

Чим озброєні астрономи.

Оптичні телескопи та радіотелескопи. Твої власні астрономічні спостереження. Бінокль.

-        §25

 

32

 

Що ми бачимо на небі.

Небесна сфера. Зоряне небо. Сузір’я.

§26

 

Тема 2. Сонячна система

33

 

Що кружляє навколо Сонця?

Склад Сонячної системи. Сонце.

-        §27

 

34

 

Які планети належать до земної групи.

Загальна характеристика планет земної групи.

-        §28

 

35

 

Які планети називають гігантами.

Загальна характеристика планет планет-гігантів.

-        §29

 

36

 

Малеча Сонячної системи.

Планети та карликові планети. Малі тіла. Метеороїди.

Кратери й астроблеми. Супутники та кільця планет.

-        §30

 

37

 

Як досліджують Сонячну систему.

Пошуки життя в Сонячній системі. Проєкти освоєння та колонізації Сонячної системи.

 

-        §31

 

Тема 3. Всесвіт

38

 

Ми тут. А де всі?

Сучасні уявлення про Всесвіт. Наше місце у Всесвіті.

-        §32

 

39

 

Як влаштований Всесвіт.

Геоцентрична та геліоцентрична моделі Всесвіту.

-        §33

 

40

 

Самостійна робота із розділу 3. «Пізнаємо Сонячну систему»

Повторити §25-33

 

Розділ 4. Пізнаємо взаємозв’язки у природі.

Тема 1. Взаємозв’язки організмів з неживою та живою природою.

41

 

Що таке середовище існування.

Середовище життя, чинники неживої природи.

-        §34

 

42

 

Які умови існування у водному середовищі.

Водне середовище і пристосування до його умов рослин і тварин.

-        §35

 

43

 

Які особливості наземно-повітряного середовища.

Наземно-повітряне середовище і пристосування до життя в ньому рослин і тварин.

-        §36

 

44

 

Як тварини пристосувалися до життя в ґрунті.

Умови ґрунту як середовища життя і пристосування його жителів.

-        §37

 

Тема 2. Взаємозв’язки між живими організмами

45

 

Як організми співіснують у середовищі.

Організм як середовище.

Організми як середовище життя.

-        §38

 

46

 

Як організми співіснують у середовищі. Паразити і хижаки.

Паразити і хижаки.

-        §39

 

47

 

Як організми співіснують у середовищі. Партнери. Нахлібники і квартиранти.

Нахлібники і квартиранти. Партнери.

-        §40

 

48

 

Як складати ланцюги живлення.

Ланцюги живлення. Пристосування рослин і тварин, щоб не бути з’їденими чи знайденими.

-        §41

 

49

 

Практична робота №4 «Складання ланцюгів живлення водойми, парку, лісу, поля, грядки (на вибір)»

-         

 

50

 

 Узагальнення і систематизація знань із тем «Взаємозв’язки організмів з неживою та живою природою», «Взаємозв’язки між живими організмами»

Повторити §34-41

 

Тема 3. Взаємозв’язки організмів між собою та неживою природою в різних угрупованнях

51

 

Що таке мистецтво виживання.

Значення пристосувань.

-        §42

 

52

 

Що таке природні та штучні угрупування.

Угруповання організмів, природні і створені людиною.

-        §43

 

53

 

Які взаємозв’язки організмів у прісній водоймі, морі чи океані.

Взаємозв’язки у прісній водоймі, морі чи океані.

-        §44

 

54

 

Захист проєктів на вибір «Організми та їхні зв’язки в нашому озері», «Організми та їхні зв’язки в нашому лісі», «Організми та їхні зв’язки на городі»; «Життя рослин і тварин біля нас».

 

-         

 

55

 

У чому відмінність лісу та парку.

Взаємозв’язки в лісі й парку.

-        §45

 

56

 

Які взаємини організмів між собою та неживою природою на луках і городах.

Організми луки й городу, взаємозв’язки між ними та довкіллям.

-        §46

 

57

 

Які взаємозв’язки організмів у ґрунті.

Взаємозв’язки організмів у ґрунті.

-        §47

 

58

 

Як організми виживають у пустелях.

Виживання в пустелях.

-        §48

 

59

 

Які рослини і тварини живуть серед людей.

Життя рослин і тварин серед людей.

 

-        §49

 

Тема 4. Біологічні ритми організмів

60

 

Як організми пристовуються до періодичних змін середовища.

Періодичні зміни середовища життя і пристосування до них організмів.

-        §50

 

61

 

Практична робота №5 «Квітковий годинник на подвір’ї»

-         

 

62

 

Контрольна робота №2 із розділу 4 «Пізнаємо взаємозв’язки у природі»

Повторити §42-50

 

Розділ 5. Пізнаємо себе і світ.

Тема 1. Пізнаємо свої здібності

63

 

Як пізнати свої здібності

Здібності та можливості людини. Як зрозуміти та розвинути свої здібності. Пам’ять і увага. Мозок – орган, який керує діяльністю організму. Вплив циклічних процесів у природі на організм людини.

-        §51

 

Тема 2. Мистецтво виживання

64

 

Як підкорили царство холоду.

Підкорення полюсів Землі. Робота полярників на станції Вернадського.

-        §52

 

65

 

Як підкорили земні оболонки.

Дослідження океанів і атмосфери. Підкорення найвищих вершин світу.

-        §53

 

66

 

Що приховує Амазонія?

Дослідження джунглів Амазонки. Сучасні екстремальні подорожі.

-        §54

 

67

 

Як змінити світ на краще.

Вплив діяльності людини на взаємозв’язки в природі.

Парниковий ефект. Участь України в міжнародному співробітництві з охорони навколишнього середовища.

§55

 

68

 

Як нам жити в екостилі.

Життя в екостилі та позитивні емоції.

-         

 

69

 

 Узагальнення і систематизація  знань з роділу «Пізнаємо себе і світ»

 

 

70

 

Повторення вивченого  матеріалу курсу.

 

 


 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства освіти і науки України

01 квітня 2022 р. № 289

 

Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти.

 

Ці рекомендації розроблені для учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти.

Згідно Закону України «Про повну загальну середню освіту» кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти.

Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове: тематичне, семестрове, річне. За вибором закладу оцінювання може здійснюватися за системою оцінювання, визначеною законодавством, або за власною шкалою. За умови використання власної шкали заклад має визначити правила переведення загальної оцінки результатів навчання семестрового та річного оцінювання до системи, визначеної законодавством, для виставлення у Свідоцтві досягнень. Семестрове та підсумкове (річне) оцінювання результатів навчання здійснюють за 12-бальною системою (шкалою), а його результати позначають цифрами від 1 до 12.

За рішенням педагогічної ради (за потреби) заклад освіти може визначити адаптаційний період впродовж якого не здійснюється поточне та тематичне оцінювання.

Свідоцтво досягнень (Додаток 1) відображає результати навчальних досягнень учня/учениці 5-6 класу з переліку предметів та інтегрованих курсів, визначених освітньою програмою закладу освіти. Надана форма Свідоцтва досягнень є орієнтовною, перелік предметів та інтегрованих курсів визначається закладом освіти відповідно до затвердженої освітньої програми. Перед друком Свідоцтва досягнень рекомендовано видалити зайві рядки або підкреслити назви курсів відповідно до освітньої програми закладу освіти.

Графа «Характеристика навчальної діяльності» сформована відповідно до переліку наскрізних умінь, визначених Державним стандартом базової середньої освіти. Зазначена графа заповнюється класним керівником за результатами спостережень, проведених спільно з вчителями-предметниками, які працюють з класом. Спостереження проводяться упродовж року за планом, визначеним закладом освіти. Рекомендовано позначати особливо виражені наскрізні вміння учня/учениці, зокрема, вияв інтересу до навчання, розуміння прочитаного, вміння   висловлювати   власну   думку,   критично   та системно мислити, логічно обґрунтовувати власну позицію, діяти творчо, вияв ініціативи у процесі навчання, вміння конструктивно керувати емоціями,


оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, співпрацювати з   іншими   з   метою   заохочення   подальшого   розвитку   відповідних умінь. Заповнення графи здійснюється шляхом виставлення відповідної позначки навпроти сформованого уміння. Педагогічні колективи можуть виробляти власні способи спостереження за розвитком наскрізних умінь і застосовувати у тому числі вербальні характеристики замість позначки. Заповнення цієї графи здійснюється по завершенню кожного навчального року або в разі зміни здобувачем освіти навчального закладу.

Заповнення графи «Характеристика результатів навчання» здійснюється відповідно до переліку навчальних предметів, визначених затвердженою освітньою програмою закладу. Заповнюється з урахуванням фіксованих у класних журналах результатів досягнень учнів упродовж навчального року. Рекомендується у класних журналах і в Свідоцтві перед виставленням підсумкової оцінки у відповідних графах результатів навчання зазначати першу літеру («В», «Д», «С», «П»), що відповідає назві рівня досягнень орієнтовних критеріїв оцінювання результатів навчання з предметів (Високий, Достатній, Середній, Початковий) або за допомогою виставлення відповідних балів.

Рекомендуємо систему оцінювання результатів навчання в освітніх галузях «Мистецтво», «Соціальна та здоров’язбережувальна», «Фізична культура» здійснювати на позитивному ставленні до кожного учня, і враховувати не рівень недоліків та прорахунків а рівень особистих досягнень. Визначення досягнень учнів у рівнях (Високий, Достатній, Середній, Початковий) з зазначених вище галузей нададуть змогу вчителеві об’єктивно, але водночас, не пригнічуючи особистість, оцінити тих, хто не має яскраво виражених художніх чи фізичних здібностей, проте характеризується сумлінним ставленням до навчання, активністю, ініціативністю. За рішенням педагогічної ради заклад освіти може відмовитись від оцінювання навчальних досягнень учнів з предметів освітніх галузей «Мистецтво», «Соціальна та здоров’язбережувальна», «Фізична культура» або визначити власну шкалу оцінювання.

Акцентуємо увагу, що заклади освіти мають право на свободу вибору форм, змісту та способів оцінювання за рішенням педагогічної ради.

Формувальне (поточне формувальне) оцінювання, окрім рівневого або бального може здійснюватися у формі самооцінювання, взаємооцінювання учнів, оцінювання вчителем із використанням окремих інструментів (карток, шкал, щоденника спостереження вчителя, портфоліо результатів навчальної діяльності учнів тощо).

Основною ланкою в системі контролю у закладах загальної середньої освіти є поточний контроль, що проводиться систематично з метою встановлення рівнів опанування навчального матеріалу та здійснення корегування щодо застосовуваних технологій навчання.

Основна функція поточного контролю – навчальна. Запитання, завдання, тести, тощо спрямовані на закріплення вивченого матеріалу й повторення пройденого, тому індивідуальні форми доцільно поєднувати із фронтальною роботою класу. Також звертаємо увагу на важливість урахування мотиваційно-стимулюючої функції поточного оцінювання.

Тематичне оцінювання пропонується здійснювати на основі поточного оцінювання із урахуванням проведених діагностичних (контрольних) робіт, або без проведення подібних робіт залежно від специфіки навчального предмета. Під час виставлення тематичного бала результати перевірки робочих зошитів, як правило, не враховуються.


Семестрове оцінювання може здійснюватися за результатами контролю груп загальних результатів відображених у Свідоцтві досягнень. Семестровий контроль проводиться з метою перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу в обсязі навчальних тем, розділів і підтвердження результатів поточних оцінок, отриманих учнями раніше. Завдання для проведення семестрового контролю складаються на основі програми, охоплюють найбільш актуальні розділи й теми вивченого матеріалу, розробляються вчителем з урахуванням рівня навченості учнів, що дає змогу реалізувати диференційований підхід до навчання. Звертаємо увагу, що Семестровий контроль може бути комплексним, проводитись у формі тестування тощо. Фіксація записів тематичного та семестрового оцінювання проводиться в окремій колонці без дати. Оцінка за семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів.

Залежно від специфіки навчального предмета та кількості годин, передбачених навчальним планом на його вивчення (одногодинні курси) контроль групи результатів може проводитись упродовж навчального року. Вчитель може змістити акценти на результати опанування більш важливих тем, попередивши про це учнів на початку семестру.

Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри. Окремі види контрольних робіт, як правило, не проводяться.

Запропоновані загальні критерії оцінювання результатів навчання (Додаток 2) є орієнтовними і можуть бути застосовані в частині, що відповідає очікуваним результатам навчання, визначеним відповідною навчальною програмою. Критерії оцінювання за предметами або освітніми галузями розробляються відповідно до загальних критеріїв оцінювання з урахуванням характеристик груп загальних результатів відповідної галузі. Орієнтовні критерії з кожного навчального предмета можуть міститися в навчальних програмах дисциплін і конкретизуються в освітній програмі закладу освіти.

Оцінювання має бути зорієнтованим на очікувані групи результатів навчання, передбачені навчальною програмою з відповідного предмета або курсу.

Якщо рівень результатів навчання учня (учениці) визначити неможливо з якихось причин, у класному журналі та свідоцтві досягнень, табелі навчальних досягнень роблять запис «не атестований(а) (н/а)».

 

Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють відповідно до індивідуальної програми розвитку, що розробляється на основі висновку фахівців інклюзивно-ресурсного центру, де зазначено труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я, що можуть впливати на ефективність застосування певних форм оцінювання. Добір форм оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють індивідуально з обов’язковим урахуванням їх можливостей функціонування, життєдіяльності та здоров’я.

 

При оцінюванні рівня сформованості предметних компетентностей учнів з особливими освітніми потребами вилучають ті складові (знання, вміння, види діяльності та інше), опанування якими є утрудненим або неможливим для учня з огляду на труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров'я.

 

 

Генеральний директор директорату дошкільної, шкільної,

позашкільної та інклюзивної о світи Олег ЄРЕСЬКО


 

Продовження додатку 1

 

 

Характеристика результатів навчальної діяльності

Навчальний предмет /

інтегрований курс

Результати навчання

Рівень досягнення результатів навчання

І семестр

ІІ семестр

Рік

 

 

 

 

Українська мова

Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання

 

 

 

Усно взаємодіє та висловлюється

/ Говоріння

 

 

 

Сприймає письмові тексти /

Читання

 

 

 

Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

 

 

 

Загальна оцінка результатів навчання**

 

 

 

 

 

 

 

Українська література

Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання

 

 

 

Усно взаємодіє та висловлюється

/ Говоріння

 

 

 

Сприймає письмові тексти /

Читання

 

 

 

Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

 

 

 

Загальна оцінка результатів навчання**

 

 

 

 

 

 

 

Зарубіжна література

Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання

 

 

 

Усно взаємодіє та висловлюється

/ Говоріння

 

 

 

Сприймає письмові тексти /

Читання

 

 

 

Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

 

 

 

Загальна оцінка результатів навчання**

 

 

 

 

 

Інтегрований курс літератур (української та зарубіжної)

Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання

 

 

 

Усно взаємодіє та висловлюється

/ Говоріння

 

 

 

Сприймає письмові тексти /

Читання

 

 

 

Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

 

 

 


 

Загальна оцінка результатів

навчання**

 

 

 

 

 

 

Інтегрований мовно- літературний курс

Сприймає усну інформацію на

слух / Аудіювання

 

 

 

Усно взаємодіє та висловлюється

/ Говоріння

 

 

 

Сприймає письмові тексти /

Читання

 

 

 

Письмово взаємодіє та

висловлюється / Письмо

 

 

 

Загальна оцінка результатів

навчання**

 

 

 

 

 

 

Іноземна мова

Сприймає усну інформацію на

слух / Аудіювання

 

 

 

Усно взаємодіє та висловлюється

/ Говоріння

 

 

 

Сприймає письмові тексти /

Читання

 

 

 

Письмово взаємодіє та

висловлюється / Письмо

 

 

 

Загальна оцінка результатів

навчання**

 

 

 

 

 

 

Друга іноземна мова

Сприймає усну інформацію на

слух / Аудіювання

 

 

 

Усно взаємодіє та висловлюється

/ Говоріння

 

 

 

Сприймає письмові тексти /

Читання

 

 

 

Письмово взаємодіє та

висловлюється / Письмо

 

 

 

Загальна оцінка результатів

навчання**

 

 

 

 

 

Математика

Опрацьовує проблемні ситуації

та створює математичні моделі

 

 

 

Розв'язує математичні задачі

 

 

 

Критично оцінює результати

розв’язання проблемних ситуацій

 

 

 

Загальна оцінка результатів

навчання**

 

 

 

 

 

Пізнаємо природу / Довкілля / Природничі науки***

Проводить дослідження природи

 

 

 

Опрацьовує та використовує

інформацію

 

 

 

Усвідомлює закономірності

природи

 

 

 

Загальна оцінка результатів

навчання**

 

 

 

 

Технології

Проєктує та виготовляє вироби

 

 

 

Застосовує технології декоративно-ужиткового

мистецтва

 

 

 


 

Виявляє самозарадність у побуті

/ освітньому процесі

 

 

 

Загальна оцінка результатів

навчання**

 

 

 

 

 

 

Інформатика

Працює з інформацією, даними,

моделями

 

 

 

Створює інформаційні продукти

 

 

 

Працює в цифровому середовищі

 

 

 

Безпечно та відповідально використовує інформаційні

технології

 

 

 

Загальна оцінка результатів

навчання**

 

 

 

 

Здоров’я, безпека та добробут (інтегрований курс)

Піклується про здоров’я

 

 

 

Приймає рішення для безпеки

 

 

 

Виявляє підприємливість і

поводиться етично

 

 

 

Загальна оцінка результатів

навчання**

 

 

 

Етика / Курси морального спрямування ***

                

                

    

Поводиться етично

 

 

 

Мислить критично

 

 

 

Позитивно ставиться до себе та

оточуючих

 

 

 

Загальна оцінка результатів

навчання**

 

 

 

 

 

Вступ до історії України та громадянської освіти /

***

Орієнтується в історичному часі

й просторі

 

 

 

Працює з інформацією

історичного змісту

 

 

 

Виявляє повагу до гідності

людини та соціальну активність

 

 

 

Загальна оцінка результатів

навчання**

 

 

 

Інтегрований курс

«Мистецтво»/ курси за вибором художнього спрямування

Пізнає різні види мистецтва

 

 

 

Працює з текстом

 

 

 

Бере участь у творчій діяльності

 

 

 

Загальна оцінка результатів

навчання**

 

 

 

 

 

 

Фізична культура

Розвиває особистісні якості у

процесі фізичного виховання

 

 

 

Володіє технікою фізичних вправ

 

 

 

Здійснює фізкультурно-

оздоровчу діяльність

 

 

 

Загальна оцінка результатів

навчання**

 

 

 

[назва міжгалузевого інтегрованого курсу або курсу за вибором]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


* За результатами спостереження за навчальною діяльністю учнів / учениць наприкінці кожного семестру класний керівник робить позначку у разі стабільного вияву певної характеристики в навчальній діяльності учня / учениці.

** У разі виставлення загальної підсумкової оцінки, після визначення рівня досягнень за кожною групою результатів, використовувати окремий рядок для виставлення загальної оцінки.

*** Видалити зайве перед друком або підкреслити назву курсу відповідно до освітньої програми закладу освіти.

 

 

 

Додаток 2 до методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти

 

Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти

 

Рівні результатів навчання

Бал

Загальна характеристика

І. Початковий

1

Учень/учениця розрізняє об'єкти вивчення

2

Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об'єкт вивчення

3

Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання

ІІ. Середній

4

Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну операцію, дію

5

Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал, з помилками й неточностями дає визначення понять, формулює правило

6

Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу; відповідає правильно, але недостатньо осмислено; застосовує знання при виконанні завдань за зразком

ІІІ. Достатній

7

Учень/учениця правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії

8

Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність; відповіді логічні, хоч і мають неточності

9

Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією

ІV. Високий

10

Учень/учениця має повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення


 

11

Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв'язує проблеми

12

Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно користується джерелами інформації, приймає обґрунтовані рішення

 

 

 

Оцінювання лабораторних і практичних робіт з пізнаємо природу

При оцінюванні лабораторних і практичних робіт враховується:

  • обсяг виконання завдань роботи;
  • наявність помилок, їх кількість;
  • оформлення роботи (порядок оформлення, виконання рисунків біологічних обєктів, охайність тощо);
  • для лабораторних робіт наявність і зміст висновків (відповідність меті та змісту завдань роботи, повнота, логічність, послідовність тощо);
  • для практичних робіт наявність і зміст звіту про роботу;
  • рівень самостійності під час виконання завдань і формулювання висновків (написання звіту).

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)

Початковий

1

Учень (учениця) знає правила техніки безпеки і з допомогою вчителя, використовуючи робочий зошит чи підручник, розпізнає й називає біологічні терміни.

2

Учень (учениця) дотримується правил техніки безпеки і з допомогою вчителя фрагментарно виконує лабораторну чи практичну роботу без оформлення. Намагається дати характеристику біологічного об'єкта чи явища на елементарному рівні.

3

Учень (учениця) за інструкцією з допомогою вчителя фрагментарно виконує практичну роботу без належного оформлення. Допускає значні неточності в спостереженнях, підписах малюнків, заповненні таблиць під час вивчення біологічних об'єктів і явищ.

Середній

4

Учень (учениця) за інструкцією з допомогою вчителя виконує лабораторну чи практичну роботу з неповним оформленням. Виявляє елементи допитливості та спостережливості, розпізнає більшість об'єктів, які вивчаються, і відтворює матеріал на елементарному рівні.

5

Учень (учениця) за інструкцією учень з допомогою вчителя виконує практичну чи лабораторну роботу, частково оформлює їх. Логічно відтворює значну частину матеріалу, елементарно підписує малюнки й заповнює таблиці, схеми.

6

Учень/учениця учень за інструкцією з допомогою вчителя виконує роботу, оформляє її без висновків. Робить елементарні порівняння, виявляє основні риси, особливості живих об'єктів, явищ, розв'язує прості типові задачі.

Достатній

7

Учень/учениця за інструкцією виконує роботу, звертаючись за консультацією до вчителя, робить неповні висновки з допомогою вчителя. Починає усвідомлювати мету роботи, встановлює й описує причинно-наслідкові зв'язки. Оперує основними поняттями й термінами. Розв'язує прості типові задачі.

8

Учень/учениця за інструкцією виконує роботу, звертаючись за консультацією до вчителя, оформляє її, робить неповні висновки. Правильно, за планом, проводить спостереження, відображаючи особливості живого об'єкта, процесів, що в ньому відбуваються. Робить висновки, узагальнення, вільно аргументуючи будову та функції, пристосування живих об'єктів та їх складових частин; розв'язує типові задачі.

9

Учень/учениця за інструкцією самостійно старанно виконує роботу, оформлює її, робить нечітко сформульовані висновки, самостійно правильно аргументує особливості біологічних об'єктів і явищ, вирішує стандартні ситуації, аналізує хід спостережень, бачить правильні наслідкові зв'язки між будовою та функціями живих об'єктів; самостійно розв'язує типові задачі.

Високий

10

Учень/учениця за інструкцією виконує роботу, оформлює її, робить чітко сформульовані висновки й узагальнення. Вільно застосовує більшість біологічних понять, здійснює класифікацію біологічних об'єктів, явищ. Проявляє повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності; розв'язує задачі в межах програми.

11

Учень/учениця учень за інструкцією ретельно виконує роботу, оформлює її, робить логічно побудовані висновки й узагальнення. Чітко розуміє суть біологічних процесів. Вільно аналізує будову й функції живого у зв'язку з впливом зовнішнього середовища. Визначає причинно-наслідкові зв'язки, володіє прийомами роботи з додатковимиджерелами інформації.

12

Учень/учениця ретельно свідомо виконує, роботу, оформлює її; аналізує, робить самостійно обгрунтовані висновки. Усвідомлено обирає форми, методи, засоби, прийоми досягнення поставленої навчальної мети. Використовує додаткові джерела інформації для розв'язання поставлених питань. Уміє виокремити проблему й визначити шляхи її розв'язання. Вільно розв'язує задачі різного рівня складності.

 

docx
Додано
10 березня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку