5 клас
ВСТУП ДО ІСТОРІЇ
(пропедевтичний курс, 35 год)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
||
1 |
|
Вступ. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ. Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. |
|
||
Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ |
|||||
2 |
|
Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу. |
|
||
3 |
|
Культурні епохи європейської історії (Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час). Історія України на шкалі часу. |
|
||
4 |
|
Практичне заняття: Відлік часу в історії, робота зі шкалою часу. |
|
||
5 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль |
|
||
Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ |
|||||
6 |
|
Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою. |
|
||
7 |
|
Україна на картах (мапах) упродовж історії. |
|
||
8 |
|
Держава Україна та її сусіди. Історико-географічні регіони України та їх особливості. |
|
||
9 |
|
Територіальне розташування та історичне походження рідного міста. Практична робота:Позначення і надписування на контурній карті історико-географічних регіонів, територію рідного краю. |
|
||
10 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль |
|
||
Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ |
|||||
11 |
|
Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних джерел. |
|
||
12 |
|
Робота з історичними джерелами. |
|
||
13 |
|
Практичне заняття: Інформація про минуле з візуальних джерел(сімейного фотоальбому, зображень пам’яток історії тощо). |
|
||
14 |
|
Місця, де зберігають історичні джерела. |
|
||
15 |
|
Урок узагальнення. Тематичий контроль |
|
||
Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ |
|||||
16 |
|
Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації. |
|
||
17 |
|
Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу. |
|
||
18 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: княжа Русь-Україна: Володимир і Данило Галицький. |
|
||
19 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України. Козацька Україна: Богдан Хмельницький. |
|
||
20 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України. |
|
||
21 |
|
Практичне заняття: Розповідь про пам’ятку історії або пам’ятник, встановлений у рідному краї (на вибір) |
|
||
22 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль |
|
||
Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ |
|||||
23 |
|
Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження. |
|
||
24 |
|
Історичні праці про Україну та їхні автори. |
|
||
25 |
|
історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. |
|
||
26 |
|
Практичне заняття: Повідомлення з історії родини, презентація родового дерева. |
|
||
27 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
||
Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ |
|||||
28 |
|
Традиційні заняття українців. |
|
||
29 |
|
Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер. |
|
||
30 |
|
Практичне заняття: Скласти розповідь про родинні традиції та свята. |
|
||
31 |
|
Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. |
|
||
32 |
|
Медицина. Аптеки. Спорт. Як колись проводили вільний час |
|
||
33 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
||
34 |
|
Підсумкове узагальнення до курсу. |
|
||
6 клас
Всесвітня історія. Історія України(інтегрований курс) (70 годин).
№ уроку |
Дата
|
Тема, зміст уроку |
Примітки |
|
|
||||
1 |
|
Предмет і завдання історії. Як працювати з підручником. |
|
|
2 |
|
Теорії походження людини. Періодизації історії людства (антропологічна, археологічна, історична). |
|
|
3 |
|
Практичне заняття. Лічба часу в історії стародавнього світу. |
|
|
4 |
|
Урок узагальнення. |
|
|
|
||||
р |
|
|
|
|
5 |
|
Як працюють археологи. |
|
|
6 |
|
Природні умови та спосіб життя первісних людей. |
|
|
7 |
|
Суспільна організація, світорозуміння і мораль первісних людей. |
|
|
8 |
|
Практичне заняття. Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України. |
|
|
9 |
|
Трипільська археологічна культура. |
|
|
10 |
|
Практичне заняття. Описати спосіб життя первісних людей (мисливців і рибалок, землеробів і скотарів) на основі археологічних речових джерел. |
|
|
11 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
|
|
||||
12 |
|
Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. |
|
|
13 |
|
Повсякдення й господарське життя. Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті. |
|
|
14 |
|
Писемність і мистецтво Давнього Єгипту. Будівництво пірамід. |
|
|
15 |
|
Міфологія та релігія Давнього Єгипту. |
|
|
16 |
|
Практичне заняття. Повсякденне життя представників різних верств у Стародавньому Єгипті. |
|
|
17 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
|
18 |
|
Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя. |
|
|
19 |
|
Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя. |
|
|
20 |
|
Практичне заняття. Правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії(на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) . |
|
|
21 |
|
Міфологія, писемність і мистецтва держав Дворіччя. Епос про Гільгамеша. |
|
|
22 |
|
Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство. |
|
|
23 |
|
Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт. |
|
|
24 |
|
Ізраїльсько-Юдейське царство |
|
|
25 |
|
Практичне заняття. Зіставити умови розвитку й характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту і Передньої та Центральної Азії. |
|
|
26 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
|
|
||||
27 |
|
Періодизація історії давніх Греції та Риму. Природно-географічні умови . |
|
|
28 |
|
Археологічне відкриття Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій. |
|
|
29 |
|
Давньогрецьке суспільство. Афіни. |
|
|
30 |
|
Давньогрецьке суспільство. Спарта. |
|
|
31 |
|
Практичне заняття. Зіставлення суспільного устрою Афін і Спарти, повсякденного життя населення цих міст. |
|
|
32 |
|
Урок узагальнення. |
|
|
33 |
|
Греко-перські війни. |
|
|
34 |
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. |
|
|
35 |
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. |
|
|
36 |
|
Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри. |
|
|
37 |
|
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців. |
|
|
38 |
|
Підкорення Греції Філіпом II. Олександр Македонський. |
|
|
39 |
|
Елліністичні держави. Культура елліністичної доби. |
|
|
40 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
|
41 |
|
Велика грецька колонізація. |
|
|
42 |
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. |
|
|
43 |
|
Кіммерійці, скіфи, сармати, готи, гуни. |
|
|
44 |
|
Практичне заняття. Охарактеризувати спосіб життя мешканців античних полісів Північного Причорномор`я і скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти книгах»). |
|
|
45 |
|
Урок узагальнення. |
|
|
46 |
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима. |
|
|
47 |
|
Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади. |
|
|
48 |
|
Військова експансія Риму. |
|
|
49 |
|
Диктатура Цезаря. |
|
|
50 |
|
Римська імперія. Октавіан Август. |
|
|
51 |
|
Практичне заняття: Формулювання життєвої позиції історичного персонажа на основі висловів з його творів |
|
|
52 |
|
Пантеон римських богів. Римське право. |
|
|
53 |
|
Мистецтво Давнього Риму. |
|
|
54 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
55 |
|
Кризові явища в Римській імперії. |
|
|
56 |
|
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії. |
|
|
57 |
|
Розпад Римської імперії. Падіння Західної Римської імперії. |
|
|
58 |
|
Природно-географічні умови історичної прабатьківщини слов’ян. |
|
|
59 |
|
Суспільне та господарське життя і духовний світ. |
|
|
60 |
|
Розвиток слов’янських племен у процесі розселення. Анти і склавини на теренах України. |
|
|
61 |
|
Практичне заняття. Позначення на контурній карті прабатьківщини слов’ян і напрямків їх розселення, територіальні межі союзів антів і склавинів. |
|
|
62 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
||||
63 |
|
Причини зникнення стародавніх цивілізацій. Головні ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя. |
|
|
64 |
|
Практичне заняття. про правила і переконання (звичаї, юридичні норми, фразеологізми тощо), а також елементи побутової культури (будівлі, меблі, одяг, їжа), запозичені українцями в давніх греків і римлян. |
|
|
65 |
|
Китайська цивілізація. |
|
|
66 |
|
Індійська цивілізація |
|
|
67 |
|
Ісламська та інші цивілізації. Цивілізаційні взаємодії. |
|
|
68 |
|
Практичне заняття. Зіставити господарство, суспільне життя й культуру населення давніх Греції та Риму, та Індії та Китаю. |
|
|
69 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
|
70 |
|
Підсумкове узагальнення. |
|
|
Історія України 7 клас (35 год.)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
1 |
|
Вступ. Повторення.
|
|
Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ |
|||
2 |
|
Розселення слов’янських племен на території України. |
|
3 |
|
Господарство та суспільство слов’ян. Сусіди східних слов’ян. |
|
4 |
|
Утворення Русі-України. Київські князі. |
|
5 |
|
Київські князі Ольга та Святослав. Практична робота: на підставі джерел укласти історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава. |
|
6 |
|
Практичне заняття. Визначити особливості повсякденного життя та світобачення слов ян на теренах України в IX-X с. |
|
7 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 2. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) наприкінці X – у першій половині XI ст. |
|||
8 |
|
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. |
|
9 |
|
Практичне заняття: Роль християнської релігії й церкви в житті руського суспільства. |
|
10 |
|
Київська держава (Русь-Україна) за Ярослава Мудрого. «Руська правда». |
|
11 |
|
Практичне заняття: Здійснити уявну подорож Києвом часів Володимира Великого або Ярослава Мудрого. |
|
12 |
|
Суспільний устрій. Влада князя. Повсякденне життя. Господарство. Міста. |
|
13 |
|
Культура Русі-України наприкінці X – у першій половині XI ст. |
|
14 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 3. РУСЬ-Україна у другій половині XI – першій половині XIII ст. |
|||
15 |
|
Передумови політичного дроблення Київської держави. Правління Володимира Мономаха. |
|
16 |
|
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства . Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. |
|
17 |
|
Практичне заняття. Визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича (на вибір учня/учениці) вчинки і риси характеру. |
|
18 |
|
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. |
|
19 |
|
Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії . |
|
20 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА) |
|||
21 |
|
Утворення Галицько-Волинської держави. |
|
22 |
|
Походи монголів на Русь. Практична робота. Позначити на контурній карті територію Королівства Руського, території держав – сусідів Королівства Руського, напрямки монгольських походів на Русь у 1239–1242 рр. |
|
23 |
|
Король Данило – будівничий Галицько-Волинської держави. |
|
24 |
|
Галицько-Волинська держава за наступників Данила Романовича . |
|
25 |
|
Практичне заняття. Історичний портрет короля Данила / іншого князя з династії Романовичів . |
|
26 |
|
Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – першої половини XІV ст. Практична робота. вплив західноєвропейської цивілізації на культуру Королівства Руського. |
|
27 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО. |
|||
28 |
|
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав. |
|
29 |
|
Держава Феодоро в Криму. Утворення Кримського ханства. Гіреї. |
|
30 |
|
Практичне заняття. Порівняти правовий статус і повсякденне життя на теренах України в 14-15 ст. представників різних станів. |
|
31 |
|
Суспільне і церковне життя на теренах України в XІV–XV ст. Сільське господарство. Ремесла і торгівля. Міста. |
|
32 |
|
Пам’ятки середньовічної культури XІV–XV ст. Костянтин Острозький. Юрій Дрогобич. Практична робота: укласти історичний портрет Костянтина Острозького. |
|
33 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ |
|||
34 |
|
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства |
|
35 |
|
Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації. |
|
Всесвітня історія 7 клас (35 год.)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
1 |
|
Повторення: Велике переселення народів та його наслідки. Розселення слов’ян. |
|
2 |
|
Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація. Практичне заняття. Укладання синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» (за зразком) |
|
Розділ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
|||
3 |
|
Утворення «варварських королівств». Франкська держава. |
|
|
|
Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії. |
|
|
|
Візантійська імперія доби Юстиніана. Культура Візантії. |
|
|
|
Виникнення ісламу. Арабські завоювання та халіфати. |
|
|
|
Практичне заняття. Позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого, Візантію, напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат. |
|
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ |
|||
|
|
Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація. |
|
|
|
Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм. |
|
|
|
Практичне заняття. Повідомлення на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір). |
|
|
|
Християнська церква в Середньовіччі. |
|
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст. |
|||
14 |
|
Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
|
15 |
|
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. |
|
16 |
|
Середньовічні держави. Реконкіста та утворення Королівства Іспанія. Італійські торговельні республіки . |
|
17 |
|
Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. |
|
18 |
|
Англія в ХІ–ХV ст.. «Велика хартія вольностей». |
|
19 |
|
Практичне заняття. «Велика хартія вольностей» для сучасних європейців. |
|
20 |
|
Священна Римська імперія. |
|
21 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
|||
22 |
|
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. |
|
23 |
|
Середньовічні школи та університети. Наука й технічні досягнення. Книгодрукування. |
|
24 |
|
Практичне заняття. повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі». |
|
25 |
|
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. |
|
26 |
|
Практичне заняття. Підготувати уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». |
|
27 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст. |
|||
28 |
|
Чернечі лицарські ордени та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда (Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство . |
|
29 |
|
Угорське королівство за Іштвана І. Гуситські війни у Чехії. |
|
30 |
|
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського ХІV – на початку ХVІ cт. Іван ІІІ. |
|
31 |
|
Утворення Османської імперії. |
|
32 |
|
Практичне заняття. Виявлення в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи проявів візантійської, руської та західноєвропейської культурних традицій. |
|
33 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД |
|||
34 |
|
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Індія. Делійський султанат. Досягнення індійської культури. Японія. |
|
35 |
|
Практичне заняття. Підготувати індивідуальний або колективний проект про культурні досягнення середньовічного Сходу, які вплинули на формування європейського простору. |
|
Історія України 8 клас (52 год.)
№ уроку |
Дата 8-а |
Дата 8-б |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
|
|
Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст.) |
||||
1 |
|
|
Українські землі у складі Королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в першій половині XVІ ст. |
|
|
2 |
|
|
Люблінська унія 1569 р. |
|
|
3 |
|
|
Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. Литовські статути. Практична робота. Описати повсякденне життя представників основних верств українського суспільства ХVII ст. |
|
|
4 |
|
|
Економічне життя села і міста. Торгівля. Сільське та міське самоврядування. |
|
|
5 |
|
|
Криза православної церкви в XVІ ст. Православні братства. Василь-Костянтин Острозький. |
|
|
6 |
|
|
Церковні собори в Бересті 1596 р. |
|
|
7 |
|
|
Культурно-освітнє життя. |
|
|
8 |
|
|
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст. |
|
|
9 |
|
|
Практичне заняття. Здійснити уявну подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ – першої половини XVІІ ст. |
|
|
10 |
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
|
|
Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.) |
||||
11 |
|
|
Походження українського козацтва. Дмитро Вишневецький. |
|
|
12 |
|
|
Запорозька Січ – козацька республіка. |
|
|
13 |
|
|
Практичне заняття. військове мистецтво, традиції й побут козацтва, облаштування Січі. |
|
|
14 |
|
|
Козацькі повстання кінця ХVІ ст. |
|
|
15 |
|
|
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. |
|
|
16 |
|
|
Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». |
|
|
17 |
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
|
|
Розділ 3. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст. |
||||
18 |
|
|
Передумови Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький. Події 1648–1649 рр. |
|
|
19 |
|
|
Події 1650–1651 рр. Битва під Берестечком і Білоцерківський договір. |
|
|
20 |
|
|
Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця. |
|
|
21 |
|
|
Українська козацька держава – Військо Запорозьке. |
|
|
22 |
|
|
Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. |
|
|
23 |
|
|
Практичне заняття. Розробити порівняльну характеристику Богдана Хмельницький, Іван Богун , Ярема Вишневецький, Адам Кисіль та ін.( вибір учня) |
|
|
24 |
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
|
|
Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст. |
||||
25 |
|
|
Іван Виговський. Україно-московська війна. |
|
|
26 |
|
|
Початок Руїни. Юрій Хмельницький. Андрусівське перемир’я. |
|
|
27 |
|
|
Петро Дорошенко . Дем’ян Многогрішний. |
|
|
28 |
|
|
Іван Самойлович. Чигиринські походи. |
|
|
29 |
|
|
Заселення і розвиток Слобідської України. |
|
|
30 |
|
|
Запорозьке козацтво. Іван Сірко. |
|
|
31 |
|
|
Гетьманщина в часи Івана Мазепи. |
|
|
32 |
|
|
Пилип Орлик і його Конституція. |
|
|
33 |
|
|
Практичне заняття. Проаналізувати зміст «гетьманських статей», Гадяцької угоди, Конституції Пилипа Орлика. |
|
|
34 |
|
|
Ліквідація козацтва на Правобережній Україні. |
|
|
35 |
|
|
Церковне життя. Освіта. |
|
|
36 |
|
|
Архітектура. Образотворче мистецтво. |
|
|
37 |
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
|
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст. |
||||
38 |
|
|
Імперський наступ на автономію Гетьманщини. |
|
|
39 |
|
|
Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. |
|
|
40 |
|
|
Практичне заняття. Визначити способи та засоби, до яких вдавалися гетьмани, козацька старшина, аби відстояти суверенітет Козацької держави. |
|
|
41 |
|
|
Підкорення Кримського ханства. Колонізація Півдня України. |
|
|
42 |
|
|
Правобережна Україна. Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків. |
|
|
43 |
|
|
Поділи Речі Посполитої: зміни у становищі Правобережної України та західноукраїнських земель. |
|
|
44 45 |
|
|
Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. Григорій Сковорода. |
|
|
46 |
|
|
Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика. |
|
|
47 |
|
|
Практичне заняття. Здійснити уявну мандрівку до історико-культурних пам’яток України / рідного краю доби бароко. |
|
|
48 |
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
|
|
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ |
||||
49 |
|
|
Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст. |
|
|
50 |
|
|
Внесок України у формування європейської цивілізації. |
|
|
51 |
|
|
Практичне заняття. На підставі синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» сформулювати висновок про місце тогочасної України в загальноєвропейських процесах. |
|
|
52 |
|
|
Урок резерву. |
|
|
Всесвітня історія 8 клас (35 год.)
№ уроку |
Дата 8-а |
Дата 8-б |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
|
1 |
|
|
Повторення. Середні віки в історії Європи та України. |
|
|
2 |
|
|
Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Практичне заняття. Укладання синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» |
|
|
|
Розділ 1. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН |
||||
3 |
|
|
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. |
|
|
4 |
|
|
Практичне заняття. повідомлення (презентації) на тему «Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки)» |
|
|
5 |
|
|
Конкіста – завоювання Нового світу. |
|
|
6 |
|
|
Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин. |
|
|
7 |
|
|
Повсякденне життя Західної Європи Практична робота: описати становище жінок і дітей у країнах Західної Європи в ХVІ–ХVІІІ ст. |
|
|
8 |
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
|
|
Розділ 2. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ |
||||
9 |
|
|
Гуманізм та Високе Відродження. Практична робота. гуманістичні ідеї у літературних творах епохи Відродження (Францеско Петрарки, Мігеля де Сервантеса, Еразма Роттердамського, Нікколо Макіавелі, інших) і мистецьких шедеврах Високого Відродження (Леонардо да Вінчі, Рафаеля, Мікеланджело, Пітера Брейгеля, Альбрехта Дюрера, інших) |
|
|
10 |
|
|
Культура бароко. Народження нової європейської науки. |
|
|
11 |
|
|
Католицька церква напередодні Реформації. Мартін Лютер і поширення Реформації. Жан Кальвін. Практична робота. Презентація Уявна подорож до пам яток епохи Відродження. |
|
|
12 |
|
|
Контрреформація в Європі. |
|
|
13 |
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
|
|
Розділ 3. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ–ХVІІ ст. |
||||
14 |
|
|
Становлення абсолютної монархії у Франції. |
|
|
15 |
|
|
Кардинал Арман-Жан дю Плессі де Рішельє. Абсолютизм за Луї XIV. Жан-Батист Кольбер. |
|
|
16 |
|
|
Володіння Габсбургів. Карл V. |
|
|
17 |
|
|
Національно-визвольна війна в Нідерландах. |
|
|
18 |
|
|
Королівська реформація в Англії. |
|
|
19 |
|
|
Англійська революція. Олівер Кромвель. |
|
|
20 |
|
|
Річ Посполита: шляхетська демократія. |
|
|
21 |
|
|
Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин. |
|
|
22 |
|
|
Практичне заняття. представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір) |
|
|
23 |
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 4. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. ДЕРЖАВИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІІ–ХVІІІ ст. |
||||
24 |
|
|
Експансія Османської імперії. Кримське ханство. Внутрішня і зовнішня політика. |
|
|
25 |
|
|
Московське царство. Смутний час. Правління династії Романових. |
|
|
26 |
|
|
Внутрішня та зовнішня політика Петра І. Практична робота. Обґрунтувати (або спростувати) судження про суперечливий характер реформ Петра І. |
|
|
27 |
|
|
Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст.). |
|
|
28 |
|
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
|
Розділ 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА |
||||
29 |
|
|
Початок індустріальної революції, її вплив на життя різних верств населення. Просвітництво. |
|
|
30 |
|
|
Освічений абсолютизм. |
|
|
31 |
|
|
Міжнародні відносини. |
|
|
32 |
|
|
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Утворення США. Конституція США. Практична робота. Проаналізувати Декларацію незалежності Сполучених Штатів |
|
|
33 |
|
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ 6. СХІДНИЙ СВІТ У ХVІ–ХVІІІ ст. (оглядово) |
||||
34 |
|
|
Індія. Держава Великих Моголів. Перське царство Сефевидів. Культура Індії та Персії. Китай. Культура Китаю. Японія. Сьогунат Токугави. Культура Японії. |
|
|
35 |
|
|
Узагальнення до курсу: «Ранній Новий час в історії людства» |
|
|
Історія України 9 клас (52 год.)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
1 |
|
Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба модернізації та національного відродження в Європі. |
|
2 |
|
Адміністративно-територіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської) імперій. Практичне заняття. Підготувати повідомлення про європейські зв` язки України . |
|
Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||
3 |
|
Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі. |
|
4 |
|
Соціально-економічне становище села і міста. |
|
5 |
|
Початок українського національного відродження. |
|
6 |
|
Кирило-Мефодіївське братство. Практична робота. Проаналізувати (усно або письмово) програмні документи Кирило-Мефодіївського братства |
|
7 |
|
Практичне заняття. Укласти таблицю «Україна в програмних документах українського, польського і російського визвольних рухів» |
|
8 |
|
Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Польське повстання 1830–1831 рр. Соціальні рухи. |
|
9 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||
10 |
|
Політика Австрійської імперії щодо українських територій. |
|
11 |
|
Початок українського національного відродження. «Руська трійця». Практичне заняття. Повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністрова». |
|
12 |
|
Європейська революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. Головна руська рада. |
|
13 |
|
Урок узагальнення. |
|
Розділ 3. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. |
|||
14 |
|
Умови розвитку культури. Освіта. Видатні вчені. Культурно-освітні товариства. |
|
15 |
|
Розвиток української літератури. |
|
16 |
|
Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура. |
|
17 |
|
Практичне заняття: Повсякденне життя. Становище жінки. Презентація міні-проектів про повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст. |
|
18 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 4. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст. |
|||
19 |
|
Українське питання в контексті міжнародних відносин. |
|
20 |
|
Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х років. |
|
21 |
|
Модернізація промисловості й сільського господарства. |
|
22 |
|
Зміни в соціальній структурі суспільства. Родини українських підприємців. |
|
23 |
|
Громадівський рух 1860–1890-х рр. |
|
24 |
|
Валуєвський циркуляр і Емський указ. Братство тарасівців. |
|
25 |
|
Практичне заняття. Підготувати повідомлення «Українські підприємці», « Пам` ятки правової думки в Україні». |
|
26 |
|
Практичне заняття Аналіз політики російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу та інших доступних офіційних актів. |
|
27 |
|
Національне відродження кримських татар. |
|
28 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль |
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст. |
|||
29 |
|
Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів. |
|
30 |
|
Селянська реформа в Австрійській імперії (1848 р.). Кооперативний рух. Трудова еміграція |
|
31 |
|
Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). |
|
32 |
|
Товариство «Просвіта». Наукове товариство імені Шевченка. |
|
33 |
|
Народовська політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті. |
|
34 |
|
Радикальний рух у Галичині. Утворення політичних партій. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. |
|
35 |
|
Практичне заняття: порівняльна таблиця розвитку українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст. |
|
36 |
|
Практичне заняття: Презентації повідомлень учнів про культурне життя поляків/євреїв/німців на території України в ХІХ ст. |
|
37 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 6. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ |
|||
38 |
|
Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація. Практична робота: спираючись на доступні джерела встановити залежність між модернізацією повсякденного життя і трудовою еміграцією. |
|
39 |
|
Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух. |
|
40 |
|
Створення і діяльність політичних партій, культурно-освітніх і військово-спортивних організацій. |
|
41 |
|
Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. Товариство українських поступовців. |
|
42 |
|
Аграрна реформа Петра Столипіна та її вплив на Україну. «Справа Бейліса». |
|
43 |
|
Суспільно-політичне життя на західноукраїнських землях на початку ХХ ст. |
|
44 |
|
Практичне заняття. Представлення доповідей «Українська політична думка: між федералізмом і самостійністю», «Правозахисні аспекти в діяльності лідерів українського національного руху» та ін. |
|
45 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 7. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
|||
46 |
|
Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини. |
|
47 |
|
Особливості розвитку культурного життя. Література. Український професійний театр. Музика. |
|
48 |
|
Українська романтична і реалістична школа живопису. Архітектура. |
|
49 |
|
Повсякденне життя. Зміни в міській та сільській забудові. |
|
50 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
51 |
|
Практичне заняття. Підготувати план доповіді «Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.» |
|
52 |
|
Підсумкове узагальнення. |
|
Всесвітня історія 9 клас (35 год.)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
1 |
|
Вступ. Світ наприкінці ХVІІІ — у ХІХ ст. |
|
Розділ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН |
|||
2 |
|
Криза «старого порядку» . Початок Французької революції кінця XVIII ст. |
|
3 |
|
Завершення Французької революції кінця XVIII ст. |
|
4 |
|
Консульство та Імперія у Франції. Наполеон Бонапарт. |
|
5 |
|
Історичне значення Французької революції. Віденський конгрес. Священний союз. Практична робота. Підготувати есе на тему» Права людини і громадянина в якобінській Франції», «Утвердження принципів громадянського рівно прав я в документах» |
|
6 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.) |
|||
7 |
|
Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Повсякденне життя. |
|
8 |
|
Зовнішня і внутрішня політика Великої Британії. |
|
9 |
|
Франція у період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія. |
|
10 |
|
Австрійська імперія доби Клемента фон Меттерніха. Суспільні рухи в Російській імперії в першій половині ХІХ ст. |
|
11 |
|
Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі. Національні рухи слов’янських народів. |
|
12 |
|
Об’єднання Німеччини та Італії. |
|
13 |
|
Громадянська війна у США незалежних держав у Латинській Америці (оглядово). |
|
14 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 3. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ |
|||
15 |
|
Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу. |
|
16 |
|
Практичне заняття Суперечливі наслідки колоніальної політики для метрополій і країн Азії та Африки (на підставі доступних текстових і візуальних джерел підготувати замітку (репортаж) |
|
17 |
|
Франко-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. |
|
18 |
|
Німецька імперія. Отто фон Бісмарк. |
|
19 |
|
Втрата Великою Британією промислової першості. Ліберальні реформи Девіда Ллойд Джорджа. |
|
20 |
|
Економічне піднесення США. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона. |
|
21 |
|
«Великі реформи» в Росії. Зовнішня і колоніальна політика Російської імперії. Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи. |
|
22 |
|
Австро-Угорщина. Утворення нових незалежних держав на Балканах. |
|
23 |
|
«Доба Мейдзі» в Японській імперії. |
|
24 |
|
Сунь Ятсен. Сіньхайська революція. |
|
25 |
|
Спроби модернізації Османської імперії. |
|
26 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 4. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) |
|||
27 |
|
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово-політичних блоків – Троїстий союз і Антанта. |
|
28 |
|
Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку ХІХ ст. |
|
29 |
|
Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст. |
|
30 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.) |
|||
31 |
|
Освіта. Наукові й технічні досягнення. |
|
32 |
|
Література та мистецтво. Зародження масової культури. Масове виробництво |
|
33 |
|
Науково-технічна революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. |
|
34 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
35 |
|
Підсумкове узагальнення. |
|