Календарно-тематичне планування з російської мови (для шкіл з українською мовою навчання) 3 клас за підручником О. Самонової, Ю. Горобець (1 год/тижд) НУШ.
Календарно-тематичне планування уроків з російської мови
3 клас за підручником О. Самонової, Ю. Горобець (1 год/тижд)
Загальний обсяг навчального часу – 35 годин
№ |
Тема уроку |
Дата |
1. |
Вивчаємо мови: дізнаємося нове про подібність та відмінність української та російської мов. Мовленнєвий етикет. Формули етикету. Сфери мовленнєвої діяльності. |
|
2. |
Правила поведінки. Слова ввічливості. Культура спілкування в школі та громадських місцях. Формули ввічливості. Правила поведінки під час спілкування (діалогу). |
|
3. |
Вчимося читати виразно і без помилок: читаємо цілими словами, ставимо правильно наголос, робимо логічні паузи, виділяємо слова інтонацією. Усний переказ самостійно прочитаного тексту. Слухання тексту. |
|
4. |
Визначаємо тему та головну думку тексту. Поняття про текст, тему та головну думку тексту. |
|
5. |
Вчимося визначати будову тексту, знаходити зачин, основну частину та кінцівку. Засвоюємо прийоми запам’ятовування почутого висловлювання. |
|
6. |
Визначення засобів зв’язку речень у тексті. Ставимо питання до тексту (загальні та спеціальні). Об’єднання речень у текст. |
|
7. |
Вчимося розрізняти в тексті з діалогом слова автора та учасників діалогу. Репліка. Спеціальні слова-сигнали (за якими легко визначити слова автора). Відтворення та складання діалогів (використовуючи мовленнєві формули). |
|
8. |
Види речень: розповідні, питальні та спонукальні речення. Окличні речення. Розділові знаки наприкінці речень. Інтонаційне забарвлення речень. |
|
9. |
Стверджувальні та заперечні речення. Заперечні слова. Зв'язок слів у реченні (узгодження слів та зв'язок за змістом). Усний вибірковий переказ тексту. |
|
10. |
Звертання. Розділові знаки при звертанні (на початку, в середині та кінці речення). Логічний наголос при звертанні. |
|
11. |
Значення слова. Поняття про визначення значення слова (визначення значення слова за допомогою тексту або словника). Спостереження за значенням слів. Зіставлення слів (російською та українською мовами). |
|
12. |
Вчимося читати виразно та без помилок. Читання мовчки та вголос. Робота з текстом (слухання та розуміння прочитаного тексту). Робота зі скоромовками. Складання діалогів. |
|
13. |
Слова, близькі за значенням. Слова, протилежні за значенням. Їх використання в мовленні. Поняття «словник». Які бувають словники. Робота зі словником. |
|
14. |
Тематичні групи слів. Стійкі сполучення слів та їх значення. |
|
15. |
Медіа грамотність. Істинна та хибна інформація. Медіа текст. Фейк. Види медіа інформації (візуальна, аудіовізуальна). Дослідження медіа. |
|
16. |
Читання мовчки. Перегляд тексту. Складання висловлювань за планом. Зіставлення змісту висловлювань згідно плану. |
|
17. |
Слово. Склад. Наголос. |
|
18. |
Вчимося правильно переносити слова. |
|
19. |
Переказ тексту (усний та письмовий). Складання плану за текстом. Письмовий переказ. |
|
20. |
Розрізняємо голосні та приголосні звуки. Правильна вимова голосних та приголосних звуків. Звуко-буквений аналіз слів. |
|
21. |
Слухання тексту. Висловлювання власної думки, використовуючи формули етикету. Визначення головних слів. |
|
22. |
Складання висловлювань. Правильна вимова приголосних та голосних в словах «цирк», «винегрет», «речка», «слёзы». Робота з прислів’ями. Складання речень. |
|
23. |
Складання діалогів, використовуючи формули мовленнєвого етикету. |
|
24. |
Тверді та м’які приголосні. Звуко-буквений аналіз слів. |
|
25. |
Дзвінкі та глухі приголосні. Звуко-буквений аналіз слів. |
|
26. |
Розрізняємо звуки і букви. Правильна вимова голосних та приголосних звуків. Звуко-буквений аналіз слів. |
|
27. |
Голосні звуки в слові. Наголошені та ненаголошені голосні. Перевірочні слова. |
|
28. |
Приголосні звуки в слові. Сильна та слабка позиція приголосного звука в слові. |
|
29. |
Алфавіт. Вчимося розташовувати слова в алфавітному порядку. |
|
30. |
Правильне вживання слів. Початкова форма слова. |
|
31. |
Списування тексту. Творче завдання. |
|
32. |
Переклад тексту. Тренуємося перекладати текст з української мови. Правильна вимова голосних та приголосних звуків російською мовою. |
|
33. |
Написання твору на вільну тему. Складання плану. Визначення головних слів. |
|
34. |
Узагальнення та систематизація знань учнів. |
|
35. |
Підсумковий урок за рік. |
|
Склала вчитель початкових класів Савченко М.В.