Календарно-тематичне планування
уроків української мови
7 клас
Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, розроблена на основі нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти і затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698.
Українська мова 7 клас: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів, О.В.Заболотний, В.В. Заболотний, - Київ «Генеза», 2016.
№ з/п |
Тема уроку |
Дата проведення |
Примітка |
||
І семестр |
|||||
1 |
Вступ. Літературна норма української мови. |
|
|
||
2 |
РМ. № 1. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично). |
|
|
||
3 |
РМ. № 2. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Навчальне аудіювання тексту публіцистичного стилю. |
|
|
||
4 |
РМ. № 3. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом). |
|
|
||
Повторення та узагальнення вивченого |
|||||
5 |
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. |
|
|
||
6 |
РМ. № 4. Докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі. |
|
|
||
7 |
Частини мови. Вивчені групи орфограм в іменниках і прикметниках. |
|
|
||
8 |
РМ. № 5.Створення й розігрування діалогів дискусійного характеру на тему: «Чи можуть електронні носії інформації (планшети, айпади, айфони) повністю витіснити друковану книжку?». |
|
|
||
9 |
Правопис та вживання числівників і займенників. |
|
|
||
10 |
Контрольний диктант. |
|
|
||
11 |
РМ. № 6. Написання есе в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами на тему: «Гармонія людини і природи як велика духовна цінність» . |
|
|
||
12 |
Контрольна робота №1. «Повторення та узагальнення вивченого» (ТЕСТИ). |
|
|
||
|
Морфологія. Орфографія. Дієслово |
|
|
||
13 |
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
||
14 |
Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на -но, -то(загальне ознайомлення). |
|
|
||
15 |
Неозначена форма (інфінітив) та особові форми. |
|
|
||
16 |
Написання не з дієсловами. |
|
|
||
17 |
Доконаний і недоконаний види дієслів. |
|
|
||
18 |
РМ. № 7. Стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій. |
|
|
||
19 |
Часи дієслова. Теперішній час. |
|
|
||
20 |
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі. |
|
|
||
21 |
Майбутній час дієслів. |
|
|
||
22 |
Контрольна робота № 2. «Дієслово» (тести). Контрольне читання мовчки тексту. |
|
|
||
23 |
РМ. № 8. Складання допису в соцмережі про важливу подію зі шкільного життя з використанням дієслів різних способів. |
|
|
||
24 |
Способи дієслів. |
|
|
||
25 |
Дієслова дійсного та умовного способів.. |
|
|
||
26 |
Творення і правопис дієслів наказового способу. |
|
|
||
27 |
Безособові дієслова. |
|
|
||
28 |
Способи творення дієслів. |
|
|
||
29 |
Дієслова І і ІІ дієвідміни. |
|
|
||
30 |
Дієвідмінювання дієслів теперішнього часу. |
|
|
||
31 |
Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і ІІ дієвідмін. |
|
|
||
32 |
Правопис -ться, -шся в кінці дієслів. |
|
|
||
33 |
Знак м’якшення у дієсловах наказового способу. |
|
|
||
34 |
РМ № 9. Особливості будови опису зовнішності людини. |
|
|
||
35 |
РМ № 10. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом). |
|
|
||
36 |
Контрольна робота № 3. «Дієслово» (тести). Навчальне аудіювання художнього тексту монологічного характеру. |
|
|
||
|
Дієприкметник |
|
|
||
37 |
Дієприкметник як особлива форма дієслова. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
||
38 |
Дієприкметниковий зворот. Відокремлення комами дієприкметникових зворотів. |
|
|
||
39 |
Написання н у дієприкметниках та - нн у прикметниках дієприкметникового походження. |
|
|
||
40 |
Активні і пасивні дієприкметники. |
|
|
||
41 |
Творення активний дієприкметників теперішнього і минулого часу. |
|
|
||
42 |
Творення пасивних дієприкметників минулого часу. |
|
|
||
43 |
Відмінювання дієприкметників. |
|
|
||
44 |
Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни. |
|
|
||
45 |
Безособові дієслівні форми на -но, -то. |
|
|
||
46 |
Не з дієприкметниками. Перехід дієприкметників у прикметники та іменники. |
|
|
||
47 |
Контрольна робота № 4 «Дієприкметник» (тести і завдання). |
|
|
||
48 |
РМ № 11. Контрольний докладний переказ тексту розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини. |
|
|
||
ІІ семестр Дієприслівник |
|||||
49 |
Дієприслівник як особлива форма дієслова. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
||
50 |
РМ № 12. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника. |
|
|
||
51 |
Дієприслівниковий зворот. |
|
|
||
52 |
Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові. |
|
|
||
53 |
РМ № 13. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування з елементами зауважень, пропозицій з використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів. |
|
|
||
54 |
Не з дієприслівниками. |
|
|
||
55 |
Вид і час дієприслівників. |
|
|
||
56 |
РМ № 14. Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом). |
|
|
||
57 |
Дієприслівники недоконаного і доконаного виду, їх творення. |
|
|
||
58 |
РМ № 15. Контрольний твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі . |
|
|
||
59 |
РМ № 16. Портретний нарис у публіцистичному стилі . |
|
|
||
60 |
Контрольна робота № 5 «Дієприслівник» (тести і завдання). |
|
|
||
|
Прислівник |
|
|
||
61 |
Прислівник. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
||
62 |
Розряди прислівників. |
|
|
||
63 |
Ступені порівняння прислівників |
|
|
||
64 |
Творення прислівників. |
|
|
||
65 |
Прислівники як засіб зв’язку речень у тексті. Морфологічний розбір прислівників. |
|
|
||
66 |
Н та -нн у прислівниках. |
|
|
||
67 |
И та і в кінці прислівників. |
|
|
||
68 |
Не з прислівниками. |
|
|
||
69 |
Ні з прислівниками. |
|
|
||
70 |
Правопис прислівників на -о, -е, утворених від прикметників і дієприкметників. |
|
|
||
71 |
Написання прислівників разом і через дефіс. |
|
|
||
72 |
Написання прислівникових словосполучень окремо. |
|
|
||
73 |
РМ № 17. Складання анотації на книжку з використанням прислівників. |
|
|
||
74 |
Контрольна робота № 6. «Прислівник» (тести і завдання). |
|
|
||
|
Прийменник |
|
|
||
75 |
Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв'язку у словосполученні. |
|
|
||
76 |
РМ № 18. Складання відгуку про цікаву книжку. |
|
|
||
77 |
Написання похідних прийменників разом, окремо і через дефіс. |
|
|
||
78 |
Особливості вживання прийменників. |
|
|
||
79 |
РМ № 19. Контрольний переказ тексту. |
|
|
||
|
Сполучник |
|
|
||
80 |
Сполучник як службова частина мови. Уживання сполучників у простому і складному реченнях. |
|
|
||
81 |
Види сполучників за будовою та способом використання. |
|
|
||
82 |
Сполучники сурядності. |
|
|
||
83 |
Сполучники підрядності. Розрізнення сполучників й однозвучних слів . |
|
|
||
84 |
Правопис сполучників (написання разом і окремо). |
|
|
||
85 |
Контрольна робота № 7 «Прийменник. Сполучник». |
|
|
||
|
Частка |
|
|
||
86 |
Частка як службова частина мови. |
|
|
||
87 |
Розряди часток. Частки формотворчі, модальні та словотворчі. |
|
|
||
88 |
Контрольний диктант. |
|
|
||
89 |
Групи модальних часток за значенням. |
|
|
||
90 |
РМ № 20 . Усний твір-роздум. |
|
|
||
91 |
Правопис часток.. |
|
|
||
92 |
Не і ні з різними частинами мови. |
|
|
||
93 |
Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки. |
|
|
||
94 |
РМ № 21. Письмовий твір – роздум. |
|
|
||
|
Вигук |
|
|
||
95 |
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням. |
|
|
||
96 |
Дефіс у вигуках. |
|
|
||
97-98 |
РМ № 22-23. Замітка в газету дискусійного характеру . |
|
|
||
99 |
Кома і знак оклику при вигуках. |
|
|
||
100 |
Контрольна робота № 8. «Частка.. Вигук»(тести і завдання). |
|
|
||
101 |
Аналіз контрольної роботи. |
|
|
||
102 |
Узагальнення й систематизація вивченого. |
|
|
||
103 |
Узагальнення й систематизація вивченого. |
|
|
||