Розроблено планування з української мови, 9 клас, відповідно до вимог програми, затвердженої наказом МОНУ від 07.06.2017 № 804. Виділено уроки розвитку зв"язного мовлення, контрольних робіт, аналізу контрольних робіт, уроки тренувальних вправ.
Українська мова. 9 клас
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
№ уроку |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
|
Вступ (1) «Спочатку було Слово…»
|
|
1 |
Розвиток української мови. Питання до теми. Обговорення дискусійних питань, пов’язаних з розвитком української мови, наприклад: «Чи пов’язані розвиток мови та розвиток суспільства», «Як вливає на розвиток мови бурхливе запозичення неологізмів—запозичених слів», «Значення ЗМІ (Інтернету) для розвитку та популяризації української мови». Зіставлення прочитаних мовою оригіналу та в перекладі українською творів зарубіжної літератури. Записування і коментування висловів відомих людей про розвиток української мови. Ознайомлення з найбільш авторитетними мовними онлайн-словниками. Аудіювання та читання мовчки текстів (уривків) різних стилів, типів і жанрів мовлення. Аналіз прослуханих і прочитаних текстів (уривків).
|
|
2 |
Зв’язне мовлення № 1. Повторення й узагальнення вивченого про мовлення. Види мовленнєвої діяльності. Різновиди аудіювання (ознайомлювальне, вивчальне, критичне). Різновиди читання (ознайомлювальне, вивчальне, переглядове). Стилі, типи мовлення (повторення). Жанри мовлення. Урок мовленнєвого розвитку.
|
|
3 |
Зв’язне мовлення № 2. Вимоги до мовлення. Мовленнєва ситуація. Особливості орієнтування в ситуації спілкування в інтернет-просторі, зокрема в соцмережах. Уникання небажаного і небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам.
|
|
4 |
Зв’язне мовлення № 3. Складання та розігрування діалогів відповідно до певної ситуації (офіційна і неофіційна розмова, діалог-домовленість) на запропоновані учнями актуальні і цікаві для них теми. Складання та обговорення переліку умов успішного спілкування в сучасному молодіжному середовищі, зокрема з використанням мобільного зв’язку.
|
|
|
Повторення вивченого у 8класі (2) «Творчість народу в слові»
|
|
5 |
Граматична основа речення. Односкладне і двоскладне речення. Складання висловлення з використанням двоскладних і односкладних речень (орієнтовні теми: «Чому вміння спілкуватися вважають запорукою успіху», «Яким я уявляю своє майбутнє: освіту, роботу, родину»).
|
|
6 |
Розділові знаки у простому ускладненому реченні. Складання висловлення з використанням речень, ускладнених однорідними та відокремленими членами речення (орієнтовні теми: «Яка вона, моя Україна», «Цінності сучасного молодого українця», «Як усе встигнути в прискореному ритмі сьогодення», «Про що мріє цифрове покоління українських школярів»). Колективне укладання словничка традиційних українських звертань до рідних і близьких людей. Складання і виразне читання простих речень, ускладнених такими звертаннями. Навчальний проект «Культура звертання — культура особистості: у минулому, нині і завжди». Обговорення етикету повідомлень засобами SMS-спілкування, а також колективної комунікації в режимі конференції та в чатах (домовляння про зустріч, вибачення, привітання зі святом). Складання тексту виступу в шкільному радіожурналі (орієнтовна тема: «Як впливає на нашу свідомість навколишня інформація: реклама, білборди, написи на футболках?» (з використанням речень, ускладнених відокремленими членами).
|
|
7 |
Зв’язне мовлення № 4. Вибірковий усний переказ тексту художнього стилю.
|
|
8 |
Зв’язне мовлення № 5. Ділові папери. Резюме.
|
|
|
Синтаксис. Пунктуація. Пряма і непряма мова (9) «Краса людських взаємин»
|
|
9 |
Пряма і непряма мова. Розділові знаки (повторення і поглиблення вивченого). Заміна прямої мови непрямою.
|
|
10 |
Тренувальні вправи. Складання розповіді-спогаду про спілкування з цікавою людиною з використанням речень із прямою мовою. Складання тексту в художньому стилі «Про що я хотів(ла) б розпитати свого прапрапрадіда (або далекого нащадка)» з використанням речень із прямою мовою.
|
|
11 |
Цитата як спосіб передачі чужої мови.
|
|
12 |
Тренувальні вправи. Обговорення питання «Які вислови відомих українців варто було б розмістити на сучасних білбордах» із використанням у мовленні цитат. Складання висловлення з використанням дібраних із мережі Інтернет цитат. Укладання словничка «Формули мовного етикету сучасної молоді».
|
|
13 |
Діалог. Розділові знаки (повторення і поглиблення вивченого).
|
|
14 |
Тренувальні вправи. Обговорення питання «Навіщо потрібен етикет» (правила спілкування в Інтернеті) з розігруванням зразків діалогів між школярами на форумах і чатах.
|
|
15 |
Зв’язне мовлення № 6. Складання і розігрування діалогів – обговорень (прочитаної книжки, музичних новинок тощо) з різними співрозмовниками — товаришем (неформальне спілкування) та вчителем в офіційній ситуації. Складання і розігрування діалогу-домовленості (наприклад: щодо озеленення шкільного приміщення) з відповідною аргументацією (потребою очищення і природного зволоження повітря; зонування середовища, декорування приміщення і т. ін.).
|
|
16 |
Контрольний диктант № 1.
|
|
17 |
Контрольна робота № 1. Повторення вивченого у 8-му класі. Пряма і непряма мова (тестування).
|
|
18 |
Аналіз контрольних робіт. Питання до теми. Тематична
|
|
|
Складне речення. Складносурядне речення (6) «Гармонійне спілкування»
|
|
19 |
Складне речення, його ознаки. Складні речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв’язком.
|
|
20 |
Тренувальні вправи. Написання есе «Які новітні засоби вияву творчості: на папері, полотні, у блогосфері — мені найбільше імпонують?». Редагування речень, у яких допущено граматичні помилки.
|
|
21 |
Зв’язне мовлення № 7. Стислий усний переказ тексту публіцистичного стилю (за складним планом).
|
|
22 23 |
Зв’язне мовлення № 8-9. Контрольний докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням.
|
|
24 |
Складносурядне речення, його будова і засоби зв’язку між його частинами. Смислові зв’язки між частинами складносурядного речення. Розділові знаки між частинами складносурядного речення.
|
|
25 |
Тренувальні вправи. Створення висловлення-роздуму про щойно прочитану книжку з висновком: чого навчає вдумливого читача література (проеціювання змісту прочитаного на ситуації сучасного життя) з використанням складносурядних речень. Створення висловлення-розповіді з елементами опису з використанням складносурядних речень (орієнтовна тема: «Що нині означає “жити красиво”?») Створення роздуму «Як стати цікавим людям і собі» з покликаннями на життєві приклади успішних українців — наших сучасників із використанням складносурядних речень.
|
|
26 27 |
Зв’язне мовлення № 10-11. Контрольний твір-есе «Що робить мене щасливим(ою)») з використанням складних речень.
|
|
28 |
Узагальнення знань із теми «Складне речення. Складносурядне речення». Тренувальні вправи.
|
|
29 |
Контрольна робота № 2. Складне речення. Складносурядне речення (тестування).
|
|
30 |
Зв’язне мовлення № 12. Аналіз контрольних робіт. Питання до теми. Тематична Усний переказ Діалог
|
|
|
Складнопідрядне речення (14) «Береться мудрість не із заповітів»
|
|
31 |
Складнопідрядне речення, його будова і засоби зв’язку в ньому. Підрядні сполучники і сполучні слова у складнопідрядних реченнях. Розділові знаки між частинами складнопідрядного речення.
|
|
32 |
Тренувальні вправи. Створення висловлення «Як уникнути залежності від Інтернету» з використанням складнопідрядних речень. Добір та обговорення питань, виражених складнопідрядними реченнями для проведення в класі анкетування «Як ти ставишся до дистанційної самоосвіти». Складання роздуму про роль спорту в житті молоді, основну думку якого виражено епіграфом «Якщо ти хочеш зміцнити дух, підтримуй силу тіла!» з використанням складнопідрядних речень.
|
|
33 |
Зв’язне мовлення № 13. Усний твір-роздум у публіцистичному стилі мовлення на суспільну тему «Молодь і сучасність». Коротке повідомлення (на основі кількох джерел) у публіцистичному стилі на морально-етичну або суспільну тему.
|
|
34 |
Основні види складнопідрядних речень: з означальними, з’ясувальними підрядними.
|
|
35 |
Тренувальні вправи. Створення допису до веб-сайта про успішну участь однокласників у Всеукраїнському фестивалі-конкурсі скрайбінг-роликів «Покоління мобільного Інтернету» (інформацію про конкурс зібрати в мережі Інтернет).
|
|
36 |
Основні види складнопідрядних речень: з обставинними підрядними частинами: способу дії і ступеня, порівняння.
|
|
37 |
Тренувальні вправи. Створення для розміщення на блозі тексту звернення-прохання до однолітків про допомогу людям, які стали жертвами стихійного лиха (з уживанням складнопідрядних речень з підрядними способу дії та ступеня).
|
|
38 |
Зв’язне мовлення № 14. Ділове мовлення. Заява.
|
|
39 |
Основні види складнопідрядних речень: обставинними підрядними частинами: місця, часу, причини, мети.
|
|
40 |
Тренувальні вправи. Створення роздуму в публіцистичному стилі «Чи можна/варто протиставляти телебачення художній літературі?» (з використанням складнопідрядних речень із підрядними причини та мети). Складання роздуму про необхідність підтримки людей з обмеженими фізичними можливостями та те, як їм можна і потрібно допомагати (з використанням складнопідрядних речень із підрядними причини та мети).
|
|
41 |
Основні види складнопідрядних речень: з обставинними підрядними частинами: умови, допусту, наслідку.
|
|
42 |
Тренувальні вправи.
|
|
43 |
Складнопідрядне речення з кількома підрядними частинами. Розділові знаки у складнопідрядному реченні з кількома підрядними частинами. Тренувальні вправи.
|
|
44 |
Узагальнення знань з теми «Складне речення. Складнопідрядне речення». Тренувальні вправи.
|
|
45 |
Контрольна робота № 3. Складне речення і його ознаки. Складносурядне речення. Складнопідрядне речення (тестування).
|
|
46 |
Аналіз контрольних робіт. Питання до теми. Тематична
|
|
|
Безсполучникове складне речення (4) «Найважче — це творення самого (самої) себе»
|
|
47 |
Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення.
|
|
48 |
Тренувальні вправи. Створення проекту статті до Вікіпедії «Безсполучникове складне речення».
|
|
49 |
Зв’язне мовлення № 15. Діалог-обговорення актуальної теми.
|
|
50 |
Розділові знаки в безсполучникових реченнях.
|
|
51 |
Тренувальні вправи. Складання розповіді про людей, які подолали свої недуги, і тих, хто їм у цьому допоміг, із використанням безсполучникових складних речень.
|
|
52 53 |
Зв’язне мовлення № 16-17. Контрольний письмовий твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі (орієнтовні теми: «Своє, рідне — своєрідне», «Як відшукати свій шлях у житті», «Чи зможуть з часом селфі замінити родинні фотографії») з використанням безсполучникових речень.
|
|
|
Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку (5) «Я вірю в майбутнє твоє, Україно!»
|
|
54 |
Складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку.
|
|
55 |
Тренувальні вправи. Обговорення питання «Чи придатна рок-музика для передавання патріотичних настроїв, думок, закликів?» з ілюструванням виступів прикладами сучасних українських рокових пісень.
|
|
56 57 |
Зв’язне мовлення № 18-19. Контрольний вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю (з використанням складних речень із різними видами зв’язку).
|
|
58 |
Розділові знаки у складному реченні з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку.
|
|
59 |
Тренувальні вправи. Викладення підсумків обговорення для розміщення на шкільному веб-сайті у формі роздуму, що містить складні речення з різними видами безсполучникового зв’язку.
|
|
60 |
Контрольний диктант № 2.
|
|
|
Текст як одиниця мовлення і продукт мовленнєвої діяльності (6)
|
|
61 |
Текст як одиниця мовлення і продукт мовленнєвої діяльності Текст, його основні ознаки. Будова тексту. Мікротема й абзац.
|
|
62 |
Ключові слова в тексті й абзаці. Види і засоби міжфразового зв’язку (повторення й узагальнення).
|
|
63 |
Тренувальні вправи. Створення тексту-розповіді про спілкування з людиною, яку ви вважаєте взірцем інтелігентності, з поясненням, які чесноти цієї особи є, на вашу думку, найціннішими для суспільства.
|
|
64 |
Зв’язне мовлення № 20. Тези прочитаних публіцистичної чи науково-пізнавальної статей. Конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту.
|
|
65 |
Узагальнення знань із теми «Безсполучникове складне речення. Складне речення з різними видами зв’язку. Текст як одиниця мовлення і продукт мовленнєвої діяльності». Тренувальні вправи.
|
|
66 |
Контрольна робота № 4. Безсполучникове складне речення. Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Текст як одиниця мовлення і продукт мовленнєвої діяльності (тестування).
|
|
67 |
Аналіз контрольних робіт. |
|
|
Узагальнення і систематизація вивченого (3) «Естетика довкілля»
|
|
68 |
Мовні аспекти вивчення речення (порядок слів у реченні, граматична основа, види речень). Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки. Складання діалогів-рефлексій на основі аналізу власних навчальних досягнень.
|
|
69 |
Орфографія. Написання речень (текстів) із поясненням орфограм і вживанням розділових знаків.
|
|
70 |
Пунктуація. Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях. Написання речень (текстів) із поясненням орфограм і вживанням розділових знаків. Тематична Усний твір Читання вголос
|
|