Анумо - Українці! Свято-гра

Про матеріал

Навчальна мета. Створити атмосферу доброзичливості, чесного змагання в знанні української мови та літератури.

Виховна мета. Виховувати інтерес до книги, рідного слова як неоціненного духовного багатства, в якому живе народ, передає з покоління в покоління мудрість і славу, культуру і традиції.

Перегляд файлу

Анумо - Українці!

Свято-гра з української мови та літератури

(для учнів старших класів)

 

Навчальна мета. Створити атмосферу доброзичливості, чесного змагання в знанні української мови та літератури.

Виховна мета. Виховувати інтерес до книги, рідного слова як неоціненного духовного багатства, в якому живе народ,  передає  з  покоління  в  покоління  мудрість і славу, культуру і традиції.

 

   Мова-духовний скарб нації.Це не просто засіб людського спілкування,це те,що живе в наших серцях.Змалечку виховуючи в собі справжню людину,кожен із нас повинен в першу чергу створити в своїй душі світлицю,у якій зберігається найцінніший скарб-МОВА,Недарма говориться,що без усякої іншої науки ще можна обійтися,а без знання рідної мови обійтися не можна.І це справді так.Людина,яка не хоче знати рідної мови,руйнує те,що повинно стати фундаментом її особистості.

      Українська мова пройшла нелегкий шлях.Однак,попри всі перешкоди,для багатьох мільйонів людей вона була і є рідною,є мовою їхніх дідів,батьків і буде також мовою їхніх дітей.Ми щиро віримо,що краса і сила української мови пригорне до себе серця мільйонів інших людей.

 

         21 лютого ми святкуємо МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ РІДНОЇ МОВИ,прийнятий на 30сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО,що проходила 26жовтня-17 листопада 1999року в Парижі.Міжнародний день рідної мови був встановлений з метою вшанування памяті загиблих захисників бенгальської мови в Республіці Бангладеш,де 21лютого 1952року з нечуваною жорстокістю розстріляли студентів-демонстрантів.

        Генеральна конференція ЮНЕСКО проголосила,що щорічно,починаючи з лютого 2000року,відзначатиметься Міжнародний день рідної мови.

        Відзначенням цього дня ЮНЕСКО хотіло привернути світову прогресивну спільноту до безправного становища багатьох поневолених народів,у яких гнобителі намагаються відібрати рідну мову.Проте саме вона є основною ознакою нації,бо формує національний менталітет,є живим свідком історії народу,зберігає його культурні здобутки,є визначальним чинником життя людини і суспільства.

 

            В Україні це свято існує з 2002року,коли з метою зміцнення державотворчої функції української мови,сприяння вільному розвитку і використаннюмов національних меншин України Президент України підписав відповідне розпорядження про відзначення Міжнародного дня рідної мови.

 

Вед1.Шановні друзі!Запрошуємо Вас до нашої господи-на сіль,хліб,на щире слово,бесіду мудру,свято наше-торжество рідної мови.

Вед.2.Українська мова-це безмежний океан.Вона мелодійна,як пісня соловїна.Наша мова прекрасна,барвиста,наче дощова веселка.

 

Хл.Раді ми вас привітати,

      Бо у нас сьогодні свято-

      Будем нашу рідну мову шанувати.

 

Дівч.  Ми малі,та всі ми друзі,

            Ми одна родина,

            А найбільша наша мати Рідна Україна.

 

Хл. Україна-рідний край

        Поле,річка,зелен гай,

       Любо стежкою іти,

       Тут живемо я і ти.

 

Дівч. Моє коріння-рідний край,

          Основа-пісня й вишитий рушник,

          Джерельна мова,рідна світанкова

          І в синім небі журавлиний крик…

Пісня «Немає України без калини»

Хл. Вся історія народу- в мові,

    Мова-душа народу.

     Позбавити народ рідної мови-

    Це означає вбити народ.

 

Дівч. Зневажати мову мамину –біда,

Котра пустими  зробить наші душі

І ми нащадкам зможем передать

Лиш те,що корені калині сушить.

 

Хл. Зневажати мову-зрадити себе,

А зрадників ,хто може поважати?

І стане чорним небо голубе,

Вмиратиме у муках рідна мова.

 

Дівч. О,не згуби свого народу,

Безсмертна мово,рідна і терпка,

Ти є душа співучого народу,

Що був і є,і буде у віках.

 

Пісня «Мова у серці народу»,сл.Н.Красоткіної

 

Вед.1.Вона нам рідна,як мама і тато,як та земля,на якій ви зростаєте.Бо це мова,яку ми всі чуємо змалку,якою ми промовили перші слова.Ця мова зрозуміла і рідна всім нам.Бо без мови немає народу.І так само,як у кожної людини є одна мама,так і мова рідна лише одна.Людина може знати дві,три і більше мов,але рідною залишається материнська мова.

 

Вед.2.Кожен народ гордий з того,що він має свою державу,свою мову,волю і гарне життя у своїй країні.Кожен народ-патріот своєї країни,він любить її,поважає її закони і бореться за її незалежність і волю,якщо того немає.

 

1.Яка ж багата рідна мова!

Увесь чарівний світ у ній!

Вона барвиста і чудова,

І нищити її не смій!

 

2.Вона про все тобі розкаже,

Чарівних слів тебе навчить,

Усе розкриє і покаже,

Як правильно у світі жить.

 

3.В ній стільки слів,що й не збагнути!

І приказок,і порівнянь.

А мову знаючи,здобути

Ти зможеш просто безліч знань.

 

4.То ж мову вчи і прислухайся

До того,як вона звучить.

І розмовляти так старайся,

Щоб всім її хотілось вчить.

 

5.Вона ж у нас така багата,

Така чарівна,як весна!

І нею можна все сказати,

І найрідніша нам вона.

 

6.Любіть свою мову й ніколи

Її не забудьте в житті.

А хто свою мову забуде,

Той серце забуде своє.

 

7.Вона,як зоря пурпурова,

Що сяє з небесних висот,

І там,де звучить рідна мова,

Живе український народ.

 

 (На сцену виходять команди )

1.Добрий день вам, люди добрі.

Зразу видно: ви хоробрі.

Раді вас ми тут вітати,

Щастя і добра бажати.

 

2.Для боротьби ми не збирали

Ані рушниць, ані гармат.

Тільки знань ось повний міх набрали,

Щоб відповідати тільки в лад.

 

3.І прийшли сюди сьогодні,

Щоб вести запеклий бій.

Тільки ні – не кулаками,

А у веселій, дружній грі.

 

4.Вже готові ми змагатись,

Жоден не посміє здатись.

А якщо програти доведеться,

Ніс не вішать – все минеться.

 

5.Ми раді вас вітати

Сьогодні, як колись.

Звичайно, як ви в залі,

А не пішли кудись.

 

6.І просимо негайно –

Залишить всі діла –

Команди "Берегиня"і «Калина»

У гості до вас прийшли.

 

7.Наш девіз: В рідній хаті – рідна мова!

8.Посилаєм палкий привіт всім присутнім (показує на глядачів).

9.Всім відсутнім (показує вгору).

10.Мову люблячим (показуює на журі).

11.В оцінці ні іржі, ні олжі

Не любить вкраїнська душа.

Ваш вирок – то совість в житті,

Помножена на діла.

 

12.Не плачте глядачі і не сумуйте.

Знання в нас є – активнішими будьте,

Завоювати бал нам вирішальний не забудьте!

13.Перемоги так прагнемо ми,

А вона знову тікає, як дим.

14.Сапою слова торуємо шлях.

Та відчай поразки не застигне в очах.

(Грамзапис пісні "Мово рідна" із репертуару народної артистки України Раїси Кириченко).

 

Ведучий. Надзвичайне повідомлення!

Після копіткої роботи і тривалих пошуків вчені-лінгвісти нарешті віднайшли на мовній карті Країну чудес. Як здорово! Адже там вірші миттєво запам’ятовуються, домашні завдання виконуються за щучим велінням, ручки пишуть безпомилково всі види творчих робіт, комп’ютери читають програмові твори з літератури, аналізують допущені помилки в контрольних диктантах. Швидше б потрапити туди! Але що це? Щойно була зелена вулиця в цю країну, і раптом непередбачене астрономами затемнення. Як же бути? Ось з’являються на карті якісь вулиці, будинки, країни, зупинки, навіть острови. Здається, зрозуміло – це вказівка на шлях до Країни чудес.

Друзі, швиденько за мною! (Намагаються бігти, раптово з’являється перепона, діти розгублені, чути невідомий голос, за мить перед усіма мудра добра Фея).

Фея. Не так швидко! Щоб потрапити в Країну чудес, необхідно вивчити вказані об'єкти на мовній карті обом командам-суперницям. Отож, поспішаймо до першого – вулиця "Емоційна".

1.Завдання команді "Берегиня".

Дібрати антоніми до поданих слів: згадай (забудь), заборони (дозволь), запаліть (загасіть), пригадайте (забудьте), сядьмо (встаньмо), пишайтесь (соромтесь), заперечуй (стверджуй), погодьтесь (відмовтесь), за-сни (прокинься), схваліть (засудіть), нагрій (охолоди), відступайте (наступайте), посилюй (послаблюй), підтвердьте (спростуйте), караймо (заохочуймо), наближайся (віддаляйся), розширюйте (звужуйте).

1.Завдання команді "Калина".

Дібрати синоніми до поданих слів: алфавіт (азбука), антракт (перерва), дисципліна (порядок), дефект (недолік), аргумент (доказ), голкіпер (воротар), анемія (недогрів’я), інтернаціональний (міжнародний), індустрія (промисловість), експеримент (дослід), сумний (невеселий), гарний (чарівний), бідний (убогий), прикрашати   (оздоблювати),   блакитний   (лазурний), кати (дивувати), поважний (статечний, величний), розійтися (розбрестися, розлізтися).

 

Фея. Поки журі вирішує, яка з команд має право першою ступити на вулицю “Будівельна”, завдання для шанувальників   рідного   слова   (до   глядачів-болільників). Отож, конкурс скоромовок (викликаються бажаючі від болільників обох команд, по одному учневі).

Напекли млинців, назвали кравців,

А кравець за млинець та й побіг у танець.

 

Ой був собі коточок,

Украв собі клубочок,

Та й сховався у куточок.

 

Ведучий. Ви щойно переконалися, що “скоромовка ламає, а вимови навчає”. Зараз журі надасть першою ступити на вулицю “Будівельна” команді... (оголошується рахунок, називається команда).

 

Фея. Завдання команді...

(Роздаються аркуші паперу з завданням).

1. Чи однакові префікси у словах надземний, надія, надіслати,     надірвати,     надзвуковий,     надувний? (Виділіть їх).

2. Відновіть у фразі порядок слів, побудуйте речення: моря, правда, дна, вирине (Правда зі дна моря вирине).

Завдання команді ...

1. Чи однакові суфікси у словах калачик, льотчик, об-магазинчик; бульбочка, фіалочка (Виділити їх).

2. Відновіть у фразі порядок слів, побудуйте речення: ранить, слово, шабля, душу, голову (Шабля ранить голову, а слово – душу).

Фея. Ми знову маємо можливість з вами (до глядачів) поспілкуватися. Конкурс “Чи знаєте ви частини мови?”

1. Які три назви  частин  мови  мають  спільний корінь? (Іменник, займенник, прийменник).

2. Які   сім   назв   частин   мови   мають   спільний суфікс? (Іменник, прикметник, числівник, займенник, числівник, прийменник, сполучник).

3. Пригадайте три назви частин мови із спільним префіксом (Прикметник, прислівник, прийменник).

4. Перерахуйте  назви  частин  мови  з  нульовим закінченням (Іменник, прикметник,  числівник, займенник, прислівник, прийменник, сполучник, вигук).

5. На майданчику в зоопарку гуляли 10 маленьких звірят. Чи не могли б ви їх назвати? Які суфікси мають їхні назви? (Левеня, тигреня, вовченя, лисеня, слоненя, мавпеня, верблюденя, лосеня, козеня, зубреня).

 

Ведучий. Здається, команди справилися із завданням, тому ми  з  вами  після  вдумливої  праці  над відповідями до питань конкурсу маємо змогу потрапити на двобій капітанів.

 

Фея. Вулиця “Гумористична”.

Завдання (письмові). Дати відповіді на питання в гумористичному плані.

1. Провідміняти іменник трактор (Орієнтовна   відповідь: трактор,   тракториця, трактореня).

2. Визначити рід іменника парта.

(Орієнтовна відповідь: Якщо Олегова – то чоловічого, якщо Тетянчина – жіночого, а якщо та, де сидять Наталка і Віталій – то середнього).

3. Як, на вашу думку, слово штани в однині чи множині? (Орієнтовна відповідь: Верхня частина в них однина, а нижня – множина).

4. Визначити число іменників окуляри, руки, ножиці, двері. Відповідь обґрунтувати (Орієнтовна відповідь: паровина, бо складаються із двох запчастин).

 

Ведучий. Поки капітани виконують завдання, журі оголошує результат. У країну Спостережливих потрапить першою команда ...

Фея. Країна Спостережливих.

Завдання команді ... та команді ... (однакові).

1. Із літер слова граматика утворити слова із новим лексичним значенням, літери не повторювати. Хто більше? (Слово написано на плакаті, який тримають болільники).

2. Яка роль означень у реченні? Підібрати означення до слів. (Називається слово, команди по черзі беруть участь у підбиранні до поданих іменників прикметників до тих пір, поки виникне заминка в якійсь із команд):  книга, табір, сани, радість, рукавичка, масло, дріжджі, фонетика, лексикологія, граматика, поліглот, сяйво, сінокіс і т. д.

 

Ведучий. Журі підраховує кількість балів, які набрали команди, а глядачі мають змогу поспілкуватися із Феєю.

 

Фея. Хто з вас знає приказки, прислів’я про книгу, слово, рідну мову? Назвати їх (журі робить помітки щодо активності болільників тієї чи іншої команди для оголошення вирішального балу команді від глядачів).

 

Ведучий. Надаю слово журі для оголошення команди-переможниці.

Фея. Отже, на станцію “Паперова” , ми знову маємо можливість виявити значення народної мудрості ще в одному із жанрів – загадках

Що за розділовий знак?

Як скласти слово із займенника і ноти?

То слово буде знаком розділовим.

Якщо ж від ноти половинку “відколоти”,

Тоді стріляти можна буде в слові.

(Ти + ре – тире, тир)

 

Хай заучить для порядку

Той, кому це невтямки:

Лапки — в птаха чи звірятка,

А в правописі... (лапки).

 

Я один в сім’ї такий,

Кажуть, надто вже м’який.

Хоч мовчун, та не дивак,

В слові я – не зайвий знак.

(М’який знак)

 

У нього завше

Уважні вуха:

В одне говорять,

А друге слуха.

(Телефон)

 

Без упину ходять пішки

Дві сестрички-тонконіжки,

Менша більшу доганя –

Так щоночі і щодня.

(Годинникові стрілки)

 

Сто дерев на повен зріст

Одяглось у жовтий лист.

Це туди, зачувши свист,

Утікав рудющий хвіст.

(Лис – ліс)

 

Фея. Поки команди працюють,ми уявно перенесемось у ще з дитинства вам відомий світ чарівної природи казки “Дванадцять місяців”. Ще з раннього віку вам відомий цей віршик Ф.Петрова, у якому пояснюється походження назв місяців в українській мові. Вони такі прозорі, зрозумілі.

Січень січе, лютий лютує,

Березень плаче, квітень квітує.

Травень під ноги стелить травицю,

Червень збирає, сіно в копиці...

Липень медовий бджілок чарує,

Серпень чудовий булки дарує.

Вересень трусить груші в садочку,

Жовтень гаптує клену сорочку.

Йде листопад, застеля килими.

Грудень надходить – початок зими.

Але ж чи все тут так просто? Спробуйте відгадати загадки і. Отож, слухайте уважно, мої загадки.

1. Сонце на літо повертає,

А зима – на мороз.

Останній місяць року

Народних свят чимало має,

Поле студить, землю грудить

Зимовий місяць...

(Грудень)

 

2. Замикає осені ворота

Вересню онук,

А жовтню син

І рідний брат зимі.

Якщо з дерев листя не обтрусить –

То зима довгою бути мусить.

(Листопад)

 

3. Снігом часто січе,

Мороз, мов вогнем пече,

З груднем прощається,

З лютим стрічається...

(Січень)

 

4. Часом снігом сіє,

Часом сонцем гріє.

Вночі тріщить.

А вдень плющить,

Березовим віником зиму вимітає,

А весну в гості запрошує...

(Березень)

 

5. Його прикмети – метелиці

Та глибокі замети.

Місяць морозів і вітрів,

Та надзвичайно кривих шляхів

– Чи добре взутий? – Питає добрих людей...

(Лютий)

 

6. Найдавніший у слов’ян

Як не з дощем, то зі снігом.

Пахне капустою,

Дивує позолотою,

Ходить по краю,

Та й виганяє птахів з раю...

(Жовтень)

 

7. Вінець весни,

Хоч теплий, але голодний.

Ліс прибирає – літо в гості

Радо накликає.

Його роса краща од вівса,

Кругом розкішні трави,

Прийшов на землю місяць...

(Травень)

 

8. Вельми цінний медонос,

Як і липові чаї.

Буйно квітне у той час,

Коли сім погод у нас.

Назву місяцю дає.

Відгадайте, хто він є?

Додайте -ень

І в гості завітає...

(Вересень)

 

9. Ні холодніший од березня,

Ні тепліший од травня,                                   '

Переплітає трохи зими,

А трохи літа,

Дивиться на світ веселими

Блакитними очима,

Славиться пташиними співами,

Дзвінкими й голосними,

Багатий на квіти

Весняний місяць...

(Квітень)

 

10. Виймає серпа із стріхи

І втоми не знає.

Як цього місяця дбаєш –

Так і зимою маєш.

Його дня зимовим тижнем не заміниш,

А прийшов Спас

Пішов місяць від нас.

До слова серп добавиш – пень,

І вийде місяць ...

(Серпень)

 

11. Цей місяць – рум’янець року,

Його тепло ліпше від кожуха,

У ньому весело жить:

Квіти цвітуть, солов’ї співають.

Але, хто в цей час байдикує,

Той узимку голодує.

Не любить пустих теревень

Невтомний місяць...

(Червень)

 

12. Сонце на зиму поверта,

А літо на спеку,

Казати здавна звик: “Я – грозовик!”

Славиться медовим цвітом

Вершина літа...

(Липень)

 

 (Грамзапис пісні “Рідна мова”. Слова Г. Віару. Музика П. Дворського).

Фея. На вулицю “Художня” запрошуються обидві команди.

Завдання: 1. Відтворити назву твору і прізвище автора за допомогою ілюстрацій, які підготували ваші товариші на конкурс “Оживлення тексту за допомогою пензля”.

(Показати кращі ілюстрації).

 

Ведучий. Термінова телеграма!

Допоможіть швидше захворіли речення Мовна лікарня.

Фея. Швидше на допомогу. Сигнал про допомогу вказує нам шлях. (Чути: sоs, sos, sos) Завдання невідкладне: відредагуйте речення.

(Подаються пакети із завданням кожній з команд).

1. Шофер попросив, щоб його заправили бензином.

2. У того, хто працює наполегливо,  життя буде змістовне і цікаве.

3. Він був впевнений у перемозі.

4. Скільки зараз годин, скажіть?

5. Ви сходите на слідуючій зупинці?

(Шофер попросив, щоб бак його автомобіля заправили бензином. У того, хто працює наполегливо, життя буде змістовним і цікавим. Він був впевнений у перемозі. Скажіть, будь ласка, котра година? Ви виходите на наступній зупинці?)

 

Вед.Поки команди працюють учні 4класу підготували «Мовну пєсу».

Отже,запрошуємо на сцену.

 

(Грамзапис: І. Малкович – “Мова наша солов’їна”)

 

Ведучий. Здається,  ви вчасно подали допомогу, всі задоволені, схвильовані вашою чуйністю (Журі оголошує результати цього конкурсу, підсумовує загальну кількість балів).

 

Фея. Наступна вулиця – “Поетична”. Як швидко плине час і як ще далеко до Країни чудес. Найкращі читці з команд позмагаються між собою у виразному читанні віршів напам'ять,в яких кожен рядок починається з однієї букви.

 

Ведучий. Прямуємо до зупинки “Мовне царство – мовне государство”.

Завдання командам (кожному члену команди дати по завданню).

І. Гра “Хто більше?”

1. За 3 хвилини записати якнайбільше:

а) пар іменників з чергуванням голосних е-і; о-і (вечора – вечір, шостак – шість, печі – піч, ночі – ніч, береза – беріз);

б) іменників з чергуванням приголосних г-з-ж, к-г-ц, х-ш-с (ріг – на розі – ріжок, козак – козачок – козацький, стріха – на стрісі – острішок).

IІ. Пригадати якомога більше прислів’їв, в яких є наказ, прохання, побажання.

Берись дружно – не буде сутужно.

За праве діло стій сміло.

За рідний край хоч помирай.

Чесне діло – роби сміло.

Добре роби – добре й буде.

Шануй учителя, як родителя.

Шануй батька й неньку – буде тобі скрізь гладенько.

Говори мало, слухай багато, а думай ще більше.

Людей пишай, а свій розум май.

Швець, знай своє шевство, а в кравецтво не мішайся.

Не спитавши броду, не лізь у воду.

Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.

ІІІ. До поданих слів доберіть із довідки фразеологізми-синоніми. Допишіть пропущені закінчення.

Діяти рішуче, енергійно – брати бика за роги.

Напасти на когось – накрити мокрим рядном.

Набиратися сил – ...

Перебільшувати – ...

Щось вимріяне, нереальне – ...

Вилікувати – ...

Тікати – ...

Недоцільно, даремно – ...

Підлабузнюватися – ...

Небажання щось робити – ...

Гірко плакати – ...

Бурхливо проявлятися – ...

Настирливо чогось вимагати – ...

Довідка: молочні ріки й кисільні берег..; з мух... слона робити; на ног... поставити; не варта шкурка вичинк..; вбиратися в колодочк..; брати ноги в рук..; бити ключ..; калач... не заманити; заходитися плач..; вуж... звиватися; пристати з нож... до горла; прийти з меч...

ІV. Іменники, що в дужках, поставити в потрібній формі.

Дощ холодний аж січе,

Та куди подітись?

Мокне зайчик під (кущ),

Не може зігрітись.

А з гілок вода тече,

Додому не близько.

Був би плащ, хоч би (плащ)

Укривавсь зайчисько.

V. Замість крапок дописати закінчення, відгадати загадку.

Ціле літо одягалась,

Зовсім спеки не боялась.

І під сонцем, під дощ...

Накривалася плащ...

Знизу плащ, а зверху ще

Обмоталася плащ...

І в голівку не пече,

І за шию не тече,

Хто ж захоче роздягнути,

Зробить це, але з плач... 

(Цибуля)

VІ. Назвати фразеологізми зі словом ніс (витерти носа, крутити носом, задерти носа, повісити носа, тримати ніс за вітром, не показувати носа, совати носа).

VІІ. Назвати фразеологізми зі словом язик (тримати язика за зубами, язик до Києва доведе, чесати язика, вигострити язика, язик як лопата, прикусити язика, проковтнути язика, молоти язиком, висолопивши язика).

 

Ведучий. Команди виконують завдання. А у нас “Весела перерва”. (Читаються усмішки, загадки, вислови з учнівських творів тощо).

Фея. Поки журі підводить підсумки конкурсу, підраховує загальний результат, команди покажуть нам, як вони справились із домашнім завданням. Отож, прямуємо на зупинку “Екзаменаційна”. Команда приготували гумористичні сценки  (Показують сценки).

 

Ведучий. Надаємо слово журі для оголошення результатів мовного свята-гри “Анумо, українці!”

(Фея запрошує всіх до Країни Чудес для проведення супергри).

Фея. Отож, супергра в Країні Чудес. Пропоную конкурс скоромовок.

1. Ти, малий, скажи малому, хай малий малому скаже, хай малий теля прив’яже.

2. Не клюй, курко, крупку, не кури, коте, люльку.

3. Хитру сороку впіймати морока, а на сто сорок – сорок морок.

4. Ніс Гриць пиріг через поріг, став на горіх – упав на пиріг.

 

Переможець  нагороджується, а Фея дарує  всім присутнім на святі ось такі зворушливі слова:

О слово рідне! Пращура, молитво,

Громи Перуна, Велеса поля,

Софія Київська – творіння Ярослава –

Слов’яномовна праведна земля.

В мені, в тобі Бояна віщим співом

Воно живе, здолавши тьму віків,

Воно Мстиславича Романа голос

І ратний клич Данилових полків.

О слово рідне! України слава!

Богдана мудрість і Тараса заповіт.

І гул століть і сьогодення гомін

В тобі злились, як духу моноліт.

О, слово рідне! Мудре і прадавнє,

Ти виросло з могутньої землі!

Тебе валуєви жорстоко розпинали,

А ти возносилось і не корилось – ні!

О, слово рідне! Подарунок мами!

І пісня ніжна і розрада нам!

Я всім на світі з вами поділюся,

Та слова рідного нікому не віддам!

 

Вед.1Ми-українці-велика родина,

Мова і пісня у нас соловїна.

Квітне в садочках червона калина,

Рідна земля для нас всіх Україна.

 

Вед.2.Розвивайся,звеселяйся,моя рідна мово!

У барвінки зодягайся,українське слова.

Колосися житом в полі,піснею в оселі,

Щоб на все життя з тобою ми запамятали,

Як з дитячої колиски мову покохали.

 

Вед.1.Вже кінчилось свято

І прощатись нам пора.

Ми бажаємо Вітчизні

 

Разом.Щастя,миру і добра!

doc
Додано
3 липня 2018
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку