Календарно-тематичне планування з української мови для 5 класу
за новою програмою
Кількість уроків – 122 |
І семестр |
ІІ семестр |
Розвиток мовлення – 31 |
Усний переказ |
Усний твір |
Контрольних робіт – 8 |
Діалог |
Читання вголос |
Контрольний переказ – 2 |
|
|
Контрольний диктант – 2 |
|
|
Українська мова. 5 кл. : підруч. для закл. заг. серед. освіти / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. — 2-ге вид., доопрац. — Київ : Генеза, 2018. — 208 с.
№ з/п |
Зміст уроку |
К-ть. год. |
Дата |
Примі-тка |
||||||
1 |
Вступ. Значення мови в житті суспільства. Українська мова — державна мова України. |
1 |
|
|
||||||
2 |
Розвиток мовлення. Загальне уявлення про спілкування та мовлення. Види мовленнєвої діяльності. |
1 |
|
|
||||||
3 |
Розвиток мовлення. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування. |
1 |
|
|
||||||
4 |
Розвиток мовлення. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул). |
1 |
|
|
||||||
Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово
|
||||||||||
5 |
Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок, план тексту. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення. |
1 |
|
|
||||||
6 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту. |
1 |
|
|
||||||
7 |
Розвиток мовлення. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план. Будова тексту; абзац. |
1 |
|
|
||||||
8 |
Розвиток мовлення. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища). Особливості будови опису предмета (тварини ). |
1 |
|
|
||||||
9 |
Розвиток мовлення. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. |
1 |
|
|
||||||
Лексикологія
|
||||||||||
10 |
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова |
1 |
|
|
||||||
11 |
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях |
1 |
|
|
||||||
12 |
Лексична помилка та умовне позначення її. Тлумачний словник. |
1 |
|
|
||||||
13 |
Групи слів за значенням: синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів. |
1 |
|
|
||||||
14 |
Групи слів за значенням: антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів. |
1 |
|
|
||||||
15 |
Групи слів за значенням: омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів. |
1 |
|
|
||||||
16 |
Розвиток мовлення. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього сти-лю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). |
1 |
|
|
||||||
17-18 |
Розвиток мовлення. Контрольна робота. Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
2 |
|
|
||||||
19 |
Розвиток мовлення. Аналіз переказу. |
1 |
|
|
||||||
20 |
Пароніми. Ознайомлення зі словниками паронімів. |
1 |
|
|
||||||
21 |
Контрольна робота. Повторення вивченого в початкових класах. Лексикологія. Тест. |
1 |
|
|
||||||
Будова слова. Орфографія
|
||||||||||
22 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова |
1 |
|
|
||||||
23 |
Спільнокореневі слова й форми слова. |
1 |
|
|
||||||
24 |
Незмінні й змінні слова. |
1 |
|
|
||||||
25 |
Розвиток мовлення. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й вираз-ності (у художньому стилі). |
1 |
|
|
||||||
26 |
Розвиток мовлення. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини). |
1 |
|
|
||||||
27 |
Правопис значущих частин слова. |
1 |
|
|
||||||
28 |
Правопис значущих частин слова. |
1 |
|
|
||||||
29 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
1 |
|
|
||||||
30 |
Контрольна робота. Будова слова. Орфографія. Тест. |
1 |
|
|
||||||
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
|
||||||||||
31 |
Звуки мови і мовлення. Голосні і приголосні звуки. |
1 |
|
|
||||||
32 |
Приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі; вимова звуків, що позначаються буквами г і ґ. |
1 |
|
|
||||||
33 |
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв. Звукове позначення букв я, ю, є, ї та щ. |
1 |
|
|
||||||
34 |
Фонетичний розбір слова. |
1 |
|
|
||||||
35 |
Склад. Наголос. Словник наголосів. |
1 |
|
|
||||||
36 |
Орфограма. Орфографічний словник. Орфографічна помилка, її умовне позначення. |
1 |
|
|
||||||
37 |
Основні правила переносу. |
1 |
|
|
||||||
38 |
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів, перед складом з наголошеним [у] в коренях слів. |
1 |
|
|
||||||
39 |
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Орфоепічний словник. Орфоепічна помилка. |
1 |
|
|
||||||
40 |
Повторення вивченого про голосні звуки. |
1 |
|
|
||||||
41 |
Контрольна робота. Звуки мови. Голосні і приголосні звуки. Вимова та написання голосних звуків. Основні правила переносу. Тест. |
1 |
|
|
||||||
42 |
Розвиток мовлення. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму. |
1 |
|
|
||||||
43 |
Розвиток мовлення. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
1 |
|
|
||||||
44 |
Розвиток мовлення. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом «Чому потрібно захищати слабших». |
1 |
|
|
||||||
45 |
Розвиток мовлення. Аналіз письмового твору. |
1 |
|
|
||||||
Вимова приголосних звуків
|
||||||||||
46 |
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. |
1 |
|
|
||||||
47 |
Спрощення в групах приголосних. |
1 |
|
|
||||||
48 |
Спрощення в групах приголосних. |
1 |
|
|
||||||
49 |
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків. Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]; [о], [е] з [і]; [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів |
1 |
|
|
||||||
50 |
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]. |
1 |
|
|
||||||
51 |
Основні випадки чергування у-в, і-й, з-зі-із. |
1 |
|
|
||||||
52 |
Вимова і правопис префіксів з- (зі-), с-, роз- (розі-), без-. |
1 |
|
|
||||||
53 |
Розвиток мовлення. Усне розмірковування про красу й милозвучність української мови. |
1 |
|
|
||||||
54 |
Розвиток мовлення. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови. |
1 |
|
|
||||||
55 |
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Правила вживання м’якого знака. |
1 |
|
|
||||||
56 |
Контрольна семестровий диктант. |
1 |
|
|
||||||
57 |
Аналіз семестрового диктанту. |
1 |
|
|
||||||
58 |
Правила вживання апострофа. |
1 |
|
|
||||||
59 |
Правильна вимова та написання слів з апострофом. |
1 |
|
|
||||||
60 |
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних звуків. |
1 |
|
|
||||||
61 |
Повторення вивченого про приголосні звуки. |
1 |
|
|
||||||
62 |
Контрольна робота. Приголосні звуки, їх вимова і написання. Тест. |
1 |
|
|
||||||
63 |
Розвиток мовлення. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування. |
1 |
|
|
||||||
Відомості з синтаксису й пунктуації Словосполучення. Речення
|
||||||||||
64 |
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. |
1 |
|
|
||||||
65 |
Головне й залежне слово в словосполученні. |
1 |
|
|
||||||
66 |
Речення, його граматична основа. |
1 |
|
|
||||||
67 |
Речення з одним головним членом. |
1 |
|
|
||||||
68 |
Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні. |
1 |
|
|
||||||
69 |
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення. |
1 |
|
|
||||||
70 |
Розвиток мовлення. Усний твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі. |
1 |
|
|
||||||
71 |
Розвиток мовлення. Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі «Чому необхідно знати історію свого народу». |
1 |
|
|
||||||
72 |
Розвиток мовлення. Аналіз письмового твору. |
1 |
|
|
||||||
73/74 |
Другорядні члени речення. Додаток. |
2 |
|
|
||||||
75/76 |
Означення та способи його вираження. |
2 |
|
|
||||||
77/78 |
Обставина та способи його вираження. |
2 |
|
|
||||||
79 |
Повторення вивченого про словосполучення, речення та члени речення. |
1 |
|
|
||||||
80 |
Контрольна робота. Словосполучення, речення. Головні і другорядні члени речення. Тест. |
1 |
|
|
||||||
Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складні речення
|
||||||||||
81 |
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). |
1 |
|
|
||||||
82 |
Кома між однорідними членами. |
1 |
|
|
||||||
83 |
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. |
1 |
|
|
||||||
8485 |
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
2 |
|
|
||||||
86 |
Розвиток мовлення. Докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
1 |
|
|
||||||
8788 |
Розвиток мовлення. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
2 |
|
|
||||||
89 |
Звертання. Непоширені й поширені звертання. |
1 |
|
|
||||||
90 |
Розділові знаки при звертанні. |
1 |
|
|
||||||
91 |
Розділові знаки при звертанні. |
1 |
|
|
||||||
92 |
Розвиток мовлення. Аналіз письмового переказу. |
1 |
|
|
||||||
93 |
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів. |
1 |
|
|
||||||
94 |
Виділення вставних слів на письмі комами. |
1 |
|
|
||||||
95 |
Виділення вставних слів на письмі комами. |
1 |
|
|
||||||
96 |
Розвиток мовлення. Складання інформації до шкільного вебсайту про цікавий випадок з життя класу (з використанням вставних слів і словосполучень). |
1 |
|
|
||||||
97 |
Розвиток мовлення. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів. |
1 |
|
|
||||||
98 |
Розвиток мовлення. Ділові папери. Оформлення конверта. |
1 |
|
|
||||||
99 |
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
1 |
|
|
||||||
100 101 |
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
2 |
|
|
||||||
102 |
Повторення вивченого про речення з однорідними членами, звертання, вставні слова та сполучення слів, складні речення. |
1 |
|
|
||||||
103 |
Контрольна робота. Речення з однорідними членами, звертаннями, вставними словами. Складне речення. Тест. |
1 |
|
|
||||||
Пряма мова. Діалог
|
||||||||||
104 |
Пряма мова. |
1 |
|
|
||||||
105 |
Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. |
1 |
|
|
||||||
106 |
Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. диктант. |
1 |
|
|
||||||
107 |
Розвиток мовлення. Складання розповіді «Мудрі батькові поради» («Улюблені пісні моєї мами», «Чого навчив мене мій тренер») із використанням речень, що містять пряму мову. |
1 |
|
|
||||||
108 |
Діалог. |
1 |
|
|
||||||
109 |
Тире при діалозі. |
1 |
|
|
||||||
110 |
Розвиток мовлення. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування. |
1 |
|
|
||||||
111 |
Повторення вивченого з теми «Пряма мова. Діалог». |
1 |
|
|
||||||
112 |
Контрольна робота. Пряма мова. Діалог. Тест. |
1 |
|
|
||||||
Повторення й узагальнення в кінці року
|
||||||||||
113 |
Лексикологія. |
1 |
|
|
||||||
114 |
Будова слова й орфографія. |
1 |
|
|
||||||
115 |
Фонетика й графіка. |
1 |
|
|
||||||
116 |
Контрольний семестровий диктант |
1 |
|
|
||||||
117 |
Аналіз диктанту. |
1 |
|
|
||||||
118 |
Орфоепія й орфографія. |
1 |
|
|
||||||
119 |
Синтаксис і пунктуація. |
1 |
|
|
||||||
120 |
Контрольна робота. Повторення й узагальнення в кінці року. Тест. |
1 |
|
|
||||||
121 |
Підсумково-узагальнюючий урок. |
1 |
|
|
||||||
122 |
Підсумково-узагальнюючий урок. |
1 |
|
|
||||||