7-Б клас
Українська мова
(3 год. на тиждень)
№ |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
ТЕМА 1. Вступ |
||
1 |
Вступ. Літературна норма української мови. |
|
2 |
РМ №1. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв'язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично). Читання мовчки текстів різних стилів. |
|
3 |
РМ №2. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. |
|
4 |
РМ №3. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом). |
|
ТЕМА 2. Повторення та узагальнення вивченого |
||
5 |
РМ №4. Докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі. |
|
6 |
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. |
|
7 |
Вивчені частини мови, їх правопис. |
|
8 |
РМ №5. Аналіз письмового переказу. |
|
9 |
РМ №6. Написання есе (орієнтовні теми: «Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров'я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами. |
|
ТЕМА 3. МОРФОЛОГІЯ ТА ОРФОГРАФІЯ |
||
Дієслово |
||
10 |
Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
11 |
Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на -но, -то (загальне ознайомлення). |
|
12 |
Неозначена форма (інфінітив) та особові форми дієслова. |
|
13 |
Доконаний і недоконаний види дієслова. |
|
14 |
Тренувальні вправи. Контрольне читання мовчки. |
|
15 |
Контрольна робота №1 (тестові завдання). Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Дієслово (значення, форми дієслова). |
|
16 |
Аналіз контрольної роботи. Часи дієслів. Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі. |
|
17 |
Теперішній час. Майбутній час. Правопис -ться, -шся в кінці дієслів (повторення). |
|
18 |
Дієслова І і II дієвідмін. Дієвідмінювання дієслів. Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і II дієвідмін (повторення). |
|
19 |
РМ №7. Стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій. |
|
20 |
Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій. |
|
21 |
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). |
|
22 |
Творення дієслів умовного та наказового способів. Знак м'якшення у дієсловах наказового способу. |
|
23 |
РМ №3. Аналіз письмового переказу. |
|
24 |
Безособові дієслова. |
|
25 |
Способи творення дієслів. НЕ з дієсловами (повторення). |
|
26 |
Контрольна робота №2 (тестові завдання). Дієслово. |
|
27 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення теми. |
|
Дієприкметник як особлива форма дієслова |
||
28 |
РМ №9. Особливості будови опису зовнішності людини. |
|
29 |
РМ №10. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом). Підготовка до усного контрольного переказу. |
|
30 |
Дієприкметник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
31 |
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами. |
|
32 |
РМ №11. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т.Шевченка, М.Пимоненка, О.Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням діє прикметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом). |
|
33 |
Активні та пасивні дієприкметники. Творення активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу. Обмеження уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни. |
|
34 |
Відмінювання дієприкметників, правопис відмінкових закінчень. |
|
35 |
РМ №12. Аналіз письмового твору. |
|
36 |
РМ №13. Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов'язаної з характеристикою людей, із використанням дієприкметників. Підготовка до контрольної здачі діалогів. |
|
37 |
Написання -н- у дієприкметниках та -нн- у прикметниках дієприкметникового походження. |
|
38 |
Не з дієприкметниками. |
|
39 |
Безособові дієслівні форми на -но, -то. Уживання їх у мовленні. |
|
40 |
Тренувальні вправи. Підготовка до контрольної роботи. |
|
41 |
Контрольний диктант. |
|
42 |
Контрольна робота № 3 (тестові завдання). Дієприкметник. |
|
43 |
РМ №14. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то. |
|
44 |
Аналіз контрольних робіт. |
|
45 |
Узагальнення теми. |
|
ІІ СЕМЕСТР |
||
Дієприслівник |
||
46 |
Дієприслівник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
47 |
Дієприслівниковий зворот. Коми при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівнику. |
|
48 |
Тренувальні вправи. |
|
49 |
РМ №15. Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень із використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом). Підготовка до усного контрольного твору. |
|
50 |
Вид і час дієприслівників. |
|
51 |
Тренувальні вправи. |
|
52 |
Дієприслівники недоконаного і доконаного видів, творення їх. НЕ з дієприслівниками. |
|
53 |
РМ №16. Письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі (орієнтовні теми: «Душу я у вишивку вкладаю», «Як я створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі», «Збирання моделей човнів — улюблене заняття чоловіків нашої родини», «Як наш клас готує контент для заповнення блога»). |
|
54 |
Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі. |
|
55 |
Повторення вивченого про дієприслівник, підготовка до контрольної роботи. |
|
56 |
Контрольне аудіювання. |
|
57 |
Контрольна робота № 4 (тестові завдання). Дієприслівник. |
|
58 |
РМ №17. Аналіз письмового твору. |
|
Прислівник |
||
59 |
Прислівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
60 |
Розряди прислівників (практично). |
|
61 |
РМ №18. Складання анотації на книжку з використанням прислівників. |
|
62 |
Ступені порівняння прислівників. |
|
63 |
Творення і правопис прислівників. Букви -н- та -нн- у прислівниках. |
|
64 |
Тренувальні вправи |
|
65 |
РМ №19. Портретний нарис у публіцистичному стилі. |
|
66 |
РМ № 20. Портретний нарис у публіцистичному стилі. |
|
67 |
Не і ні в прислівниках. |
|
68 |
И та і в кінці прислівників. |
|
69 |
Правопис прислівників на -о, -е, утворених від прикметників та дієприкметників. |
|
70 |
Тренувальні вправи |
|
71 |
Написання прислівникових словосполучень. |
|
72 |
Написання прислівників окремо, разом і через дефіс. |
|
73 |
Написання прислівникових словосполучень типу: раз у раз, з дня на день. |
|
74 |
Тренувальні вправи. |
|
75 |
Контрольна робота № 5 (тестові завдання). Прислівник. |
|
Прийменник |
||
76 |
Прийменник як службова частина мови і засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні. |
|
77 |
Синонімічні й антонімічні прийменники. |
|
78 |
Тренувальні вправи |
|
79 |
Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення. |
|
80 |
Непохідні й похідні прийменники. |
|
81 |
Зв'язок прийменника з непрямими відмінками іменника. |
|
82 |
Особливості вживання деяких прийменників з іменниками, числівниками, займенниками. |
|
83 |
Навчальний диктант із завданням. |
|
84 |
Прийменники як засіб милозвучності мови (з - зі - із, під - піді - підо). |
|
85 |
Види прийменників за будовою. Написання похідних прийменників разом, окремо, через дефіс. |
|
Сполучник |
||
86 |
Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням. |
|
87 |
Використання їх у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності. |
|
88 |
Синонімічні й антонімічні сполучники. |
|
89 |
Контрольний письмовий стислий переказ розповідного тексту. |
|
90 |
Правопис сполучників. Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників і однозвучних слів. |
|
92 |
РМ №21. Складання пам'ятки «Як відрізнити сполучники й однозвучні з ними інші частини мови з прийменниками і частками (проте - про те, зате - за те, якби - як би та ін.)». |
|
Частка |
||
93 |
Частка як службова частина мови. |
|
94 |
Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично). |
|
95 |
Написання часток -бо, -но, -то, -от, - таки. |
|
96 |
Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення). |
|
97 |
РМ № 22. Складання проекту логотипа рідного міста (села, школи, класу) з використанням у його описі різних частин мови з часткою не і префіксом не. |
|
Вигук |
||
98 |
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням. |
|
99 |
Дефіс у вигуках. |
|
100 |
Кома і знак оклику при вигуках. |
|
101 |
Контрольний диктант |
|
102 |
Контрольна робота №6 (тестові завдання). Прийменник. Сполучник. Частка. Вигук. |
|
103 |
Узагальнення й систематизація |
|
ТЕМА 4. Узагальнення й систематизація вивченого |
||
104 |
Аналіз контрольних робіт. Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх у мовленні. |
|
105 |
Узагальнення вивченого протягом року. |
|