Календарно-тематичне планування з української мови для 7 класу 2018-2019 н.р.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української мови для 7 класу 2018-2019 н.р. (105 годин на рік; 3 години на тиждень)
Перегляд файлу

 

 

7-Б клас

Українська мова

(3 год. на тиждень)

 

 

Зміст програмового матеріалу

Дата

ТЕМА 1. Вступ

1

Вступ. Літературна норма української мови.

 

2

РМ №1. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв'язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично). Читання мовчки текстів різних стилів.

 

3

РМ №2. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль.

 

4

РМ №3. Докладний усний переказ тексту публіцистичного сти­лю з елементами роздуму (за простим планом).

 

ТЕМА 2. Повторення та узагальнення вивченого

5

РМ №4. Докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусій­ного характеру в публіцистичному стилі.

 

6

Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях.

 

7

Вивчені частини мови, їх правопис.

 

8

РМ №5. Аналіз письмового переказу.

 

9

РМ №6. Написання есе (орієнтовні теми: «Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров'я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами.

 

ТЕМА 3. МОРФОЛОГІЯ ТА ОРФОГРАФІЯ

Дієслово

10

Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

11

Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на -но, -то (загальне ознайомлення).

 

12

Неозначена форма (інфінітив) та особові форми дієслова.

 

13

Доконаний і недоконаний види дієслова.

 

14

Тренувальні вправи. Контрольне читання мовчки.

 

15

Контрольна робота №1 (тестові завдання). Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Дієслово (значення, форми дієслова).

 

16

Аналіз контрольної роботи. Часи дієслів. Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі.

 

17

Теперішній час. Майбутній час. Правопис -ться, -шся в кінці дієслів (повторення).

 

18

Дієслова І і II дієвідмін. Дієвідмінювання дієслів. Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і II дієвідмін (повторення).

 

19

РМ №7. Стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій.

 

20

Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій.

 

21

Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий).

 

22

Творення дієслів умовного та наказового способів. Знак м'якшення у дієсловах наказового способу.

 

23

РМ №3. Аналіз письмового переказу.

 

24

Безособові дієслова.

 

25

Способи творення дієслів. НЕ з дієсловами (повторення).

 

26

Контрольна робота №2 (тестові завдання). Дієслово.

 

27

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення теми.

 

Дієприкметник як особлива форма дієслова

28

РМ №9. Особливості будови опису зовнішності людини.

 

29

РМ №10. Докладний усний переказ розповідного тексту худож­нього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом). Підготовка до усного контрольного переказу.

 

30

Дієприкметник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

31

Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами.

 

32

РМ №11. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т.Шевченка, М.Пимоненка, О.Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням діє прикметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом).

 

33

Активні та пасивні дієприкметники. Творення активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу. Обмеження уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни.

 

34

Відмінювання дієприкметників, правопис відмінкових закінчень.

 

35

РМ №12. Аналіз письмового твору.

 

36

РМ №13. Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов'язаної з характеристикою людей, із використанням дієприкметників. Підготовка до контрольної здачі діалогів.

 

37

Написання -н- у дієприкметниках та -нн- у прикметниках дієприкметникового походження.

 

38

Не з дієприкметниками.

 

39

Безособові дієслівні форми на -но, -то. Уживання їх у мовленні.

 

40

Тренувальні вправи. Підготовка до контрольної роботи.

 

41

Контрольний диктант.

 

42

Контрольна робота № 3 (тестові завдання). Дієприкметник.

 

43

РМ №14. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то.

 

44

Аналіз контрольних робіт.

 

45

Узагальнення теми.

 

ІІ СЕМЕСТР

Дієприслівник

46

Дієприслівник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

47

Дієприслівниковий зворот. Коми при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівнику.

 

48

Тренувальні вправи.

 

49

РМ №15. Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень із використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом). Підготовка до усного контрольного твору.

 

50

Вид і час дієприслівників.

 

51

Тренувальні вправи.

 

52

Дієприслівники недоконаного і доконаного видів, творення їх. НЕ з дієприслівниками.

 

53

РМ №16. Письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі (орієнтовні теми: «Душу я у вишивку вкладаю», «Як я створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі», «Збирання моделей човнів — улюблене заняття чоловіків нашої родини», «Як наш клас готує контент для заповнення блога»).

 

54

Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі.

 

55

Повторення вивченого про дієприслівник, підготовка до контрольної роботи.

 

56

Контрольне аудіювання.

 

57

Контрольна робота № 4 (тестові завдання). Дієприслівник.

 

58

РМ №17. Аналіз письмового твору.

 

Прислівник

59

Прислівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

60

Розряди прислівників (практично).

 

61

РМ №18. Складання анотації на книжку з використанням при­слівників.

 

62

Ступені порівняння прислівників.

 

63

Творення і правопис прислівників. Букви -н- та -нн- у прислівниках.

 

64

Тренувальні вправи

 

65

РМ №19. Портретний нарис у публіцистичному стилі.

 

66

РМ № 20. Портретний нарис у публіцистичному стилі.

 

67

Не і ні в прислівниках.

 

68

И та і в кінці прислівників.

 

69

Правопис прислівників на -о, -е, утворених від прикметників та дієприкметників.

 

70

Тренувальні вправи

 

71

Написання прислівникових словосполучень.

 

72

Написання прислівників окремо, разом і через дефіс.

 

73

Написання прислівникових словосполучень типу: раз у раз, з дня на день.

 

74

Тренувальні вправи.

 

75

Контрольна робота № 5 (тестові завдання). Прислівник.

 

Прийменник

76

Прийменник як службова частина мови і засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні.

 

77

Синонімічні й антонімічні прийменники.

 

78

Тренувальні вправи

 

79

Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення.

 

80

Непохідні й похідні прийменники.

 

81

Зв'язок прийменника з непрямими відмінками іменника.

 

82

Особливості вживання деяких прийменників з іменниками, числівниками, займенниками.

 

83

Навчальний диктант із завданням.

 

84

Прийменники як засіб милозвучності мови (з - зі - із, під - піді - підо).

 

85

Види прийменників за будовою. Написання похідних прийменників разом, окремо, через дефіс.

 

Сполучник

86

Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням.

 

87

Використання їх у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності.

 

88

Синонімічні й антонімічні сполучники.

 

89

Контрольний письмовий стислий переказ розповідного тексту.

 

90

Правопис сполучників. Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників і однозвучних слів.

 

92

РМ №21. Складання пам'ятки «Як відрізнити сполучники й однозвучні з ними інші частини мови з прийменниками і частками (проте - про те, зате - за те, якби - як би та ін.)».

 

Частка

93

Частка як службова частина мови.

 

94

Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично).

 

95

Написання часток -бо, -но, -то, -от, - таки.

 

96

Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення).

 

97

РМ № 22. Складання проекту логотипа рідного міста (села, школи, класу) з використанням у його описі різних частин мови з часткою не і префіксом не.

 

Вигук

98

Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням.

 

99

Дефіс у вигуках.

 

100

Кома і знак оклику при вигуках.

 

101

Контрольний диктант

 

102

Контрольна робота №6 (тестові завдання). Прийменник. Спо­лучник. Частка. Вигук.

 

103

Узагальнення й систематизація

 

ТЕМА 4. Узагальнення й систематизація вивченого

104

Аналіз контрольних робіт. Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх у мовленні.

 

105

Узагальнення вивченого протягом року.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пелешок Галина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 березня 2020
Переглядів
6100
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку