Календарно-тематичне планування з української мови у 7 класі

Про матеріал
КТП складено відповідно до Модельної навчальної «Українська мова 7-9 класи» для ЗЗСО (автори : Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ МОН України від 24.07.2023 No 883)
Перегляд файлу

           

                                                                                                                                                                         


 


 

                 Календарно-тематичне планування з української мови в 7 класі     на 2024/2025 н. р      

(105 год, 3 год на тиждень)

 

Програма.  « Українська мова 7-9 класи» для  ЗЗСО (автори : Заболотний О.В.,           Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В.,  Попова Т.Д.) « Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

 ( наказ МОН України  від 24.07.2023 No 883)

 

 

Підручник. Заболотний О.В., Заболотний В. В. Українська мова: підручник для 7-го класу закл. загальн. середн. освіти. – К.: «Генеза», 2024:

 

 

Критерії оцінювання

 

 

 

 

 

Види й кількість робіт з української мови

Види робіт

Рік

І семестр

ІІ семестр

Мовна  й мовленнєва лінія (РМ)

105/25

11

14

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей

8

3

5

Сприймання усної інформації на слух / АУДІЮВАННЯ

Аудіювання

2

1

1

Усна взаємодія і висловлення/ГОВОРІННЯ

Діалог

1

1

-

Усний переказ

1

1

-

Письмова взаємодія і висловлення/ПИСЬМО

Переказ

2

1

1

Диктант

2

1

1

Сприймання письмових текстів/ЧИТАННЯ

Читання вголос

1

1

-

Читання мовчки

1

-

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема

Кількість годин

Кількість контрольних робіт

1.

ТЕМА 1. ВСТУП

3

0

2.

 ТЕМА 2. ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

14

2

3

ТЕМА 3.  МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Дієслово

17

1

4

 ТЕМА 4. МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Дієприкметник. Дієслівні форми на -но, -то

 

14

2

ІІ семестр

5

ТЕМА 5. МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ  Дієприслівник

 

11

2

6

ТЕМА 6. МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Прислівник

 

15

1

7

ТЕМА№7. МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

 Службові частини мови. Вигук

 

21

2

8

ТЕМА 8.  УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО про частини мови, правопис їх і використання в мовленні

 

10

2

 

всього

105

12

 

 

 

 

 

 

 

 

Пам'ятка щодо оцінювання

Під час оцінювання загальних результатів ураховуємо  оцінки за такі види робіт

 

І семестр

ІІ семестр

  1. Аудіювання

   2. Говоріння (діалог)

   3. Читання (читання вголос)

   4. Письмо (переказ+диктант)

(одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи)

1.Аудіювання

2. Говоріння (усний переказ)

3. Читання (читання мовчки)

4. Письмо (переказ+диктант)

(одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи)

Оцінки за переказ і диктант не враховуємо в тематичні.

Діалог, читання вголос та усний переказ перевіряємо індивідуально протягом семестру; для них НЕ ВИДІЛЯЄМО окремих уроків.

 

 

Оцінка за письмовий твір/переказ з української мови є середнім арифметичним за зміст і грамотність, яку виставляємо у колонці з датою написання роботи (надпис у колонці «Твір», «Переказ» не робиться).

 

Тематичну оцінку виставляємо на підставі поточних оцінок .

Семестрове оцінювання у 7 класі  здійснюється на основі результатів тематичного оцінювання та результатів контролю груп загальних результатів навчання (аудіювання, говоріння, читання, письмо), відображених у Свідоцтві досягнень.

 

Річне оцінювання у 7 класі  здійснюється на основі загальних оцінок результатів навчання за І та ІІ семестри.

 

У Свідоцтві досягнень у графі «Рік» ставиться одна оцінка – загальна оцінка результатів навчання за рік. 

Оцінки за групи результатів навчання у графі «Рік» не виставляються, оскільки вони мають бути враховані в оцінках за семестри.

 

Якщо рівень результатів навчання учня/учениці визначити неможливо (через тривалу відсутність) у класному журналі та свідоцтві досягнень робиться запис «(н/а)» (не атестований(а).

 

 

 

 

 

Види, форми та способи оцінювання результатів навчання

 

 Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне).

 

Поточне та підсумкове оцінювання здійснюють із застосуванням таких основних форм і способів:

усної (зокрема шляхом індивідуального, групового та фронтального опитування);

 

 письмової (зокрема шляхом виконання самостійних і контрольних робіт, тестування, організації роботи з текстами тощо);

 

цифрової (зокрема шляхом тестування в електронному форматі);

 

практичної (зокрема шляхом організації виконання різних видів досліджень, навчальних проєктів тощо).

 

 У рамках академічної свободи вчитель  здійснює вибір форм, змісту та способу оцінювання залежно від дидактичної мети

 

 

 

 

 

Документи, що встановлюють норми та правила для роботи вчителя української мови та літератури

 Протягом 2024-2025 навчального року:

  1. Державний стандарт базової середньої освіти  https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/76886/
  2. Закони України № 2145-VIII від 05.09.2017 «Про освіту»; и №463-IX від 16.01.2020 «Про повну загальну середню освіту».
  3. Новий український правопис  https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Pravopys.2019/ukr.pravopys-2019.pdf
  4. Концепція «Нова українська школа».
  5. Листи МОН України та методичні рекомендації на 2023-2024 н.р.

Лист МОН № 1/12186-23 від 16 серпня 2023р. Про організацію 2023/2024 навчального року в закладах загальної середньої освіти

№ 1/11479-23 від 03.08.2023 “Про методичні рекомендації “Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації” (розроблені ДУ “Український інститут розвитку освіти”)

6.Типова освітня програма для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти https://imzo.gov.ua/2021/02/22/nakaz-mon-vid-19-02-2021-235-pro-zatverdzhennia-typovoi-osvitn-oi-prohramy-dlia-5-9-klasiv-zakladiv-zahal-noi-seredn-oi-osvity/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ п/п

Дата

Зміст  навчальної діяльності

 

Очікувані результати

(мета)

Компетентності/наскрізні лінії

ППрим.

І СЕМЕСТР

 

 

ТЕМА 1.  ВСТУП

 

1.

 

   Мова – нетлінний скарб кожного народу.  Українська мова як засіб єднання, згуртування українського народу. Державна мова – один із найважливіших  чинників існування держави.

 

Учень/учениця   логічно й послідовно презентує в доцільній жанровій формі власні погляди, ідеї, переконання, підкріплюючи їх аргументами та наводячи доречні приклади із власного або суспільно-історичного досвіду;

 

виявляє і передбачає емоційні реакції в різних ситуаціях спілкування [9 МОВ 1.8.1-1];

 

позитивно впливає на емоційний стан учасників групової комунікації, цінуючи власну культурну традицію та виявляючи повагу до інших [9 МОВ 1.8.3-1];

 

коментує та обґрунтовує актуальність порушених в одному чи кількох текстах проблем з урахуванням власного досвіду та культурно-історичного контексту [9 МОВ 2.2.1-1];

 

на основі прочитаного створює власний або колективний медійний продукт [9 МОВ 2.7.2-1];

 

обстоює власну позицію щодо порушеної проблеми, аналізуючи та узагальнюючи різні погляди та ідеї

[9 МОВ 3.1.2-3]

Вільне володіння державною мовою

НЛ-1,2

 

2.

 

РМ №1.  Мовленнєвий етикет. Стійкі вислови в системі мовленнєвого етикету українців (зі значенням вітання, прощання, вибачення, вдячності, прохання, згоди, незгоди, співчуття тощо).

Вільне володіння державною мовою

НЛ-2

 

3.

 

РМ №2.   Типи мовлення Читання, аудіювання текстів, що належать до різних типів мовлення. Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. Розповідь за запропонованою  опорною схемою, таблицею, малюнком.

 

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

 

 ТЕМА 2. ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО 

 

4.

 

Словотвір Похідні й непохідні слова. Основні способи словотворення.

 

Учень/учениця   відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення, акцентуючи увагу на важливих деталях [9 МОВ 1.1.2-1];

 

обговорює актуальність почутого тексту, зв’язок тексту із ситуацією спілкування [9 МОВ 1.1.2-2]; переказує почуте повідомлення докладно, акцентуючи увагу на змісті в цілому, на окремих важливих деталях або фрагментах почутого повідомлення відповідно до мети йситуації спілкування [9 МОВ 1.2.1-1];

 розрізняє окремі елементи маніпуляції [9 МОВ 1.4.4-2]

визначає достовірність, новизну, несуперечливість

інформації, відповідність своїм переконанням, поглядам [9 МОВ 1.5.1-2];

комунікує, визнаючи право на існування іншої думки, з дотриманням принципів етики спілкування, норм літературної вимови [9 МОВ 1.6.1-2];

визначає специфіку складників структури текстів (зокрема медіатекстів)[9 МОВ 2.1.2-2];

 характеризує взаємозв’язок між темою, мікротемами та основною думкою тексту[9 МОВ 2.2.3-1];

характеризує особливості структури тексту, визначаючи функції та роль мовних засобів у ньому [9 МОВ 2.4.3-1]; використовує для виконання завдань текстові/медіатекстові джерела, інформацію з яких вважає достовірною та надійною, аргументує вибір таких джерел [9 МОВ 2.5.1-1]

ідентифікує різні види помилок на рівні змісту, структури та мовного оформлення, виправляє та обґрунтовує зроблені

виправлення з урахуванням засвоєних мовних норм

[9 МОВ 3.3.1-1]

аналізує і вдосконалює зміст написаного відповідно до теми та мети висловлювання [9 МОВ 3.3.2-1]

 

визначає переваги і недоліки власних написаних текстів і планує власний навчальний розвиток з урахуванням аналізу допущених помилок [9 МОВ 3.3.3-1]

визначає та характеризує системні міжрівневі взаємозв’язки між мовними одиницями різних рівнів, типові закономірності їх функціонування на основі узагальнення власних спостережень за мовою і мовленням [9 МОВ 4.1.1-1]

використовує знання про системність мовних явищ для вдосконалення власного мовлення [9 МОВ 4.1.1-2]

Вільне володіння державною мовою

НЛ-1,3

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лексикологія.  Фразеологія  Лексичне значення слова. Групи слів за значенням,  походженням, вживанням.  Фразеологізми.    

Екологічна компетентність

НЛ-1,2

 

6.

 

Правильне вживання слів і фразеологізмів. Пароніми.

 Редагування текстів. Виправлення в реченнях лексичних помилок.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

7.

 

Морфологія  Рід та число іменників. Відмінювання іменників. Особливості окремих відмінкових форм іменників. Групи прикметників за значенням. Ступені порівняння прикметників.  

 

Спілкування державною мовою

НЛ-1,3

 

8.

 

РМ №3. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Поняття про медіатекст. Новини.  Особливості медійної інформації. Засоби масової інформації (ЗМІ). Поняття про джерело інформації. Надійність джерел інформації. Неправдива (фейкова) інформація.   Усний переказ новинного повідомлення українських ЗМІ (із зазначенням джерела цього повідомлення). Джерело повідомлення — українські ЗМІ(телебачення, радіо, газети, вебсайти). 

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-2

 

9.

 

РМ №4. Усне повідомлення про один з українських ЗМІ, особливості цього медіа,  тематику повідомлень.

 

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

10.

 

Відмінювання числівників. Поєднання числівників з іменниками.  Уживання числівників на позначення часу.

Розряди займенників.

 

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-1,4

 

11.

 

РМ №5.  Докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за колективно складеним складним планом).

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

12.

 

 Аналіз переказу. ОРФОГРАФІЧНИЙ ПРАКТИКУМ. Букви Е, И на позначення ненаголошених голосних у корені слова. Букви И, І в словах іншомовного походження. Правопис префіксів.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

13.

 

ОРФОГРАФІЧНИЙ ПРАКТИКУМ. Велика буква та лапки у власних назвах.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

14.

 

ОРФОГРАФІЧНИЙ ПРАКТИКУМ. Правопис складних слів разом і з дефісом. Зміни приголосних під час творення слів за допомогою суфіксів ­ськ­, ­ств­ та під час творення іменників із суфіксом -ин-.

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-1,4

 

15.

 

ОРФОГРАФІЧНИЙ ПРАКТИКУМ. Апостроф. М’який знак.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

16.

 

ОРФОГРАФІЧНИЙ ПРАКТИКУМ. Подвоєні букви. Написання слів іншомовного походження.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

17.

 

Діагностувальна робота №1.    « ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО» (тестування, завдання відкритої форми)

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

 

ТЕМА 3.  МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Дієслово

18.

 

Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Форми дієслова: неозначена форма (інфінітив), особова

форма, дієприкметник, дієприслівник, форми на -но, -то (загальне ознайомлення). 

 

 

 

Учень / учениця:

свідомо застосовує прийоми активного слухання

[9 МОВ 1.1.1-1]

відповідає на запитання за змістом почутого

повідомлення, акцентуючи увагу на важливих деталях

[9 МОВ 1.1.2-1] формулює уточнювальні запитання до почутого дляйого розуміння [9 МОВ 1.1.2-4];

переказує почуте повідомлення стисло, акцентуючи увагу на оформлення власного висловлення; змісті в цілому, на окремих важливих деталях або фрагментах

почутого повідомлення відповідно до мети й ситуації спілкування  [9 МОВ 1.2.1-1] ; окреслює тематику і проблематику почутого повідомлення для подальшої інтерпретації [9 МОВ 1.4.1-1]; коментує інформацію, сприйняту з одного чи кількох джерел [9 МОВ 1.5.1-1]; комунікує, визнаючи право на існування іншої думки, з дотриманням принципів етики спілкування, норм літературної вимови [9 МОВ 1.6.1-2];

добирає і використовує необхідні вербальні та невербальні засоби для ефективної комунікації з урахуванням ситуації спілкування та комунікативних намірів, соціального й культурного контексту [9 МОВ 1.7.1-1]; використовує різні складники друкованого чи цифрового текстового джерела інформації (рубрикацію, заголовки, скорочення, виділення тощо) для оптимізації роботи з текстовою інформацією [9 МОВ 2.1.2-1] характеризує особливості структури тексту, визначаючи функції та роль мовних засобів у ньому [9 МОВ 2.4.3-1];

представляє текстову інформацію з одного або

кількох джерел, комбінуючи різні способий засоби візуалізації змісту[9 МОВ 2.6.1-2]

створює текст на основі кількох графічних джерел

інформації, аналізуючи, порівнюючи, систематизуючи,

узагальнюючи та оцінюючи її [9 МОВ 2.6.2-1]; на основі прочитаного створює власний або колективний медійний продукт [9 МОВ 2.7.2-1]; складає та оформлює власні тексти різних типів, стилів і жанрів відповідно до усталених словотвірних, лексичних, орфографічних, граматичних, пунктуаційних і стилістичних норм [9 МОВ 3.1.4-1];

толерантно коментує різні погляди на обговорювану

проблему, узагальнює їх, обстоює власну позицію,

дотримується норм етикету, засад академічної

доброчесності під час онлайн-спілкування [9 МОВ 3.2.3-2]

аналізує і вдосконалює зміст написаного відповідно до теми та мети висловлювання [9 МОВ 3.3.2-1]

демонструє толерантність і здатність до

конструктивної взаємодії у процесі редагування

[9 МОВ 3.3.3-2]

визначає та характеризує системні міжрівневі

взаємозв’язки між мовними одиницями різних рівнів, типові закономірності їх функціонування на основі

узагальнення власних спостережень за мовою і

мовленням [9 МОВ 4.1.1-1];

аналізує окремі мовні явища в усному мовленні, текстах і робить висновки щодо функціонування та доцільності використання певних мовних одиниць [9 МОВ 4.1.2-1]

 

творчо використовує мовні засоби, обираючи із

запропонованих варіантів нестандартні рішення, виявляючи художньо-образне, асоціативне мислення

[9 МОВ 4.2.1-1]

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

19.

 

Неозначена форма дієслова (інфінітив). Особова форма дієслова.  Особливості відмінювання дієслів дати, їсти, бути та дієслів з основою на -вісти (відповісти).

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-1,4

 

20.

 

Вид дієслів (доконаний, недоконаний).

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

21.

 

  Часи дієслова. Теперішній час дієслів (змінювання за особами та числами). Правопис і вимова -ться, -шся в дієсловах (повторення).  

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

22.

 

Минулий час дієслів (змінювання за родами та числами).

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

23.

 

РМ №6.   Есе в публіцистичному стилі з використанням дієслів у неозначеній формі (орієнтовні теми: «Допомогти довкіллю», «Дружити з природою», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я»).

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-1,4

 

24.

 

Аналіз есе.  Майбутній час дієслів (форми майбутнього часу; змінювання за особами та числами).

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

25.

 

  Дієслова І та ІІ дієвідмін. Букви е, и в особових закінченнях дієслів.  .

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

26

 

Спосіб дієслів (дійсний, умовний, наказовий). Творення дієслів умовного й наказового способів

 

 

27

 

М’який знак у дієсловах наказового способу (повторення).

 

  

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

28.

 

Безособові дієслова.

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-1,4

 

29.

 

Не з дієсловами. (практично)

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

30.

 

 УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ. Розбір дієслова як частини мови.  Наголошування окремих дієслів та їхніх форм (нести, везти, мести, плести, несемо, веземо, пишу, кажу та ін.).

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

31.

 

РМ №7.  Стислий усний переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій .

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

32.

 

 РМ №8.    Письмове висловлення, у якому описано алгоритм дій у  певних ситуаціях (наприклад, під час сигналу «Повітряна тривога», пожежі, грози тощо) з вживанням різних форм і сособів дієслів.

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-1,4

 

33.

 

РМ №9.  Усне висловлення за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка, схеми тощо).

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

34.

 

Діагностувальна робота № 2.  « ДІЄСЛОВО» (тестування, завдання відкритої форми)

 

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

 

 ТЕМА 4. МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Дієприкметник. Дієслівні форми на -но, -то

 

35.

 

Дієприкметник як форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Учень / учениця:  формулює уточнювальні запитання до почутого для його розуміння [9 МОВ 1.1.2-4] ;

переказує почуте повідомлення докладно, акцентуючи увагу на змісті в цілому, на окремих важливих деталях або фрагментах почутого повідомлення відповідно до мети й ситуації спілкування [9 МОВ 1.2.1-1]; окреслює тематику та проблематику почутого повідомлення для подальшої інтерпретації [9 МОВ 1.4.1-1] ;

дослухається до інших думок, демонструючи готовність до зміни власної позиції за умови отримання достатньої аргументації [9 МОВ 1.5.1-6]; характеризує роль, виражальні можливості та вплив на слухача (адресата) важливих деталей, зокрема художніх, почутого повідомлення [9 МОВ 1.5.3-1]; використовує різні засоби художньої виразності у власному мовленні, обґрунтовуючи доцільність їх вибору [9 МОВ 1.7.2-1]; пояснює причини відповідного емоційного стану в типових життєвих ситуаціях [9 МОВ 1.8.1-2];  використовує різні складники друкованого чи цифрового текстового джерела інформації (рубрикацію, заголовки, скорочення, виділення тощо) для оптимізації роботи з текстовою інформацією [9 МОВ 2.1.2 -1]; розмежовує в тексті фактичну інформацію та суб’єктивні судження, наводить аргументи для спростування або підтвердження суджень [9 МОВ 2.2.2 -1];

 характеризує особливості структури тексту, визначаючи функції та роль мовних засобів у ньому [9 МОВ 2.4.3 -1] складає та оформлює власні тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) різних типів, стилів і жанрів відповідно до усталених словотвірних, лексичних, орфографічних, граматичних, пунктуаційних і стилістичних норм [9 МОВ 3.1.4 -1] ; обстоює власну позицію щодо порушеної проблеми, аналізуючи й узагальнюючи різні погляди та ідеї [9 МОВ 3.1.2 -3];  виконує різні ролі у груповій онлайн - комунікації, обирає потрібні стратегії співпраці в різних ситуаціях спілкування [9 МОВ 3.2.2 -1]; організовує та проводить онлайн -дискусію, бере участь в обговоренні суспільно важливих проблем [9 МОВ 3.2.3 -1] визначає та характеризує системні міжрівневі взаємозв’язки між мовними одиницями різних рівнів, типові закономірності їх функціонування на основі узагальнення власних спостережень за мовою і мовленням [9 МОВ 4.1.1 -1]; аналізує окремі мовні явища в усному мовленні, текстах і робить висновки щодо функціонування та доцільності використання певних мовних одиниць [9 МОВ 4.1.2 -1]

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

36.

 

Активні й пасивні дієприкметники.  Творення та відмінювання активних дієприкметників. Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи заміни їх.

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-1,4

 

37.

 

Творення та відмінювання пасивних дієприкметників.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

38.

 

Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях із дієприкметниковими зворотами.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

39.

 

Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях із дієприкметниковими зворотами.  

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

40.

 

 

Буква н у дієприкметниках та букви нн у прикметниках дієприкметникового походження.

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-1,4

 

41.

 

Написання не з дієприкметниками.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

42.

 

 

Дієслівні форми на -но, -то. Речення з дієслівними формами на -но, -то.  Заміна в реченнях пасивних дієприкметників дієслівними формами на -но, -то.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

43

 

   УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ. Виконання  різнорівневих завдань.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

44.

 

 КОНТРОЛЬНИЙ ДИКТАНТ

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

45.

 

РМ №10.  Особливості будови опису зовнішності людини.   Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за простим планом).

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-1,4

 

46.

 

РМ №11.    Контрольний письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною в художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за колективно складним планом).

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

47.

 

Діагностувальна робота № 3.  « ДІЄПРИКМЕТНИК. ДІЄСЛІВНІ ФОРМИ НА -НО, -ТО» (тестування, завдання відкритої форми)

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

48.

 

Підсумковий урок-гра  (вікторини, конкурси, ребуси, квести)Аналіз контрольних робіт. Орфографічно-пунктуаційний практикум.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

 

ІІ СЕМЕСТР

 

 

ТЕМА 5. МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

  Дієприслівник

49

 

Дієприслівник як форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

Уміння вчитися впродовж життя

НЛ-1,4

 

50

 

Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з одиничними дієприслівниками та дієприслівниковими зворотами.   Читання вголос

 

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

51

 

Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з одиничними дієприслівниками та дієприслівниковими зворотами.

Учень / учениця: відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення, акцентуючи увагу на важливих деталях [9 МОВ 1.1.2-1] ; обґрунтовує зв’язок почутого повідомлення з власним та суспільно-історичним досвідом для оптимізації власної діяльності, зокрема в нових обставинах, прийняття рішень у різних ситуаціях [9 МОВ 1.4.5-1] ; визначає достовірність, новизну, несуперечливість інформації, відповідність своїм переконанням, поглядам [9 МОВ 1.5.1-2]; здійснює емоційну саморегуляцію, доречно використовуючи вербальні та невербальні засоби (зокрема під час виступу перед аудиторією) [9 МОВ 1.8.2-1]; характеризує взаємозв’язок між темою, мікротемами та основною думкою тексту [9 МОВ 2.2.3 -1] використовує для виконання завдань текстові/медіатекстові джерела, інформацію з яких вважає достовірною та надійною, аргументує вибір таких джерел [9 МОВ 2.5.1 -1]; складає та оформлює власні тексти різних типів, стилів і жанрів відповідно до усталених словотвірних, лексичних, орфографічних, граматичних, пунктуаційних і стилістичних норм [9 МОВ 3.1.4 -1] ; оформлює власне висловлення з дотриманням принципів академічної доброчесності [9 МОВ 3.1.3 -1]; толерантно коментує різні погляди на обговорювану проблему, узагальнює їх, обстоює власну позицію, дотримується норм етикету, засад академічної доброчесності під час онлайн -спілкування [9 МОВ 3.2.3 -2]; аналізує і вдосконалює зміст написаного відповідно до теми та мети висловлювання [9 МОВ 3.3.2 -1]; демонструє толерантність і здатність до конструктивної взаємодії у процесі редагування [9 МОВ 3.3.3 -2]; визначає та характеризує системні міжрівневі взаємозв’язки між мовними одиницями різних рівнів, типові закономірності їх функціонування на основі узагальнення власних спостережень за мовою і мовленням [9 МОВ 4.1.1-1]; аналізує окремі мовні явища в усному мовленні, текстах і робить висновки щодо функціонування та доцільності використання певних мовних одиниць [9 МОВ 4.1.2-1]

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

52.

 

РМ №12. Бар’єри спілкування. Правила ведення дискусії.   Проведення в онлайн - середовищі дискусії (орієнтовні теми: «Як зміцнювати Україну: інновації, екологія, національні цінності » «Чому віддавати перевагу – книгам чи телебаченню?») .

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

53.

 

Дієприслівники недоконаного й доконаного виду. Час дієприслівників.

Спілкування державною мовою

НЛ-2

 

54.

 

РМ №13. Усний твір розповідного характеру про виконання певних дій на основі власних спостережень із використанням дієприслівникових зворотів (за планом) (орієнтовні теми: «Майстерність петриківського розпису», «У класі робототехніки», «Як зробити гербарій»).Написання не з дієприслівниками.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

55.

 

Написання не з дієприслівниками.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

56

 

РМ №14. Письмове есе в художньому стилі про виконання улюбленої справи з використанням дієприслівникових зворотів (за планом) (наприклад: приготування страви, вишивання, вирощування овочів, створення прикрас із бісеру, догляд за квітами, збирання моделі автомобіля, підготовка відео для соцмереж).

Компетентності в галузі природничих наук і технологій

НЛ-2

 

57.

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ «ДІЄСЛОВО ТА ЙОГО ФОРМИ». Виконання  різнорівневих завдань.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

58.

 

РМ №15. Контрольний докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі.

 

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

59.

 

Діагностувальна робота № 4.  « ДІЄПРИСЛІВНИК» (тестування, завдання відкритої форми)

 

Вільне володіння державною мовою

НЛ-2

 

 

ТЕМА 6. МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Прислівник

60.

 

 Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди прислівників за значенням (практично).

Учень / учениця:

  відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення, акцентуючи увагу на важливих деталях [9 МОВ 1.1.2-1]; знаходить потрібну інформацію, відому або нову, в одному чи кількох джерелах і використовує її відповідно до самостійно визначених цілей [9 МОВ 1.3.1-1]; аналізує стильові, естетичні та мовні особливості почутого повідомлення [9 МОВ 1.4.3-1]; обґрунтовує свою позицію щодо почутого повідомлення з урахуванням власного досвіду та інформації з окремих джерел, які вважає авторитетними [9 МОВ 1.5.1-4]; контролює використання невербальних засобів в умовах реалізації типових стратегій спілкування [9 МОВ 1.7.1-2]; позитивно впливає на емоційний стан учасників групової комунікації, цінуючи власну культурну традицію та виявляючи повагу до інших [9 МОВ 1.8.3-1]; застосовує різні види критичного читання текстів різних стилів, зокрема фрагментарних [9 МОВ 2.1.1-1]; коментує власні почуття під час читання тексту та враження від прочитаного, аналізує вплив виражальних засобів на емоційно-естетичне сприйняття тексту [9 МОВ 2.3.2-1] ; аргументовано висловлюється про актуальність і вірогідність інформації на основі власного досвіду, аналізу прочитаного тексту [9 МОВ 2.4.2 -1]; характеризує особливості структури тексту, визначаючи функції та роль мовних засобів у ньому [9 МОВ 2.4.3 -1]; представляє текстову інформацію з одного або кількох джерел (зокрема художніх текстів, медіатекстів), комбінуючи різні способи і засоби візуалізації змісту [9 МОВ 2.6.1 -2] створює текст на основі кількох графічних джерел інформації, аналізуючи, порівнюючи, систематизуючи, узагальнюючи та оцінюючи її [9 МОВ 2.6.2 -1]; створює та презентує тексти різних типів, стилів і жанрів на актуальну самостійно визначену тематику [9 МОВ 3.1.2 -1]; складає та оформлює власні тексти різних типів, стилів і жанрів відповідно до усталених словотвірних, лексичних, орфографічних, граматичних, пунктуаційних і стилістичних норм [9 МОВ 3.1.4 -1]; добирає виражальні мовні засоби, виявляючи творчу індивідуальність [9 МОВ 3.1.5 -2]; створює в цифровому середовищі повідомлення для обговорення особистих і соціально важливих проблем [9 МОВ 3.2.1 -1]; безпечно спілкується в цифровому середовищі з урахуванням принципів академічної доброчесності [9 МОВ 3.2.4 -2]; визначає та характеризує системні міжрівневі взаємозв’язки між мовними одиницями різних рівнів, типові закономірності їх функціонування на основі узагальнення власних спостережень за мовою і мовленням [9 МОВ 4.1.1 -1]; аналізує окремі мовні явища в усному мовленні, текстах і робить висновки щодо функціонування та доцільності використання певних мовних одиниць [9 МОВ 4.1.2 -1] ; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів нестандартні рішення, виявляючи художньо - образне, асоціативне мислення [9 МОВ 4.2.1 -1]; взаємодіє з іншими особами, використовуючи твори мистецтва для створення власних текстів [9 МОВ 4.2.3 -1]

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

61.

 

Творення прислівників (практично). Розрізнення прислівників й омонімічних слів  інших частин мови.  Наголошування прислівників

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

62.

 

   Ступені порівняння прислівників. Наголошування прислівників.

Вільне володіння державною мовою

НЛ-2

 

63.

 

Ступені порівняння прислівників.

Спілкування державною мовою

НЛ-2

 

64.

 

Букви н та нн у прислівниках.  Наголошування прислівників

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

65.

 

РМ №16.  Письмове повідомлення в соціальній мережі: 1) в офіційно-діловому стилі для вчительки / вчителя; 2) у розмовному стилі для мами / тата чи друга / подруги.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

66.

 

Букви и та і в кінці прислівників.  Наголошування прислівників

Компетентності в галузі природничих наук і технологій

НЛ-2

 

67.

 

Написання прислівників разом, окремо і з дефісом.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

68.

 

Написання прислівникових сполучень. Розрізнення прислівників, які пишемо разом, й однозвучних сполучень слів, які пишемо окремо.  

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

69.

 

Написання не та ні з прислівниками.

Вільне володіння державною мовою

НЛ-2

 

70.

 

РМ №17.   Письмовий твір-розповідь чи твір-опис фантастичного змісту або казка для братика / сестрички (з використанням прислівників).

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

71.

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ «ПРИСЛІВНИК»

 

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

72.

 

РМ №18.    Портретний нарис у публіцистичному стилі (письмово).

Компетентності в галузі природничих наук і технологій

НЛ-2

 

73.

 

РМ №19.     Аналіз письмового твору-розповіді та портретного нарису в публіцистичному стилі.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

74.

 

Діагностувальна робота № 5.  « ПРИСЛІВНИК» (тестування, завдання відкритої форми)

 

 

 

ТЕМА№7. МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

 Службові частини мови. Вигук

75.

 

Службові частини мови (загальні ознаки). 

Учень / учениця:

адекватно реагує на почуте, демонструючи розуміння комунікативних намірів співрозмовника [9 МОВ 1.1.2-3] самостійно складає і компонує складний план [9 МОВ 1.2.2-1];  визначає основну мету та  прогнозує наміри співрозмовника, у разі потреби ставлячи уточнювальні запитання та цитуючи почуте, для налагодження комунікативної взаємодії та порозуміння [9 МОВ 1.4.4-1];

логічно й послідовно презентує в доцільній жанровій формі власні погляди, ідеї, переконання, підкріплюючи їх аргументами та наводячи доречні приклади із власного або суспільно-історичного досвіду [9 МОВ 1.6.1-1]; модифікує використання інтонаційних засобів залежно від комунікативної ситуації [9 МОВ 1.7.1-3];  виявляє і передбачає емоційні реакції в різних ситуаціях спілкування [9 МОВ 1.8.1-1]; коментує власні почуття під час читання тексту та враження від прочитаного;

аналізує вплив виражальних засобів на емоційно-естетичне сприйняття тексту [9 МОВ 2.3.2-1] ; характеризує особливості структури тексту, визначаючи функції та роль мовних засобів у ньому [9 МОВ 2.4.3-1];

використовує для виконання завдань текстові / медіатекстові джерела, інформацію з яких вважає достовірною та надійною, аргументує вибір таких  джерел [9 МОВ 2.5.1-1];

представляє текстову інформацію з одного або кількох джерел, комбінуючи різні способи й засоби візуалізації змісту [9 МОВ 2.6.1-2] ;на основі прочитаного створює власний або колективний медійний продукт [9 МОВ 2.7.2-1]; створює та презентує тексти різних типів, стилів і жанрів на актуальну самостійно визначену тематику [9 МОВ 3.1.2-1];  складає та оформлює власні тексти різних типів, стилів і жанрів відповідно до усталених словотвірних, лексичних, орфографічних, граматичних, пунктуаційних і стилістичних норм [9 МОВ 3.1.4-1];

визначає та характеризує системні міжрівневі взаємозв’язки між мовними одиницями різних рівнів, типові закономірності їх функціонування на основі узагальнення власних спостережень за мовою і мовленням [9 МОВ 4.1.1-1]; аналізує окремі мовні явища в усному мовленні, текстах і робить висновки щодо функціонування та доцільності використання певних мовних одиниць  [9 МОВ 4.1.2-1];

творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів нестандартні рішення, виявляючи художньо-образне, асоціативне мислення [9 МОВ 4.2.1-1]

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

76.

 

Прийменник як службова частина мови. Види прийменників за будовою. Розрізнення прийменників та омонімічних слів інших частин мови. Синонімічні прийменники.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

77.

 

Написання прийменників разом, окремо та з дефісом.   

Вільне володіння державною мовою

НЛ-2

 

78.

 

РМ №20.  Написання адреси (для поштового відправлення, заповнення бланка документа тощо).

Спілкування державною мовою

НЛ-2

 

79.

 

Особливості вживання  окремих прийменників, зокрема прийменника ПО (практично).

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

80.

 

Уживання прийменників У, В; прийменника З та його варіантів ІЗ, ЗІ (ЗО) (повторення).

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

81.

 

Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою. Сполучники одиничні, повторювані, парні.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

82.

 

Сполучники сурядності та підрядності. Синонімічні сполучники

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

83.

 

Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників зате, проте, щоб, якби та ін. й однозвучних слів, які пишемо окремо.

Вільне володіння державною мовою

НЛ-2

 

84.

 

РМ №21.   Контрольний письмовий твір-роздум у публіцистичному стилі з використанням сполучників підрядності (за самостійно складеним складним планом).

Спілкування державною мовою

НЛ-2

 

85.

 

РМ №22.  Редагування твору-роздуму. Аналіз помилок.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

86.

 

Частка як службова частина мови. Розряди часток за значенням і вживанням.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

87.

 

Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично).

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

88.

 

Написання часток.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

89.

 

Написання частки  не з різними частинами мови (узагальнення).

Вільне володіння державною мовою

НЛ-2

 

90.

 

РМ №23.  Створення та розігрування діалогів (з використанням часток, що надають додаткових відтінків), , що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам; діалогів в онлайн-середовищі відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів із використанням етикетних формул; діалогів на визначену тему (наприклад: «Улюблена справа», «Примхи погоди», «Змарнований день»)

Спілкування державною мовою

НЛ-2

 

91.

 

Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

92.

 

Дефіс у вигуках. Кома та знак оклику в реченнях із вигуками.)

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

93.

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ «СЛУЖБОВІ ЧАСТИНИ МОВИ. ВИГУК»

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

94.

 

РМ №24.  АУДІЮВАННЯ повідомлення, яке містить багато часток, вигуків, розпізнавання в ньому фактів і суджень.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

95.

 

 

Діагностувальна робота № 7. «СЛУЖБОВІ ЧАСТИНИ МОВИ. ВИГУК» (тестування, завдання відкритої форми)

Вільне володіння державною мовою

НЛ-2

 

 

ТЕМА 8.  УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО про частини мови, правопис їх і використання в мовленні

96.

 

Самостійні частини мови. Роль їх у мовленні; основні морфологічні ознаки; синтаксична роль.

Учень / учениця:

виявляє важливі деталі почутого повідомлення для ілюстрування власного розуміння почутого [9 МОВ 1.4.1-2] створює та презентує тексти різних типів, стилів і жанрів на актуальну самостійно визначену тематику [9 МОВ 3.1.2-1] добирає виражальні мовні засоби, виявляючи творчу індивідуальність [9 МОВ 3.1.5-2] ідентифікує різні види помилок на рівні змісту, структури та мовного оформлення, виправляє та обґрунтовує зроблені виправлення з урахуванням засвоєних мовних норм [9 МОВ 3.3.1-1] використовує знання про системність мовних явищ для вдосконалення власного мовлення [9 МОВ 4.1.1-2]

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

97.

 

Форми дієслова. Особливості вживання окремих граматичних форм.

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

98.

 

Розряди прислівників за значенням. Орфограми в прислівниках.

 

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

99.

 

Службові частини мови. Вигук.  Роль їх у мовленні; основні морфологічні ознаки; синтаксична роль.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

100.

 

Основні орфограми в словах різних частин мови.  

Вільне володіння державною мовою

НЛ-2

 

101.

 

КОНТРОЛЬНИЙ ДИКТАНТ

Спілкування державною мовою

НЛ-2

 

102.

 

Складання й виконання  тестових завдань із морфології.

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

103.

 

ПІДСУМКОВА ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА ЗА РІК З ТЕМИ : МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ»

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

104.

 

РМ № 25. Усне есе на теми, пов’язані із завершенням навчального року та планами на канікули (наприклад: «Мої найкращі моменти за навчальний рік», «Мрії про літню подорож», «Найкращий день навчального року», «Плани на літо», «Відпочинок моєї мрії», «Подяка тим, хто зробив мій навчальний рік особливим»).

Загальнокультурна грамотність

НЛ-2

 

105.

 

   Підсумковий урок-квест «Мовні скарби»

Інформаційно-цифрова компетентність

НЛ-4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 липня
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку