Календарно-тематичне планування за редакцією Л.Т.Коваленко (Відповідно до навчальної програми: Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
УКРАЇНСЬКА МОВА
8 КЛАС
(Відповідно до навчальної програми: Українська мова. 5-9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською
мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013
(зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
2 год на тиждень (70 годин на рік)
І семестр – 32 год
ІІ семестр – 38 год
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми
|
2 |
2 |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
твір |
1
|
1 |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
Говоріння:
І семестр |
ІІ семестр |
діалог – 1 |
читання вголос – 1 |
усний переказ – 1 |
усний твір – 1 |
№ п/п |
Тема уроку |
К-сть год |
Дата |
Примітка |
Вступ |
||||
1 |
І семестр Вступ. Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання та впливу |
1 |
|
|
Повторення та узагальнення вивченого |
||||
2 |
Лексикологія. Фразеологія
Складання розповіді з елементами роздуму «Яким я уявляю своє майбутнє» з використанням фразеологізмів (наприклад: докласти сил, показати себе на ділі; виросли крила і под.) |
1 |
|
|
3 |
Морфологія й орфографія |
1 |
|
|
4 |
Основні правила правопису
Складання інструкції щодо користування електронними мовними словниками |
1 |
|
|
5 |
КР № 1. Контрольний диктант |
1 |
|
|
Синтаксис. Пунктуація Словосполучення й речення |
||||
6 |
Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова |
1 |
|
|
7 |
РМ № 1. Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки |
1 |
|
|
8 |
РМ № 2. Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, вивчальне, критичне. Особливості будови опису пам’ятки історії й культури |
1 |
|
|
9 |
Речення прості й складні (повторення), двоскладні й односкладні |
1 |
|
|
10 |
РМ № 3. Вибірковий усний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в художньому стилі |
1 |
|
|
11 |
РМ № 4. Складання й розігрування діалогу – обміну думками та враженнями від телепередач (матеріалів відеохостинга YouTube), присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури |
1 |
|
|
12 |
Граматична помилка та її умовне позначення
Редагування словосполучень, речень, текстів, у яких допущено граматичні помилки |
1 |
|
|
13 |
КР № 2. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація. Різнорівневі тести |
1 |
|
|
Просте речення. Двоскладне речення |
||||
14 |
Головні й другорядні члени речення. Речення поширені й непоширені. Підмет і присудок. Способи вираження підмета. Тире між підметом і присудком |
1 |
|
|
15 |
РМ № 5. Ділові папери. План роботи. Складання плану роботи над проектом. Оформлення рубрик, стислих описів етапів роботи, аналіз результатів діяльності |
1 |
|
|
16 |
Способи вираження присудка. Простий і складений присудок (іменний і дієслівний)
Створення висловлення про відомого науковця-дослідника (педагога, митця), що містить речення, граматичні основи яких включають іменний складений присудок (наприклад: став першим, вважається першовідкривачем, був працьовитий) |
1 |
|
|
17 |
РМ № 6. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом) |
1 |
|
|
18 |
Узгодження головних членів речення. Порядок слів у реченні. Логічний наголос |
1 |
|
|
19 |
РМ № 7. Повідомлення на тему про мову (наприклад: дієслівний та іменний складений присудки), що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі |
1 |
|
|
20 |
Означення, додаток й обставини як другорядні члени речення |
1 |
|
|
21 |
Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки |
1
|
|
|
22 |
РМ № 8. Стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі (за складним планом) |
1 |
|
|
23 |
РМ № 9. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням прикладок |
1 |
|
|
24 |
Види обставин (за значенням), способи вираження їх |
1 |
|
|
25 |
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами |
1 |
|
|
26 |
РМ № 10. Аналіз письмового твору. Усний твір-опис пам’ятки історії й культури за картиною в публіцистичному стилі (за простим або складним планом) з використанням порівняльних зворотів |
1 |
|
|
27 |
КР№ 3. Синтаксис. Пунктуація. Тести, завдання |
1 |
|
|
Односкладне речення |
||||
28 |
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Означено-особові речення |
1 |
|
|
29 |
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Неозначено-особові речення |
1 |
|
|
30 |
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Узагальнено-особові речення
Складання та розігрування діалогу дискусійного характеру в розмовному стилі з використанням прислів’їв — узагальнено-особових речень |
1 |
|
Усний переказ Діалог |
31 |
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Безособові речення |
1 |
|
|
32 |
Односкладні прості речення з головним членом у формі підмета. Називні речення |
1 |
|
|
33 |
ІІ семестр
РМ № 11. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (за складним планом) з використанням називних речень для позначення місця |
1 |
|
|
34 |
Односкладне речення як частини складного речення |
1 |
|
|
35 |
Повні й неповні речення. |
1 |
|
|
36 |
Тире в неповних реченнях |
1 |
|
|
37 |
РМ № 12. Складання та розігрування діалогу-розпитування або домовляння (телефонної розмови) з використанням неповних речень та односкладних речень |
1 |
|
|
38 |
КР № 4. Синтаксис. Пунктуація |
1 |
|
|
|
Просте ускладнене речення. Речення з однорідними членами |
|
|
|
39 |
Однорідні члени речення зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком. Кома між однорідними членами речення
Читання мовчки текстів різних стилів, що містять однорідні члени речення |
1 |
|
|
40 |
Поширені й непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення (єднальні, протиставні, розділові)
Створення висловлення-роздуму «Кого з літературних героїв я маю за зразок» з використанням речень, ускладнених однорідними членами |
1 |
|
|
41 |
РМ № 13. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі (за складним планом) з використанням речень, ускладнених однорідними членами речення |
1 |
|
|
42 |
Речення з кількома рядами однорідних членів
Складання переліку необхідних для вашої родини закупівель (продуктів харчування, промислових товарів тощо) на поточний місяць із використанням узагальнювальних слів при однорідних членах речення |
1 |
|
|
43 |
Однорідні й неоднорідні означення |
1 |
|
|
44
|
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами. |
1
|
|
|
45 |
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами |
1 |
|
|
|
Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями) |
|
|
|
46
|
Звертання непоширені й поширені |
1 |
|
|
47 |
Розділові знаки при звертаннях. Риторичне звертання Виразне читання речень, що містять звертання |
1 |
|
|
48 |
РМ № 14. Інтерв’ю в публіцистичному стилі |
1 |
|
|
49 |
РМ № 15. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі (за складним планом) |
1 |
|
|
50 |
Вставні слова, словосполучення, речення. Розділові знаки при вставних словах |
1 |
|
|
51-52 |
Групи вставних слів і словосполучень за значенням |
2 |
|
|
53 |
КР № 4. Синтаксис. Пунктуація. Різнорівневі тести |
1 |
|
|
|
Речення з відокремленими членами |
|
|
|
54 |
Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення |
1 |
|
|
55 |
Відокремлені означення
|
1
|
|
|
56 |
Розділові знаки при відокремлених означеннях |
1 |
|
|
57 |
КР № 5. Контрольний диктант
|
1 |
|
|
58
|
Відокремлені прикладки
|
1 |
|
|
59 |
Розділові знаки при відокремлених прикладках Створення висловлення-роздуму «Кого із сучасників я вважаю успішною людиною» з використанням відокремлених означень (у т. ч. відокремлених прикладок) |
1 |
|
|
60
|
Відокремлені обставини
|
1
|
|
|
61 |
Розділові знаки при відокремлених обставинах |
1 |
|
|
62 |
РМ № 16. Письмовий твір-опис пам’ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (з використанням відокремлених означень та обставин) |
1 |
|
|
63
|
Відокремлені додатки
|
1 |
|
|
64 |
Розділові знаки при відокремлених додатках |
1
|
|
|
65-66 |
Уточнювальні члени речення
Створення висловлення «Родина — це вся Україна з глибоким корінням, високим гіллям» з використанням речень, ускладнених відокремленими уточнювальними прикладками зі словами на ім’я, на прізвище |
2 |
|
|
67 |
КР № 6. Синтаксис. Пунктуація. Тести, завдання |
1 |
|
|
|
Повторення в кінці року |
|
|
|
68 |
Словосполучення
Редагування словосполучень, у яких допущено граматичні помилки |
1 |
|
|
69
|
Просте речення. Двоскладне й односкладне речення.
|
1 |
|
Читання вголос Усний твір |
70 |
Просте ускладнене речення Редагування речень, у яких допущено граматичні помилки |
1 |
|
|