Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури 5 клас НУШ
на 2022 – 2023 навчальний рік 52 години ( І семестр - 2 години на тиждень; ІІ семестр – 1 година на тиждень)
за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.), за підручником «Зарубіжна література» для 5 класу (Олена ІСАЄВА, Жанна КЛИМЕНКО, Видавничий центр «Оріон», Київ, 2022)
№ |
Зміст програмного матеріалу І семестр |
Дата |
Опис видів навчально-пізнавальної діяльності |
Опис результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Примітки |
||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
1. |
Роль книги та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Т.Л. Зарубіжна література |
|
Різні види читання (уголос, коментоване, «ланцюжком»), визначення провідної думки та деталей почутого та/або прочитаного тексту, відповіді на запитання до тексту, коментування та інтерпретація тексту, дискутування (очно) на тему читання та вибору художньої літератури, виокремлення й пояснення окремих мовних явищ у своєму і чужому мовленні. |
Вчиться визначати тему і провідну думку почутого та/або прочитаного повідомлення, відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного повідомлення, відтворює усно (творчо переказує, коментує, інтерпретує) почуте та/або прочитане повідомлення, висловлює (усно) думки, почуття і враження, дискутує; створює власні міркування про улюблену книжку, розуміє поняття зарубіжна література. |
|
||||||||||
2.
|
Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книги. Скарби народної фантазії |
|
Різні види читання (про себе, уголос, коментоване, «ланцюжком»), визначення провідної думки та деталей почутого та/або прочитаного тексту, відповіді на запитання до тексту, коментування та інтерпретація тексту, дискутування (очно) на тему читання та вибору художньої літератури, виокремлення й пояснення окремих мовних явищ у своєму і чужому мовленні. |
Вчиться визначати тему і провідну думку почутого та/або прочитаного повідомлення, відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного повідомлення, відтворює усно (творчо переказує, коментує, інтерпретує) почуте та/або прочитане повідомлення, висловлює (усно) думки, почуття і враження, дискутує; створює власні міркування про улюблену книжку, розуміє поняття зарубіжна література. |
|
||||||||||
3. |
Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність. Т. Л. Фольклор, народна казка. Ознаки чарівної казки.
|
|
Різні види читання (про себе, уголос, коментоване, вибіркове), визначення провідної думки та деталей почутого та/або прочитаного тексту, коментування та інтерпретація тексту в цілому та/або окремих понять, відповіді на запитання до нього, виокремлення й пояснення відомих мовних явищ у своєму й чужому мовленні. |
Розуміє значення термінів фольклор, народна казка; виокремлює різновиди народної казки, виразно читає й сприймає на слух незнайомий текст, визначає головну і другорядну інформацію у прочитаному/почутому тексті, стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного тексту, акцентує увагу на окремих деталях, відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного повідомлення; відтворює усно (частково), коментує, інтерпретує почутий та/або прочитаний текст, учиться складати й оформлювати власне висловлення (усно). |
|
||||||||||
4. |
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Мандрівний сюжет. |
|
Різні види читання (уголос, «ланцюжком», виразне, коментоване), виокремлення головної і другорядної інформації в тексті, усний переказ уривків почутого та/або прочитаного тексту з акцентуванням на окремих деталях, відтворення окремих художніх засобів казки в процесі переказу. Варіант домашнього завдання: переказ (усно) тексту казки (або уривка казки) |
Розуміє значення терміну народна казка, знає її різновиди та їхні ознаки; читає й сприймає на слух незнайомий текст, розуміє зміст казки «Фарбований шакал», знає героїв, події; стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту, акцентує увагу на окремих деталях; описує (усно) головного героя, проводить паралелі між образами та ситуаціями, зображеними в художньому тексті, і власним життєвим досвідом, визначає провідні теми казки, розуміє. |
|
||||||||||
5. |
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Випробування духовної сутності людини у творі. Слова і вчинки героїв казки «Пензлик Маляна» Китайські національні символи. |
|
Різні види читання (уголос, вибіркове), переказ змісту художнього тексту в різний спосіб відповідно до завдання, відповіді на запитання за змістом художнього тексту, формулювання провідної думки тексту, проведення паралелей між образами та ситуаціями тексту і власним життєвим досвідом, висловлювання в усній формі власних почуттів і ставлень до казкових персонажів і подій, інтерпретація реплік персонажа (персонажів) у діалозі. Варіант ДЗ: створення фанфіку (письмово). |
Розуміє значення терміну народна казка, знає її різновиди та їхні ознаки; розуміє особливості китайських казок; читає й сприймає на слух незнайомий текст, розуміє зміст казки «Пензлик Маляна», знає героїв, події; стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту, акцентує увагу на окремих деталях; описує (усно) головного героя, проводить паралелі між образами та ситуаціями, зображеними в художньому тексті, і власним життєвим досвідом, визначає провідні теми казки, розуміє, що таке дружба, сміливість, зв’язок із природою. |
|
||||||||||
6. |
Брати Якоб (1785-1863) і Вільгельм (1786-1859) Ґрімм. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Німецька народна казка «Пані Метелиця». |
|
Різні види читання (про себе, уголос, «ланцюжком», в особах, вибіркове, коментоване), виокремлення головної і другорядної інформації в тексті, відповіді на запитання до тексту, усний переказ почутого та/або прочитаного тексту з акцентуванням на окремих деталях, відтворення окремих художніх засобів казки в процесі переказу, висловлювання в усній та/або письмовій формі власних почуттів і ставлень до казкових персонажів та подій. |
Знає цікаві факти з життя і творчості братів Якоба і Вільгельма Ґрімм; розуміє значення терміну народна казка, знає її різновиди та їхні ознаки; знає видатних німецьких та українських збирачів фольклору, розуміє їхню роль у літературі. |
|
||||||||||
7. |
Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості і справедливості. |
|
Визначення головної інформації у прочитаному/почутому тексті, формулювання теми та основної думки художнього тексту, переказ змісту художнього тексту в різний спосіб відповідно до завдання; проведення паралелей між образами, ситуаціями, зображеними в художньому тексті, і власним життєвим досвідом; висловлення в усній формі власних почуттів, вражень, викликаних прочитаним/почутим художнім текстом, свого ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ. |
Читає й сприймає на слух незнайомий текст, визначає головну і другорядну інформацію в прочитаному тексті; розуміє зміст казки «Пані Метелиця», знає головних героїв, сюжет; відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного; стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту, акцентує увагу на окремих деталях; відтворює усно (частково), коментує, інтерпретує почутий та/або прочитаний текст, учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно). |
|
||||||||||
8. |
Розвиток мовлення №1 (усно). Переказ уривку з німецької народної казки «Пані Метелиця» (брати Я. і В. Ґрімм) |
|
Усний переказ уривка прочитаного тексту (за вибором учителя) з акцентуванням на окремих деталях із дотриманням норм сучасної української мови. |
Переказує уривок прочитаного тексту (за вибором учителя), відтворює усно зазначені події, ситуації, явища, використовує художні засоби для втілення власних творчих намірів. |
РМ №1 |
||||||||||
9. |
Контрольна робота №1 за темою «Вступ. Скарбниця народних казок» (тестові завдання) |
|
Різні типи завдань різних рівнів (самостійно) |
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово) |
КР №1 |
||||||||||
|
|||||||||||||||
10 |
Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. Ганс Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці. |
|
Різні види читання (уголос, «ланцюжком», виразне, коментоване); формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/ незрозумілих слів, деталей; відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту. |
Розуміє значення термінів оригінал і переклад; читає, сприймає на слух і усвідомлює незнайомий текст; відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного; стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту; учиться складати й оформлювати власне висловлення. |
|
||||||||||
11 |
Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева». Перешкоди на шляху Герди, її помічники. |
|
Різні види читання (про себе, уголос, «ланцюжком», коментоване, вибіркове); формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/ незрозумілих слів, деталей; відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту; усний стислий переказ частини прочитаної казки; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів характеристика образу героя/героїв твору (риси характеру). |
Орієнтується в прочитаному, знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки, визначає головну і другорядну інформацію в прочитаному тексті; відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного; стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту; акцентує увагу на окремих деталях; відтворює усно (частково), коментує, інтерпретує почутий та/або прочитаний текст, учиться складати й оформлювати власне висловлення. |
|
||||||||||
12 |
Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева». Утвердження дружби та вірності. |
|
Різні види читання (уголос, виразне, коментоване, вибіркове); відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту; проєкція власного або відомого життєвого досвіду на проблеми, порушені в художньому тексті; усний стислий переказ частини прочитаної казки; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів. |
Орієнтується в прочитаному, знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки, визначає головну і другорядну інформацію в прочитаному тексті; відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного; стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту; акцентує увагу на окремих деталях; відтворює усно (частково), коментує, інтерпретує почутий та/або прочитаний текст, учиться складати й оформлювати власне висловлення. |
|
||||||||||
13 |
Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева». Чарівний світ твору. |
|
Різні види читання (виразне, коментоване, вибіркове); відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту; проєкція власного або відомого життєвого досвіду на проблеми, порушені в художньому тексті; усний стислий переказ частини прочитаної казки; характеристика образу героя/героїв твору (риси характеру). Варіант ДЗ: складання простого плану частини прочитаного художнього тексту. |
Орієнтується в прочитаному, знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки, визначає головну і другорядну інформацію в прочитаному тексті; відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного; стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту; акцентує увагу на окремих деталях; відтворює усно (частково), коментує, інтерпретує почутий та/або прочитаний текст, учиться складати й оформлювати власне висловлення.
|
|
||||||||||
14 |
Оскар Уайльд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Символічний зміст назви твору. Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Шлях Хлопчика Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. |
|
Різні види читання (про себе, уголос, «ланцюжком», виразне, коментоване, вибіркове); формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих / незрозумілих слів, деталей; відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту усний стислий переказ частини прочитаної казки. |
Розуміє значення терміну літературна казка, визначає її особливості; читає виразно й усвідомлено текст казки «Хлопчик-Зірка», орієнтується в прочитаному, переказує зміст художнього тексту; знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки, висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим художнім текстом; учиться складати й оформлювати власне висловлення; розуміє, що таке доброта, цілеспрямованість, справедливість. |
|
||||||||||
15 |
Оскар Уайльд «Хлопчик-Зірка». Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. Фальшиві та справжні цінності. Краса зовнішня та внутрішня. Синтез фольклорних і літературних елементів у творі.
|
|
Різні види читання (про себе, уголос, «ланцюжком», виразне, коментоване, вибіркове); формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих / незрозумілих слів, деталей; відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту проєкція власного або відомого життєвого досвіду на проблеми, порушені в художньому тексті; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, усний стислий переказ частини прочитаної казки. |
Читає виразно й усвідомлено текст казки «Хлопчик-Зірка», орієнтується в прочитаному, переказує зміст художнього тексту; знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки, висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим художнім текстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; відтворює окремі художні засоби для втілення власних творчих намірів; учиться складати й оформлювати власне висловлення; усвідомлює зміни й розвиток у характері головного героя, розуміє значення матері в житті людини визнає любов до матері однією з визначальних цінностей життя, розуміє сенс понять краса зовнішня та внутрішня відповідно до вікових особливостей. |
|
||||||||||
16 |
Розвиток мовлення №2 (письмово). Характеристика головного героя казки Оскара Уайльда «Хлопчик-Зірка». Складання простого плану характеристики головного персонажу. |
|
Характеристика образу, емоційного стану та вчинків персонажа (персонажів), складання простого плану характеристики головного персонажу. |
Характеризує образ героя твору (риси характеру), усвідомлює зміни й розвиток у характері головного героя, вчиться складати простий план характеристики персонажу з усталеними нормами сучасної української мови. |
РМ№2 |
||||||||||
17 |
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки. Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. |
|
Різні види читання (уголос, «ланцюжком»), формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/незрозумілих слів, відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту; висловлення в усній формі власних почуттів, свого ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ. |
Визначає особливості сюжету, читає виразно й усвідомлено текст казки «Чарлі і шоколадна фабрика», орієнтується в прочитаному, переказує зміст художнього тексту, знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки, визначає провідні теми казки, висловлює в усній формі власні почуття, враження, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; учиться складати й оформлювати власне висловлення. |
|
||||||||||
18 |
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Доброта, щирість і наполегливість головного героя. Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. |
|
Різні види читання (уголос, «ланцюжком», виразне, в особах), відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту; творчий перифраз реплік персонажів; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів; усний стислий і детальний переказ уривків прочитаної казки; висловлення в усній формі власних почуттів, свого ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; характеристика образу героїв твору (риси характеру). |
Визначає особливості сюжету, читає виразно й усвідомлено текст казки «Чарлі і шоколадна фабрика», орієнтується в прочитаному, детально переказує зміст художнього тексту, знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки, визначає провідні теми казки, перефразовує репліки в діалозі персонажів; висловлює в усній формі власні почуття, враження, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; учиться складати й оформлювати власне висловлення; характеризує головного героя Чарлі Бакета. |
|
||||||||||
19 |
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Образи дітей і дорослих у повісті-казці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі. Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору. |
|
Різні види читання (уголос, «ланцюжком», вибіркове), відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту; творчий перифраз реплік персонажів; проєкція власного або відомого життєвого досвіду на проблеми, порушені в художньому тексті; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів; усний стислий і детальний переказ уривків прочитаної казки; проведення паралелей між образами, ситуаціями, зображеними в художньому тексті, і власним життєвим досвідом; висловлення в усній формі власних почуттів, свого ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; характеристика образу героїв твору (риси характеру). |
Визначає особливості сюжету, читає виразно й усвідомлено текст казки «Чарлі і шоколадна фабрика», орієнтується в прочитаному, стисло переказує зміст художнього тексту, знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки, визначає провідні теми казки, перефразовує репліки в діалозі персонажів; висловлює в усній формі власні почуття, враження, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; відтворює окремі художні засоби для втілення власних творчих намірів; учиться складати й оформлювати власне висловлення; розуміє сенс понять доброта, щирість, любов, самопожертва, справедливість, наполегливість, сімейні цінності та їхнє значення у житті головного героя. |
|
||||||||||
20 |
Додаткове читання №1. Астрід Анна Емілія Ліндґрен. Повість «Пеппі Довгапанчо-ха». Дивовижний світ мрій і пригод Пеппі та її друзів у повісті «Пеппі Довгапанчоха». |
|
Різні види читання (уголос, «ланцюжком», виразне, вибіркове), формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/незрозумілих слів, відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, усний стислий і детальний переказ уривків прочитаної казки, висловлення в усній формі власних почуттів, свого ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; характеристика образу героїв твору (риси характеру). |
Читає виразно й усвідомлено текст казки «Пеппі Довгапанчоха», орієнтується в прочитаному, переказує зміст художнього тексту; знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки; висловлює в усній формі власні почуття, враження, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; учиться складати й оформлювати власне висловлення; визначає провідні теми казки. |
ДЧ№1 |
||||||||||
21 |
Додаткове читання №2. Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Пеппі Довгапанчо-ха». Безжурний характер і винахідли-вість Пеппі, її вміння перетворювати життя на диво. Казкові елементи в повісті. |
|
Різні види читання (уголос, «ланцюжком», виразне, в особах), відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту; творчий перифраз реплік персонажів; проєкція власного або відомого життєвого досвіду на проблеми, порушені в художньому тексті; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів; усний стислий і детальний переказ уривків прочитаної казки; проведення паралелей між образами, ситуаціями, зображеними в художньому тексті, і власним життєвим досвідом; висловлення в усній формі власних почуттів, свого ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; характеристика образу героїв твору (риси характеру). |
Читає виразно й усвідомлено текст казки «Пеппі Довгапанчоха», орієнтується в прочитаному, переказує зміст художнього тексту; знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки, перефразовує репліки в діалозі персонажів; висловлює в усній формі власні почуття, враження, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; учиться складати й оформлювати власне висловлення; визначає провідні теми казки; розуміє, що таке дружба, доброта, цілеспрямованість, справедливість, взаємодопомога; характеризує образ героїв твору (риси характеру). |
ДЧ№2 |
||||||||||
22 |
Контрольна робота №2 за темою «Літературні казки світу» (аудіювання) |
|
Слухання та розуміння художнього тексту; відповіді на запитання за змістом почутого тексту. |
Розуміє зміст тексту, сприйнятого на слух, при його одноразовому читанні і відповідає на поставлені вчителем запитання за формою тестування |
КР№2 |
||||||||||
|
|||||||||||||||
23 |
Зарубіжні поети про природу. Дж. Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна» Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові до дбайливого ставлення до довкілля. Виразне читання напам’ять. |
|
Різні види читання (вголос, «ланцюжком», виразне, напам’ять, коментоване), знаходження в почутому та/або прочитаному художньому тексті відповідей на поставлені запитання, визначення ключових слів у прочитаному повідомленні, формулювання теми та ідеї художнього тексту, визначення основної і другорядної інформації, декламація художнього твору, розповідь про власний емоційний стан під впливом прочитання вірша, розпізнавання та використання виражальних засобів (пейзаж) у тексті про явища природи. |
Знаходить у почутому та/або прочитаному художньому тексті відповіді на поставлені запитання; визначає ключові слова в почутому та/або прочитаному повідомленні, формулює тему та ідею твору; визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі; розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживань, які виникли в результаті сприймання художнього тексту, регулює власні емоції під час художньої декламації, розпізнає виражальні засоби (пейзаж), дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування. |
|
||||||||||
24 |
Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. |
|
Читання уголос, «ланцюжком»; формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/незрозумілих слів, деталей, відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту; усний стислий і детальний переказ уривків прочитаної казки, висловлення в усній формі власних почуттів, вражень, викликаних прочитаним/ почутим художнім текстом, свого ставлення до зображених у тексті тварин, подій, ситуацій, явищ. |
Читає виразно й усвідомлено текст казки «Мауглі», переказує зміст художнього тексту, знаходить у почутому та/або прочитаному художньому тексті відповіді на поставлені запитання; формулює тему та ідею почутого та/або прочитаного тексту, розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживань, які виникли в результаті сприймання художнього тексту; висловлює думки, почуття, своє ставлення, дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування. |
|
||||||||||
25 |
Редьярд Кіплінг «Мауглі». Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі. Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. |
|
Різні види читання (уголос, «ланцюжком», вибіркове), формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/незрозумілих слів, деталей, відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, усний стислий і детальний переказ уривків прочитаної казки, висловлення в усній формі власних почуттів, вражень, викликаних прочитаним/ почутим художнім текстом, свого ставлення до зображених у тексті тварин, подій, ситуацій,; характеристика образу героїв твору (риси характеру). |
Читає виразно й усвідомлено текст казки «Мауглі», орієнтується в прочитаному, знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки, вміє переказувати зміст прочитаних частин твору, знаходить у прочитаному художньому тексті відповіді на поставлені запитання; формулює тему та ідею, визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживань, які виникли в результаті сприймання художнього тексту; творчо опрацьовує прочитаний текст у разі потреби змінюючи персонажів, додаючи окремі епізоди, переказуючи прочитане з позиції одного з персонажів, висловлює думки, почуття, своє ставлення, дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування, характеризує образ героїв твору (риси характеру). |
|
||||||||||
26 |
Редьярд Кіплінг «Мауглі». Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ. |
|
Читання уголос, «ланцюжком», в особах, вибіркове; відповіді на запитання за змістом прочитаного художнього тексту; творчий перифраз реплік персонажів; проєкція власного або відомого життєвого досвіду на проблеми, порушені в художньому тексті; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, проведення паралелей між образами, ситуаціями, зображеними в художньому тексті, і власним життєвим досвідом; висловлення в усній формі власних почуттів, вражень, викликаних прочитаним художнім текстом, свого ставлення до зображених у тексті тварин, подій, ситуацій, явищ; характеристика образу героїв твору; дискусія щодо прочитаного твору та/або переглянутих фільмів про тварин. |
Знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки, вміє переказувати зміст прочитаних частин твору, знаходить у прочитаному художньому тексті відповіді на поставлені запитання; розповідає про власний емоційний стан; творчо опрацьовує прочитаний текст у разі потреби змінюючи персонажів, додаючи окремі епізоди, переказуючи прочитане з позиції одного з персонажів, висловлює думки, почуття, своє ставлення, дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування, характеризує образ героїв твору (риси характеру), визначає провідні теми казки, розуміє, що таке дружба, доброта, справедливість, взаємодопомога, співчуття, витривалість і способи виживання у дикій природі.
|
|
||||||||||
27 |
Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. |
|
Читання уголос, «ланцюжком»; формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/незрозумілих слів; відповіді на запитання за змістом художнього тексту; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, усний стислий і детальний переказ уривків прочитаного оповідання; висловлення в усній формі власних почуттів, вражень, свого ставлення до зображених у тексті тварин, подій, ситуацій, явищ. |
Читає виразно й усвідомлено текст казки «Лобо», знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки, вміє переказувати зміст прочитаних частин твору, знаходить у прочитаному художньому тексті відповіді на поставлені запитання; розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживань, які виникли в результаті сприймання художнього тексту; висловлює думки, почуття, своє ставлення, дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування. |
|
||||||||||
28 |
Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках. |
|
Читання уголос, вибіркове; відповіді на запитання за змістом художнього тексту; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, усний стислий і детальний переказ уривків прочитаного оповідання, проведення паралелей між образами, ситуаціями, зображеними в художньому тексті, і власним життєвим досвідом; висловлення в усній формі власних почуттів, вражень, свого ставлення до зображених у тексті тварин, подій, ситуацій, явищ тощо; характеристика образу героїв твору (риси характеру). |
Читає виразно й усвідомлено текст казки «Лобо», орієнтується в прочитаному, переказує зміст художнього тексту; знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин казки, знаходить у прочитаному художньому тексті відповіді на поставлені запитання; формулює тему та ідею почутого та/або прочитаного тексту; розповідає про власний емоційний стан; творчо опрацьовує прочитаний текст, у разі потреби змінюючи персонажів, додаючи окремі епізоди, переказуючи прочитане з позиції одного з персонажів, висловлює думки, почуття, своє ставлення, дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування, характеризує образ героїв твору (риси характеру). |
|
||||||||||
30 |
Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин. |
|
Відповіді на запитання за змістом художнього тексту; творчий перифраз реплік персонажів; проєкція власного або відомого життєвого досвіду на проблеми, порушені в художньому тексті; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, усний стислий переказ уривків прочитаного оповідання, проведення паралелей між образами, ситуаціями, зображеними в художньому тексті, і власним життєвим досвідом; висловлення в усній формі власних почуттів, вражень, свого ставлення до зображених у тексті тварин, подій, ситуацій, явищ тощо; характеристика образу героїв твору (риси характеру), дискусія щодо прочитаного твору та/або переглянутих фільмів про тварин. |
Орієнтується в прочитаному тексті оповідання; переказує зміст художнього тексту; знає героїв твору, головні події, сюжет прочитаних частин твору; знаходить відповіді на поставлені запитання; формулює тему та ідею оповідання, визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі, розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживань, які виникли в результаті сприймання художнього тексту; творчо опрацьовує прочитаний текст, переказуючи прочитане з позиції одного з персонажів, висловлює думки, почуття, своє ставлення, дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування, характеризує образ героїв твору (риси характеру), визначає провідні теми твору, розуміє, що таке дружба, доброта, справедливість, взаємодопомога, співчуття, витривалість і способи виживання у дикій природі. |
|
||||||||||
29 |
Контрольна робота №3 за темою «Слухаємо голоси природи» (тестові завдання) |
|
Різні типи завдань різних рівнів (самостійно) |
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово) |
КР№3 |
||||||||||
31 |
Повторення і узагальнення вивченого матеріалу за І семестр |
|
Літературні вікторини, складання кросвордів, тестів, малювання ілюстрацій до вивчених творів. |
Знає сюжет, героїв прочитаних казок, головні події, відповідає на запитання за змістом прочитаного, проявляє творчі уяву і здібності. |
|
||||||||||
№ |
Зміст програмного матеріалу ІІ семестр |
Дата |
Опис видів навчальної-пізнавальної діяльності |
Опис результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Примітки |
||||||||||
ІІ семестр Тема 4. СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ (10) |
|||||||||||||||
32 |
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див» Образ Аліси, світ її уяви та захопливі пригоди. |
|
Різні види читання (про себе, вголос), використання елементів конспектування (ключових слів, фраз у почутому та/або прочитаному повідомленні), відтворення основних думок і фактів, визначення способів виправлення помилок у власному мовленні, конструктивна взаємодія у процесі редагування. |
Знає основні відомості про письменника Льюїса Керролла, переклади його книжок; розповідає про творчу історію книжки «Аліса в Країні Див»; переказує зміст основних епізодів твору Льюїса Керролла.
|
|
||||||||||
33 |
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Персонажі, які оточують героїню. Особливості художньої мови твору. Ознаки казки |
|
Різні види читання (вголос, «ланцюжком», в особах, виразне, коментоване), відтворення основних думок і фактів, окремих висловлювань літературних персонажів, визначення спільного і різного в повідомленнях літературних персонажів, переказ прочитаних частин тексту, пояснення впливу прочитаного художнього тексту на формування власного естетичного смаку і читацьких інтересів, аргументація власної оцінки прочитаного художнього тексту із наведенням доречних цитат, порівняння окремих елементів художніх текстів, творче використання мовних засобів. |
Описує і характеризує образ Аліси, а також персонажів, що її оточують; визначає ознаки казки й повісті у творі Льюїса Керролла; виявляє особливості художньої мови повісті-казки «Аліса в Країні Див» на підставі перекладу; дає визначення поняття «фантастика». |
|
||||||||||
34 |
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див» Утілення ідеї особистої свободи, вільного мислення й творчого ставлення до життя. |
|
Відтворення основних думок і фактів, окремих висловлювань літературних персонажів, визначення спільного і різного в повідомленнях літературних персонажів, переказ прочитаних частин тексту, розкриття актуальності літературного твору у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб, аргументація власної оцінки прочитаного художнього тексту із наведенням доречних цитат, доповнення. |
Усвідомлює важливість знаходити спільну мову з природою ; розрізняє поняття «добро» і «зло»; розуміє необхідність здорового способу життя; виявляє фантастичні елементи у творі Льюїса Керролла; описує і характеризує образ Аліси, а також персонажів, що її оточують;
|
|
||||||||||
35 |
Додаткове читання №3. Ернест Теодор Амадей Гофман. «Лускунчик і Мишачий король». Битва добра і зла. Ідеї добра, людяності, любові. |
|
Різні види читання (про себе, вголос, «ланцюжком», в особах, виразне); переказ прочитаних частин твору, розповідь про власний емоційний стан (відтінки настрою, почуття, переживання тощо) під час сприймання художнього тексту, формулювання теми та основної думки тексту, виокремлення в художньому тексті та коментування мікротем, порівняння літературних персонажів, характеристика мови персонажів прочитаного художнього тексту. |
Розповідає про власний емоційний стан під час сприймання художнього тексту, визначає порушені в художньому тексті проблеми, характеризує і співвідносить їх із сучасністю; формулює тему та основну думку художнього тексту; виокремлює в художньому тексті мікротеми, коментує їх; порівнює літературних персонажів за визначеними ознаками, зокрема характеризує їхні вчинки, ставлення до інших, особливості їхньої мови тощо. |
ДЧ №3 |
||||||||||
36 |
Додаткове читання №4. Ернест Теодор Амадей Гофман. «Лускунчик і Мишачий король». Значення мрії в житті людини. |
|
Переказ прочитаних частин твору, аргументоване зіставлення почутого та/або прочитаного повідомлення із власним або відомим життєвим досвідом, виявлення взаємозв’язку змісту твору (або його компонентів) із власними потребами для особистісного розвитку, визначення порушених у тексті проблем, характеристика їх та співвіднесення із сучасністю, створення фанфіка або коміксу (проєкція власної поведінки в контексті ситуацій твору). |
Аргументовано зіставляє почуте та/або прочитане із життєвим досвідом; виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів літературного твору (цитат, уривків, епізодів, вчинків персонажів тощо) із власними потребами для особистісного розвитку; проєктує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображені в художньому тексті, висловлює думки, почуття, ставлення до прочитаного. |
ДЧ №4 |
||||||||||
37 |
Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна» Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей. |
|
Різні види читання (про себе, вголос, «ланцюжком», в особах, виразне); переказ прочитаних частин тексту; розповідь про власний емоційний стан (відтінки настрою, почуття, переживання тощо) під час сприймання художнього тексту; формулювання теми та основної думки тексту, виокремлення в художньому тексті та коментування мікротем; характеристика мови персонажів прочитаних художніх тексту. |
Характеризує героїв твору щодо їхньої винахідливості, підприємливості та кмітливості; виразно читає фрагменти тексту (зокрема читання в особах, коментоване читання); має початкові уявлення про «сюжет» (як художню послідовність подій); |
|
||||||||||
38 |
Елеанор Портер. «Полліанна». Творча фантазія головної героїні. Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною. |
|
Різні види читання (коментоване, повторне); переказ прочитаних частин тексту; аргументоване зіставлення почутого та/або прочитаного повідомлення із власним або відомим життєвим досвідом; визначення порушених у тексті проблем, характеристика їх та співвіднесення із сучасністю, формулювання теми та основної думки тексту, порівняння літературних персонажів. |
Називає елементи сюжету (експозиція, зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка), визначає їх у творах; розповідає про основні події прочитаного твору Е. Портер; переказує окремі розділи (фрагменти) тексту; характеризує образи персонажів, дає оцінку їхнім моральним якостям, вчинкам; визначає окремі художні засоби створення образів персонажів (портрет, учинки, мова, ставлення до інших тощо);
|
|
||||||||||
39 |
Елеанор Портер. «Полліанна». Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. Художні засоби розкриття образу Поліанни. |
|
Виявлення взаємозв’язку змісту твору (або його компонентів) із власними потребами для особистісного розвитку, виокремлення в художньому тексті та коментування мікротем, створення фанфіка або коміксу (проєкція власної поведінки в контексті ситуацій твору).
|
Розуміє необхідність розв’язання проблем довкілля; розуміє важливість вияву ініціативи в суспільному житті; усвідомлює переваги позитивного мислення для збереження здоров’я; знає і розуміє поняття «портрет», визначає у тексті портрети персонажів; знає українських перекладачів творів Е. Портер.
|
|
||||||||||
40 |
Розвиток мовлення №3 (усно). Літературний відгук про улюблену прочитану книгу. |
|
Пояснення впливу прочитаного художнього твору на формування власного естетичного смаку і читацьких інтересів, розкриття актуальності твору у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб, аргументація власної оцінки прочитаного художнього твору із наведенням доречних цитат, творення усного повідомлення на обрану тему на підставі зібраної інформації, аргументація із наведенням відповідних прикладів, висловлювання ставлення до думок інших осіб, опис власних літературних уподобань (у формі малюнка, інформаційного плакату, колажу, мотиватора, мема, буктрейлера або ін.) |
Розкриває особливості сюжету прочитаних творів; визначає актуальні ідеї творів; характеризує образи персонажів у їхніх вчинках, ставленні до інших; висловлює власне судження щодо подій і вчинків героїв; розповідає про свій улюблений твір літератури, пояснює, чому саме вів привернув увагу. |
РМ №3 |
||||||||||
41 |
Контрольна робота №4 (твір за розділом «Сила творчої уяви») «Чудо «гри в радість» (за повістю Е.«Полліанна») або «Загадкова дівчинка, яка вірила в дива» (за твором Л. Керролла «Аліса в Країні Див») |
|
Пояснення впливу прочитаного художнього твору на формування власного естетичного смаку і читацьких інтересів, розкриття актуальності твору у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб, аргументація власної оцінки прочитаного художнього твору із наведенням доречних цитат, творення письмового повідомлення на обрану тему на підставі зібраної інформації, аргументація із наведенням відповідних прикладів, висловлювання власної думки, опис власних літературних уподобань. |
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово). |
КР №4 |
||||||||||
Тема 5. У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД (10) |
|||||||||||||||
42 |
Марк Твен (1835–1910). Повість «Пригоди Тома Сойєра». Світ дитинства в романі. |
|
Різні види читання (про себе, вголос, «ланцюжком»); переказ прочитаних частин тексту, розповідь про власний емоційний стан під час сприймання художнього тексту, визначення порушених у тексті проблем, характеристика їх та співвіднесення із сучасністю. |
Характеризує героїв творів щодо їхньої винахідливості, підприємливості та кмітливості; виразно читає фрагменти твору; розповідає про основні події прочитаного твору Марка Твена; знає українських перекладачів творів Марка Твена.
|
|
||||||||||
43 |
Марк Твен. Повість «Пригоди Тома Сойєра». Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Беккі Тетчер. |
|
Різні види читання (вголос, «ланцюжком», в особах, виразне); переказ прочитаних частин тексту, аргументоване зіставлення прочитаного із власним або відомим життєвим досвідом, розповідь про власний емоційний стан під час сприймання художнього тексту, формулювання теми та основної думки тексту, характеристика мови персонажів. |
Характеризує героїв творів щодо їхньої винахідливості, підприємливості та кмітливості; виразно читає фрагменти твору (зокрема читання в особах); розповідає про основні події прочитаного твору Марка Твена; переказує окремі розділи тексту; характеризує образи персонажів, дає оцінку їхнім моральним якостям, вчинкам. |
|
||||||||||
44 |
Марк Твен. Повість «Пригоди Тома Сойєра». Життя містечка і пригоди юних друзів. Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. |
|
Різні види читання (про себе, в особах, виразне, коментоване); переказ прочитаних частин тексту, аргументоване зіставлення прочитаного із власним або відомим життєвим досвідом, розповідь про власний емоційний стан під час сприймання художнього тексту, визначення порушених у тексті проблем, характеристика їх та співвіднесення із сучасністю, формулювання теми та основної думки тексту, характеристика мови персонажів. |
Характеризує героїв творів щодо їхньої винахідливості, підприємливості та кмітливості; виразно читає фрагменти твору (зокрема коментоване читання); розповідає про основні події прочитаного твору Марка Твена; порівнює образи Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна, Тома Сойєра і Полліанни; називає елементи сюжету; переказує окремі розділи тексту; характеризує образи персонажів, дає оцінку їхнім моральним якостям, вчинкам. |
|
||||||||||
45 |
Марк Твен. Повість «Пригоди Тома Сойєра». Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими. |
|
Різні види читання (вголос, коментоване); переказ прочитаних частин тексту, аргументоване зіставлення прочитаного із власним або відомим життєвим досвідом, розповідь про власний емоційний стан під час сприймання художнього тексту, виявлення взаємозв’язку змісту твору із власними потребами для особистісного розвитку, формулювання теми та основної думки тексту, характеристика мови персонажів. |
Розуміє необхідність розв’язання проблем довкілля; розуміє важливість вияву ініціативи в суспільному житті; усвідомлює переваги позитивного мислення для збереження здоров’я; розповідає про основні події прочитаного твору Марка Твена; має початкові уявлення про поняття «повість», «роман», визначає їхні жанрові ознаки на прикладі прочитаних творів.
|
|
||||||||||
46 |
Розвиток мовлення №4 (письмово). Складання простого плану одного із розділів повісті «Пригоди Тома Сойєра» |
|
Складання простого плану одного із розділів роману «Пригоди Тома Сойєра». |
Вчиться складати простий план прочитаного тексту з усталеними нормами сучасної української мови. |
РМ №4 |
||||||||||
47 |
Туве Янссон (1914–2001). «Капелюх Чарівника». Чарівність художнього світу твору. |
|
Виразне читання; переказ прочитаних частин тексту, аргументоване зіставлення прочитаного із власним або відомим життєвим досвідом, виявлення взаємозв’язку змісту твору із власними потребами для особистісного розвитку, розповідь про власний емоційний стан під час сприймання художнього тексту, формулювання теми та основної думки тексту, |
Переказує близько до тексту зміст прочитаного твору; розкриває особливості сюжету; визначає актуальні ідеї твору; характеризує образи персонажів у їхніх вчинках, ставленні до інших; висловлює власне судження щодо подій і вчинків героїв.
|
|
||||||||||
48 |
Туве Янссон «Капелюх Чарівника». Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
|
Коментоване читання; переказ прочитаних частин тексту, аргументоване зіставлення прочитаного із власним або відомим життєвим досвідом, виявлення взаємозв’язку змісту твору із власними потребами для особистісного розвитку, розповідь про власний емоційний стан під час сприймання художнього тексту, визначення порушених у тексті проблем, характеристика мови персонажів прочитаного художнього тексту.
|
Усвідомлює взаємозв’язок усього живого на землі; розуміє важливість сімейних зв’язків; осмислює необхідність дотримання здорового способу життя, важливість ненасильницького розв’язання конфліктів; оцінює креативність як важливу рису людського характеру.
|
|
||||||||||
49 |
Контрольна робота № 5 за темою «У вирі захопливих пригод» (аудіювання) |
|
Різні типи завдань різних рівнів (самостійно). |
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово). |
КР №5 |
||||||||||
50-52 |
ПІДСУМКИ. Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів.
|
|
Створення усного повідомлення на обрану тему на підставі зібраної інформації, обговорення порушених у художньому тексті проблем із залученням та проєкцією на власний або відомий життєвий досвід, аргументація із наведенням відповідних прикладів, висловлювання ставлення до думок інших осіб, опис власних літературних уподобань (у формі малюнка, інформаційного плакату, колажу, мотиватора, мема, буктрейлера або ін.), створення індивідуально або спільно з іншими плакату або презентації |
Розуміє взаємозв’язки людини і навколишнього середовища; орієнтується на ненасильницьке розв’язання конфліктів; осмислює переваги здорового способу життя та безпечної поведінки; усвідомлює роль ініціативності та підприємливості в суспільстві; знає імена авторів та українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року; розкриває ідейно-художній зміст прочитаних творів; виявляє набуті вміння й навички елементів аналізу та інтерпретації окремих компонентів тексту (сюжету, персонажів, художніх особливостей тощо) |
|
||||||||||
Посилання на електронний підручник О. Ісаєвої, Ж. Клименко
https://pidruchnyk.com.ua/uploads/book/5_zarlit_isaeva_2022.pdf
1